24 באפריל 2024 19:20
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצב הדברים בביצוע אנסמבל מחול קייזר אנטונינו

??????????

צמד הרקדנים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו חנכו את הסטודיו החדש של סוזן דלל לרגל 30 שנות יצירה במקדש המחול הישראלי "סוזן דלל". באולם זה אין במה והקהל יושב מסביב וצופה בשני רקדנים מעולים בתפקידים זהים על הבמה אשר מביעים יכולת תנועה והתייחסות לבמה כחלל אוטופי בלתי אפשרי לתפיסה.

??????????

שני רקדנים מוכשרים נעים על הבמה  ובניגוד למקובל הם גם לא שותקים, הדיבור שלהם  מלא מחשבה מחד ומאידך מלא הומור. מרגע עלייתם לרצפת הסטודיו (כי אין כאן במה) אתה מבין שהגעת לפן אחר של מחול, משהו מחוץ לקופסא ומחוץ לעיגול המקובל, סוג של פריצת דרך במושג מחול ועוד אינטימי, ממרחק אפס בינך לבין הרקדנים.

 

מרכז היצירה הוא הגוף המנסה לבטא, לדבר, לנוע, מנסה להבין היכן הוא נמצא.

"הגוף הוא נקודת האפס של העולם, שבו השבילים והחללים נפגשים, הגוף נמצא בשום מקום."

האם אנו בנקודת ההתחלה או בסופה של הדרך הבנויה מרבדים גשמיים ורגשיים?

היכן היא נקודת האפס על אותו שביל?

 ??????????

??????????

??????????

חוסר היכולת שלנו להתנתק מהגוף (מישל פוקו)  מאלץ את שני הרקדנים להיות ההשתקפות האחד של האחר ויוצר זירה של מצבים הומוריסטיים ועימות פיסי. בין רגעי אבסורד מצחיקים ועדינות שברירית חולקים השניים עם הקהל "פיסת חיים".

המוסיקה כ"שותף שלישי" יוצרת מרקם עשיר בין הקלאסי והעכשווי שנמצאים בשינוי מתמיד ואנחנו נהנים מיצירתו של הנדל Dixit Dominus, ויואלדי , באך, וולטר פלוריאן ועוד.

??????????

??????????

הקהל יושב בסטודיו על כיסאות בריבוע, סביב הרצפה המהווה את הבמה ועליה צמד הרקדנים נעים, מתעוותים, מותחים את תנועותיהם ובודקים את גבולות יכולתם. התנועה שלהם על הבמה חורגת מהמונח מחול למשהו פילוסופי, מפעם לפעם פס הקול השמימי במערכת ההגברה החדשה מעצים את החוויה ופעמים הדיאלוגים ואפילו התנועה ללא מילים  היא חוויה אחרת.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

המנטרה: "הגוף שלי, למעשה, הוא תמיד במקום אחר, הוא קשור לכל שאר האחרים בעולם ולומר את האמת הוא במקום אחר מאשר בעולם" עומדת במרכז האמירה של היצירה.

"מצב הדברים" היא עבודה המתבוננת על ההרגלים היומיומיים שלנו  והקושי לתקשר ולוקחת השראה ממאמרו של מישל פוקו "הגוף האוטופי", נוצרה ומבוצעת על ידי שני הכוריאוגרפים והרקדנים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו.

אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו חיים ויוצרים יחד מאז 2002 מתוכם שש שנים בישראל. מאחוריהם ניסיון עשיר של עבודה בתחום המחול עם עשרים עבודות קבוצתיות ושלושה דואטים שהוצגו ברחבי אירופה, ארה"ב וישראל. שניהם ניהלו  משנת 2002 את המרכז למחול "הגג" בדויסבורג, גרמניה כאשר הם אומנים אורחים של העיר והמוזיאון לפיסול מודרני לאמברוק. קייזר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סוזנה לינקה כרקדן וכוריאוגרף ויצר עבודות בין היתר בקנדה ,ארה"ב ,סנגל ,האופרה של פאריס וציריך .משרד התרבות הצרפתי העניק לו את תואר הפרופסור למחול מודרני על סמך סמכותו הבין לאומית בתחום זה. אנטונינו הוזמן ליצור בביאנלה של ונציה, זכה בפרס סאכרוב  ויצר מספר עבודות עבור בית הספר היוקרתי  לאומניות פאולו גראסי במילנו  וקיבל את תואר המאסטר בתולדות האומנות באוניברסיטת לה סאפיינצה ברומא. ביצירותיהם  קיים דגש חזק על המקום, הזירה בה מתרחשים הדברים. בשנים האחרונות חלק גדול מעבודתם נעשית במרחב הציבורי בשיתוף עם ארכיטקטים וצלמים. אחד מהפרוייקטים המובילים שלהם  הקיים משנת 2009 הוא הדואט "במקום שלך" שמביא את הריקוד לביתם של האנשים, לכיתת בית הספר, מקום העבודה או לכל חלל אפשרי אחר בו מתקיימת אינטימיות המאפשרת התבוננות אחרת בתנועה.

 

 

כוריאוגרפיה וריקוד: אבי קייזר וסרגיו אנטונינו

דרמטורגיה: סאלי אן פרידלנד

פס קול: פלוריאן וולטר

 

מצב הדברים- מופעי בכורה

במסגרת חגיגות 30 שנה למרכז סוזן דלל-

12 בספטמבר, יום חמישי, בשעה 21:00

 

 

שתפו את הפוסט!