5 בדצמבר 2021 0:08

רקדני להקת המחול הקיבוצית מגישים INSIDERS 12 יצירות מחול חדשות בזירה הדיגיטלית

רקדני להקת המחול הקיבוצית מגישים INSIDERS 12 יצירות מחול חדשות בזירה הדיגיטלית

Fascia – Eyal Hirsh

להקת המחול הקיבוצית מציגה לראשונה את INSIDERS, זירה דיגיטלית החושפת יצירות מקוריות ואישיות של רקדני הלהקה. הפרויקט שיצא לדרך בתום שנת הקורונה, הפך בשיתוף פעולה עם צוות יוצרי קולנוע, בראשותו של במאי הקולנוע עומר בן דוד והמפיק אמיל בדר, לחוויה קולנועית מרגשת ומפתיעה של מחול עכשווי המעניקה לו רבדים ועמקים חדשים.

רקדני הלהקה, המתגוררים, מתאמנים ויוצרים יחד בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון, בחרו לפרויקט את השם INSIDERS, המייצג את מסעם הפנימי במהלך שנת הקורונה, ובאותה עת מביא לידי ביטוי גם את תחושת השבטיות המעניקה נקודת מבט ייחודית על המתרחש בפנים ובחוץ.  הפרוייקט כולל 12 עבודות קצרות, של עד 10 ד' כל אחת, בהן ניתן לצפות אונליין באתר שהופק במיוחד לפרויקט.

 

לנו במשפחה קיבוץ געתון הוא נקודת ציון מיוחדת הבן, שצ היה שם בגרעין נחל "דשא" שבעצם פרץ את דרכו כחקלאי ואגרונום לימים.

עבור הלהקה היה זה תהליך מיוחד שהחל כעיבוד רעיונות ותנועות במבנה המוכר והמקובל, אך החיבור בינם לבין הבמאי הקולנועי  והשפה המשותפת שנוצרה בין עולם המחול ועולם הקולנוע, הוסיפה לעבודה מימדים חדשים שטרם התנסו בהם. במרחב החדש נוצרה פרספקטיבה רעננה ואחרת, ותהליך מעניין שאפשר להם לראות את העבודות באור אחר, גם באמצעות הדרך בה השתקפו היצירות שלהם בעיני רוחם של השותפים להפקה.

המנהל האמנותי של הפרויקט הוא מנהל 'קיבוצית 2' – נדב גל, אליו חבר צוות קריאייטיב שהוביל את הפרוייקט והיה מעורב בהפקתו, בהנהגתם של רקדני להקת המחול הקיבוצית, לאה בסודו-גרק שאף הגתה את הקונספט, דילאן טדלדי ומאי עשור.

ישבתי וצפיתי בכל היצירות, רובן ריגשו אותי היו כמה שפחות ריגשו אבל כולן מקוריות ומיוחדות, מה שכן אנחנו מקובעים (אני) למחול על במה  או בסטודיו, וכאן גם פרצו גבולות החוצה.

 

היצירות וחוות דעתי מוטמעת בכתבות:

נדרשת סבלנות  12 יצירות:

Fascia

Fascia – Eyal Hirsh

בראשית נולדנו
עירומים אך לבושים.
מתמלאים ומתכלים,
מהדהדים את תצוגת חיינו.
כחלק משלם, השוני מתעצם.
אך עד כמה עירומים אנחנו מצליחים להישאר?

המסע עובר מנקודת המוצא.
ייחודית
מושלמת
שאינה מוחתמת בדבר,
ומסתיים
במי שהפכנו להיות.
ובעצם,
אינו מסתיים לעולם.

המחול הזה מיוחד! הוא ממש מתאר לידה וצעדים ראשונים בעולם, הרקדנים יוצאים מתוך "שלייה" טחד אחד מתוך יריעת בד. הפס קול מוסיף לאירוע הסוריאליסטי גוון נוסף. הבדידים הופכים לקבוצה שמפגינה מחול קבוצתי מעולה, מסונכרן, הריקוד של סולנים מתוך הקבוצה מעולה, הדואט אינטימי ולאט לאט  זה הופך למופע תלבושות מהממות ממש דוגמניות. לא להחמיץ! אדיר.

מאי עשור

נולדה ב-1995 בהרצליה. החלה לרקוד בסטודיו למחול זוהר ברעננה. סיימה את לימודיה במגמת המחול של בית ספר היובל בהרצליה לאחר שלמדה במקביל בסטודיו מרים קאופמן. השתתפה בתוכנית המצטיינים של להקת המחול הקיבוצית ולהקת בת-שבע ושירתה בצבא במעמד רקדנית מצטיינת.

הצטרפה ללהקה הצעירה של הקיבוצית כמתלמדת באוגוסט 2014, והפכה לרקדנית מן המניין בספטמבר 2015. הצטרפה ללהקה הבוגרת באוגוסט 2016.

Fascia – כוריאוגרפיה: מאי עשור, בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי, מפיק: אמיל בדר

משתתפים : מייגן דוהני, דיויד ורן קרטר, אריאנה דה פרנצ’סקו, טריסטיאן קרטר, ירדן עוז, איתי מאיר, רות בן דוד, סוג’ונג קים, מאי עשור.

 

 

Palace

Palace – Eyal Hirsh

רגליים נגררות, חלומות בהקיץ, מושכים אותי
למקום הזה
זה אינו ביתי
זהו ארמונך

זוג מכונס בעצמו מפגין מחול בתנועות מלאות ועגולות בצורה מושלמת. יכולת גופנית וביצוע מדויק. יש סינכרון והשלמה בתנועות ולמרות שהמחול מעולה הוא אינו מביא משהו חדש לבמה.

מייגן דוהני ואילייה ניקורוב

מייגן דוהני

נולדה בארה”ב בשנת 1991. החלה את הכשרתה במחול במחוז אורנג’, קליפורניה, שם סיימה את לימודיה בבית הספר לאמנויות של מחוז אורנג’ וזכתה בפרס הבמאי. כמו כן זכתה במלגת ציון לשבח מהקרן הלאומית לקידום האמנויות ב-2010. סיימה את לימודיה בתוכנית הסמסטר המקצועית של המרכז למחול ברודווי בניו יורק, ולמדה לקראת תואר ראשון בבית הספר למחול על שם אלווין איילי באוניברסיטת פורדהם ובאוניברסיטת צ’אפמן.

השתתפה בתוכנית הבינלאומית ‘מסע מחול’ של להקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2014. הצטרפה ללהקה הבוגרת כמתלמדת בספטמבר 2015, והפכה לרקדנית מן המניין בפברואר 2016.

 

אילייה ניקורוב

נולד בשנת 1982 בקמרובו, רוסיה. החל לרקוד ריקודים סלוניים בגיל שבע ובהמשך למד במספר בתי ספר למחול, ביניהם ‘סטייל’ ו’עמידה שניה’. זכה בפרס מטעם משרד החינוך הרוסי בעקבות מופע סולו שביצע ב-2005. רקד עם להקת ריקודי העם ‘קליידוסקופ סיברי’ בין השנים 2004- 2008 והיה רקדן ראשי בלהקת המחול של דניס בורודינסקי (BDDC) בין השנים 2009 – 2011. ב-2012 הופיע כרקדן ביצירתה של אן ון דר ברוק, ‘קאמרה’, ובין השנים 2011 – 2014 השתתף במחזמר ‘חוליגן. וידוי’. רקד עבור הקרקס הגדול של מוסקבה בין השנים 2009 -2014.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2014.

Palace – כוריאוגרפיה וביצוע: מייגן דוהני ואילייה ניקורוב

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

 

Don't break

Don't Break – Eyal Hirsh

לרוץ הרחק מתחושות של חוסר יכולת. למחוץ את ציפיותיהם הלא-הוגנות של אחרים. לאשרר את תחושת העצמי.

המחול נפתח ממש בזעקה ללא קול, לא צריך קול בשביל לשמוע. הוקלט מחוץ לבמה בפלאשבקים ביום בלילה. סולו מעולה של הרקדן

ככה צריך לרקוד

בסיום רוגע של אפיסת כוחות.

הסרט צולם ברחבי מידטאון – תל אביב.
תודה מיוחדת לשרון חן ולצוות מידטאון על הכנסת האורחים, רוחב הלב והרוח המיוחדת השורה בכל.

דילאן טדלדי

נולד בבוסטון, ארה”ב ב-1991. החל את הכשרתו בבית הספר לבלט בבוסטון והשתתף בתוכניות הקיץ של בית הספר לבלט בסן פרנסיסקו, בית הספר האמריקאי לבלט ולהקת המחול ההולנדית NDT.

השתתף בתחרות המחול הבינלאומית בלוזאן ב-2008 וזכה במלגת לימודים לבית הספר לבלט בהמבורג, שם למד במשך שנה עד סיום לימודיו. רקד בלהקת המחול הלאומית של קנדה במשך תשע שנים.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2018.

Don't break

כוריאוגרפיה וביצוע: דילאן טדלדי

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

Golden Way

Golden Way – Dylan Tedaldi

״מראה שטוחה שאינה משקרת
כמו רוקמת דמות על הדף
מראה לך הכל ואותך משחררת
מלחץ הזמן שחלף”
(אמיר פרוינד)

בעצם הכוריאוגרפית מספרת על עצמה, על עברה ואישיותה כשברקע רקדנית  בתוך הבית או בחוץ בשדה. הסיפור מסית מהמחול שברקע.

 

ירדן עוז

נולדה בשנת 1992. בוגרת מגמת המחול של בית ספר קציר ברחובות וכן של המסלול להכשרת רקדנים במרכז ביכורי העתים, בניהולם של נעמי פרלוב ואופיר דגן. שירתה בצבא במעמד רקדנית מצטיינת. הצטרפה לשנה השלישית של אקדמיית ‘דאנס האוס’ במילאנו, בניהולה של סוזאנה בלטראמיו, ב-2013. עבדה עם להקת המחול של בלטראמי במילאנו ב-2014. מאז עבדה כרקדנית עצמאית עם מספר יוצרים, ביניהם רונית זיו, עודד רונן, אלון שטויאר, תיאטרון השעה, ניהאד איסא וקלאודיו סנטרלי. מורה מוסמכת להאטה יוגה.

הצטרפה ללהקה הצעירה של הקיבוצית כמתלמדת בספטמבר 2016, וללהקה הבוגרת כמתלמדת  באוגוסט 2017. הפכה לרקדנית מן המניין בספטמבר 2018.

קרדיטים

להקת המחול הקיבוצית – מנהל אמנותי

 Golden Way

כוריאוגרפיה: ירדן עוז  . בכיכובה של עופרה שרון

משתתפים : ירדן עוז, אורן פרוינד, אילייה ניקורוב

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

 

IF YOU MEET THE BUDDHA, KILL THE BUDDHA

IF YOU MEET THE BUDDHA, KILL THE BUDDHA – Emil Bade

אם תפגוש את הבודהה בדרך, הרוג אותו.
האדם נתון לאשליות. העולם החיצוני שאנו תופסים לא קיים.
חושינו מתעתעים בנו, הם אינם נאמנים לקיים. הם מכוונים על ידי הזיכרון הרגשי שלנו והחוקים הפיזיים-ביולוגים שסובבים אותנו.
זהו הרהור אודות הגישה המוגבלת לידע אודות המציאות, כמו גם ברמה עמוקה יותר, לעצמי הפנימי שלנו.
העצמי האמיתי אינו שכל, אינו מחשבות, אלא אנרגיה בלבד.
האם טקסים משחררים את האדם, או האם הוא כפוף להם? האם אנחנו תקועים בפולחן חברתי שבו אנו מחפשים את החופש? האם הפולחן החברתי הזה מוביל אותנו לדיקטטורה?

המחול מתחיל בדמות גולגולת ובעצם לקראת הסיום הדמות חוזרת, בזירת המחול שני לוחמי סומו.

המחול יפה אולם מונוטוני מדי.

הירגו את הבודהה, הירגו את השפעת ההמון.
הטילו ספק בתפיסת המציאות שלכם, הטילו ספק בטקסים שלכם.
הגיעו לאמת שלכם.
אפסו את עצמכם, התחילו מחדש.

לאה בסודו-גרק

נולדה בצרפת ב-1994. בשנת 2007 החלה ללמוד בלט, ריקוד עכשווי וריקוד אופי באקדמיה על שם הנסיכה גרייס ובבלט מונטה קרלו במונקו, וסיימה את לימודיה בשנת 2013.

עם הגעתה לארץ, עבדה בשיתוף פעולה עם בית מחול האנימטו בניהולה של נדין בומר והשתתפה בתוכנית המצטיינים של להקת בת-שבע.

ב-2015 הצטרפה לסדנת המחול בקיבוץ געתון. ב-2016 הצטרפה ללהקה הצעירה של הקיבוצית ולאחר מכן ללהקה הבוגרת כמתלמדת. הפכה לרקדנית מן המניין בספטמבר 2017.

IF YOU MEET THE BUDDHA, KILL THE BUDDHA

כוריאוגרפיה: לאה בסודו-גרק. משתתפים : איתי מאיר, לואיג’י סיויטארז, נדב גל

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

Open Sky

Open Sky – Tristán Carter

“מה היא מדינה אם לא מאסר עולם?”
-אושן וונג

המחול מתחיל בדמוד פנים כלואים בתוך גוף, שינויי הבעה. מעבר של חבורת גברים למגרש בשטח עירוני . התלבושות מעניינות

טריסטיאן קרטר

נולד באוסטרליה בשנת 1995. סיים את לימודיו בתיכון הויקטוריאני לאמנויות במלבורן ולאחר מכן פנה ללימודי המשך בבית הספר לריקוד של ניו זילנד בוולינגטון (NZSD). בשנת לימודיו השנייה הצטרף ללהקת המחול האוסטרלית ‘טאזדאנס’ למשך עונה, שבמהלכה יצר וביצע יצירות חדשות מאת גרים מרפי וסטפני לייק. השלים את לימודיו ב- NZSD  בשנת 2016.

הצטרף ללהקה הצעירה של הקיבוצית ב-2016, וללהקה הבוגרת ב-2019.

Open Sky

כוריאוגרפיה: טריסטיאן קרטר.

משתתפים : דילאן טדלדי, ת׳יאו סאמזוורט, אילייה ניקורוב, איתי מאיר, איתמר גלינה, אילן גולבוביץ

צילום: טריסטיאן קרטר , צילום רחפן: אמיל בדר

 

INSIDERS

דילאן טדלדי ולאה בסודו-גרק — INSIDERS

הם הגיעו זה עתה למקום כלשהו. איננו יודעים לאן או מהיכן.

INSIDERS הוא מונח המייצג קבוצה של יחידים המחוברים אלה לאלה,
אך מבודדים מהעולם שבחוץ.
תוך כדי גילוי מרחבים חדשים, הם חוקרים את שפתם היצירתית.

מחול בתאורה דמוית איפרא, חושני ומיוחד תוך מתן חופש להבעות ותנועה שבאת מבפנים. קצרצר.

לאה בסודו-גרק ודילאן טדלדי

לאה בסודו-גרק

נולדה בצרפת ב-1994. בשנת 2007 החלה ללמוד בלט, ריקוד עכשווי וריקוד אופי באקדמיה על שם הנסיכה גרייס ובבלט מונטה קרלו במונקו, וסיימה את לימודיה בשנת 2013.

עם הגעתה לארץ, עבדה בשיתוף פעולה עם בית מחול האנימטו בניהולה של נדין בומר והשתתפה בתוכנית המצטיינים של להקת בת-שבע.

ב-2015 הצטרפה לסדנת המחול בקיבוץ געתון. ב-2016 הצטרפה ללהקה הצעירה של הקיבוצית ולאחר מכן ללהקה הבוגרת כמתלמדת. הפכה לרקדנית מן המניין בספטמבר 2017.

 

דילאן טדלדי

נולד בבוסטון, ארה”ב ב-1991. החל את הכשרתו בבית הספר לבלט בבוסטון והשתתף בתוכניות הקיץ של בית הספר לבלט בסן פרנסיסקו, בית הספר האמריקאי לבלט ולהקת המחול ההולנדית NDT.

השתתף בתחרות המחול הבינלאומית בלוזאן ב-2008 וזכה במלגת לימודים לבית הספר לבלט בהמבורג, שם למד במשך שנה עד סיום לימודיו. רקד בלהקת המחול הלאומית של קנדה במשך תשע שנים.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2018.

INSIDERS

יצירה מקורית: לאה בסודו-גרק ודילאן טדלדי

משתתפים : נסטיה צ’סון, טריסטיאן קרטר, מייגן דוהני, מאי עשור, אריאנה דה פרנצ’סקו, אילייה ניקורוב, ירדן עוז, ת׳יאו סאמזוורט, ניקולס גרלו, ניקה לילק, מיכאל ואך, לואיג’י סיויטארז, דילאן טדלדי, לאה בסודו-גרק

 

NN

NN – Eyal Hirsh

המנגינה  של סן סנס יפה המחול לא יכול להתחרות במנגינה, הריקוד בסרבלים שמאפשר גם כיסוי פנים ודואט מעניין שלפעמים יוצר ממש תמונת ראי, התפאורה מעניינת יוצרת משהו סוריאליסטי, במחצית המנגינה משתנה ל Que sera, sera אולי זה המצב.

מחול יפה אולם לא מרגש.

"אין ספק שאמנות היא אחד המרכיבים הטהורים והנעלים ביותר של האושר האנושי. היא מאמנת את המחשבה בעזרת העין, ואת העין בעזרת המחשבה. כפי שהשמש צובעת את הפרחים, כך האמנות צובעת את חיינו.”
-ג’ון לובוק

2019 – …
2020 – …
2021 – …?

גם אתם איבדתם את זה? …אתם לא לבד! …תחזיקו מעמד, עוד קצת ונצליח!

ניקה לליק ונסטיה צ’סון

ניקה לילק

נולדה בסלובניה בשנת 1990. צעדיה הראשונים בעולם הריקוד היו ב’מודוס’, הסטודיו למחול של אימה, סנג’זנה לילק. את לימודיה התיכוניים סיימה בשנת 2007  בבית הספר לבלט קלאסי בזאגרב.  ב-2009 השתתפה בקורס הקיץ של בית הספר על שם אלווין איילי,  ומאז השתתפה בסדנאות וקורסי מחול שונים ברחבי קרואטיה ואירופה.

ב-2014 הצטרפה ללהקת המחול של זאגרב בניהולה של סנג’זנה אברמוביץ, ולאחר מכן בניהולה של פטרה גלאד. ב-2017 הצטרפה לתיאטרון הבלט הלאומי ברייקה, בניהולה של מאשה קולאר.

הצטרפה ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2019.

 

אנסטסיה צ’סון

נולדה במוסקבה, רוסיה ב-1992. למדה באקדמיה למחול “ערבסק” במוסקבה בין השנים 2000 -2003. למדה במחלקה למחול של המכללה האקדמית למוסיקה במוסקבה בין השנים 2003- 2008.

בין השנים  2008 -2012 רקדה בלהקת המחול של דניס בורודינסקי (BDDC), תחת ניהולו שלו.

הצטרפה ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2015.

NN   – כוריאוגרפיה וביצוע: ניקה לילק ונסטיה צ’סון

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

This Is Where I Am Now

This Is Where I Am Now – Eyal Hirsh

עבודה זו מביטה פנימה, אל מוחה של הרקדנית. ככוריאוגרף, המטרה שלי ביצירת הסולו הזה, היתה לפרק ולהציג את ההיבטים השונים והמובחנים בהווייתה של אריאנה. במקור, נוצר הסולו לפני כשנה כיצירה לבימת תיאטרון ואורכו היה כ-23 דקות, אולם מאז עובדה היצירה לעבודת וידאו. תהליך היצירה דרש מחקר מעשי רב, הן בתוך הסטודיו והן מחוצה לו, כדי להבין את החיווט הפנימי המרכיב את אריאנה.

אני מקווה שהיצירה תעורר בקרביהם של הצופים חוויה של עומס חושי, של הקבלה בין נקודת המבט של המבצעת ותפיסתו של הקהל ושל הכתבת המציאות המסחררת של החיים, באופן המשקף לא רק את הרגעים הקלישאתיים והייצוגים אלא גם את כל כיעורם ויופיים.

מחול תזזיתי סוג של ארט וידאו המשלב מחול עם דיבור וכתוביות. מה עובר על רקדנית מה פורץ ממנה אל הבמה ומהו השיחרור שהיא חווה בתנועה. עד כמה הרצון לרקוד הוא סוג של טרוף ואיך מעבירים מחשבות במחול ( התשובה בכתוביות)

ניקולס גרלו

נולד בארה”ב ב-1994. החל את הכשרתו המקצועית בדרום פלורידה והמשיך את לימודיו בקונסרבטוריון למחול של אוניברסיטת ניו יורק בפרצ’ס, שם סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון במחול וניהול אמנותי וכן זכה בפרס ע”ש ברט טרבורג במאי 2017. במסגרת התואר, למד במשך סמסטר באוניברסיטה הלאומית לאמנויות בטאיפיי, טאיוון.

לאחר סיום לימודיו, שיתף פעולה עם בלט קוואד סיטיס ברוק איילנד, אילינוי, השתתף בתוכנית המקצועית האבארד סטריט בשיקאגו ועבד עם פרוייקט המחול ‘קוקודאקו’ והלהקה ‘בלט פלורידה’. כמו כן הופיע במרכז סוזן דלל בתל אביב עבור רודריק ג’ורג’. לאחרונה הופיע בפסטיבל המחול במינכן, גרמניה, תחת ג’סמין אליס.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2019.

כוריאוגרפיה: ניקולס גרלו  , שותפה ליצירה ומבצעת: אריאנה דה פרנצ’סקו

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

 

Where You Left Me

Where You Left Me – Eyal Hirsh

אישה מתאבלת באמצעות תהליך פיזי. בניסיונותיה להגיע אל מעבר ליגון, היא מוצאת נחמה בתרגום רגשותיה לתנועה.

תחושת היגון עוברת היטב לצופה , יצירת וידאו ארט שלא כולה מבוצעת בסטודיו,  יש כאן אוסף של הבעות ושפת גוף, מבטים בוהים לאין סוף לכלום.

הקטעים שמצולמים בסטודיו יפים מאוד.

דילאן טדלדי

נולד בבוסטון, ארה”ב ב-1991. החל את הכשרתו בבית הספר לבלט בבוסטון והשתתף בתוכניות הקיץ של בית הספר לבלט בסן פרנסיסקו, בית הספר האמריקאי לבלט ולהקת המחול ההולנדית NDT.

השתתף בתחרות המחול הבינלאומית בלוזאן ב-2008 וזכה במלגת לימודים לבית הספר לבלט בהמבורג, שם למד במשך שנה עד סיום לימודיו. רקד בלהקת המחול הלאומית של קנדה במשך תשע שנים.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית בספטמבר 2018.

Where You Left Me

כוריאוגרפיה: דילאן טדלדי

מבצעת: לאה בסודו-גרק

צילום: דילאן טדלדי

 

FAE

Fae – Dylan Tedaldi

“הירח התעורר עם שנת השמש. האור נשבר, הכישוף החל.”

מחול סולו לפס קול של מנגינה הודית מוכרת, תנועות עגולות מלאות ומושלמות. המחול לוקח את הצופה לעולמות אחרים. מעניין ומהנה.

– מידגארד מורנינגסטאר

לכולנו שני צדדים, זה שאנו חושפים בפני אחרים וזה שנותר חבוי.

מיכָאל ואך

נולד בצ’כיה בשנת 2000. סיים את לימודיו בקונסרבטוריון ובית הספר של המרכז למחול בפראג, שם היה חבר בלהקות בית הספר שהורכבו מטובי התלמידים: להקת ה ‘בייבי בלט’ בניהולו של אגורצנה פרז אולוריז, והלהקה הצעירה של בלט פראג בניהולו של ויקטור סווידרו. במסגרת חברותו בלהקה הצעירה, זכה ב-2017 וב-2018 בפרס הכוריאוגרפיה של פרסי טאליה לתלמידים ונבחר לרקדן הצ’כי הצעיר הטוב ביותר. במהלך לימודיו רקד באופן מקצועי כרקדן אורח בבלט הקאמרי של פראג.

הצטרף ללהקה הצעירה של הקיבוצית בספטמבר 2019, וללהקה הבוגרת בספטמבר 2020.

FEA   – כוריאוגרפיה: מיכאל ואך. שותפה ליצירה ומבצעת: ניקה לילק

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

nor could i hold you

nor could i hold you – Eyal Hirsh

לדעת עולם שבו מעשה הנגיעה האנושי הפך לדבר מוטל בספק, חשוד, מפחיד – אפילו נכחד.

לדמיין עתיד קרוב במציאות השונה הזו, ולתהות כיצד נוכל להחלים ממצב כזה? כיצד נוכל להשקיט את הסערה הפנימית המתחוללת בגוף נטול מגע?

המחול  מוקלט על הדשא מחוץ לבמה, 5 רקדניות

תיאו סאמזוורט

נולד בבריטניה ב-1991. ב- 2013 סיים לימודי תואר ראשון במחול מודרני בקונסרבטוריון טריניטי-לאבאן למוזיקה ומחול, וב-2015 סיים לימודי תואר שני באמנויות הבמה בבית הספר למחול מודרני בלונדון. במסגרת לימודיו המתקדמים ביצע יצירות מאת בן רייט, יעל פלקסר ומריאנה טנגנר בארוס.

מאז 2014 עבד כרקדן עצמאי עם כוריאוגרפים ולהקות שונות, ביניהם בארן טאווזיווה, טיירי סמיטס (להקת תור), נלסון רגוורה, ליאת וייסברוט (להקת ביטר סוויט), אורי איבגי ויוהאן גרבן ושרה בלטסינגר.

הצטרף ללהקת המחול הקיבוצית באוגוסט 2018.

nor could i hold you   – כוריאוגרפיה: ת׳יאו סאמזוורט בשיתוף הרקדנים

משתתפים: רות בן-דוד, עדן בקרמן, ניצן ניסימוב, קשת בן-נעים, מאיה כהנוב

בימוי: עומר בן דוד , צילום: עמרי ברזילי , מפיק : אמיל בדר

 

 

הזירה הדיגיטלית ,INSIDERS נפתחה לקהל הרחב החל מה 1.8.21 . רכישת כרטיס במחיר של 50 ₪, תאפשר צפייה בכל 12 היצירות למשך 24 שעות, וכן בתמונות ובראיונות מצולמים עם היוצרים.

https://www.kcdc.co.il/

קיומו של הפרוייקט התאפשר בסיוע מידטאון – מבית ישראל קנדה, שהעניקה את חסותה למיזם זה, ולקרן אנאתה של אורה סטיבה, שבתמיכתה נבנתה הפלטפורמה הדיגיטלית.

רמי באר, מנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצית:  "על אף שבמהלך התקופה כולה, עבדנו יחד על היצירה החדשה, 'תעתוע', שתעלה על הבמות בקרוב, דווקא תהליכי היצירה והעבודה שנגעו  לזירה הדיגטילית, הם אלה שהביאו לידי ביטוי באופן הבולט ביותר את ההשפעה של שנת הקורונה על כל אחד ואחת מהרקדנים.  היה לי חשוב לאפשר סביבה פתוחה וניטרלית, ולהיות בה כמתבונן מהצד, שאינו מכוון ואינו מתערב בתהליך. משום כך יכולתי לגלות זוויות חדשות ולראות כיצד השנה הזו הצמיחה אותם, הן כבודדים והן כקולקטיב.

המנהל האמנותי של פרויקט INSIDERS  נדב גל: "ברגע שהפרויקט החל לנוע, הורגשה מייד אנרגיית חיים חדשה. כולנו חשנו כמו מתעוררים מתרדמת חורף ממושכת. כל אחד מחברי הלהקה, מאנשי הצוות והשותפים לפרויקט, היו נלהבים לשתף פעולה, לעזור, ליצור, לפתח, לעורר השראה ולהעניק כל מה שניתן. ימי הצילום שזלגו אל שעות הלילה המאוחרות, השיח המשותף עם  השותפים  הטכנאים, בניית התאורה, עיצוב הבמה, העיבודים המוזיקליים, היו כולם  חלק בלתי נפרד מהיצירה, והחזירו לנו, בתקופה לא פשוטה, את ההתלהבות והאנרגיה הסוחפת המוכרות כל כך בתהליכים של עשייה אמנותית חדשה והחשיפה שלה לאוויר העולם".

 

 

INSIDERS

רמי באר : מנהל אמנותי להקת המחול הקיבוצית

ניהול אמנותי : נדב גל , מנהל קיבוצית 2 / להקת המחול הקיבוצית

יצירת קונספט : לאה בסודו-גרק , להקת המחול הקיבוצית.                      צוות קריאייטיב להקת המחול הקיבוצית : נדב גל , לאה בסודו-גרק, דיליאן טדלדי , מאי עשור, גלית ליבשיץ מלמד

מפיק : אמיל בדר , במאי : עומר בן דוד , צלם : עמרי ברזילי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email