29 במרץ 2024 8:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פילובולוס" (Pilobolus) להקת המחול האמריקאית""Shadowland 2.

Sadowland 2 קרדיט צילום - Kai Heimberg
Sadowland 2 קרדיט צילום – Kai Heimberg

 

זהו המופע השני של להקת המחול "פילובולוס". מדובר ביצירה די מטורפת, בלתי שגרתית עם המון שימוש בוידאו, בהנפשה, אודיו ויזואלית, אנימציה והצללה, צילומים, ועוד טכניקות. סיפור מטורף על זוג נאהבים, יען שנחטף על ידי רובוט נבזי ותשעה רקדנים שמשתנים ללא הרף, מתרוצצים מאחורי מסכים, רקטות, מגדל אייפל, מכונית, כסא, מלצר ב"קפה על הגג", עדר שלם של יענים שאולי יצילו את העולם…. שעה וחצי על במופע עליז, עצוב שמדבר על חופש ואהבה, מוות וגידול- בקיצור על החיים !

Sadowland 2 קרדיט צילום - Kai Heimberg
Sadowland 2 קרדיט צילום – Kai Heimberg

יש כאן מעין חקר התקשורת הקבוצתית והזוגית החל ממקום עבודה, צייתנות, משמעת קו יצור, וברוח ימים אלו גם הטרדה מינית של המפקח ( הבוס) אבל מעבר לזה בכלל הזוגיות ואהבת החי ( היען) וההקרבה והנתינה מוצגים כאן בעיקר דרך מסכים של הצללה והנפשה ובניה של חפצים מעוררת השתאות.

זה לא מופע מחול רגיל, לא! נכון יש את הקטע עם הארגזים ויש שהארגזים הופכים רובוטריק אבל בעיקר יש כאן המון משחק במה במחול מוצלל שונה מהרגיל.

Sadowland 2 קרדיט צילום - Kai Heimberg
Sadowland 2 קרדיט צילום – Kai Heimberg

בשנת 2009 היציגה "פילובולס" לראשונה את המופע שאדולנד 1 – מופע ראשון מסוגו, שנצפה ב-32 מדינות על ידי יותר ממיליון איש ברחבי העולם.

המופע "שאדולנד 2  (Shadowland 2)  שהושק לראשונה ביולי 2016 הוא יצירה באורך מלא המשלבת צלליות ומחול ולוקחת את הקהל להרפתקה חדשה הצוללת עמוק לתוך המסתורין של עולם הצל והאור.

הפעם זו הרפתקה מוטרפת עם אלמנטים של מדע בדיוני, פילם נואר וקומדיה רומנטית.

ליצירת המופע חברו יחד שוב יוצרי  שאדולנד 1: סטיבן בנקס ((Stiven Banks, הכותב הראשי לסדרת האנימציה הפופולארית 'בובספוג' ((SpongBob, המוסיקאי, מפיק ויוצר הסרטים דיוויד פו (David Poe), מאט קנט ((Matt Kent מנהל קריאייטיב, כוריאוגרף וכאחד ממנהליה האמנותיים של פילובולוס, איתמר קובובי (Itamar Kubovy) מנהל אמנותי בלהקה, יוצר, ובמאי תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע , אנדראה לאוור (Andrea Lauer) , מעצבת תלבושות/תפאורה וסטייליסטית אופנה, טום ויבר ((Thom Weaver, מעצב תאורה, רנה יארובסקי , יוצרת, רקדנית וכוראוגרפית, יוצר האביזרים גרגורי לאפיי (Gregory Laffey), ומארק פוסיק (( Mark Fucikרקדן, כוריאוגרף ויוצר שותף.

  IMG_0390A

בסיום פינקו אותנו בקטע של שיר של שלמה ארצי וקרדיטים להרצליה שם נערך המופע בהיכל אומנויות הבמה. במיוחד לקהל בישראל, קטע שיצרה לשיר "ירח" של שלמה ארצי החוגג 25 שנה לצאת אלבומו  המיתולוגי "ירח" . ללהקה פינה חמה לישראל.

L: ']

7 מופעים יתקיימו בהיכל אמנויות הבמה הרצליה בלבד בתאריכים : 18-13 בנובמבר 2017 וכיתת אמן אחת לתלמידי מגמת המחול בהרצליה .

על "פילובולוס" נאמר שהיא מתגרה בחוקי הכבידה והיא נודעת בזכות התפיסה הכוריאוגרפית המורכבת והייחודית שלה. רקדני הלהקה ידועים בזכות שליטתם  הגופנית המוחלטת והם בעלי הכשרה בבלט קלאסי, מחול מודרני, אתלטיקה ואקרובטיקה, לוליינות ואמנויות לחימה. הלהקה מיוחדת בעיצוב אסתטי של צורות וצבעים באמצעות תלבושות, אביזרים, תאורה ופסקול ושוברת את המחסומים בין דיסציפלינות תוך בדיקה בלתי פוסקת של דרכים חדשות להשתמש בגוף האנושי כמדיום גרפי אקספרסיבי.

קצת על פילובולוס:

"פילובולוס" נוסדה בשנת 1971 על ידי קבוצת סטודנטים ממכללת דרתמות' ((Dartmouth College, ללא כל הכשרה במחול וללא כל עניין לשחק לפי כללי טכניקת המחול הקלאסי. הם אימצו גישה נאיבית ויצירתית שארגון פילובולוס העכשווי עדיין מיישם ומתאים למגוון האפשרויות שהעולם מציע היום.

הלהקה יצרה והפיצה יותר מ-120 יצירות רפרטואר ליותר מ-65 מדינות ובימים אלה מציגה את עבודתה ליותר מ-300,000 איש ברחבי ארצות הברית וברחבי העולם.

הרפרטואר הענק של הלהקה מעיד על מקומה החשוב בעולם המחול העולמי. הלהקה מרבה לשתף פעולה עם גופים אמנותיים רבים מתחום המוזיקה והתיאטרון. יצירות של הלהקה היו לחלק מהרפרטואר של להקות רבות בעולם. יוצרי פילובולוס זכו בפרסים רבים, ביניהם פרס ברנדייס, פרס המבקרים של ברלין, פרס אמי להישגים בתחום תכניות התרבות המשודרות בפריים טיים. המוזיקאי פרנק זאפה הזמין אותם לפתוח את המופע שלו, האופנאי פייר קארדן הזמין אותם להשתתף בתצוגות האופנה שלו, והשתתף במימון ההופעות הראשונות שלהם בברודווי. בשנים האחרונות, פילובולוס מוזמנת להופיע בטלוויזיה האמריקאית, בשידור טקס פרסי האקדמיה ה-79, ב-60 דקות, רחוב סומסום, אופרה וינפרי, אלן דג'נרס, ובטקס פרסי הוידאו של MTV לשנת 2016.

הלהקה זכתה בפרסים רבים , בהם פרס סקריפס ((Scrippsבשנת 2000, פרס ממגזין מחול 2010, מענק מTED, מועמדות לפרס גראמי בשנת 2010, ומספר פרסי קאן בפסטיבל הבינלאומי. בשנת 2015,  כונתה על ידי הועדה למורשת מחול 'אוצר ממחול בלתי ניתן להחלפה'.

מצ"ב לינק להתרשמות:  https://www.youtube.com/watch?v=86ylSSVhkII&feature=youtu.be

תאריכים:

14.11.17, יום שלישי , שעה 20:30

15.11.17 , יום רביעי , שעה 20:30

16.11.17 , יום חמישי , שעה 20:30

17.11.17, יום שישי , שעה 13:00

18.11.17 , שבת , שעה 17:00

18.11.17 , מוצ"ש , שעה 21:00

 

מחיר כרטיס:   269 ₪ ,   299

1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!