25 באפריל 2024 20:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאטיס פוגש את ביזה ואנדי וורהול קורץ לביטלס באופרה הישראלית ומוזיאון ישראל

מאטיס פוגש את ביזה ואנדי וורהול קורץ לביטלס :

האופרה הישראלית ומוזיאון ישראל


במפגש רב חושי משותף וחדשני!
קונצרט נודד בין גלריות יצירות אמנות


24-28.11.13 , במוזיאון ישראל, ירושלים. 

בשיתוף פעולה מיוחד במינו יצרו האופרה הישראלית ומוזיאון ישראל פורמט חדשני, חוויתי ורוב חושי של ערבי אמנות מוסיקליים בהם הקהל מוזמן לחוות את הקשר וההרמוניה שבין האמנות החזותית לאמנות המוסיקלית. באירוע שמכונה "קונצרט נודד". סולני האופרה הישראלית "ינדדו" בליווי מוסיקלי בגלריות השונות, בין יצירות מופת של גדולי האמנים וישירו אריות, דואטים ואנסמבלים בהשראת היצירות המוצגות והתקופות ההיסטוריות מהן מגיעות היצירות המוצגות בחללים המוזיאון.

צילום אלי פוזנר

סדרת הקונצרטים תתקיים בתאריכים 24, 25, 27, ו-28 בנובמבר בשני מופעים בכל ערב בשעות 19:00 ו-21:15  במוזיאון ישראל , ירושלים.

יוזמה משותפת זו משקפת את החיבור הטבעי בין עולם המוסיקה והאמנות החזותית. כפי שאמר אחד מגדולי אמני ה-120, אנרי מאטיס: "כשעבדתי מול הנוף היפהפה והמרגש, כל שיכולתי לחשוב עליו היה איך לגרום לצבעים שלי לשיר בלי להתחשב בחוקים ובמגבלות". הצייר וסילי קנדינסקי, שגם יצירותיו יהוו השראה בקונצרטים ייחודיים אלו, שאף למיזוג בין התחומים וייחס לצבעים שונים “אישיות” שונה המתקשרת גם עם קול מסוים שהם מפיקים ואף ניסה לחקות את הילוכה של היצירה המוסיקלית במדיום של הציור. התוצאות היו יצירות מלאות צבע, מופשטות ומלאות עצמה שהפכו לסמל ההיכר שלו.

האירוע המוסיקלי יתקיים בחלליהן של התערוכות "צבע פראי", "מפגשים מודרניים", "פופ ארט" ואמנות ישראלית מודרנית. בכל אחד מן החללים היצירות המוסיקליות יהדהדו לחלל שבו הן מבוצעות בהקשרים ההיסטוריים והקונספטואליים השונים ממוסיקה אופראית, דרך עולם המוסיקה הקלה ומחזות הזמר ועד לקלאסיקות ישראליות. הקונצרט ייפתח באריה הראשונה מתוך האופרה טוסקה מאת פוצ'יני, אותה שר דמות הצייר מריו קוורדוסי ומוקדשת כולה ליופיו של הציור ולכן מייצגת את הרעיון להרמוניה בין צליל לצבע.

הקונצרט בניהולו המוסיקלי של איתן שמייסר, ראש הצוות המוסיקלי באופרה הישראלית ובהשתתפות סולני האופרה הישראלית: אפרת אשכנזי (סופרן), הדר עטרי (סופרן), ענת צ'רני (מצו סופרן(, נמרוד גרינבוים (טנור) בליווי פסנתר וכלי מיתר.

מידע נוסף

התערוכה "צבע פראי" מבוססת על אוסף מרצבכר- מאוספי האמנות המודרנית הפרטיים החשובים בעולם. בתערוכה  יצירות של  האמנים פורצי הדרך של המאה ה-20: אנרי מאטיס, ואסילי קנדינסקי, ארנסט לודוויג קירכנר, מקס בקמן, ג'ורג' בראק ועוד. כל היצירות מתאפיינות בלהט, בצבעים עזים ומנוגדים, בעבודת מכחול עתירת הבעה וצבע, בחיוניות ובראייה אמנותית שפתוחה למרחב רוחני.

 

התערוכה "מפגשים מודרניים" מבוססת על יצירות נבחרות מאוסף האמנות המודרנית של המוזיאון המשקפות את הסגנונות עתירי הרגש של הציור והפיסול שהתפתחו במאה ה-20: הפוביזם, האֶקספּרֶסיוֹניזם, אסכולת פריז ,האֶקספּרֶסיוֹניזם המופשט ועוד.


"אופרה בתערוכה" – סדרת קונצרטים

ראשון 24.1113 19:00. 21:15

שני 25.11.13 19:00, 21:15

רביעי 27.11.13 19:00, 21:15

חמישי          28.11.13 19:00, 21:15

שתפו את הפוסט!