23 באפריל 2024 21:58
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע העיצוב ברצלונה 2014 יוצא לדרך

 

 

במרכז שבוע העיצוב:

התערוכה "לחשוב מחוץ לקופסא – עיצוב מישראל"

אוצרת התערוכה: גלית גאון, אוצרת ראשית, מוזיאון העיצוב חולון

ההרצאה של המעצב והאדריכל הבינלאומי, רון ארד – על יזמות יצירתית

התערוכה "כשעיצוב ואקדמיה נפגשים"

תערוכת סטודנטים ומורים של המכון הטכנולוגי חולון

אוצר התערוכה: המעצב התעשייתי, איילון ערמון

תערוכה משותפת לספריית החומרים של מוזיאון העיצוב חולון ושל ברצלונה המציגה 20 חומרים חדשניים

סדנאות מקצועיות בתחומי היזמות, מפגשים עסקיים ונטוורקינג, פאנלים ומפגשים של מוזיאון העיצוב חולון עם מעצבים וגלריות בברצלונה ועוד…

2.6.14 – 14.6.14

שבוע העיצוב ברצלונה 2014, הנחשב לאירוע החשוב בתחום העיצוב בספרד ובין החשובים בזירה הבינלאומית, יתקיים זו השנה התשיעית בין 2-14 ליוני 2014.

השנה, ישראל תהא המדינה האורחת בשבוע העיצוב ברצלונה 2014 וזאת בהתאם להכרזתם של ראש עיריית ברצלונה,חוויאר טריאס, וראש עיריית חולון, מוטי ששון, במהלך ביקורו של טריאס במוזיאון העיצוב בחולון שהתקיים בסוף השנה הקודמת.

"מוזיאון העיצוב חולון ממשיך לממש את חזונו לקדם את העיצוב ואת המעצבים הישראלים בזירה הבינלאומית", אומר מנכ"ל המוזיאון אלון ספן, "לא רק על ידי הצגתם במסגרת תערוכות בינלאומיות במוזיאון בחולון אלא גם ב"ייצוא" של עיצוב ישראלי לזירה הבינלאומית, דוגמת הפעילות במסגרת שבוע העיצוב בברצלונה. אנו שמחים על היותנו שותפים בפיתוחו של העיצוב הישראלי, הן בחשיפתו מחוץ לישראל והן ביצירת מפגשים, בארץ ובחו"ל, בין מעצבים לבין אנשי תעשייה, ירידים ותערוכות".

 

מוזיאון העיצוב חולון, משרד החוץ הישראלי עם שגרירות ישראל בספרד, המובילים את השתתפותה של ישראל בשבוע העיצוב ברצלונה 2014, יציגו מגוון רחב של אירועים המתמקדים ביזמות וחדשנות בתחום העיצוב במטרה להציג את הפוטנציאל היצירתי של ישראל תוך שאיפה ליצור סינרגיה ושיתופי פעולה עסקיים בין חברות ואנשי מקצוע.

רפי גמזו, סמנכ"ל משרד החוץ וראש האגף לקשרי תרבות ומדע (קשתו"מ) מציין כי "הזמנתה של ישראל להיות המדינה האורחת השנה בברצלונה, היא ביטוי נוסף להכרה לה זוכות היצירתיות והחדשנות שלנו – והעיצוב כאחד המייצגים הבולטים של תכונות אלו. נוכחות העיצוב הישראלי שם היא תוצאה של עבודה מאומצת ומתמשכת של העיר חולון ושל מוזיאון העיצוב שלה, על צוותו המקצועי כל כך, של עמיתי המסורים, אנשי משרד החוץ בשגרירות במדריד ובאגף לקשרי תרבות ומדע (קשתו"מ) וכמובן המעצבים הישראלים, הראויים לכל עידוד". עוד אומר גמזו כי הוא צופה ששבוע העיצוב בברצלונה, המתמקד כאמור בעיצוב ישראלי השנה, יניב שיתופי פעולה בין ישראל לבין ספרד ויוליד הזמנות להשתתף בתערוכות ומיזמי עיצוב נוספים מעבר לים".

 

בין האירועים המרכזיים:

כנס מרכזי לשבוע העיצוב ברצלונה אשר במרכזו שיחה עם המעצב והאדריכל הבינלאומי, רון ארד שתעסוק ביזמות יצירתית שמטרתה לימוד מעצבים להצליח בתחומם. כמו כן, ידבר ארד על תהליך העיצוב החדשני שלו הכולל ניסויים ויצירת מודלים ממגוון חומרים צורות וצבעים וזאת על מנת להשיג תוצאות מוצלחות.

במרכז שבוע העיצוב תעמוד התערוכה "לחשוב מחוץ לקופסא – עיצוב מישראל", אותה מוביל מוזיאון העיצוב חולון בראשותה של האוצרת הראשית, גלית גאון, במיוחד עבור שבוע העיצוב ברצלונה. במסגרת התערוכה תציג קבוצה של מעצבים המבטאים כל אחד בדרכו, תהליך של חשיבה מחוץ לקופסא. חלק מהמעצבים מבטאים בעבודתם חשיבה טכנולוגית חדשנית, אחרים מציגים צורות וחומרים יוצאי דופן ונוספים מתייחסים באופן שונה וקוראים מחדש את המשתמשים.

המעצבים המציגים בתערוכה: מג'נטה, עדיטל אלה, שרית שני חי, אסף ויינברום, ניל ננר, אילון ערמון, ארבע וחמישה – קבוצה לעיצוב, סטודיו בייקרי, סטודיו Hu.be, מיקה בר וסטודיו פרודקס, רונן וסרמן – Tinman studio, אסתר בר, שיר אתר, פראו בלאו וקבוצת סטודיוס המונה את המעצבים:   אלי סער, כרם קמינסקי, תום בנדקובסקי, שחר ניסים, אסף עציון, ענבל צייזלר, ארי ליברסון, טל מור, תובל רוט, אלכס חייקין ודיסהאוס.

Kerem Kaminski- Shady lady 1 WAF TABLE LAMP-ASAF WEINBROOM-DAN PEREZ PHOTO Asaf Etzion C-Snap 1 Crane  Design by Ronen Bavly  Ornit Arnon Photo by Michael Fish FAP throw B&W photo - Michael Topyol

תערוכה נוספת במסגרת שבוע העיצוב הינה של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, אותה אצר המעצב התעשייתי איילון ערמון. תערוכה זו מתייחס למתח הקיים באופן טבעי בין המילים עיצוב ואקדמיה. תחום העיצוב משרת אנשים בכך שהוא מצמצם את הפער בין טכנולוגיה למשתמש, בעוד שהאקדמיה הינה מוסד המתמקד בפיתוח, שימור והפצה של ידע אנושי ולעיתים אף נתפשת כ"מגדל שן". בתערוכה יוצג חתך עבודות סטודנטים מהמחלקה ומהקורסים השונים הנלמדים בה, המתייחסים אל הצורך שבחיבור שני העולמות הללו ויצירת מרחב אקדמי המטפח את הפן השימושי.

אירועים נוספים שיתקיימו במסגרת שבוע העיצוב הינם: סדרת מפגשים ופרזנטציות בנושא פיתוח חומרים חדשים על ידי מעצבים בהובלת ספריית החומרים של מוזיאון העיצוב חולון בשיתוף ספריית החומרים של ברצלונה; הרצאות של מעצבים וחברות ישראליות אשר יציגו את עבודתם; סדנאות מקצועיות בתחומי היזמות אותם תוביל עמותת "לצאת מהקופסא": סדנה להדפסה דיגיטלית על טקסטיל וכסדנה "מעיצוב לעשייה"; "שוק שירותי עיצוב": מרחב עסקי שבו חברות המספקות שירותי עיצוב וחברות מתחומים נוספים כגון תחום עיצוב הבית, יוכלו ליצור אינטראקציה וליצור שיתופי פעולה ואפשרויות עסקיות. מפגשים עסקיים ונטוורקינג לאורך כל ימי השבוע בין מעצבים ישראלים ומעצבים וחברות מקומיות; פאנלים ומפגשים של מוזיאון העיצוב חולון עם מעצבים וגלריות בברצלונה על מנת לקדם את השיח המקצועי לצד תערוכות עיצוב בשתי הערים.

******

שבוע העיצוב של ברצלונה המאורגן על ידי מרכז העיצוב של ברצלונה (BCD), מתקיים זו השנה התשיעית, מידי שנה בחודש יוני בהיקף בינלאומי. בשנת 2013 השתתפו אלפים רבים, ביניהם 1500 חברות ומעצבים, וכן התקיימו למעלה מ-70 פעילויות שונות בתחום. שבוע העיצוב של ברצלונה הפך לאירוע החשוב בתחום העיצוב בספרד ובין החשובים ביותר ברמה הבינלאומית

שתפו את הפוסט!