24 באפריל 2024 23:23
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת פלורה FLORA בתיאטרון הבימה

התיאטרון הלאומי, הבימה משרד החוץ הקולומביאני ושגרירות קולומביה בישראל מציגים: תערוכת ציורים חדשה של האמן חואן ברנל-Juan Bernal

פלורה FLORA

במסגרת התכנית לקידום התרבות הקולומביאנית במדינות זרות

החליטו משרד החוץ הקולומביאני וכבוד שגריר קולומביה בישראל,

מר פרננדו אלסטה דונוסו (H.E. Mr. Fernando Alzate Donoso),

להציג את עבודתו יוצאת הדופן של האמן הקולומביאני, חואן ברנל,

בתיאטרון הלאומי, הבימה. התערוכה תוצג בכניסה לאכסדרת רובינא

בין התאריכים 1-15 בספטמבר 2014

אודות "פלורה":

התערוכה מתמקדת בעבודתו של חואן ברנל בציור, בעיקר באמצעות צבעי שמן – החומר המועדף עליו – ולאורך שלושה עשורים של יצירה, במהלכם הציג תערוכות יחיד מוצלחות ברחבי העולם. בעבודתו הוא חוקר באמצעות סדרה של ניסיונות בחומר את הטבע, את סביבת מגוריו, זמן ומרחב. השימוש של ברנל באור מתקשר עם טיפות מים צלולות כקריסטלים, המחליקות על פני פרחים ועלים בבוקר של יום קיץ. מבקרי אמנות תיארו את ברנל כאמן בעל השראה גדולה, טכניקה מזוקקת ומלוטשת, מקוריות ושימוש וירטואוזי בפלטת הצבעים.

בתערוכה יציג ברנל 14 ציורים של צמחים, בעיקר פרחים. אלה כוללים התמקדות בלבלוב פרח או נצנוץ האור מבעד לטיפת הטל, מקרים שלרוב נעלמים מעינינו. האמן מתאר את הפרחים והעלים כאובייקטים מובהקים של יופי בפני עצמו.

Pagina 137

התערוכה "פלורה" מזמינה את הקהל לבקר ולראות אזכורים והשראה של ברנל המגיעה בעיקר מהטבע המופלא שבנופי קולומביה, אשר מספקים עדות חיה לכך שמגוון רחב של פריטים ביולוגיים, אינם רק משאבים יקרים למין האנושי, משום שהישרדותו תלויה אך ורק בפריטים אלו, אלא יכולים להוות השראה גדולה ובהחלט מספקת לאמנות גבוהה.

בעבודותיו, מותיר ברנל מורשת לדורות הבאים, במסגרתה הוא מבליט את חשיבות הסביבה בה אנו חיים ואת שימורה. בתערוכה ניתן לראות עבודות מהסדרה “פלורה”, אשר מציגות זנים מקומיים ונדירים מקולומביה וישראל שנמצאים בסכנת הכחדה.

Juan Bernal6

אודות האמן חואן ברנל:

יליד קולומביה, שם סיים את לימודיו כאדריכל באוניברסיטת חאבריאנה (Javeriana) שבבירה בוגוטה. בכל הקשור לאמנות, ברנל הוא אוטודידקט. בין השאר, עבד ברנל בציור, פיסול, צילום, ניפוח זכוכית, אריגה, תכשיטים, כלי חרס ועוד. הוא זכה בפרסים ובמענקים רבים בקולומביה ומחוצה לה. לדבריו, כל מדיום שהאמן עובד איתו הוא כלמידת שפה חדשה המעשירה את החוויה שהוא עובר.

לדברי ברנל: "היצירה שלי מתארת את הדברים הפשוטים: אלמנטים של הטבע שאנחנו בדרך כלל לוקחים אותם כמובן מאליו, ויופי שלא הקדשנו לו מספיק זמן להתבוננות, כמו פיסת עלה ועליה טיפת מים, פרח, או האור שמשתקף באגלי הטל. אלמנטים אלה הם תוצר של הטבע עם דגש על גיאומטריה המאפיינת אותו. בעיני זו המורכבות שבפשטות. העבודה שלי, מהותה להזכיר לכולנו לשמור על הסביבה שאנו שבה אנו חיים ולשמור עליה למען הדורות הבאים, אחרת אם נהרוס את הטבע – נהרוס את עצמנו!"

"שיח גלריה" עם האמן חואן ברנל ובהנחיית האוצרת ד"ר שירת-מרים שמיר יתקיים ביום רביעי,    3 בספטמבר, בשעה 17:00, באכסדרת רובינא – התיאטרון הלאומי, הבימה. הכניסה חופשית והציבור הרחב מוזמן.

התערוכה תוצג בכניסה לאכסדרת רובינא בין התאריכים 15-1 בספטמבר 2014

בין השעות:

א-ה 8:00-22:00

ו – 8:00-13:00

ש- 20:00-23:00

 

אתר האינטרנט של האמן חואן ברנל:http://www.juanbernal.com

מאמר על עבודות האמן בבלוג באתר הניו-יורק טיימס:

http://dotearth.blogs.nytimes.com/2008/10/10/dot-art-dew-on-leaves/?_php=true&_type=blogs&_php=true&_type=blogs&_r=1

שתפו את הפוסט!