24 באפריל 2024 14:28
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" עושים עכשיו " תערוכה חדשה העוסקת הבמצוקת הסופרים

מדיטק חולון מארח

עושים עכשיו

300 עותקים של ספר המיועד לגריסה הופכים ל-22 יצירות של אמנים מובילים בתערוכה המזדהה עם מצוקת הסופרים

בהשתתפות:

פיליפ רנצר, מאיה אטון, קובי סיבוני, משה גורדון, צחי קולב, אורנה בן-עמי, ז'אק ז'אנו, רקפת לוי, נעמה אהרונסון

8/5/14 – 7/6/14

"צר לי שאני צריך לייזום תערוכה כדי שספרי יפגשו קהל, אבל זאת המציאות וזאת המחאה שלי. פעם ספר היה אמצעי להעברת סיפורים, רעיונות ותכנים. התאגידים הפכו את התכנים לאמצעי שעוזר למכור צרור דפים כרוך" ( חיים אידיסיס).


 

 

מדיטק חולון יארח החל מה 8/5 ועד ה 7/6 את התערוכה  "עושים עכשיו", המבקשת להפנות את שימת הלב הציבור למצוקת הסופרים בישראל. התערוכה תוצג בפואיה המדיטק הצמוד אל ספרית המדיטק המרכזית.

 

במסגרת התערוכה יציגו 22 אמנים מתחומים שונים עבודות העושות שימוש ב- 300 עותקים של ספר אחד מאת חיים אידיסיס אשר יועדו לגריסה.

אוצרת התערוכה : דליה אידיסיס.

 

התערוכה נולדה ביוזמתו של התסריטאי והמחזאי חיים אידיסיס אשר לאור חוויותיו האישיות עולם הספרות, החליט לעשות מעשה  ולהביע את מצוקת הסופרים בישראל בדרך אמנותית. ספר הביכורים לילדים של אידיסיס בשם "אז מה עושים עכשיו", יצא לאור במהדורה ראשונה של 3000 עותקים, אך לא זכה, על אף הצלחתו למהדורה נוספת, שעבורה עתיד היה אידיסיס להיות מתוגמל לראשונה על יצירתו. המציאות של מבצעי 'ארבע במאה' לפני עידן חוק הסופרים מוטט את הוצאת הספרים וחרץ את דינה של המהדורה השנייה. 300 הספרים שנותרו בחנויות נאספו והיו מועמדים לגריסה.

 

אידיסיס רכש את הספרים וחילק אותם לאמנים נבחרים, שהשתמשו בהם כחומר גלם. כל אמן קיבל מספר עותקים לפי צרכיו, והפך אותם ליצירה אמנותית, שמביעה את הזדהותו עם מצוקת הסופרים והמחאה העומדת מאחוריה. 

האמנים המשתתפים בתערוכה:  פיליפ רנצר, משה גורדון, צחי קולב, אורנה בן-עמי, ז'אק ז'אנו, אן רקובר, אורנה לוצקי, ענת בגר, דרור גולדברג, רקפת לוי, נחמה גולן, אורנה אורן יזרעאלי, נעמה אהרונסון, נועם ונטורה, קובי סיבוני, עירית יבלון, גילי כהן, שגיא אשין, מאיה אטון, מרגו גראן, נאוה הראל שושני, נורית אפשטיין.  

 

"צר לי שאני צריך לייזום תערוכה כדי שספרי יפגשו קהל, אבל זאת המציאות וזאת המחאה שלי. פעם ספר היה אמצעי להעברת סיפורים, רעיונות ותכנים. התאגידים הפכו את התכנים לאמצעי שעוזר למכור צרור דפים כרוך" אומר חיים אידיסיס.

 

חיים אידיסיס, תסריטאי, בעל עבר עשיר של כתיבת תוכניות לטלוויזיה בהן: 'זהו זה', 'לילה גוב', 'הערב עם יצפאן', 'החיים זה לא הכל', 'רחוב סומסום', 'סיפורי גן החיות', 'עניין של זמן', 'שרגא בישגדא' ועוד רבים נוספים. יוצר, עורך ומחזאי (יש שלי כנרת, צבע הפנינה). ספרו "אז מה עושים עכשיו" הינו המפגש הראשון של אידיסיס  עם עולם הספרים.

 

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום חמישי , 8/5 בשעה 19:30 בפאטיו הספריה

שעות פתיחה:

א' –  ה' 09:00 – 19:00

ו' 09:00 – 12:00

שבת שעתיים לפני תחילת הצגה או סרט

מדיטק חולון, גולדה מאיר 6

www.mediatheque.org.il

 

שתפו את הפוסט!