29 במרץ 2024 1:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האופרה הישראלית עונת 2015/16 אופרה – מחול – מוסיקה

עונת האופרה תציג בעונתה ה-31
את סיפורי האהבה הגדולים בכל הזמנים:

"נישואי פיגרו", "הטרובדור", "העטלף",

"לה צ'נרנטולה", "מקבת"

וביצוע ראשון באופרה הישראלית לאופרות
"רומיאו ויוליה" ו"דולי הפנינים"

קיץ של פסטיבלי אופרה:
פסטיבל המצדה עם שתי הפקות חדשות
"ריגולטו" בבריכת הסולטן בעיר הבירה

לראשונה: פסטיבל אופרה לכל המשפחה בסוכות

ועוד: סדרת המחול משקפת את המגמה ההולכת ומתחזקת של טשטוש הגבולות בין מחול ותיאטרון עם מבחר להקות מובילות מרחבי העולם ויצירת מקור מאת איציק גלילי המשלבת אריות אופראיות בביצוע חי.
סדרות מוסיקה קלאסיות וותיקות לצד סדרת ג'אז עכשווית ובועטת
:


האופרה הישראלית מציעה בעונתה ה-31 תוכניות עשירות ומגוונות בתחומי האופרה, המחול, סדרות המוסיקה והמופעים לכל המשפחה.

חנה מוניץ, מנכ"ל האופרה הישראלית: " אני נרגשת לפתוח את העשור הרביעי של האופרה הישראלית עם תוכניות מגוונות המשלבות בין הקלאסיקות האהובות והמוכרות לבין הפקות חדשות ומאתגרות לאופרות שטרם נראו על במותנו."

דניאל אורן, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית: "העונה הבאה של האופרה הישראלית מציגה לקהל שלנו שתי אופרות מדהימות של ורדי, נלחין שאני מאוד אוהב לנצח על האופרות שלו, שלוש אופרות צרפתיות נפלאות וכן יצירות מופת של רוסיני ומוצרט. זו עונה שמביאה למרכז הבמה שלנו את הזמרים הטובים ביותר ומנצחי אופרה נפלאים מהארץ ומהעולם שאני בטוח שיציגו בפני חובבי האופרה בישראל הפקות מרהיבות ומהנות עד מאוד."

בעונת ה-31 של האופרה הישראלית יועלו הפקות חדשות המתמקדות בסיפורי האהבה הגדולים של כל הזמנים מהרפרטואר של גדולי המלחינים. בפעם הראשונה תוצג באופרה הישראלית האופרה "דולי הפנינים" מאת ביזה ויתארחו בסיור בית האופרה הידוע של וילניוס עם "נישואי פיגרו" וגם בית האופרטה הממלכתי של בודפשט שיחזור אלינו עם הפקה מלאה של "העטלף" מאת שטראוס הבן. בקיץ 2016 תמשיך האופרה הישראלית עם המסורת החשובה והמצליחה של פסטיבלי הקיץ במצדה וירושלים.

האופרה הישראלית ממשיכה לפעול לקירוב אמנות האופרה לדור הצעיר באמצעות תוכניות חינוך מיוחדות וסדרות לילדים ובעונה הבאה לראשונה יתקיים בחג הסוכות, פסטיבל אופרה לכל המשפחה עם ההפקות לכל המשפחה בבמה הגדולה של "אליסה בארץ הפלאות", "סינדרלה" ו"חליל הקסם".

בעונה זו סדרת המחול משקפת יותר מאי פעם את המגמה ההולכת ומתחזקת של טשטוש הגבולות בין מחול ותיאטרון עם להקות מחו"ל והפקה חדשה של איציק גלילי המשלבת גם את אמנות האופרה.

בתחום המוסיקה יחזרו הסדרות הקלאסיות הוותיקות : הסדרה הליטורגית בביצוע התזמורת הסימפונית ירושלים – רשות השידור והסדרה הסימפונית עם תזמורת האופרה- התזמורת הסימפונית ראשון לציון וסדרת הג'אז העכשווית שתביא למשכן את סצנת הג'אז הבינלאומית לצד הפקה ישראלית מקורית.

להלן תוכנית העונה:

עונת האופרה תיפתח עם "נישואי פיגרו " מאת וולפגנג אמדיאוס מוצרט בביצוע בית האופרה של וילניוס מליטא. האופרה בניצוחו של מרטינס סטאשקוס ובבימויו של אמיליו סאחי מביאה לבמה את העלילה הפתלתלה של פיגרו וסוזנה בהפקה קלאסית מהפנטת. (נובמבר 2015).

המנצח דניאל אורן, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית ינצח על "הטרובדור", מהאופרות האהובות של ג'וזפה ורדי שתעלה בהפקה חדשה בבימויו של אלייזה מושינסקי שבמרכזה הטרובדור המסתורי, הצוענייה שואפת הנקם ורוזן תאב כוח שנלחמים זה בזה ללא מעצורים. (דצמבר 2015).

בית האופרטה הממלכתי של בודפשט שקנה עשרות אלפי אוהדים בישראל, חוזר בעונה זו עם האופרטה "העטלף" מאת יוהאן שטראוס הבן. האופרטה התוססת רצופת הצ'ארדש ההונגרי והואלס הוינאי מבוצעת על ידי מי שמכונים אשפי האופרטה מבודפשט. (פברואר 2016).

die fledermaus - העטלף - האופרטה מבודפשט צילום יחצ חול (3)
die fledermaus – העטלף – האופרטה מבודפשט צילום יחצ חול (3)

"לה צ'נרנטולה" מאת רוסיני, היצירה הידועה בהשראת האגדה "סינדרלה" תעלה בהפקה חדשה בניצוחו של דניאל כהן ובבימויים של צמד הבימאים ססיל רוסה וז'וליאן לובק שגם אמונים על הכוריאוגרפיה ועיצוב במה והתלבושות. אופרה ססגונית שבמרכזה האבא החורג של סינדרלה ואחיותיה הזוממים להכשיל את אהבת הנסיך לסינדרלה. (מרץ 2016).

La Cenerentola - לה צרנטולה צילום יחצ חוליחצ

"רומיאו ויוליה" האופרה של שארל גונו על פי סיפור האהבה הגדול בכל הזמנים מאת שיקספיר, תעלה בהפקה חדשה לראשונה גם היא באופרה הישראלית בבימויו של ז'אן לואי גרינדה ובניצוחו של איב אבל. (אפריל 2016).

רומאו ויוליה - romeo et juliette צילום יחצ חול  (2)יחצ

ועוד על פי שייקספיר- האופרה "מקבת'" מאת ג'וזפה ורדי בניצוחו של דניאל קלגרי ובבימויו של ז'אן קלוד אוברה. "מקבת'" היא האופרה השיקספירית הראשונה של ורדי ובמרכזה העריץ הסקוטי ואשתו המשליטים טרור בממלכה ומכשפות מסתוריות מנתבות גורלות.(מאי 2016).

makbet- מקבת - צילום יחצ חול (2)
makbet- מקבת – צילום יחצ חול (2)

לראשונה באופרה הישראלית תועלה האופרה "דולי הפנינים" מאת ז'ורז' ביזה בניצוחו של פרנצ'סקו איבן צ'יאמפה ובבימויה של לוטה דה ביר מתרחשת לחוף הים בסרילנקה ומספרת על חברות אמיצה בין שני חברים המתחרים על ליבה של כוהנת הדת ליילה. (יוני 2016).

Perlenfischer - דולי הפנינים - PR Photo
Perlenfischer – דולי הפנינים – PR Photo

בקיץ תצא האופרה הישראלית ממשכנה בת"א ותזמין את הקהל לפסטיבלי הקיץ שיתקיימו תחת כיפת השמיים במצדה ובירושלים.

בפסטיבל האופרה במצדה יועלו השנה לסירוגין שתי הפקות בבימויו של מיכאל זנאנייצקי ובניצוחו של דניאל אורן. האחת, האופרה התנ"כית "שמשון ודלילה" מאת סן-סנס בהפקה חדשה שבמרכזה הגיבור העברי שמשון והיפהפייה הפלישתית דלילה. השנייה, האופרה האהובה והפופולארית "נשף מסכות" מאת ורדי בחגיגה מרהיבה למרגלות המצדה.

בירושלים,בבריכת הסולטן, תועלה האופרה הפופולארית של ורדי "ריגולטו" המביאה את סיפורו של ליצן החצר של הדוכס ממונטיאה שמביא על עצמו קללה נוראה והורס את אושרה של בתו היחידה. (יוני 2016).

בחג הסוכות,לראשונה באופרה , יתקיים פסטיבל אופרה לילדים ולכל המשפחה עם ההפקות: "אליסה בארץ הפלאות" מאת דוד זבה ובניצוחו, בבימויו של משה קפטן, "סינדרלה" מאת רוסיני בניהולו המוסיקלי של אלכסנדר איבנוב ובבימויה של שירית לי וייס ו"חליל הקסם" מאת מוצרט בניהולו המוסיקלי של איתן שמייסר ובבימוייה של שירית לי וייס.

עונת המחול בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה

להקת בודיטראפיק, בלט דיסלדורף, ג'יורדנו דאנס שיקגו, איציק גלילי, פילובובלוס, מרק מוריס, לוס ויואנקוס, בלט סט. פטרסבורג,

להקת קרולין קרלסון, להקת קומפלקשנס

להקת המחול המודרני בודיטראפיק מלוס אנג'לס, להקה צעירה ומצליחה תגיע עם שלוש יצירות מהן שתיים של היוצרים הישראלים: חופש שכטר– "אבק" וברק מרשל -"ובחצות הכלה הירוקה ריחפה מעל כיכר הכפר" ו יצירתו של הכוריאוגרף ריצ'רד סיגל למוסיקת ג'אז . (אוקטובר 2015).

אחת מלהקות הבלט הבולטות בעולם בלט דיסלדורף תבצע בארץ את יצירתם "רקויאם" למוסיקה מאת ברהמס לכוריאוגרפיה של מרטין שלפפר.(אוקטובר 2015).

להקת הג'אז "ג'יורדנו דאנס שיקגו" המגדירה מחדש את מחול הג'אז תגיע לארץ עם שלוש יצירות מחול של הכוריאוגרף גאס ג'יורדנו. (נובמבר 2015).

הכוריאוגרף הישראלי איציק גלילי חוזר ליצור בישראל את היצירה "איש השעה", הפקה בשיתוף פעולה של האופרה הישראלית, מרכז סוזן דלל ופסטיבל הולנד. ביצירה שנוגעת בישראל כפי שרואה אותה היום גלילי,משתתפים רקדנים ישראלים וזמרות אופרה.(דצמבר 2015).

להקת פילובולוס חוזרת לישראל עם תוכנית חדשה הכוללת חמש יצירות בסגנונות שונים.

להקת המחול של מרק מוריס חוזרת לישראל לאחר היעדרות ארוכה ותופיע בשתי תוכניות המשלבות מוסיקה חיה לכוריאוגרפיות של מרק מוריס.

מספרד יגיעו שבעת האחים הרקדנים "לוס ויואנקוס" עם המופע נצח המפגיש את הפלמנקו והרוק עם הרקדנים האנרגטיים והוירטואוזים. (פברואר 2016 ).

להקת הבלט סן פטרבורג, החוגגת 20 שנים להיווסדה,מהחשובות בתחום הבלט הקלסי תגיע לארץ עם הכוכבת שלה הרקדנית אירינה קולסניקובה , הנחשבת לאגדה ותעלה את ג'יזל ואגם הברבורים.

להקתה של קרולין קרלסון,הכוריאוגרפית הידועה,הנחשבת למי שפרצה דרך ושברה את מוסכמות המחול המודרני תגיע לישראל עם המופע "עכשיו" לכוריאוגרפיה של קרלסון.

להקת קומפלקשנס האמריקאית של הכוריאוגרף דוייט רודן תעלה במסגרת הסדרה ערב המבוסס על שירי סטיבי וונדר.

סדרות המוסיקה במשכן יכללו את הסדרה הליטורגית בשיתוף עם התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור ובמסגרתה יבוצעו הסימפוניה השלשית של מהלר, הרקוויאם של ורדי, הרקויאם והמיסה הגדולה בדו מינור של מוצרט והסטאבאט מאטר של דבוז'אק.

בסדרה הסימפונית עם תזמורת האופרה- התזמורת הסימפונית ראשון לציון ומקהלות וסולנים מהארץ והעולם יבוצעו יצירות של גדולי המלחינים ובהם: מנדלסון, ברהמס,צ'ייקובסקי,מוצרט, בטהובן ועוד.

סדרת ג'אז במשכן תארח את מולי ג'ונסון זמרת הג'אז הקנדית שתבצע שירים של בילי הולידיי לצד חומרים מקוריים (נובמבר 2015), המוסיקאי טום הארל מהאמנים הפוריים בסצנת הג'אז העולמי שיחבור לגיטריסט ולזמר האפריקאי ליונל לואקי בערב של פאנק ומוסיקה לטינית (ינואר 2016), הפסנתרן מונטי אלכסנדר שחוזר ם הרכב הרגאי "הארלם קינגסטון אקספרס" למופע קצבי מלא גרוב ותזמורת המהפיכה הישראלית במופע של עיבודים יוצאי דופן לקלסיקות של הג'אז.

 

עוד סדרות בעונה זו: שבת של זהב, סדרת האופרה בביצוע זמרי מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית ובה קטעים מאופרות אהובות, סדרת "צלילי קסם" הותיקה והמצליחה של ניצה שאול המיועדת לכל המשפחה ומוקדשת לסיפור ילדותם של גדולי המלחינים וסדרת שעת אופרה לילדים שתוקדש השנה לסינדרלה של רוסיני, הנזל וגרטל של הומפנדריק, תיבת ההפתעות של מוצרט, שיקוי אהבה של דוניצטי, חליל הקסם ונישואי פיגרו של מוצרט.

שתפו את הפוסט!