28 במרץ 2024 11:43
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רנסאנס" מחול עירום מאת מאיה לוי ואננדו מרס

"רנסאנס"

Renaissance

הפקת מחול-עירום מאת מאיה לוי וחנן אננדו מרס

הפקת מחול חדשה בהשתתפות שישה רקדנים בעירום מלא תעסוק בארוטיקה ותבחן את השלכות העירום על גווניו: מבוכה ובושה, אינטימיות, חופש ויופי

 

רקדנים ושותפים ליצירה: סתיו מרין, שני בן חיים, אשר לב, איריס נייס, טקנורי קוואהרדה, דויד מרקס

 

מופעי בכורה:

ירושלים (בית מזי"א) 2.7.2013

תל אביב (נמל יפו) 4-6.7.2013

תל אביב (סוזן דלל במסגרת מחולוהט) 8.7.2013


הפקת מחול חדשה מאת היוצרים מאיה לוי וחנן אננדו מרס תעלה בבכורה במהלך חודש יולי 2013 בירושלים ובתל אביב בנמל יפו ובסוזן דלל במסגרת פסטיבל מחולוהט. מתוך סקרנות לגבי מושג הארוטיקה בעבודת המחול, הזמינו מאיה לוי וחנן אננדו מרס שישה רקדנים לבחון יחד את ההשפעה של העירום מבגדים על עבודת התנועה של הגוף. מאיה לוי וחנן אננדו מרס הם זוג בחייהם והורים לתאומות.

תהליך היצירה של "רנסאנס" החל כבר בנובמבר 2012, כשליצירה הוזמנו אך ורק רקדנים בוגרים ומנוסים אשר מודעים למורכבות המשימה. החזרות התקיימו בקיסריה ובחולון ובמהלכן לקחו חלק הכוריאוגרפים גם כמשתתפים. אנסמבל הרקדנים כולל בתוכו את טקנורי קוואהרדה (יפן) ודויד מרקס (פורטוגל).

מאיה לוי על הפרויקט:

"מרינה אברמוביץ', במניפסט שלה על 'מה אמן צריך להיות' אומרת בפירוש שאמן חייב להיות ארוטי. ניסינו לרדת לעמקה של קביעה זו, אך בו ברגע שהשלנו מעלינו את הבגדים בסטודיו נעלמה הארוטיקה ונשארו מבוכה ובושה, אינטימיות, חופש ויופי. העבודה החלה לחקור באלה, ומתוך תפיסה שהאירוע הבימתי הוא הקרנה ושיקוף של מעשה המחקר בסטודיו, נפגשים ב'רנסאנס' מוחצנות, בושה, הסתרה, גנריות וחופש אשר מתרגמים לפעולות, למפגשי גוף, ולמחול".

חנן אננדו מרס על הפרויקט:

"העיסוק בעירום הוא איננו חידוש גדול, אך תמיד הוא חדש לאדם החוקר אותו, העירום הוא התעסקות שאיננה מוגדרת ע"י זמן גיאוגרפיה או אופנה. כולם מתעסקים בעירום שלהם עצמם בשלב זה או אחר בחייהם\ן".

היצירה היא המשך המחקר של הכוריאוגרפים מאיה לוי וחנן אננדו מרס שהחל בשנת 2010, ושם למבחן אלמנטים לא שגרתיים דוגמת כוח המשיכה (יצירתם "חינוך גופני" התקיימה כולה על טרמפולינה שהיקפה 16 מטרים), ואלמנט הזמן (ההפקה הטקסית "שקיפות עורפית" התפרסה על פני לילה שלם). ההפקות הנ"ל מופיעות בעולם, זוכות לתשבוחות, ונכתב עליהן:

"זוהי תנועה טבעית ולא מסוגננת. אין בה כמעט רגעים של מנוחה. הרקדנים מצוינים וככל שהעבודה מתקדמת הצופים נשבים בקסמם… זאת יצירה לא שגרתית הכוללת התנסות מרשימה עם במה מסוג אחר, והתוצאה מרנינה" (הארץ על "חינוך גופני")

 

"הופעה משובחת… הכוריאוגרפיה חזקה, וכמוה גם האספקט התיאטרלי של העבודה" (Bühne Dresden על "חינוך גופני")

 

"התחושה היא של חופש. של כיף. של התנסות במשהו אחר… התעוזה משתלמת" (הארץ על "שקיפות עורפית")

אודות היוצרים

מאיה לוי

כוריאוגרפית, מחנכת ליצירה ומנהלת אמנותית. זוכת פרס שרת התרבות והספורט לשנת 2009.

בוגרת פרויקט Nomad Dance Academy, ליצירה וכוריאוגרפיה. עובדת ככוריאוגרפית עצמאית בארץ משנת 2003. עבודותיה "מקלעת השמש", "קרש הצלה" ועבודותיה שבשיתוף עם אננדו מרס "חינוך גופני – דואט על טרמפולינה" ו"שקיפות עורפית" מבוצעות בארץ ובעולם. בשנים 2007-2009 ניהלה אמנותית את פסטיבל "זירת מחול" של הזירה הבינתחומית בשיתוף עם דורון תבורי. כמו כן ניהלה אמנותית את פרויקט "סברס" של עמותת הכוריאוגרפים. מלמדת בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים.

חנן אננדו מרס

רקדן, מבצע ומנחה תהליכי תנועה. בוגר להקת המחול של ליאת דרור וניר בן-גל, וכן בעל ניסיון עשיר של עבודה כוריאוגרפית עצמאית, והנחיית סדנאות תנועה. בהודו עבר השתלמות אינטנסיבית במרכז הבינלאומי של אושו (גורו) שבפונה, שם גם התמחה בין היתר בריקוד הסופי וטכניקת הריקודים המקודשים של גורוד'ייף. יוצר שותף לעבודה "חינוך גופני – דואט על טרמפולינה", ו"שקיפות עורפית".

רקדנים ושותפים ליצירה: סתיו מרין, שני בן חיים, אשר לב, איריס נייס, טקנורי קוואהרדה, דויד מרקס/ עיצוב סאונד: אורי בנקהלטר/ עיצוב חלל: לי לוי/ עיצוב תלבושות: אדם קלדרון/ עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין/ צילום: אסקף/ הפקה: טלי עמנואל

מופעי בכורה ביולי בירושלים ובתל אביב

 

2.7.13 בית מזיא לתיאטרון , ירושלים. שעה 21:00 טל להזמנת כרטיסים: 02-6230002

4-6.7.13 מחסן 2 , נמל יפו, שעה 21:00 טל להזמנת כרטיסים: 03-9021563

8.7.13 מרכז סוזן דלל ,תל אביב, במסגרת מחולוהט,  שעה 21:00 טל להזמנת כרטיסים : 03-5105656

 

משך המופע: כשעה ללא הפסקה

מחיר: 95 ש"ח

*המופע מכיל קטעים בעירום מלא

שתפו את הפוסט!