19 באפריל 2024 11:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עונת 2013-14 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה

עונת 2013-14 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה

עונה חדשה בסימן שגשוג, גדילה ופריחה

עונת 2013/14 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה מורכבת בעיקרה מנבחרות חלומות בתחומי הבמה השונים: תיאטרון, מחול, מוסיקה ומוסיקה קלסית ותרבות לילדים. בכל תחום יופיעו בעונה זו הכוחות הטובים ביותר בתרבות הישראלית והבינלאומית.

" מאז הוקם הפך היכל אמנויות הבמה הרצליה לעוגן תרבותי מרכזי באזור השרון ותל אביב ותכניו משפיעים על עיצוב חיי התרבות והפנאי של קהלים רבים" אומרת עפרה זכריה מנהלת ההיכל. התנאים האיכותיים של ההיכל, מערכות הבמה וההפקה שהוא מספק לאמנים ומיקומו הנוח במיוחד לקהל, מאפשרים העלאתם של מופעים איכותיים ישראלים ובינלאומיים. העונה הבאה, פותחת את העשור השני לפעילות ההיכל. זוהי עונה בסימן של צמיחה ושגשוג: מספר המבקרים בהיכל הגיע למעל 300,000 בעונה, הוספנו 3 סדרות חדשות:

"הניגון היהודי","הסדרה הווקאלית" ו"לילה זוהר באופרה", שמטרתן להעשיר את תוכניותינו ולהרחיב את הקהל שלנו ובמהלך העונה יתווסף לפעילות ההיכל גם אולם בית האזרח הנמצא במרכז העיר ובו תתקיים פעילות תרבותית אינטימית המתאימה לגודל המקום. בית האזרח ישמש, בין השאר, גם ביתו השני והאינטימי של ההיכל".

סדרת התיאטרון העונה מייצגת הצגות נבחרות מהרפרטואר של תיאטראות ישראל המובילים: "חברות הכי טובות" (ת. הקאמרי בשיתוף בית ליסין), "החולה המדומה" (ת. החאן) קומדיה שנונה מאת מוליר, זוכת פרס התיאטרון לשנת 2012 בקטגורית הצגת הקומדיה הטובה של השנה . אנטי (גשר) עיבוד  מבריק לסיפור המוכר על אנטיגונה, "הם יורים גם בסוסים"(ת. הקאמרי) הצגה מוסיקלית חדשה בכיכובו של שלמה בראבא ולסיום "סוסים על כביש גהה" (ת. בית ליסין), דרמה משפחתית מרגשת על פי מחזה מאת סביון ליברכט.

סדרת המחול המוערכת של ההיכל ממשיכה בכיוון הבינלאומי העכשווי ובמתן במה ליצירה הישראלית הבולטת. בראשית העונה, אנטוניו מרקז, הכוריאוגרף הספרדי הידוע המכונה "הפרא האציל" ונחשב לאחד מחשובי רקדני הפלמנקו בכל הזמנים, חוזר להיכל עם להקתו במופע חגיגי  Always Antonio . זהו מופע סיכום הקריירה המפוארת של אחד מחשובי רקדני הפלמנקו בעולם המציג ממיטב היצירה שיצר בקריירה המזהירה שלו.

מהולנד תגיע לראשונה בישראל INTRODANS  מלהקות המחול המובילות באירופה, במופע שבמרכזו היצירה ”משיח", מאת אד ווב למוסיקה של הנדל ובחלקו השני של המופע יצירות בסגנון ניאו קלאסי – עכשווי של טובי הכוריאוגרפים באירופה: נאצ'ו דואטו, טון ויגרס ועוד.

לביקור ראשון בישראל תגיע גם להקת המחול של סאן פאולו ברזיל במופע:

In the Middle  ובו מבחר מסקרן של טובי הכוריאוגרפים באירופה וברזיל: ביל פורסיית', נאצ'ו דואטו, ורודריגו פדרניירס.

אנסמבל להקת בת-שבע יעלה בבכורה יצירה מאת דניאל אגמי, רקדנית להקת בת שבע לשעבר ואת "Uprising" – היצירה הנודעת מאת חופש שכטר, שתוארה בניו יורק טיימס כ"דיוקן של שבט גברי שיש בו גם רגעים של עדינות, הומור, עצב ותסכול".  להקת המחול הקיבוצית תעלה את  "חֶסר השלם", יצירתו החדשה של רמי באר שתעלה בבכורה בפסטיבל ישראל 2013.

התוכנית המוסיקלית בעונה מגוונת במיוחד.

בסדרה הסימפונית הגדולה בניהולו של עמוס טלמון, יככבו שתי התזמורות הסימפוניות החשובות בישראל: התזמורת הסימפונית ירושלים,רשות השידור והתזמורת הסימפונית ראשל"צ. במסגרת הסדרה יתארחו מבצעים חשובים עם היצירות הגדולות של מיטב הרפרטואר הקלאסי-רומנטי בביצוע טובי המנצחים והסולנים הבינלאומיים והישראליים.

השנה לראשונה-אחות לסדרה הסימפונית: הסדרה הווקאלית הגדולה. אל התזמורות והמקהלות יצטרפו סולנים ישראלים ובינלאומיים שיבצעו את פסגת הרפרטואר הווקאלי כמו: מיסה די גלוריה , טהדאום , סטאבאט מאטר ועוד.

סדרה קונצרטים אופראית חדשה וייחודית נוספת- "לילה זוהר באופרה", בהשתתפות התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה וסולני האופרה הישראלית בניצוחו וניהולו של דודי זבה, ובהנחיית שחקנים ומוסיקאים ובהם: דרור קרן, אסתי זקהיים, אורית וולף, רמה מסינגר– שיעניקו לכל קונצרט זווית ייחודית.

מסע מוסיקלי קסום לרגעים אופראיים גדולים.

סדרה חדשה נוספת- "הניגון היהודי". הסדרה יוצאת למסע שורשים אל מוסיקת הנשמה היהודית שפעלה ופרחה בקהילות ישראל ומעוררת בכולנו זכרונות מבית אבא. כל אחד בביתו שלו. במסגרת הסדרה יעלו מופעים כמו: שירת הלדינו עם יהורם גאון, משירי הרב שלמה קרליבך בביצוע חנן יובל ולהקתו, המיוזיקל היהודי בהשתתפות נתן דטנר ולימור שפירא, הניגון התימני והשפעתו על הזמר היהודי, הפיוטים החסידיים ועוד.

גיל שוחט יציג את שנת הפסנתר הגדולה בסדרת מפגשים מוסיקלים המשלבים סגנונות מוסיקה ובמרכזם הפסנתר. בכל מפגש יהיה אמן אורח בין היתר: שלמה גרוניך,ששון גבאי, אמיל אייבינדר, נורית הירש, ,נורית גלרון ועוד.

 

עוד בעונה: סדרת ערבי זמר בניהולו של אורי קריב, ובה מסע מוסיקלי על מפת ישראל, עם השירים שנכתבו על ישובים, אתרים ונופים בארץ ישראל. את המפגשים ינחו אומנים שונים בעלי זיקה למקום לו יוקדש הערב ובהם: ירון אנוש, ספי בן יוסף, שרה'לה שרון, דן אלמגור, יואל שתרוג ויורם טהרלב.

עוד ברוח של מסעות והפעם בעולם: "הערים הכי מרתקות בעולם"סדרת מופעים מוסיקליים חדשים בשילוב הרצאות ומופעים אורקוליים עם הלהיטים, השירים והפולקלור המוסיקלי של היפות בערי העולם ובהן: מנהטן, ירושלים, ברלין, סן פרנסיסקו וונציה. בהשתתפות: יהורם גאון, לימור שפירא, גיא מנהיים, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, מני פאר ועוד.

בשנים האחרונות משקיע ההיכל תשומת לב מיוחדת במופעי תרבות לילדים. בין הסדרות המוצעות: "קלאסיקה לכל המשפחה"- מופעי מוסיקה מוסברים בהגשה ייחודית של ניצה שאול, רוני פורת ועוד. סדרות התיאטרון המשובח לילדים לגילאי 3-5 ולגילאי 6-9 מציגה את מיטב הצגות התיאטרון לילדים, המוגשות ברגישות ובהקפדה עם הרבה כבוד לילדים. והעונה: מסיבה בגן העכברים (ת.  אורנה פורת) הכתה המעופפת (המדיטק בשיתוף הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין) והילד הזה הוא אני (תיאטרון ארצי לילדים ולנוער) בת המלך(תיאטרון חיפה), הלב של שירז  (ת. אורנה פורת) ועוד.

 

סדרת העיון שישי אסטרטגי ,בעריכתו של אלוף (מיל') שלמה גזית, לשעבר ראש אמ"ן ובהנחית  ד"ר ראובן פדהצור, תעסוק באתגרים המדיניים, הביטחוניים והחברתיים העומדים בפני מדינת ישראל ובמסגרתה יתקיימו אחת לחודש מפגשי אקטואליה עם מרצים שונים.

תוכנית העונה מגישה הצעה תרבותית מגוונת הכוללת מופעים והפקות המייצגים את צמרת העשייה בכל תחום כך שכל אחד יוכל למצא בה את המופעים המתאימים לו. העונה מוצעים תוכניות חדשות מתוך מטרה להרחיב את קהל ההיכל שגדל משנה לשנה.

שתפו את הפוסט!