23 באפריל 2024 17:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוחאס ורודריגס – דאנס אספניה

 

אזול וידה (חיים כחולים) – בכורה עולמית

רוחאס ורודריגז

אני לא אוהב יצירות מחול המתחילות בחשיכה האופפת את הבמה. כך מתחילה היצירה הזו  המתפתחת לאחר הפתיחה החשוכה העגמומית למחול פלמנקו ומקצבים דומים כאשר חלק מהיצירות מוארות באור כחול מיוחד אפילו היו עננים בתאורת תכלת. רוחאס ורודריגס רוקדים בתשוקה לאורך מסע מרתק והבמה מוארת באור הזה המסמל חיים כחולים (אזול וידה).

??????????

המחול הזה  מספרד פתח את דאנס אספניה בסוזן דלל, מקדש המחול בישראל. לפי הרשום מדובר בבכורה ואכן אין מידע על מחול זה באתר היוצרים. מדובר ביוצרים שלאורך שנים מציגים ורוקדים פלמנקו בספרד ובעולם.

רודריגז
רודריגז
רוחאס
רוחאס

קטע הדגמה

 

 רודריגז הקליל יותר הגיש קטעים סוערים יחד ובנפרד מהרקדנים, ובמיוחד עם הרקדנית אנה אגירז שלפעמים שילהבה את הקהל ולפעמים נתנה תחושה לא לגמרי בשלה. רוחאס הפתיע אותי בתנועות הרגליים המהירות שלו ביחס למבנה הגוף שלו. נקודת המוצא של היצירה היא האושר – משהו כה פשוט, אך בו-בזמן מסובך מאוד. הליווי של המופע כלל מוזיקה חיה של נגנים כולל פסנתר, גיטרה, כינור ותופים. נגן הכינור הפליא בצלילים והגיטריסט נתן ביצוע מרגיע בסולו ארוך אך מהנה. את המופע ליוותה בקולה ובתנועה הזמרת Rocío Bazán שהייתה מעולה ודומיננטית במופע.

אנה אגירז
אנה אגירז

??????????

קטע הדגמה אנה אגירז רקדנית

??????????

??????????

Rocío Bazán
Rocío Bazán

רוחאס ורודריגס ידועים כיוצרי הפלמנקו הדינאמי ביותר בספרד. לאחר 21 שנים של עבודה משותפת  הם יוצאים יחדיו למבוך היצירתי הנקרא אזול וידה  ובכך מציינים את תחילתו של עידן חדש, תוך שמירה על כבוד והערצה הדדיים. תפיסת עולמם מתבססת על החיפוש אחר גישות חדשות לתנועה, ליצירה ולבמה, ובכך מעניקה מימד חדש למחול הספרדי בכלל ולפלמנקו בפרט. שיתוף פעולה זה התחיל ב-1996 ומשמש כיום דוגמה לדורות הבאים. רוחאס ורודריגס איחדו על הבמה את הקלסי והעכשווי יחד עם הפרוקה, הפנדנגו, האלגריה, המערב הפרוע ומעילים מהודרים המעשירים את הפלמנקו יותר מאי פעם.

רודריגז קטע הדגמה

??????????

??????????

??????????

??????????

בסך הכל זה כבוד שצמד רקדנים מפורסם כזה מחליט לפתוח את דאנס אספניה במופע בכורה. היה מופע פלמנקו מאוד מלהיב ומהנה, סגנונות שונים של פלמנקו וריקוד ספרדי, פתיחה טובה לעונת המחול הבינלאומי דאנס  אספניה.

שתפו את הפוסט!