19 באפריל 2024 3:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מופע הפולק Woody Sez – המחזמר המצליח על חייו של וודי גאת'רי מגיע לישראל השבוע

Woody Sez  – המחזמר המצליח על חייו של וודי גאת'רי מגיע לישראל השבוע

המחזמר Woody Sez על פי סיפור חייו של גדול זמרי הפולק של אמריקה, וודי גאת'רי, מגיע לישראל השבוע להופעות בתל אביב, ירושלים וחיפה. המחזמר שעלה לראשונה לפני חמש שנים בארה"ב, מסייר ברחבי העולם וזוכה לפרסים ולשבחים ולראשונה יגיע לישראל. את המחזמר תלווה תערוכת צילומים שמגוללת את סיפורו של גאת'רי בתמונות.

 

"נוצץ… מרגש…וירטואוזי" שיקאגו סאן טיימז

 

המחזמר החדש נושא הפרסים, Woody Sez, מספר את סיפור חייו של גדול זמרי הפולק האמריקאי וודי גאת'רי. בערב מקפיץ ומסעיר שפונה לכל טעם, ארבעה שחקנים-מוסיקאים מנגנים ב-14 כלים ומבצעים 25 מבין שיריו של גאת'רי וכך מעבירים את סיפור חייו המרתק, יפהפה וטרגי של האיקונה האמריקאית שהשפיע על בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, ועל כל מסורת כתיבת השירים. Woody Sez כולל קלאסיקות אהובות כמו This Land Is Your Land, This Train Is Bound For Glory, ואחרות ומשרטט את חייו של הגיבור המוסיקלי האגדי שהפך את המוסיקה העממית לכלי למחאה חברתית ועורר את הרוח חסרת המנוחה של דור "סופות האבק" .

וודי גאת'רי מכונה על ידי מקדש התהילה של הרוק אנד רול "גיבור הפולק המקורי: אדם שבשנות השלושים והארבעים, הפך את בלדת הפולק לכדי כלי למחאה חברתית ולהתבוננות ובעשותו כך, פילס את דרכם של בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, ולקבוצה של כותבי שירי פולק ורוק אחרים שנעו בעקבות המצפון לחלוק את החוויות ולתת קול לרעיונות בסגנון זה. חייו הססגוניים הפכו לאגדה בדיוק כמו השירים שחיבר.

חלק נודע פחות בסיפור הוא הקשר של גאת'רי לעולם היהדות: רעייתו, שהיתה רקדנית של מרת'ה גרהם נולדה לבית יהודי דובר יידיש ואמה, עליזה גרינבלט, היתה משוררת יידיש חשובה. במקביל לשירי המחאה המוכרים שלו חיבר גאת'רי גם מוסיקה רבה לחגי ישראל. כמו כן, הרכבי כלזמר כמו הקלזמטיקס ופרנק לונדון משלבים את המוסיקה שלו בהופעותיהם.

את המחזמר הגה דייויד לטקן, שהכיר את אמרגנו של גאת'רי וגדל על ברכי המוסיקה שלו. הוא קיבץ סביבו שחקנים/מוסיקאים מהשורה הראשונה בארה"ב.

ארבעת השחקנים ב Woody Sez שגם מנגנים על 14 כלים סך הכל, ידועים בשל הופעותיהם הבינלאומיות, בברודוויי, בקולנוע וכמלחינים וכאמנים מקליטים. הם הופיעו באולם קרנגי בניו יורק, והופעותיהם לקחו אותם מקרקסים ועד למרכז לינקולן. דייויד לטקן, שחקן עטור פרסים המגלם את וודי, הופיע פעמים רבות בברודוויי, בהופעות רבות בהן The Will Rogers Follies וגם באופרה של ניו יורק. הלן ראסל שמגלמת את אמו של וודי, היתה מועמדת לפרס הלן הייז היוקרתי, הופיעה ברחבי העולם והיא גם מנצחת מקהלות. אנדי טירסטין, שמגלם את דמותו של פיט סיגר, כמו גם דמויות גבריות אחרות, מוכר גם כמלחין וכשחקן בקולנוע, טלויזיה ובברודוויי. הוא הופיע עם פיט סיגר ועם ארלו גאת'רי. דרסי דוביל שמגלמת את קלרה ודמויות נשיות נוספות, מופיעה עם ה Austin Lounge Lizards והוציאה כמה תקליטורים בהם מוסיקה מקורית. לבמאי ניק קורלי קריירה פורייה כבמאי וכוריאוגרף וכן כשחקן בברודוויי ב"מארי פופינס" ובמחזות זמר נוספים.

את המחזמר תלווה תערוכה שתוצג באכסדרות האולמות ותגולל את סיפור חייו של גאת'רי בצילומים. התערוכה תכלול 17 פאנלים ובהם צילומים של וודי גאת'רי ובני משפחתו, צילומים מההיסטוריה של ארה"ב בשנות פעילותו ותמונות של מוסיקאים והרכבים שהושפעו מגאת'רי כמו בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, הרכב הניו-כלייזמר כלזמטיקס ורבים אחרים.

משתתפים

דייויד לטקן, קול, גיטרה; מגלם את וודי גאת'רי

אנדי טירסטין, קול, כינור, בנג'ו, מפוחית; מגלם את פיט סיגר

 וויל גיר, צ'יסרו יוסטון ואחרים

הלן ראסל, קול, בס; מגלמת את אימו של גאת'רי ואחרות

דרסי דוביל, קול, כינור, ויולה, גיטרה, מנדולינה; מגלמת את "לפט לו", קלרה ואחרות

ניק קורלי, במאי

תאטרון החאן בירושלים (רח' דויד רמז 2)

www. khan.co.il

יום ד', 21.8 בשעה 20:30

יום ה', 22.8 בשעה 20:30

מוצ"ש, 24.8 בשעה 21:30

אולם צוותא, תל אביב (רח' אבן גבירול מס' 30)

www. tzavta.co.il

יום ב', 26.8 בשעה 21:00

יום ג', 27.8 בשעה 21:00

התאטרון האנגלי בחיפה (רח' הציונות 33)

http://www.h-e-t.org

יום ה', 29.8 בשעה 20:00

מוצ"ש 31.8 בשעה 21:00

אתר

www.woodysez.com

קטע וידאו

"מגוון בצורה נפלאה, לבבי במיוחד" – הלונדון טיימז

"תופס בצורה מרכשת את רוחו חסרת המנוחה של גאת'רי ואת יכולתו הנדירה לתת קול לאלו שאין להם… נהדר!" הגרדיאן

מרענן… מהיר… מפתה… אנטגוניסטי…" הוושינגטון פוסט
"הופעה של וירטואוזיות אמיתית" האיבנינג סטנדרט

בין פרסים:

2008 – פסטיבל ברייטון: פרס ארגוס אנג'ל

2009 – המחזמר הטוב ביותר, אוקלהומה גאזט

2011 – מועמד למחזמר הטוב ביותר בווסט אנד על ידי האיבנינג סטנדרט

2012 – פרס הלן הייז לשחקן מוביל הטוב ביותר עבור דייויד לטקן

–          מועמדות לשחקנית תומכת טובה ביורת להלן ראסל

שתפו את הפוסט!