24 באפריל 2024 20:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדי פולני תערוכה – מתוך תחרות "התקוממות" גלריית המשכן בית מאירוב

תערוכה חדשה בגלריית המשכן בית מאירוב במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

הישר מתחרות התכשיטים הבינלאומית ה 22 בנושא "התקוממות", מהעיר לגניצה בפולין:

עדי פולני

50 תכשיטים וחפצים של אמנים מ 43 מדינות ברחבי העולם המשתמשים באמנות כאמצעי למחאה

אוצרת: מנכ"לית עיריית חולון, חנה הרצמן

 

24/5/14 – 21/6/14

 

 

ביום שבת, 24/5 תיפתח בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון, התערוכה "עדי פולני" בשיתוף המכון הפולני. זו התערוכה הראשונה אותה אוצרת מנכ"לית עיריית חולון, חנה הרצמן בוגרת לימודי אוצרות.

 

בתערוכה יוצגו אוסף של כ 50 תכשיטים, חפצים ואמצעי תקשורת נבחרים של אמנים מ 43 מדינות ברחבי העולם אשר השתתפו בתחרות התכשיטים הבינלאומית ה – 22 הנערכת בעיר לגניצה בפולין.

 

בהתאם לנושא התחרות השנה "התקוממות", נשלחו לתחרות 625 עבודות של 319 אמנים מארבעים ושלוש מדינות אשר עוסקות, כל אחת בדרכה שלה, במתחים החברתיים הניזונים ממשברים כלכליים, עלייה בשיעורי האבטלה, תוך רמיזה על מחאתם של ההמונים. מטרת התחרות השנה נועדה לדרבן אמנים להשתמש באמנות שלהם כאמצעי מחאה ליצירת דיאלוג פוליטי. בין השופטים בתחרות הבינלאומית:

סטומייר פיג'אלקוסקי (פולין) – יועץ ראשי של פסטיבל כסף, פסטיבל התכשיטים של לגניקה, מרצה באקדמיה לאמנויות יפוץ של העיר גדנסק; ג'ירו קמטה (יפן/גרמניה) – פרופסור חבר במחלקת התכשיטים של האקדמיה לאמנויות יפות במינכן; אנטה ליס-מרצינקיויץ (פולין) – אמנית-צורפת, פרילנסרית, חברת הקבוצה האמנותית LIS2, הנס סטופר (שוויץ/בריטניה) – פרופסור ודיקן המחלקה לצורפות, תכשיטנות ותורת המתכות של האוניברסיטה המלכותית לאמנויות בלונדון.

גלית גאון (ישראל) – אוצרת ראשית של מוזיאון העיצוב חולון והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס.

העבודות המצטיינות בתחרות הוצגו בתערוכה שהתקיימה בסיומה של התחרות בפולין וכן יוצגו, כאמור, החל מה 24/5 בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון.

 

בין העבודות שיוצגו בתערוכה "עדי פולני" ניתן למצוא אובייקטים העשויים מחומרים אשר אינם משמשים באופן רגיל לעיצוב תכשיטים בהם: עץ, נייר, זכוכית, סיבית, פלסטיק, יונה מתה, מעיל כלבים, מזון כלבים, פרסת סוס, עורות דגים, גומי לעיסה, תפוח מיובש, סכיני גילוח, לגו ואפילו אבק או פולי קפה.

 Andrzej_Boss_.שרשרת מסכיני גילוח

Claudia_Betancourt_35272115

Luijz_Jonjaap_35345171

כמו כן, תוצג עבודתה של הזוכה בתחרות, האמנית ההולנדית לג'אנג'אפ לויג'ט הנושאת את הכותרת מה לעזאזל קרה לאומנות שלי? שהוא בקשתה של צורפת להיאבק נגד התבססותן של האקדמיות לאמנות והקנוניזציה של עיצוב ודרכי תפיסתו.

 

עבודות אחרות שתוצגנה מבקשות להסב את תשומת לב הקהל לסוגיות אקולוגיות, למשל עבודתה של לנה לינדהל השוודית, אשר יצרה "שרשרת עצבנית" העשויה כסף, סמוקי קוורץ, פנינים וצמח סינטטי. אחרות מסבות את תשומת לנושאים של אי צדק חברתי, צרכנות וקונפורמיזם כדוגמת עבודותיהם של האמנים הפולנים מרזנה קרופה ומיסזסלו גריזה.

צמד האמנים האיטלקים, קלאודיו בטנקורט וריקרדו פולגאר אשר יצרו את העבודה "קבר אחים" המורכבת 4 תליונים, פרסת סוס, צמר אלפקה נשרף, חוט אריגה, ביקשו לצאת כנגד אכזריות כלפי בעלי חיים.

 

 

 

 

פתיחת התערוכה: יום שבת 24/5/14 בשעה  11:00
גלריית המשכן "בית מאירוב"
רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851
שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00; ו' ושבת 10:00-13:00
הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

שתפו את הפוסט!