20 באפריל 2024 15:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פלטפורמה", תערוכתו הראשונה של מעצב הנעליים עודד ארמה

תערוכה חדשה בגלריית המשכן בית מאירוב במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון


לקראת שבוע העיצוב בחולון, חוה"מ פסח :


"פלטפורמה"

תערוכה ראשונה של מעצב הנעליים עודד ארמה

חשיפת תהליכי עבודה בדרך ליצירת קולקציית נעליים

קולקציית נעליים מוגבלת עשויה מקנבס ומצוירת ביד

חדר עבודה של בונה נעליים העשוי כולו מספוג

שולחן ההשראה של עודד ארמה



אוצר: ד"ר גיא מורג צפלביץ


26/3/14 – 10/5/14


לקראת שבוע העיצוב חולון 2014, המתקיים בחול המועד פסח בין התאריכים 16/4/14 – 19/4/14 תיפתח בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון התערוכה "פלטפורמה", תערוכתו הראשונה של מעצב הנעליים עודד ארמה. התערוכה תוצג בין התאריכים 26/3/14 –  10/5/14.

אוצר התערוכה הינו ד"ר גיא מורג צפלביץ'.

בשנים האחרונות תופס עודד ארמה את מקומו כאחד ממעצבי הנעלים החשובים בארץ ושמו הפך למוכר בקרב יודעי דבר בארץ ובעולם. בעבר שיתף ארמה פעולה עם אמנים כדוגמת סיגלית לנדאו , עם השף ישראל אהרוני ועם מעצבי אופנה מובילים.

בתערוכה זו, ראשונה מסוגה, יציג ארמה את תהליכי עבודתו המלווים אותו בדרכו ליצירת קולקציית נעליים, תהליכי עבודה אשר אינם מוצגים לרוב לקהל הרחב, לצד שיתופי פעולה אמנותיים של ארמה עם מעצבים ואמנים מובילים:

לאחר שביקרה בבית המלאכה של ארמה, יצרה האמנית דינה שנהב, זוכת פרס משרד התרבות לשנת 2014, את "הסנדלר" – חדר עבודה בגודל של טבעי של בונה נעליים העשוי כולו מספוג (!). חדר העבודה הינו מינימליסטי בעל אופי של מלאכה ידנית, הכולל רק מה שדרוש לבניית הנעל: כיסא, שולחן מדף, כלי עבודה וחומרי עבודה.

האמן רונן רז, יצר במיוחד לתערוכה את Splash Arama , עבודה תפורה מעור המבוססת  על גפות נעליים המשמשות את ארמה בעבודתו. מדובר באותן בטנות כחולות הנסתרות בתוך הנעליים שהפכו לתגית הזיהוי של ארמה. בעבודתו זו יצר רז היפוך הומוריסטי אלים כך שהנעל כיחידה מעוצבת כולה כדי לדרוך הופכת בעבודתו של רז לאובייקט נדרך.

"חי בתל אביב חולם על ניו יורק סיטי" הינו שיתוף פעולה בין ארמה לאמנית הפלסטית קרן שפילשר אשר הביא ליצירתה של קולקציה מוגבלת של נעליים מצוירות עשויות קנבס עם סוליות גומי ללא עור!

הקולקציה מבוססת על דגמים אייקונים של ארמה וכל זוג נעליים צויר ונצבע ידנית על ידי האמנית קרן שפילשר כך שאין נעל הדומה לזוגתה.  ההשראה לקולקציה זו, מקורה במרפסת ביתו של ארמה, פרחי הבוגנוויליה, חוטי החשמל, הפסיפלורה, היונים, המפגש הבלתי אמצעי עם אנשים ושיחות המרפסת.

מטרת שיתוף פעולה זה הינה להראות כיצד החיבור בין עיצוב לציור יכולה להוות אלטרנטיבה לקונבנציונליות בה אנו נוהגים להתהלך בעולם.

החלל המרכזי של הגלריה יעוצב כגינה העשויה כולה קרטון סרוג בשיתוף מעצבת הטקסטיל אדווה ברונר. הגינה מדמה את מרפסת ביתו של עודד שם נהג לקבל את לקוחותיו הראשונים.

עוד יוצג שיתוף פעולה עם מעצב האופנה ערן שני, הלומד לתואר שני באופנה באנטוורפן. זהו שיתוף פעולה שני בין השניים לקראת קולקציית הגמר של ערן לתואר שני. בתערוכה יוצג שולחן עבודה עליו אימומי נעליים בשלבי פיתוח, דוגמאות חומרים ותהליכי יצירה של הנעליים. מדובר בהצצה ראשונה לקראת הצגת הקולקציה בחודש יוני הקרוב.

שבוע העיצוב בחולון הינו אירוע שנתי, המתקיים כחלק מחזונה של העיר חולון להיות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום זה. כמדי שנה מתמקד שבוע עיצוב חולון בחשיפה ובמתן ביטוי לעיצוב ולמעצבים בישראל.

במהלך  שבוע העיצוב חולון בין 16-19 באפריל הגלריות העירוניות יהיו פתוחות לקהל הרחב בין השעות 10:00-16:00. (ללא תשלום)

פתיחת התערוכה: יום רביעי 26/3/14 בשעה  19:30
גלריית המשכן "בית מאירוב"
רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851
שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00; ו' ושבת 10:00-13:00
הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

שתפו את הפוסט!