29 במרץ 2024 12:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אן סרט יפני רגיש

 

סרט על אוכל? או סרט על חברה? כך או כך זה סרט אנושי מאוד שיש בו מסרים על ההתנהלות החברתית ובהחלט מציג את חיי היום יום ביפן מעבר לאורות הניאון וההידור שאנו רגילים לראות.

01 An - אן בסקינד SB

סנטארו, גבר בגיל העמידה, מנהל מסעדה קטנטונת. הוא מגיש רק מאכל אחד: זהו סוג של פנקייק ממולא בממרח שעועית אזוקי מתוקה. קהל היעד שלו רובם מבקרים מקומיים ותלמידים בבית ספר תיכון. הוא מציג שלט שאומר כי הוא מחפש עובד, בעקבות זאת פונה אליו אישה באמצע שנות השבעים שלה. כמובן שעקב גילה הוא דוחה את בקשתה, אבל היא עיקשת ומביאה לו את המילוי שהיא הכינה, כשהוא טועם את ה"אן" של טוקו הוא לא יכול לסרב. עד מהרה העסק הקטן פורח ואנשים עומדים בתור עוד לפני שעת הפתיחה.

בתווך יש גם תלמידת תיכון וואקנה, שרגילה לבוא ולקבל את הלביבות הלא מוצלחות, וזו מוצאת כאן סוג של מסתור כשהיא בורחת מהבית ואיך שהוא מצטרפת למקום.

12 An - אן בסקינד SB

 טוקו לא מסתירה את העיוות שיש לה בידיים אולם לא ברור לנו מה יש לה. מכאן למרות השגשוג של המסעדה מתפתחת העלילה ומציגה את הבעייתיות הרבה מחד שבהעסקתה, עקב מחלתה, ומאידך את התפתחות הנושא האנושי -החברתי.

סרט שאורכו כשעתיים, מתנהל באיטיות תוך הדגשת הפרטים הקטנים ומלא סמלים כפריחת הדובדבן, העץ שמסמל חיים ומוות שכן ככל שהפריחה מקסימה כך היא נעלמת בנשירה והעצים נותרים גלמודים. סנטארו, טוקו וואקנה נפגשים כשעצי הדובדבן בשיא פריחתם. הסיפור של כל אחד משלוש הדמויות שונה מאוד. יחד עם זאת, נשמותיהן מצטלבות והם פוגשים האחד את השני במקום אחד עם נוף מסוים.

30 An - אן בסקינד SB

"אן" עוסק במפגש בין שתי נשמות המתחברות כדי להתמודד עם המכשולים של החיים. כמה פעמים עלינו למעוד לפני שנוכל להגיע לגן העדן? השמחה שאנו זוכים לה ממחויבות ומקשר לעולם מסייעים לנו לקבל הבנה עמוקה יותר וטובה יותר של השינויים וההתפתחות בעולמנו.

אם יש לכם הסבלנות מומלץ לצפות בו.

יוצרים

בימוי: נעמי קוואסה Naomi Kawase

תסריט: נעמי קואסה על פי הספר "אן" מאת דוריאן סוקאוה Durian Sukegawa

צילום: שיגקי אקיאמה Shigeki Akiyama

עיצוב: קיקו היה Kyoko Heya

עריכה: טינה באז Tina Baz

מוסיקה: דויד חג'ג' David Hadjadj

הפקה: Masa Sawada, Yoshito Oyama

 

 

שחקנים

טוקה: קירין קיקי Kirin Kiki

סנטרו: מסטושי נגאסה Masatoshi Nagase

וואקנה: קירה אושידה   Kyara Uchida

בעלת חנות הדוריאקי: מיוקו אסדה Miyoko Asada

יושיקו: אטסוקו אשיהארה Etsuko Ichihara

יפן / צרפת 2015 , 113 דקות

יפנית תרגום לעברית ואנגלית

זוכה ציון לשבח בתחרות כרמל בפסטיבל הסרטים בחיפה
פסטיבל קאן הבחירה הרשמית – במסגרת התחרות מבט מסוים

 

החל מתאריך 14.04.2016
בסינמטק תל אביב, בקולנוע כוכב רמת השרון וברחבי הארץ

שתפו את הפוסט!