24 באפריל 2024 20:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כפתורי חלום על חולצות היום – יום מופע מחוה לרוני סומק

מופע מחווה לרוני סומק

"כפתורי חלום על חולצות היום-יום"

רוני סומק היה "חולצה מספר 2" בקבוצת הילדים של מכבי "עבר-הירקון", מאז הוא מכדרר מילים. על מגרש שיריו אפשר למצוא גם אהבה, גם משפחה, גם רוקנרול ואפילו שיר הלל לז'ורנל האופנה בורדה

מופע במסגרת "תן למילים לעשות בך":

סדרת מופעים המשלבת ספרות, שירה, תיאטרון ומוסיקה מבית היוצר של מדיטק חולון

בהשתתפות יאיר לפיד, אסף רוט, אפרת בן- צור, חנן יובל, יהלי סובול, מודי בר- און, מיקי גבריאלוב, נעמי לבוב, ערן צור, קרני פוסטל וששון גבאי.

יום שישי 20.12.13 בשעה 12:00

מדיטק חולון

 

סדרת המופעים "תן למילים לעשות בך" תקיים מופע מחווה למשורר, הסופר והאמן הישראלי רוני סומק.

 המופע יתקיים במדיטק חולון ביום שישי 20.12.13.  זהו המופע ה44 בסדרה.

במופע החגיגי ישתתפו אמני האנסמבל הקבוע של הסדרה: אסף רוט, אפרת בן- צור, יהלי סובול, ערן צור וקרני פוסטל.

אליהם יצטרפו שר האוצר יאיר לפיד (וגם סופר ועיתונאי), ששון גבאי, חנן יובל, מודי בר-און, מיקי גבריאלוב ונעמי לבוב – שיבצעו בשירה, מוסיקה וקריאה מיצירתו הענפה של רוני סומק.

אלון ספן, מנכ"ל מתחם מדיטק חולון ויוזם הסדרה: מפגש זה עם יצירתו של רוני סומק במסגרת הסדרה "תן למלים לעשות בך" –מרגש אותנו כיוזמי הסדרה שחגגה לא מכבר 40 מפגשים שבמהלכם הנציחו משתתפי הסדרה  את העושר הספרותי והשירה הקיימים באמצעות הלחנה ועיבודים מוסיקליים. במפגש זה יתוודע הקהל לאוצר הבלום של יצירתו של רוני סומק , לטקסטים שיעגנו בלחנים חדשים ובהגשה מיוחדת".

רוני סומק נולד בעיראק בדצמבר 1951,עלה ארצה ב-1953. גדל והתחנך במעברה על גבול חולון בת־ים ולאחר מכן בשיכון ליד צהלה. למד בתיכון "השרון" בנווה מגן, שבו אחד המורים שהשפיעו עליו היה האמן רפי לביא כשהיה בן 17 התפרסם לראשונה שיר שלו בעיתון אז נפלה טעות כתיב בשם המשפחה שלו – סומק במקום סומך – ומאז דבק בשם החדש.

סומק למד רישום במכון אבני וספרות ופילוסופיה יהודית באוניברסיטת תל אביב. היה מדריך חבורות רחוב, ובשנים האחרונות מלמד ספרות ומנחה סדנא לכתיבה יוצרת. פרסם 10 ספרי שירה, והאחרון שבהם, עד כה, הוא "אלג'יר". פרסם גם ספר ילדים "כפתור הצחוק", עם בתו- שירלי סומק.

בין יצירותיו עטורות השבחים: "גולה", 1" בשביל 3, 3 בשביל 1" , "אזיקים, שיר רחוב", "אסלפט, שיר געגועים", "בדרך לפטרה", "בלאדי מרי", "חואג'ה ביאליק", "חיטה" , "כוח סוס",  "רחוב המסגר, זמר החתונות", "שיר אהבה פירטי" ועוד.

במהלך השנים זכה בפרסים ספרותיים רבים ישראלים ובינלאומיים: פרס ראש הממשלה ליצירה, בפרס יהודה עמיחי לשירה, פרס בתחרות "שירי יין" שנערכה במסגרת פסטיבל השירה הבינלאומי שנערך בסטרוגה  (מקדוניה) פרס הנס ברגהאוס לשירה של פסטיבל השירה הבינלאומי במאסטריכט (הולנד). הולנד.  ב-2012 הוענק לו "צלב אבירי השירות המופתי" של הרפובליקה הפולנית וב-2013 הוענק לו עיטור אביר מסדר האמנויות והספרות של ממשלת צרפת.

אודות הסדרה: סדרת המופעים "תן למלים לעשות בך" מתקיימת במדיטק חולון החל משנת 2007. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה על נושא מיוחד או עוסק בסופר/ת ומשורר/ת.

במופעים הייחודיים נפגשים על במה אחת שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות ומציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים על פי נושא המופע. בחודש מאי צוין המופע ה-40 בסדרה המצליחה.

במהלך השנים הולחנו יותר מ-200 שירים מקוריים במיוחד עבור סדרת המופעים. הרכב האמנים המשתתפים כולל את שלומי שבן, אפרת בן צור, יהלי סובול, אפרת גוש, ערן צור, קרני פוסטל, אסף רוט וכן אמנים ואנשי רוח משתנים ממופע למופע ובהם נסים קלדרון, דרור קרן, דניאל סלומון, אלון אבוטבול, ששון גבאי, קארין אופיר, ועוד.

במופעים מיוחדים בעבר התארחו אתגר קרת, דוד גרוסמן, מאיר ויזלטיר, הלית ישורון, יורם קניוק ואחרים.

מופע מחווה לרוני סומק

"כפתורי חלום על חולצות היום – יום"
"תן למילים לעשות בך"

יום שישי 20.12.13 בשעה 12:00

מספר המקומות מוגבל
מדיטק חולון, שדרות גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון)
להזמנת כרטיסים   03-5021552
מחיר כרטיס: 50 ₪;

הנחה לאזרחים ותיקים, חיילים, תושבי חולון וקבוצות: 40 ₪

שתפו את הפוסט!