29 במרץ 2024 17:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צ'ילאג משיק את היינות הלבנים

 

 

זהו, אין סימן טוב יותר לאביב שהגיע מאשר השקת היינות הלבנים הטעימים, המזכירים את פריחת האביב. אורנה צ'ילאג השיקה את היינות הלבנים לפני זמן מה מיד עם הכרזת האביב.

 

לאחר ההצלחה של השנין בלאן אורנה מחליטה לייצר עוד שני יינות לבנים נוספים: סובניון בלאן 2011  1400 בקבוקים ואמרלד ריזלינג פרנץ קולומבאר 2011 כ- 600 בקבוקים.

סובניון בלאן 2011 מורכב מ-90% סובניון בלאן ו-10% ויונייה. הענבים מגיעים מכרמים גבוהים וותיקים מאוד מכרם בן זמרה. הבציר הוא בציר ידני עם יבול נמוך מאוד, היין שהה במשך 9 חודשים בקירור במיכל נירוסטה.

אמרלד ריזלינג- פרנץ' קולמבר 2011 מורכב מ 50% אמרלד ריזלינג ו-50% פרנץ' קולמבאר, הענבים מגיעים מכרמים מאוד ותיקים מהרי הכרמל ונבצרו ידנית, היין שהה בקירור למשך 9 חודשים. טעמו המתקתק של היין כל כך מתאים לפריחת האביב להדהים.

לדברי אורנה צ'ילאג, ייננית היקב: "ייחודם של היינות הלבנים בהיותם לא מסוננים, הארומות והטעמים נשמרים אצלם לאורך זמן. לכל יין יש את הייחודיות שלו ולפי האמונה והדרך של slow wine  אני ממליצה לפתוח אותם כחצי שעה לפני השתייה".

 

 
בבסיס חזון יקב צ'ילאג עומדת התפיסה כי יין טוב עושים לאט, נותנים לטבע לעשות את פעולתו ללא האצת תהליכים (Slow wine ) ומאפשרים לתהליכי ההבשלה והתסיסה להתנהל בזמנם. אורנה צ'ילאג –ייננית, מנכ"לית ובעלים של יקב צילאג, מאמינה בלעשות יין שלוקח את הזמן – יין העשוי בשיטות מסורתיות ומשקף את רוח המקום בו הוא מיוצר.

 

כמובן שאירוע השקה הוא אירוע חגיגי ומקום מפגש לאנשים שמחים ואסור לפספס אותו אז באתי לטעום ולהתרשם.

 

בין לבין גם התכבדתי ביינות שעדיין נמצאים בחבית, מרוב יין אני גבר לא זוכר מה טעמתי… אבל דבר אחד בטוח, כשיין הסירה שלגמתי מהחבית יגיע לבקבוק לא ישאר אפילו אחד ביקב.

 

וכפי שאורנה אמרה על היינות הלבנים, אף פעם לא ראיתי תור כזה של קונים….

 

כמובן שלא החמצנו טעימות של היינות שהושקו לפני כמה חודשים מסדרת  ה VIVO , ה SOLO , וה PRIMO סדרת יין הדגל של היקב.

יקב צ'ילאג- יקב עולם ישן במתחם ייחודי, יושב באזור התעשייה של יהוד.  היקב החל פעילותו ב- 1999 לאחר שאורנה צ'ילאג- הייננית ובעלת היקב, חזרה לארץ מלימודי מאסטר בייננות באוניברסיטת מילאנו ולאחר סטאז' ביקב בולגרי של אנטינורי בטוסקנה. בשנת 2001 זכתה אורנה בתואר האבירות האיטלקי Castellana. בנוסף, אורנה צ'ילאג חברה בארגון Le Donne del Vino, ארגון הפועל לקידום יינניות בעולם. יקב צ'ילג הינו מהיקבים הבודדים בארץ בעלי אישורי משרד הבריאות ומשרד איכות הסביבה.

שתפו את הפוסט!