19 באפריל 2024 9:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון חוגג 25 שנה

 

מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון

מחול כל השנה – כבר 25 שנה!

המרכז- זוכה פרס ישראל

יציין השנה 25 שנים להקמתו

באירועים מיוחדים:

*כנס סוזן דלל – "דבר היוצר"
*תערוכת צילומי קהל המבקרים: "צילמנו את מרכז סוזן דלל"
*תערוכת פורטרטים  של יוצרים מאת גדי דגון
*תל אביב דאנס

*תערוכת מחול ישראלי במוזיאון ישראל

 *"דוקמחול"- סרטי מחול בפסטיבל "דוקאביב"

*סרטי מחול ישראליים בסינמטק ת"א

*"מחול חובק ישראל"

*מסיבת ריקודים ברחבה

*מוסיקה ברחבה

 

700 מופעים בשנה ,

מעל 180,000 רוכשי כרטיסים בשנה

למעלה מ 1,000,000 מבקרים בשנה

 

לפני 25 שנה,בשנת 1989,מתוך הצורך להקים בית לאמנות המחול על כל סגנונותיו וזרמיו ,חברו יחדיו קרן משפחת דלל ביוזמת מר זאב סוקולובסקי עיריית תל-אביב-יפו ,קרן תל אביב לפיתוח ומשרד החינוך והתרבות להקים את מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון כהנצחת עולמים לזכרה של סוזן דלל ז"ל בתם של זהבה וז'אק דלל.

טרם הקמתו של המרכז פעל במתחם – תיאטרון "נווה צדק" בהנהלתו של עודד קוטלר ובתמיכת משפחת ירושלמי שהנציחה את שמו של בנם ירון באולם הנושא את שמו עד היום.

נזכר יאיר ורדי, מנכ"ל המרכז מיום הקמתו:

"עשרים וחמש שנים…אני עדיין זוכר את העזובה וההרס אליהם נחשפתי בביקור הראשון ואת הקיר ששרד מבית הספר לבנים "אליאנס", בנווה צדק, השכונה שהקדימה להיבנות עבור היישוב היהודי מחוץ ליפו ואשר בה עתיד היה להיבנות מרכז המחול המשוכלל של העיר תל אביב שקמה בעקבותיה וסביב לה.

עשרים וחמש שנים…והנה, ולמרות נבואות שחורות, ציניות וספקנות של "יודעי דבר ומביני עניין" הקיר, האפר, ושרידי השריפה שכילתה את הבניין, קם והתגשם חזונם של ארבעה – שלמה להט ראש העיר תל אביב דאז, זאב סוקולובסקי, זהבה וז'אק דלל. חזון של בנייה ושל תרבות, שהחל עוד בתחילת שנות השמונים עם עודד קוטלר ומיקי ירושלמי וקבוצת התיאטרון נווה צדק.

עשרים וחמש שנים… והנה אני גאה לעמוד בראשו של מרכז סוזן דלל שהפך לזירת המחול החשובה והיצירתית של העיר ת"א  ושל ישראל כולה".

ב-2010 זכה מרכז סוזן דלל בפרס ישראל. בנימוקי הפרס נאמר:

 "בעשרים שנות פעילותו בנווה צדק הצליח מרכז סוזן דלל להביא לנסיקה של אמנות המחול במדינת ישראל. היוזמות האמנותיות הרבות והמגוונות של המרכז הצמיחו דור חדש של אמנים, יוצרים ומבצעים בתחום המחול האמנותי. מצוינות היצירה על במות המרכז הרחיבה ומרחיבה את המעגלים של הקהל שוחר המחול. פעילות המרכז פתחה בפני סצנת המחול הישראלית את שעריהן של בימות המחול החשובות בעולם, ואפשרה למחול האמנותי הישראלי להטביע את חותמו על אמנות המחול בעולם. מאז הקמתו הפך מרכז סוזן דלל להיות בית ועוגן לכל העשייה האמנותית בתחום המחול העכשווי בישראל."

 

את חצי היובל יציין מרכז סוזן דלל בפעילות מיוחדת לצד פעילותו השוטפת:

בחוה"מ פסח תתקיים במרכז תערוכה הנושאת את הכותרת  "צילמנו את מרכז סוזן דלל", שתכלול צילומים שצילמו מבקרים במרכז לאורכן של השנים. הרעיון לתערוכה נולד לאורה של העובדה שמדי יום פוקדים את חוצות סוזן דלל ואת שכונת נווה צדק תיירים ישראלים ובינלאומיים רבים המתעדים במצלמתם את הארכיטקטורה של המקום, הבניינים לשימור והנוף האורבני המיוחד במינו.

במקביל תתקיים תערוכה מקצועית של גדי דגון ובה צילומי פורטרטים של יוצרי מחול כפי שנתפסו בעין מצלמתו של מי שנחשב צלם המחול החשוב ביותר בארץ, מבין היוצרים שתועדו: אוהד נהרין, איציק גלילי, יסמין גודר, ניר בי-גל, עידו תדמור, יוסי ברג ועודד גרף, רועי אסף ועוד.

אירוע מיוחד לרגל לציון שנת ה-ה-25 שיתקיים ב- 25 לאפריל הוא כנס סוזן דלל- "דבר היוצר"- יוזמה ראשונה מסוגה של מרכז סוזן דלל בשיתוף רן בראון מייסד ועורך "מעקף" כתב עת מקוון למחול מייצגי ותיאטרון חזותי,שבמסגרתה ייחשפו וייקראו,מעל הבמה,מניפסטים של יוצרי המחול בישראל בכתיבה אישית, במקביל לדיון בסוגיות מרכזיות במחול העכשווי. יאיר ורדי: "החלטנו לקרוא ליוצרים לכתוב את המניפסטים שלהם כדי לגשר על הפער הקיים בין  העשייה המחולית ובין הדיון המתקיים אודותיו בשיח האקדמי והאמנותי וכדי לתת קול ליוצרי המחול באמצעות גילוי דעתם האמנותית, הצהרתם את השקפותיהם, מניעיהם וכוונותיהם- מתוך אמונה בכוחן של מלים לפעול, להניע דברים ולחולל שינוי".

במרכזם של האירועים בשנה זו יעמוד פסטיבל תל אביב דאנס שנוסד על ידי מרכז סוזן דלל ומהווה חגיגה שנתית של מחול ישראלי ובינלאומי.

ערב מיוחד וחגיגי של יוצרים נבחרים ולהקותיהם יתקיים ביום שלישי 29 לאפריל ויפתח את אירועי תל אביב דאנס 2014.

"ביקשתי מהיוצרים להביא אל הבמה את עצמם לצד להקותיהם. כולם יוצרים כבר שנים ,אך מעטים הרגעים בהם הם שותפים מעל הבמה הפתוחה עם רקדניהם. נענתי בהתרגשות שאותה ברצוני לחלוק עימכם ,הקהל הנאמן, בערב ייחודי בו ישתלבו כולם בעצמה יצירתית לציין 25 שנות פעילות מחול במרכז סוזן דלל , מרכז המחול של ישראל". מספר יאיר ורדי .

בין התאריכים 30 באפריל – 13 ביוני  יתקיימו אירועי תל אביב דאנס 2014. האורחות הבינלאומיות בשנה חגיגית זו יהיו ארבע להקות מובילות שהופיעו במרכז במהלך השנים לצד יצירות מחודשות ובכורות של להקות ואמני המחול בישראל.

מצרפת תגענה שתי להקות מובילות, להקתה של היוצרת הצרפתייה החשובה מאגי מארן עם היצירה MayB   ובלט פרלזוקאז'  עם היצירה החדשה "מה שאני מכנה שכחה" לשישה רקדנים גברים ושחקן – יצירתו של הכוריאוגרף אנז'לן פרלזוקאז', היצירה עוסקת בסיפור הירצחו טרגי של נער צעיר אשר התרחש בצרפת בשנים האחרונות ודנה ביחסי המהגרים-מקומיים במדינה.

צילום-גיי-סי-קרבונה
קרדיט-צילום-בריקאז.

 מדנמרק תגיע להקתו של פלה גרנהוי עם שתיים מיצירותיו החדשות, "מאהלר  וגברים " ו- "Dance me to the end on/off Love" לשיריו של ליאונרד כהן בביצוע חי .

מספרד תגיע  להקתו של מיגל אנחל ברנה במופע חדש Mediterraneo

בסגנון מחול ה"הוטה" עם שישה רקדנים ,הרכב מוסיקלי עשיר וזמרת.

הלהקות והיוצרים הישראלים שיופיעו בתל אביב דאנס :

להקת המחול בת שבע תחדש את "וירוס" מאת אוהד נהרין, להקת המחול הקיבוצית  במופע הדגל של הלהקה "זיכרון דברים" ,להקת ורטיגו עם "לידת הפניקס" וערב מיוחד נוסף בשיתוף מכון וייצמן, להקת ענבל פינטו ואבשלום פולק תעלה את יצירת המופת "אויסטר" במהדורה מיוחדת – חד פעמית, להקתה של יסמין גודר תחדש את יצירתה ":אוהבים אש" חידושלוואלסים של יוהן שטראוס , המסלול לרקדנים ליד ביכורי העיתים בערב עם "כלולות" יצירתו של פרלז'וקאז ורפרטואר יוצרים ישראליים שיצרו למסלול,  ניב שינפלד ואורן לאור עם "דירת שני חדרים" , עידו תדמור בלקט מיצירותיו שהועלו במרכז סוזן דלל, רנה שינפלד בבכורה ל"פתקים לפינה" -מחווה לחברתה פינה באוש, וערבים מיוחדים בשילוב כלים מוסיקליים עם היוצרים רונית זיו, שולמית פונדמינסקי, דפי אלטבב, שלומי ביטון ומיכל הרמן, עדי בוטרוס ואנדרה מרטיני ,אודליה קופררברג , רחל ארדוס והמוסיקאי עידן שמעוני ו- 5 רקדנים ,קבוצת בין שמיים לארץ ועידן פורגס בבכורה ,קבוצת ק.ט.מ.ו.ן מירושלים ביצירה סביבתית ואלינה פיצ'רסקי ורקדנים בערב של מחול מזרחי מקורי. מרכז סוזן דלל יעלה את הפקתו "רוסטר" בכוריאוגרפיה של ברק מרשל בהפקה משותפת למרכז ולאופרה הישראלית .

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער שמשכנו במרכז סוזן דלל יצטרף לחגיגה ויעלה 5 הצגות מרפרטואר התיאטרון .

ביום חמישי ה- 8 למאי בין השעות 19:00-22:00 תתקיים "מסיבת ריקודים" צבעונית ותוססת ברחבת המרכז .

עם הפנים לקהילה ובכוונה לעודד יצירה ישראלית צעירה וחדשה יקיים המרכז בשנה חגיגית זו פרויקט ארצי "מחול חובק ישראל- מעבדת כוריאוגרפיה" ובו ישתלבו שלושה יוצרים צעירים ורקדנים במסע חובק ישראל עם יצירותיהם וסדנאות העשרה במרכזי מחול ברחבי הארץ.

מוסדות תרבות חשובים בישראל יציינו גם הם את שנת ה-25 של המרכז :

 

ב-22  במאי ברחבת המרכז "האופרה הישראלית" ו"עמותת תחרות ארתור רובינשטיין לפסנתר" יחברו לערב ב"מעגל של פסנתרים וזמרים" עם קטעי אופרות ידועות ואהודות בליווי פסנתרנים . הפסנתרים במעגל ובאמצעו במה עגולה מוגבהת ועליה זמרי האופרה .הקהל ישוב במעגלים סביב ההתרחשות.

בחודש מאי יקדיש פסטיבל "דוקאביב" לקולנוע דוקומנטרי מסגרת מיוחדת לסרטים דוקומנטריים העוסקים במחול ובחודש יולי יקיים סינמטק תל אביב  סוף שבוע של סרטי מחול ישראליים.

בקיץ 2014 מתוכננת במוזיאון ישראל תערוכת מחול לכבוד אירועי חצי היובל של מרכז סוזן דלל . 

מלבד אירועים מיוחדים אלה ימשיך המרכז בפעילותו השוטפת ויקיים את נכסי צאן הברזל של המרכז שהם עמודי הטווח של המרכז ופעילותו :

"מחולוהט", "ימי הפלמנקו" המציין השנה 20 שנות פעילות, פסטיבל "ירון" ביוזמת משפחת ירושלמי ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, "מדרידנסה" בשיתוף עיריית מדריד, "קסם של מחול", פסטיבל "הפסנתר מארח" בהפקת המחלקה למופעים בעיריית תל אביב –יפו ,"הרמת מסך" ואירועי "חשיפה בינלאומית" , ושובו של אמן הפלמנקו הנודע חוסה פורסל בערב חדש של מחול פלמנקו מסורתי. בנוסף השנה "שבוע מחול יפני" .

כל זאת לצד הפעילות השוטפת של אמני ולהקות המחול בישראל במופעים שוטפים באולמות המרכז .

מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון

זוכה פרס ישראל

מציין השנה 25 שנים להקמתו
לפרטים נוספים, עדכונים והזמנת כרטיסים
בטלפון: 03-5105656

http://www.suzannedellal.org.il/
או בדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/suzannedellalcentre?hc_location=timeline

 

שתפו את הפוסט!