19 באפריל 2024 20:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביילה ברזיל המחול של הפבלות

וואו!!! טירוף של מחול לוהט על הבמה, קצב משגע שהקהל לא יכול להיות אדיש. סמבה, קפוארה, ברייקדאנס, היפ הופ ועוד על הבמה סוחף את הקהל במופע של ביילה ברזיל – Baila Brazil

ביילה ברזיל - קרדיט  Daniel Boud
ביילה ברזיל – קרדיט Daniel Boud

להקה שהתחברה לה יחד על ידי שלושה חברים מגישה לקהל הישראלי כמו עוד לחצי מיליון צופים שכבר זכו בעולם לראותם.

בשנת 1992 הקימו את הלהקה שלושה חברים מאוברלנדיה: פרננדו נרדוצ'י, מרקו אנטוניו גרסיה וז'וזה מרסיאל סילבה.

פרננדו נרוצ'י, רקדן ומנהלה האמנותי והאדמיניסטרטיבי של הלהקה למד מחול קלאסי ומודרני בסוף שנות ה-70'. בתחילת שנות ה-80, חבר לרקדנים גברים שהתאמנו בכיכר באוברלנדיה. באותה עת  עבד עם שר התרבות של אוברלנדיה על פיתוח פרויקטים שישפרו את התרבות הפופולארית באזורים עניים של העיר, אך ריקודי הרחוב לא היו ידועים בקרב עסקני התרבות והמדיה והוא החליט ביחד עם חבריו לשקוד על תיקון התפיסות המוטעות שנקשרו בתנועה זו.

מרקו אנטוניו גרסייה היה רקדן פ'אנק וברייקדנס משכמו ומעלה. הוא מעולם לא למד באופן רשמי, ומגיל 12 תרגל את אמנותו ברחובות.

ז'וזה מרסיאל צבר מוניטין רב מגיל צעיר בשכונת מגוריו אודות למיומנויותיו כרקדן פ'אנק, היפ-הופ וברייקדנס.

הלהקה הגישה ברצף של שעה וחצי כ30 ביצועים ל 30 שירים חלקם מאוד ידועים לנו ומוכרים והוכיחה את הכושר הגופני הבלתי נתפס והיכולת לא רק האקרובטית אלה של מחול ברזילאי עם נשמה.

ביילה ברזיל - קרדיט  Daniel Boud
ביילה ברזיל – קרדיט Daniel Boud

????????????

????????????

משכונות העוני לבמות הכי לוהטות בעולם.

להמחשה

https://www.youtube.com/watch?v=OqFBYzdFSCs

 

להקת ביילה ברזיל( ( Bal'e de Rua,שפרצה לתודעה הבינלאומית, בשנת 2002 והחלה דרכה בשכונות העוני והפאבלות של אוברלנדיה, עיר קטנה במרכז ברזיל – הגיעה לביקור ראשון בישראל עם מופע שהוא מסע מרתק לתוך הנשמה והלב של אפרו-ברזיל

על תחילת הדרך וסגנון הלהקה מעיד פרננדו נרוצ'י: "בשנות ה-80 היתה תנועת ריקוד רחוב ענקית של קבוצות צעירים עניים שרקדו באוברלנדיה. כשהחלטנו ליצור קבוצה חדשה רצינו ליצור סגנון חדש, לפתח דרך ברזילאית לעשיית ריקודי רחוב, עם זהות ראויה. רצינו להוכיח שלריקוד שלנו יש טכניקה משלו, דיוק משלו וזהות מקצועית ושזהו ריקוד המבטא את הרוח האפרו-ברזילאית. אנשי אפריקה שהגיעו לברזיל היו עבדים, אבל הם השתחררו ולא רק שרדו אלא גם שמרו על המסורת שלהם והשפיעו רבות על התרבות הברזילאית. כך נולדו הסמבה, קרנבל, הקפוארה, וכל כך הרבה ריקודים ברזילאים אחרים. אחד השירים שבמופע משקף את המשמעות הרוחנית של ריקוד הרחוב:

"הרחוב היה סמל לחופש, החופש שלנו. רגלינו הלמו במדרכות. עורנו השתפשף על הבטון. אור הרמזורים שימש לנו כפנסי התאורה. האספלט היה טריטוריית הריקוד שלנו. וכשהמסך עולה, רחשי הנשימות באולם מצמיחים לי כנפיים. הנה אני, יותר מאדם. הנה אני, הרבה יותר מאדם".

איפה ומתי

באופרה הישראלית תל אביב

3/11 , יום חמישי , שעה 20:00

4/11 , יום שישי, שעה 13:00

5/11 שבת, שעה 17:00

5/11, שבת, שעה 21:00

מחירים : 159-299 ₪

רכישת כרטיסים ופרטים נוספים:

קופת האופרה : 03-6927777 ,

20161102_212424a

20161102_212417a

שתפו את הפוסט!