26 באפריל 2024 2:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוכל ואומנות חוברים יחדיו בתערוכה "על אוכל, אהבה ומה שבינהם" בחולון

"לאכול, לאהוב"

 

על אוכל, אהבה ומה שבינהם

 

תערוכה חדשה בגלריית המשכן "בית מאירוב" בחולון

 

עבודות  מעוררות תיאבון של מעצבים ואמנים מתחומים שונים

במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

 

26.1-6.3.2013

 

 

"לאכול,לאהוב" תערוכה שניייה בסדרה של שלוש בנושא רעב תוצג בתאריכים 26.1-6.3.2013 בגלריית המשכן "בית מאירוב" בחולון. אוצרת :ניצה פרי.

 

התערוכה  תבחן את יחסי הגומלין שבין אוכל לאהבה ומקור כוחו של האוכל כמעצב אסתטיקה של יחסים בין המינים זאת, דרך עבודות אמנות ועיצוב בהם האובייקט משמש כמעורר 'תיאבון' של הצופה וחלל הגלריה משרת כ- 'מסעדה' בה הצופים 'ניזונים' מאמנות כמזון.

 

אנדרי פוברוב לדוגמא, יוצר באופן הומוריסטי, הכלאה בין סוגים של אוכל, בצל ותות, בננה ומלפפון כאשר האסוציאציה המיידית היא מינית, כמו אברי מין של גבר או אישה, עם גוון אישי משעשע.

 

ב"טרילוגיקה" יוצר ג'קי שניאורסון טוויסט תיאטרלי דרך מערכת כלי קפה שעיצב המותאמת לזוג, באופן המזכיר קווי איפיון של גבר ואישה. הכלים נראים כמו צלמיות פיריון, ידיות קנקן התה כמו ידי אישה המחזיקות את המותן וקנקן הקפה מקומר מ'הנאה' בעודו פולט אדים לעבר החלל.

 

העבודות של Vanillaroyal הם היבריד מתעתע של נעל סקסית של אישה וגלידה, הנעות על התפר שבין הפֶטיש והפנטזיה, עטופות גם בהומור ובאופטימיות ומנכיחות שפה ויזואלית חזקה.

 

על היחסים בין אוכל לאהבה מוסיפה האוצרת:

 

"הכנת ארוחה דומה לבניית מערכת יחסים בין גבר לאישה והקמת משפחה. כל מרכיבי המנה המוגשת חייבים להתאים זה לזה. וכדי שמערכות יחסים אלו יצליחו ויהפכו בסופו של דבר ליחידה הרמונית, הדבר תלוי בזיווג הנכון.  במקרים רבים הרעב הוא רעב לאהבה ובהקשר זה חי החברה שלנו הם ניסיון להשביע את הפונקציה הזו. תוכניות ריאליטי כדוגמת "אהבה מבישול ראשון" סללו את הדרך לליבה של האישה או הגבר באמצעות הכנת תפריטים (הנשמעים לעיתים כמו פואמה לאהובה), דרכם נעשה ניסיון להקסים זה את זו בשילובים מסעירים. המשיכה להרחיב את גבולות העיסוק של תוכניות האוכל רפרפה גם על פילוסופיה, זוגיות, ילדים, נטייה מינית ומשפחה והקשרם לאוכל, והפכה למעדן הכי אהוד על הצופה הישראלי."

 

אמנים ע"פ סדר אלפביתי:  

אלחנדרה אוקרט, עדנה אוחנה, בועז ארד, איתמר בגליקטר, שפי בלייר , יעל ברונר – רובין, לילך בר עמי, ג'ואנה ג'ונס, מירב היימן, אלה ונסובר, דניאלה יניב ריכטר, טין מיהלק, ענת מיכאליס-לוי , שני פדושקי, אנדרי פוברוב, ונילה רויאל, אלון רזגור, ג'קי שניאורסון, גליה תמוז.

 

פתיחה: שבת, 26.1  בשעה 11:00

בשעה 11:30 – יתקיים טקס תות, בו

האמנית אלחנדרה אוקרט תבצע פעולה עם תותים

 

גלריית המשכן "בית מאירוב"

רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851

שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00

ו' ושבת 10:00-13:00

הכניסה חופשית

 

שתפו את הפוסט!