20 באפריל 2024 13:08
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמינה בורנה בביצוע להקת קמע

 

carmina-burana_14-10-2014_foto-nicu-cherciu-1
carmina-burana_14-10-2014_foto-nicu-cherciu-1

להקת המחול קמע ביצעה את כרמינה בורנה לפי כוריאוגרפיה של תמיר גינץ במקדש המחול הישראלי – סוזן דלל.

קמע הינה בית ל-14 רקדנים, ישראלים לצד רקדנים מרחבי העולם, בעלי אישיות ייחודית המביאים לבמה ביצוע אלגנטי, וירטואוזי ורענן. הפעם פשוט נפעמתי. הביצוע יחד עם פס הקול המהפנט היה לעילא ולעילא, לא לשווא נחשבת להקת המחול קמע כאחת הלהקות המובילות והמרכזיות בארץ.

המחול מתחיל בהופעה מרשימה של רקדנית בשמלה אדומה ושובל ארוך כמסך, והסצנה הזו של פיתוי הגברים בתפוח הופך מהר מאוד למחול חושני מלא תאווה, שמחת החיים מול הקינאה והחיזורים עד לאקט "מלא" של אהבה על הבמה, פשוט מטריף את כל החושים ובמיוחד עם פס הקול המדהים. כמה עבודה השקיע הכוריאוגרף תמיר גינץ על מנת להגיע לרמה כזו גבוהה של מחול.

carmina-burana_14-10-2014_foto-nicu-cherciu
carmina-burana_14-10-2014_foto-nicu-cherciu

להקת המחול קמע הפכה בתוך עשור שנים לאחד מהקולות המרכזיים בעולם המחול הישראלי, היא נוסדה בשנת 2002 כיוזמה משותפת של דניאלה שפירא ותמיר גינץ כלהקת הבית של מרכז המחול בת דור באר שבע ע"ש לארי וליליאן גודמן. צוות הלהקה על רקדניה מתגוררים בבאר שבע והינם חלק בלתי נפרד מהקהילה התרבותית בעיר ושגרירים שלה בעשרות מופעים מדי שנה בארץ ובעולם. הלהקה זכתה להצלחה בסיורי הופעות ובפסטיבלים יידועי שם באירופה, דרום אמריקה, בסין ובהודו.

תמיר גינץ, המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקה, יוצר עבודות המהוות את הציר המרכזי ברפרטואר ומאופיינות בשפה אישית, ססגונית וייחודית המתבססת על הטכניקות הקלאסית והמודרנית. על הבמה מצליח גינץ ליצור עולם עשיר ברבדים ששואב אליו את הקהל. קמע נותנת במה ליצירה ישראלית מקורית של כוריאוגרפים אורחים ושל רקדנים יוצרים. רקדני הלהקה מקיימים פרויקטים חינוכיים של הוראה והסברה בבתי-ספר, מגמות ואולפנות מחול, סדנאות אמן, סדנאות רפרטואר ותכניות העשרה בכל רחבי הארץ.

כעת לפני הנסיעה לפסטיבל בהונגריה הלהקה שוב העניקה לנו את החוויה החושנית הזו שעלתה בבכורה כבר ב- 2007 בהזמנת פסטיבל קיפריה בקפריסין. מאז "כרמינה בורנה" הועלתה בכל רחבי העולם, ובכלל זה באירועי התרבות של האולימפיאדה בביג'ינג (2008). לבקשת הקהל המופע יפתח את עונת 2016-17 של קמע ויועלה בישראל במסגרת ימי תרבות- פיס בנתניה ופעמיים בלבד במרכז סוזן דלל.

כרמינה בורנה היא קנטטה עלילתית שחיבר קרל אורף בשנים 1935-6. הקנטטה מבוססת על 24 שירים מתוך קובץ של דברי שירה מימי הביניים בשם זה. הפירוש המילולי של השם הוא "שירי בוירן" , שם זה מתייחס למנזר בנדיקט בויירן, שם נמצא כתב העת המקורי. הליברית, בלטינית וגרמנית, עוסקת בקשת רחבה של נושאים: הפכפכות הגורל והעושר, טבעם החמקמק, המתעתע של החיים, השמחה על שוב האביב ותענוגות השתייה, הזלילה, ההימורים והתאווה.

גינץ בגרסתו ל"כרמינה בורנה" מציג פרשנות תוססת ועכשווית ליצירה המוזיקלית של קרל אורף. היצירה בנויה כחגיגה חסרת מעצורים של קבוצה סגורה ובה משתלבים זוגיות, חיזור, נעורים וארוטיקה. ההתפתחות המוזיקלית ההדרגתיות שנפרשת ביצירה תואמת את  משחקי החיזור ואת התפתחותן של הדמויות הנחשפות על זהותן הייחודית. היצירה מגיעה בשיאה לפורקן של חופש ואהבה רוחנית וגשמית.

 20160927_222156a

מוסיקה: קרל אורף, כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, תלבושות: רקפת לוי. תאורה: שי יהודאי.רקדני להקת המחול קמע: אלדר אלגרבלי, לוריס איכנגר, מקסים בורדוסול, שגיא בללי, אילן גולובוביץ, תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, פיטר סטאר, גיל עמישי, נעם עפרון, עדי שמשי, נעה דהאן*.

 

מחול ענק הנמשך כשעה ורבע ותקוו שזכו לראותו שוב!

 

https://www.youtube.com/watch?v=zQrfNsrAVIE

 

 

שתפו את הפוסט!