17 באפריל 2024 0:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ונדנטה סיפורי מאפיה הבלט הקנדי הגדול ממונטריאול"מחול במשכן" בבית האופרה הישראלית

 

Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810815 SB4
Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810815 SB4

 

ונדטה – סיפורי מאפיה

Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810987 SB3
Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810987 SB3

 

בביצוע הבלט הקנדי הגדול

Les Grands Ballets Canadiens de Montal

 

כוריאוגרפיה: אנבל לופז אוצ'ואה

עיצוב תלבושות: דניאל טרוס Danielle Truss

 

מוסיקה: מגוון שירי סן רמו, יצירות של אלני קאראינדרו, באך, טלֶמן, פיאצולה, נינו רוטה, הנרי מנציני ועוד.

 

ונדנטה = נקמה

 

כ 50 רקדני הבלט הקנדי הגדול ממונטריאול הגישו לקהל בבית האופרה הישראלית הצצה לתפיסת הכוריאוגרפית אנבל לופז אוצ'ואה על המאפיה, מחול תיאטרון משכנע, הומוריסטי, מתובל במיטב המוסיקה האיטלקית ומחבר חוויות שלנו בין "דון קורליאונה" למופע מוסיקלי של סיפור הפרברים שכבר ראינו באופרה ב 2013 ובאמת בהתחלה שצפיתי בטרילר חשבתי שזה עוד מחזמר אבל לא אין כאן דיבור אלא העברת הסיפור בשפת הגוף, בתנועה ובמול וכמובן המוסיקה האדירה שנאספה שם.

 

לצפייה בפרומו:

 

"ונדטה" הוא בלט-תיאטרון שנוצר במיוחד עבור רקדני הבלט הקנדי הגדול. הוא מזמין את הצופים להסתנן לעולם האפל של המאפיה ולחקור את דחפיה האלימים ואת הרגשות המניעים אותה – תשוקה, אהבה, כעס, חמדנות, קנאה ותסכול. 50 רקדני הבלט הקנדי הגדול מביאים סיפורים מרתקים ודמויות גדולות מהחיים בביצוע עוצמתי, ובליווי מוסיקה מגוונת הכוללת שירי סן רמו, יצירות של המלחינה היוונית הנפלאה אלני קאראינדרו, באך, טלֶמן, פיאצולה, נינו רוטה, הנרי מנציני ועוד.

Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y819914_dancers_Anya Nesvitaylo_Marcin Kaczorowski SB6
Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y819914_dancers_Anya Nesvitaylo_Marcin Kaczorowski SB6

המחול נמשך שעתיים (עם הפסקה) כאשר הוא מגולל לפנינו סיפור התפתחותה של ילדה- נערה – אישה. כשברקע סיפור אהבה של בת לאחד מסנדקי המאפיה מתוך שלוש משפחות פשע, קרבונה, טראסי וברטוני, השולטות במסחר לא חוקי של משקאות חריפים, נשק וסמים. רוזליה קרבונה, בבת עינו של אביה, הסנדק דון קרבונה, מתאהבת בסטפנו ברטוני. כאשר שתי המשפחות חוגגות את החתונה, דון קרבונה ויועציו ודון ברטוני, מתכנסים במשרדו של הסנדק. בניגוד למסורת הסיציליאנית לפיה אין מסרבים לבקשה ביום חתונת בתך, דון קרבונה מסרב לבקשת אלסיו, אחיו של החתן. אלסיו הורג בכעסו אחד מאחיה של הכלה, ובכך גורם לשורת מעשי נקמה, ונדטה, בין שתי המשפחות. רוזליה נתקלת בפעם הראשונה במותו של בן משפחה קרוב, ולמרות הדחייה שלה מאלימות היא מסתקרנת ונמשכת לעוצמתה.

Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810082_dancers_Anya Nesvitaylo_n_ Constantine Allen SB5
Vandetta_GB_credit_Sasha Onyschenko_ _Y810082_dancers_Anya Nesvitaylo_n_ Constantine Allen SB5

המחולות משתנים בהתאם לסיפור והעלילה והם מרהיבים מלאי ענין והתפאורה והתלבושות מדהימים, אולם יותר מכל הארט וידאו המוקרן על כל מסך הבמה ומאפשר עומק ואווירה מתאימה בסינכרון עם המוסיקה ואז ההרמוניה התלת חושית סוחפת אותך לתוך המחול והעלילה.

ריקוד החתונה פשוט מדהים אבל לא פחות מהפרקים האחרים כמו למשל טקס ההטבלה ועוד וככל שהעלילה מתפתחת ( וככה הגוויות) רוזליה קרבונה עולה בסולם משפחת הפשע עד לשליטה ונקמה.

לא להחמייץ

מופע אחרון מחר יום שישי

 ??????????

על אודות הכוריאוגרפית אנבל לופז אוצ'ואה

 

היא החלה את לימודיה בבלט הפלמי המלכותי בבלגיה, ורקדה 12 שנה בהם גם כסולנית בבלט סקאפינו. בשנת 2007 היא כונתה כוכב עולה בשמי המחול ההולנדי. היא יצרה עבודות לחשובות בלהקות המחול בעולם. אחת מעבודותיה הועלתה על בימת בית האופרה בתל אביב על יד בלט ג'אז מונטריאול.

"כנפיים שבורות" שיצרה עבור הבלט האנגלי הלאומי נחשבת לאחת מהעבודות החשובות בשנת 2016. העיבוד שלה לבלט של המחזה "חשמלית ושמה תשוקה" נבחר ליצירת המחול הטובה ביותר על יד איגוד מבקרי המחול, והיתה מועמדת לפרס אוליבייה ב-2012, ויצירתה "ריפליי" זכתה בפרס הראשון בתחרות הכוריאוגרפיה בבלגיה.

 

תולדות הבלט הקנדי הגדול

 

דומה שרק אתמול עזבה בלרינה צעירה בשם לודמילה שיריאף, בתם של מהגרים רוסים, את ברלין והשתקעה במונטריאול. שם זכתה להגשים את חלומה ללמד ולחלוק את אהבתה למחול. בשנת 1957 ייסדה מדאם שיריאף את הבלט הגדול של קנדה. זו היתה הלהקה המקצועית הראשונה בקוויבק, והיום היא נחשבת ללב עולם התרבות של העיר מונטריאול. עם הזמן, נעשתה הלהקה למרכז יצירה והפקה בעלת שם עולמי, המקדיש את פעילותו לפיתוח הבלט על שלל צורותיו, תוך שמירת אמונים לרוח הסגנון הקלאסי. הלהקה יצרה קשר הדוק עם הקהל הרחב במונטריאול ובסיוריה הרבים ברחבי העולם. היא תמיד מעוררת עניין והתרגשות, מגרה את הדמיון ומדביקה את הקהל בתשוקה של רקדניה ויוצריה למחול. הלהקה חותרת למצוינות ולפתיחות יצירתית. בשנתיים האחרונות עומד בראשה המנהל האמנותי איוון קוולארי.

 

על אודות המנהל האמנותי איוון קוואלרי

 

יליד בולצאנו באיטליה, החל את לימודיו בבית הספר לבלט שליד תיאטרון לה סקאלה במילאנו. מוריו זיהו את כישרונו, והוא זכה במלגה שאפשרה לו ללמוד בבית הספר של הבולשוי במוסקבה בין השנים 1983-1981. שנתיים לאחר מכן רקד עם להקת בית הספר של לה סקאלה, ובשנת 1986 הצטרף לבלט שטוטגרט, שם נעשה לסולן ולרקדן ראשי של הלהקה בניהול מרסייה היידה וריד אנדרסון. הוא רקד בכל התפקידים הראשיים ביצירות של ג'ון קרנקו ולאחר מכן הועלו עבודותיו בין היתר, בבלט המלכותי קובנט גארדן, לה סקאלה והבלט הלאומי הצ'כי. הוא גם יצר עבודות עבור בלט שטוטגרט וללהקות בולטות אחרות באירופה. בין השנים 2012-2007 היה המנהל האמנותי של להקת המחול הוותיקה ביותר באוסטרליה, בלט מערב אוסטרליה. בעונת 2017 קיבל עליו את הניהול האמנותי של הבלט הקנדי הגדול.

 

https://www.youtube.com/watch?v=E9kdPSwamyI


 

 

 

מועדי ההופעות

 

יום רביעי 27/02/2019 בשעה 20:00

 

יום חמישי 28/02/2019 בשעה 20:00

 

יום שישי 01/03/2019 בשעה 13:00
 

 

 

שתפו את הפוסט!