19 באפריל 2024 7:25
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעל ומעבר לקשת – תערוכה חדשה במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון

תערוכה חדשה במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון:

מעל ומעבר לקשת –

OVER & OVER THE RAINBOW

כיצד המציאות היומיומית של חיינו מוכתבת לפי עקרונות סיפורי המעשייה:

סינדרלה, הברווזון המכוער וכיפה אדומה כסוכני שיווק של חירות וגאולה

11 אמנים ישראלים ובינלאומיים מתחקים אחר הפער בין הזהות האישית לבין זו הנכפית עלינו בשם ההבטחה להרמוניה שלעולם לא תתממש


לראשונה בישראל:

האמן הבריטי ג'רמי דלר, זוכה פרס טרנר ומי שייצג את בריטניה בביאנאלה בוונציה לשנת 2013, יציג את עבודת הווידיאו מהביאנלה "ENGLISH MAGIC"

קבוצת האמנות הדנית "סופרפלקס" תציג את עבודתה  "מקדונלדס מוצף" בה שוחזר סניף מקדונלדס עד לאחרון פרטיו ולאחר מכן הוצף במים

אמנים נוספים המציגים בתערוכה:

לי אורפז, אייל אסולין, דור גז, אורי כרמלי, אוליבר לאריק, אלישבע לוי, טליה לינק, אור מנירום, קורין סילבה

 

אוצר התערוכה : רן קסמי – אילן

 

15/2/1421/6/14

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, ג'סי כהן, חולון

 

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון יציג החל מה- 15 בפברואר 2014 ועד ה- 21 ביוני 2014 את התערוכה הקבוצתית "מעל ומעבר לקשת- over and over the rainbow" . אוצר התערוכה הינו רן קסמי- אילן.

התערוכה "מעל ומעבר לקשת" מציגה את הקשר בין הכלכלה הניאוליברלית לסיפורי המעשיות תוך התייחסות לשימוש שהניאוליברליזם עושה במבנה סיפורי המעשייה לשם הטמעת עקרונות הפעולה שלו. במסגרת התערוכה, הבנויה כסיפור מעשייה המזמין את המבקרים לפגוש דמויות ואלמנטים על טבעיים שונים, יציגו  11 אמנים ישראלים ובינלאומיים מנעד רחב של עבודות בהן הם מתחקים אחר הפער בין זהות אישית לבין זו המוכתבת על ידי מערכות שליטות. מרחב הפעולה של האמנים בתערוכה הוא הפער בין הרצוי למצוי ובין המובטח למופר. חלק מהאמנים ממפים את הפער ומסמנים אותו בעוד אחרים הופכים אותו למגרש המשחקים הפרטי שלהם, בונים זהויות חדשות מחיבורים בלתי אפשריים, מגוללים אנטי-מעשיות חדשות, אישיות במפגיע.

 האמן הבריטי, ג'רמי דלר, זוכה פרס טרנר ומי שייצג את בריטניה בביאנאלה בוונציה לשנת 2013.  יציג לראשונה בישראל במסגרת התערוכה את עבודת הווידאו מהביאנלה "ENGLISH MAGIC" .

 כמו כן, קבוצת האמנות הדנית "סופרפלקס", היוצרת אמנות החותרת תחת עקרונות הכלכלה הקפיטליסטית ותרבות התאגידים, תציג אף היא לראשונה בישראל את עבודת הווידיאו "מקדונלדס מוצף" בה שוחזר סניף מקדונלדס עד אחרון פרטיו ולאחר מכן הוצף במים.

ההיסטוריה של סיפורי מעשייה המלווים אותנו משחר ילדותינו –  עמי ותמי, סינדרלה, כיפה אדומה ועוד רבים אחרים, הינה עתיקה כהיסטוריה של השפה עצמה. מאז החל האדם לדבר החלה מסורת סיפורית שתחילתה בסיפורים שנישאו מפה לאוזן מדור לדור ועם התפתחות הטכנולוגיה הן לוקטו באסופות, הודפסו, הוקרנו על מסכי קולנוע ושודרו בטלוויזיה.

על אף חלוף השנים נותר מבנה המעשייה הבסיסי על כנו: אדם מהשורה אשר בכוחו לקחת את גורלו בידיו, לעצב את עתידו ולשנות את סביבתו, תוך שימוש באלמנטים על טבעיים חיצוניים לו: טכנולוגיה, חיה פלאית, חפצים או אנשים בעלי כוחות קסומים. חשיבותה של זהותו הייחודית של גיבור המעשייה היא קטנה ופעמים רבות מוצגת על ידי מרכיב זהות יחיד כגון מיקומו בסדר המשפחתי או מעמדו (מלך, בת הטוחן). במקרים רבים שמו אינו חשוב ואף אינו מאוזכר.

האידיאולוגיה הניאוליברלית, הכוח הדומיננטי בעולם המערבי בעשורים האחרונים, מציב  במרכז את עיקרון השוק החופשי , ומיישמו באמצעות העדפת תאגידים, הפרטה של שירותים ציבוריים וצמצום כוחה של המדינה.

על מנת לרתום את הפרטים בחברה לאמונה בנכונות האידיאולוגיה ועקרונותיה, מבטיח להם הניאוליברליזם גאולה ואופק ורוד בדמות סיסמאות המעלות על נס את זכותם לחירות, יזמות אישית וחופש פעולה, תוך שהוא מותיר אותם למעשה ללא סיוע ממוקדי כוח שלטוניים וחברתיים.

ניאוליברליזם משתמש במבנה סיפור המעשייה על מנת לשווק ולארוז את עקרונותיו, תוך שהוא מדרבן את הפרטים בחברה להמציא את חייהם מחדש כסיפור מעשייה.. מנגנון ההטמעה של הניאוליברליזם עושה שימוש בגרעין האוטופי הנעוץ ביסודה של כל מעשייה ומבטיח לפרטים השונים הרמוניה בעולם משתנה, תזזיתי ורדוף מלחמות. אלא שככל גיבורי המעשיות אז ועכשיו אין כל משמעות לזהותם הייחודית ובסופו של דבר הם נשארים בודדים במערכה ללא התממשות ההבטחה.

האמנים המשתתפים בתערוכה:

ג'רמי דלר, קבוצת סופרפלקס, אוליבר לאריק, קורין סילבה, דור גז, אלישבע לוי, אור מנירום, לי אורפז, טליה לינק, אורי כרמלי ואייל אסולין.

"מעל ומעבר לקשת"

15/2/1421/6/14

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית

האמוראים 4, שכונת ג'סי כהן, חולון

שעות פתיחת המרכז:

ימי ג-ד 20:00-16:00,

יום ה' 14:00-10:00,

 ימי ו-ש 15:00-10:00

 

הכניסה חופשית!

 

http://www.digitalartlab.org.il

שתפו את הפוסט!