29 במרץ 2024 13:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת המחול של סאו פאולו ברזיל מגיעה להיכל האומנויות הרצליה

היכל אמנויות הבמה בהרצליה מארח את:

להקת המחול של סאו פאולו ברזיל,

SPCD  בביקור ראשון בישראל

במופע In The Middle

 

3 יצירות של טובי הכוריאוגרפיים:

Bachiana 1

מאת הכוריאוגרף הברזילאי, רודריגו פדרניירס

Gnawa 

מאת הכוריאוגרף הספרדי, נאצ'ו דואטו


In the Middle, Somewhat Elevated

 מאת הכוריאוגרף האמריקאי, ויליאם פורסיית'

 

"… חושניות מתפרצת ואנרגיה מטריפה.."

 (Dance Magazine NY )

 

"…  להקת המחול מסאו פאולו בשילוב נדיר של ריקוד קלאסי ועכשווי נמצאת בשורה הראשונה של מיטב הלהקות מאמריקה הלטינית…

נס מחול ברזילאי"

(Bravo! Magazine)

 

"… שילוב אקזוטי וקלאסי עם ריקוד ברזילאי עממי, מהמם!"

(O Estado de S.Paulo)

 

12/515/5 היכל אמנויות הבמה בהרצליה

במרכז סדרת המחול המצליחה של היכל אומנויות הבמה בהרצליה לעונת 2013/4 מתארחת להקת המחול מסאו פאולו בברזיל, SPCD  לביקור ראשון בישראל.

להקת SPCD, שהוקמה בשנת 1968, פועלת במרכז המחול של מדינת סאו פאולו בברזיל. תחת ניהולן האמנותי של אינס בוגואה, לשעבר רקדנית הלהקה הידועה, גרופו קורפו, מהווה הלהקה מקום מפגש ויצירה לאמנים מזרמים שונים. שיתוף הפעולה בין היוצרים השונים  מניב  רפרטואר רחב הכולל שפע של סגנונות, החל מהבלט הקלאסי ועד למחול עכשווי. טובי הכוריאוגרפים בברזיל בהם: פדרניירס, מסקיטה, דה אולביירה, רודובליו ומוריירה יצרו עבור הלהקה יצירות מקוריות המשלבות סגנונות פולקלור עם מחול קלאסי ועכשווי. הלהקה מציגה לצד יצירות מקוריות-יצירות נבחרות של גדולי הכוריאוגרפים בעולם בהם: פטיפה, ניז'ינסקי, בלנשין, קרנקו, קיליאן, פורסיית', דואטו, שוינארד, גקה ועוד.

כיום, מונה הלהקה 56 רקדנים ומציגה מדי שנה למעלה ממאה מופעים ברחבי ברזיל ובעולם והיא מוזמנת באופן קבוע לפסטיבלים יוקרתיים כמו הולנד דאנס פסטיבל, לודוויגסבורג וברגנץ.

אינס בוגואה, לשעבר רקדנית בלהקת המחול הידועה גרופו קורפו, משמשת כמנהלת האמנותית של   SPCD מאז שנת 2010.  בוגואה ביקרה מספר פעמים בישראל במסגרת הופעות להקת גרופו קורפו בפסטיבל ישראל.  בראשותה  של בוגואה זכתה להקת המחול של סאו פאולו לשבחים רבים  עבור מגוון  התוכניות המוצגות ואיכותן וכן על תוכניות החינוך שמציגה הלהקה להעשרת הקהל. בנוסף להיותה מנהלת אמנותית, בוגואה עוסקת בשימור ותיעוד עולם המחול הברזילאי. עד כה חתומה אינס על למעלה מ 30 סרטים דוקומנטריים המתעדים את עולם המחול הברזילאי ויוצריו.

בביקורה הראשון של הלהקה בישראל, בחודש מאי הקרוב, עם הרכב של 22 מבכירי רקדניה, תעלה

הלהקה את המופע "In The Middle" הכולל 3 יצירות: "בכיאנה 1" מאת רודריגו פדרניירס  למוזיקה ברזילאית של וילה לובוס, ״גנאווה״ מאת נאצ'ו דואטו למוסיקה ים תיכונית מרוקאית ו״באמצע וקצת למעלה״ מאת ווייליאם פורסייט למוזיקה של טום ווילימס.

"בכיאנה 1 " (Bachiana 1 )

נוצרה במיוחד לרקדני SPCD על ידי  רודריגו פדרניירס, המנהל אמנותי וכוריאוגרף הבית של להקת גרופו קורפו. פדרנייס יצר את "בכיאנה 1" בהשראת המוזיקה  הידועה ״בכיאנס ברזיליירס״ מאת המלחין הלאומי של ברזיל ,הקטור וילה לובוס. היצירה, המורכבת משלושה חלקים, מבטאת את התשוקה והרומנטיות הטבועים בבני העם הברזילאי. זהו בלט רומנטי מופשט , בו נגינת כלי הצ'לו הופכת לתנועה עצמה בתיאום נפלא בין מחווה וצליל, עם דגשים מיוחדים שבאים לידי ביטוי בתנועת הרקדנים.

ההשראה ליצירה "גנאווה" (Gnawa)  באה לנאצ'ו דואטו,  הכוריאוגרף הספרדי הידוע, המשמש כיום מנהל אמנותי של בלט ברלין, מהטבע בסביבת עירו וולנסיה המוקפת בשמש וים ושופעת ריחות ים תיכוניים, טעמים וצבעים. ה״גנאווה״ הוא מסדר דתי מיסטי מוסלמי המשלב בטקסיו מוזיקה ומחול. דואטו משתמש במחול היחיד ובכוח המשיכה בין הרקדנים ובינם לבין עצמם,  כיסודות מפתח לריקודו,  המעושרים בדגשים מוזיקליים ותנועות גוף טקסיות עד לאובדן החושים.

״באמצע, במידת מה גבוה״    (In the middle, somewhat elevated”) נוצרה בשנת 1987 על ידי הכוריאוגרף האמריקאי, ויליאם פורסיית' אשר שימש באותה עת כמנהלה האמנותי של להקת המחול של פרנקפורט. רודולף נוראייב הזמין את היצירה מפורסיית' עבור הכוכבים הצעירים והוירטואוזים של האופרה (פאריז, אופרה, בלט).

 היצירה חוקרת את מושג המהירות – האצה והאטה. פורסיית' יצר משפט תנועתי, אותו רוקדת רקדנית אחת , הוא גדל ומתפתח לוריאציות ע״י רקדנים נוספים המצטרפים וממלאים את חלל הבמה. המוזיקה מאת טום ווילמס מציגה תאוצות והאטות. כדו שיח עם הכוריאוגרפיה. לתפאורה בחר הכוריאוגרף בשני גופים מוזהבים, התלויים מעל הבמה ומשתקפים באולם, אשר אליהם מתיחסת כותרת המחול-  באמצע, במידת מה גבוה. יצירה זו הוצגה ומוצגת ע״י להקות המחול הגדולות והיוקרתיות ביותר העולם- SPCD הינה הלהקה הראשונה מדרום אמריקה המבצעת אותה.

לינק לצפייה  : https://www.youtube.com/watch?v=yuF5BUw9kwg

תאריכים:

12.5.14,  יום שני , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה . ז'בוטינסקי 15 הרצליה . מחיר כרטיס : 219  –  269

1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

https://www.facebook.com/Omnuyot 

 

13.5.14 , יום שלישי , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה . ז'בוטינסקי 15 הרצליה . מחיר כרטיס : 219 – 269 ₪.

1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

https://www.facebook.com/Omnuyot 

 

14.5.14, יום רביעי , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה . ז'בוטינסקי 15 הרצליה . מחיר כרטיס 269- 219 : ₪.

1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

https://www.facebook.com/Omnuyot 

 

15.5.14, יום חמישי , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה . ז'בוטינסקי 15 הרצליה . מחיר כרטיס: 219 –  269 ₪.

1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

https://www.facebook.com/Omnuyot 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!