25 באפריל 2024 16:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרמת מסך 2012

במת 'הרמת מסך 2012'

11 עבודות בכורה של יוצרים

הפרוייקט הייחודי של משרד התרבות להצמחת אמנים בתחום המחול יתקיים במהלך חודש נובמבר הקרוב

על הניהול האמנותי של הפרויקט המתקיים זאת השנה ה – 23 ברציפות:

רונית זיו ויורם כרמי

"  חשוב היה לי שיתקיים שיח תרבותי רחב יותר מחוץ לגבולות התנועה והגוף".(רונית זיו)

" לא חיפשתי סגנון מסוים או כיוון אחד, חיפשתי כנות ואומץ"(יורם כרמי).

14 – 24 בנובמבר במרכז סוזן דלל, תל אביב

26 – 29 בנובמבר בתיאטרון ירושלים, ירושלים

אירועי "הרמת מסך 2012"  יתקיימו השנה בפעם ה -23 ברציפות בין התאריכים 14 – 24 בנובמבר במרכז סודן דלל בתל אביב ובתאריכים 26 – 29 בנובמבר בתיאטרון ירושלים בירושלים.

במת "הרמת מסך", ביוזמת ובתמיכת משרד התרבות והספורט, הינה הבמה המרכזית בישראל להצמחת אמנים בתחום המחול לרבות, יוצרים עצמאיים ומנהלים אמנותיים. במה ייחודית זו, המתקיימת מדי שנה, יוסדה על ידי המחלקה למחול במשרד התרבות המקצה משאבים ייעודיים לכך במטרה לאפשר ליוצרים עצמאיים, שאינם עובדים בלהקה ממוסדת, להציג עבודות בכורה בחופשיות מלאה מההיבטים הלוגיסטיים והכלכליים הכרוכים בהפקת מופע, ביניהם, תפעול הצגה, שיווק, פרסום, יחסי ציבור ובנוסף ליהנות מ – 70% מהכנסות מכירת הכרטיסים.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "במת "הרמת מסך" היא פרויקט תרבותי חשוב המאפשר ליוצרים עצמאיים וותיקים מתחום המחול, לבסס עצמם כמנהלים אמנותיים לבמה זו ולבמות מחול אחרות. בנוסף מהווה הרמת מסך במה מרכזית ליוצרים אשר הוכיחו את הפוטנציאל האמנותי שלהם. אני מזמינה את הציבור לבוא וליהנות מיצירה ישראלית במיטבה".

ניהול הבמה וההפקה מופקדים זאת השנה התשיעית על פסטיבל ישראל בראשותו של יוסי טל גן. מפיקה: מירי מנירב.

לדברי נילי כהן, יוזמת במה זו: "לפני 23 שנים במסגרת תפקידי כמנהלת המחלקה למחול הבנתי שיש חשיבות עליונה לטפח את הדור הבא במחול. מאז, המציאות הוכיחה שבמת הרמת מסך הצליחה מעבר לכל הציפיות.

יוצרים רבים התגלו במסגרת הפרויקט וחלקם הגדול הפך לנדבך מרכזי בסצנת המחול הישראלי ואף הבינלאומי.

בשלוש השנים האחרונות העברנו את הניהול האמנותי לידיהם של יוצרים, בוגרי הרמת מסך.אין ספק שפריחת המחול בישראל, מגוון היוצרים והקולות שהם מבטאים, הינם חלק גדול מהישגי במה זו."

השנה הופקד הניהול האמנותי בידיהם של הכוריאוגרפים רונית זיו אשר כיהנה כמנהלת אמנותית עמיתה של הרמת מסך בשנתיים האחרונות, ויורם כרמי שזו לו השנה הראשונה בתפקיד. מתוך מבחר של למעלה משישים עבודות של יוצרים שהגישו מועמדותם, התבקשו השניים לבחור ולחנוך את אלה שעבודותיהם יועלו בבכורה בבמת "הרמת מסך 2012".

על הבחירה ביוצרים אומר יורם כרמי:

"בשלב ההגשה אפשרתי חופש מוחלט ליוצר להביא את תפיסתו וסגנונו אל הפרזנטציות ולהראות יכולת התפתחות סביב רעיון. לא חיפשתי סגנון מסוים או כיוון אחד.חשובים היו לי כנות ואומץ גם אם רחוקים מאוד מסגנוני האישי כיוצר. בסופו של דבר, מכיוון שאנחנו יוצרים בסביבה דומה לא היה ספק שהדרכים יצטלבו ובנקודה הזו יצמח הדיאלוג ביני לבינם.

היוצרים שבחרתי הם עם תפיסת החלל שלהם מגובשת, שיש להם הבנה ברורה של אישיותם ודרכם תוך כדי חקירה. שלוש מהיוצרות  (דפי אלטבב, מאיה ברינר, דנה רוטנברג) מנוסות וזו לא הפעם הראשונה שלהן במסגרת זו וחלקן אף העלו ערבים מלאים בצורה עצמאית. לשני היוצרים  הנוספים (אלדד בן –ששון ועידן יואב) זוהי הופעת הבכורה שלהם במסגרת הרמת מסך" .

 

על הבחירה ביוצרים אומרת רונית זיו:

"לאחר תהליך ארוך בחרתי יוצרים המייצגים מגוון של עשייה מחולית: יוצרת ששמה דגש יותר על תנועה לעומת יוצר עם דגש תיאטרלי.היה לי חשוב שיתקיים שיח תרבותי רחב יותר מחוץ לגבולות התנועה והגוף. כל אחד מהיוצרים שנבחרו מהווה קשת מגוונת של יצירה במחול עכשווי בארץ שמקיים גם דיאלוג עם המחול האוניברסלי.התוצאה היא: יצירות מעניינות עם תהליכים אישיים מאוד מורכבים. זו היתה זכות גדולה ללוות את היוצרים ומצד שני אתגר גדול".

 

המסך הראשון בניהולו האמנותי של יורם כרמי יציג  שתי עבודות מחול בבכורה:

מאיה ברינר -"פירורים" עבודה המדמה תצפית חקרנית על חבורה בעלת קודים מורכבים ופרסונות עזות המאתגרת את הרקדנים ואת הצופים למקד את הראיה והתחושה מעבר לברור אל מה שנרקד בין השורות.

דנה רוטנברג "Armed" עבודה העוסקת בשני זוגות החוקרים את המגע המוכר והיום יומי של אחד עם השני.

המסך השני בניהולו האמנותי של יורם כרמי תציג  שלש עבודות מחול בבכורה:

צילום tami-weiss
צילום tami-weiss

דפי אלטבב- "ואף על פי כן" הנוגעת בקילוף  השכבות עד הבשר הגלוי של מערכת יחסים על כל מורכבותה .

עידן יואב- " The Unfortunates" יצירת מחול תיאטרון המתנסה בביטוי פיזי ואסתטי ומעלה שאלות העוסקות בחברה ובכוח.

אלדד בן ששון- " Strange Attractor" העוסקת בפירוק תנועתי מאופק ומאתגר לשלושה גופים נפרדים בעלי תודעה עצמאית מפותחת ונשימה משותפת לצלילי בחירה מוסיקלית אמיצה, רווית אסוציאציות.

 

המסך השלישי בניהולה האמנותי של רונית זיו תציג  שלש עבודות מחול בבכורה:

שרון וזנה -"הסעודה" עבודה העוסקת במאבקן של שלוש נשים על מרחב מחיה, חופש, תשומת לב ואהבה במסען בג'ונגל האנושי היומיומי ובניסיונן לשרוד בו.

גילי נבות -"" MAY CONTAIN NUTS עבודה הנוגעת במושגי זמן ומרחק.

רועי אסף – " הגבעה".

במסך הרביעי בניהולה האמנותי של רונית זיו יועלו בבכורה עבודותיהם של:

שלומית פונדמינסקי " Fly, Fly, Lie" ,נועה שדור" We do not torture people"שלומי פריג'- "ג'וקר" המנסה להתחקות אחרי המעמד השברירי של הפרפורמר ויחסיו העדינים עם המציאות ,הקהל ואשתו.

 


מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון:

טלפון להזמנות:  03-5105656
אתר:
www.suzannedellal.org.il
כתובת: רח' יחיאלי 5 נווה צדק ,תל אביב 65149 ,תל אביב

 

תיאטרון ירושלים

טלפון להזמנות: 02-5605755

אתר: www.jerusalem-theatre.co.il

כתובת: רחוב מרכוס 20, ירושלים

שתפו את הפוסט!