29 במרץ 2024 15:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ורטיגו 20 – להקת מחול ורטיגו מסכמת 20 שנה

 

ורטיגו 20  A

זה לא פלא שבסיום המופע של להקת מחול ורטיגו היא אמרה לי "אין מספיק סופרלטיביים לתאר את המחול הערב" ואנחנו זוג שמגיע יחסית לדי הרבה מופעי מחול.

בערב הזה, נעה ורטהיים ועדי שעל ממקימי הלהקה וכפר האומנות ורטיגו המשמש מרכז תרבותי המחבר את האדם – האדמה – והתנועה, הכל ביחס אקולוגי מכבד, נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של ורטיגו יצרה את המופע "ורטיגו 20" לציון 20 שנות פעילות ללהקה. המופע הוצג בבכורה בינלאומית בפסטיבל התיאטרון נאפולי 2013 כהפקת מקור של להקת המחול ורטיגו בשיתוף הפסטיבל, וקצר מאז ועד היום שבחים רבים בארץ ובעולם.

צילום גדי דגון
צילום גדי דגון

מדובר על כשעה של מופע אנרגטי רצוף, מעין מחול אחד ארוך עם נושאים מגוונים המבוצע על ידי 11 רקדנים ורקדניות ברמה בינלאומית שזכו לייצג אותנו בבמות בחו"ל בכבוד.

הם מביעים על הבמה את כל הרגשות והערכים שיש לאדם, אהבה, קנאה, קבוצה ויחיד, תמיכה או דחיה, משיכה, כוח וכמובן התנועה והגלגולים וההנפות או הקפיצות זה משהו שמזמן לא ראינו על הבמה בעוצמה כזו. האדם כפרטי או בציבור כיצור חברתי מוצג כאן על הבמה במלוא הביטוי והעוצמה.

F0_0478_0321_DSC_2385

F0_0478_0321_DSC_1919

הקהל פשוט מרותק! רצף המחול על הבמה מביע כל רגע משהו אחר ואי אפשר שלא להתחבר לתשוקה הפורצת שם. ואני חייב לציין שזה לא רק הרקדנים כי אם פס הקול שנבחר (רן בגנו) והתלבושות המהממות שלמרות שהיו שונות יש ביניהן חוט מקשר (רקפת לוי) והכל ביחד יוצר מעין אינטימיות שמקשרת ומחברת את הקהל לכל הנעשה על הבמה. הבמה גם היא מיוחדת, קירות ישרים כחומה ובה כנות תפישה או ישיבה שכאילו חוצצים בין העולם לנעשה על הבמה ומשמשים לא רק נקודת אחיזה אלא ממש מקפצה לתוך המחול על הבמה.

צילום גדי דגון
צילום גדי דגון
צילום גדי דגון
צילום גדי דגון

ממש נפלא.

https://www.youtube.com/watch?v=UgepJAFJrGg

 

ורטיגו 20, עבודתה של נעה ורטהיים, אורגת אל תוכה 20 שנות יצירה. ביצירה זו תרה נעה אחר הסימנים שהניחה בדרך, כמו מפענחת מחדש את סוד הזמן. היא פורמת את התפרים שבין הפרטי לציבורי, נעה מן הריאליסטי לסוריאליסטי, מהאינטימי אל התיאטרלי, מהמטאפיסי אל הקונקרטי. במהלך העבודה עם הלהקה באה לידי ביטוי השפה המובחנת של הלהקה השואבת את השפעתה והשראתה ממקורות שונים בתוך עולם הגוף ומחוצה לו. שפה ייחודית זו מולידה התרחשות בימתית ומחוללת רצף של טקסי חיים.

כוריאוגרפיה:                                    נעה ורטהיים

ע. כוריאוגרפית, יוצרת שותפה:        רינה ורטהיים-קורן

רקדנים ושותפים ליצירה:                יובל לב, שון אולס, איתי פרי, מריה סלבק, רון כהן, ניצן משה, דניאל קוסטא ,טאי צ'אנג,
שני לייכט, שנדור פטרובוקס, תמר ברלב

מוסיקה:                                           רן בגנו

עיצוב במה ותלבושות:                      רקפת לוי

עיצוב תאורה:                                    דני פישוף – מג'נטה

אורך המופע:                                     50 ד'

לא להחמיץ

צילום גדי דגון

שתפו את הפוסט!