25 באפריל 2024 21:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי האהבה – סרט מלא רגשות מעורבים

אחרי האהבה  –  סרט מלא רגשות מעורבים

זהו סרט מיוחד, הוא גם חוצה תרבויות וגם חוצה יבשות ולבבות. אישה  בריטית שהתאסלמה עקב נישואיה לפקיסטני, ימאי, מגלה אחרי מותו שהוא ניהל חיים כפולים ויש לו בת זוג בצרפת.

היא מתקשה לקבל ולהבין ויוצאת לחקור ולברר מי היא אותה בת זוג השנייה. מכאן מתחילה מסכת דרמטית מלאת הבעות, שתיקות, מעשים ותובנות ובמפתיע גם מוצאת סוג של נחמה אחרי האהבה.               

דרמה עדינה, מיוחדת ולא מה שציפית במקרה כזה.

טריילר:  https://youtu.be/lNhcTgP9pHI

 

הפצה בישראל סרטי נחשון החל מ -24/11 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ 

סרט הביכורים המרשים ועטור הפרסים של אלים קאן הוא דרמה דקת אבחנה ונוגעת ללב, המשלבת כתיבה משובחת ומשחק נהדר שזיכו את הסרט ואת ג'ואנה סקנלן בשלל פרסים כולל פרס הבאפט"א (המקבילה הבריטית לאוסקר) לשחקנית הטובה ביותר לשנת 2022.

זוכה 6 פרסי הקולנוע העצמאי הבריטי לשנת 2021 – לסרט, לבמאי, לשחקנית הראשית, לשחקן המשנה, לתסריט ולסרט הביכורים הטוב ביותר. 

זוכה פרס הבאפט"א לשחקנית הטובה ביותר לשנת 2022.

במאי:  אלים קאן

שחקנים: ג'ואנה סקנלן, נטלי רישאר, טליד אריס, נאסר ממרזיה.

אנגליה 2020, 89 דקות,  אנגלית וצרפתית, תרגום לעברית.

 

⭐⭐⭐⭐⭐

"דרמה יוצאת מהכלל"The Guardian

 

⭐⭐⭐⭐⭐

"סודות, שקרים ואהבה בדרמה הכי איכותית שיש "  Cinevue

 

⭐⭐⭐⭐⭐

"הסרט הבריטי הטוב ביותר שתראו השנה"   The Pink Lens

 

 

1/2⭐⭐⭐⭐

מכל הדברים שיכולים להתגלות על אדם לאחר מותו,

'אחרי האהבה' הוא מכרה זהב"  תומר קמרלינג, Mako

 

⭐⭐⭐⭐

"סרט מבריק, משחק מהפנט"   Evening Standard

 

⭐⭐⭐⭐

"משחק אדיר בדרמה מדויקת להפליא"       Sunday Times

הערת הבמאי אלים קאן –

הצורך שלי לספר את הסיפור הזה נבע מהניסיון האישי שלי כאדם החי בין שני עולמות ומסתובב בעולם עם עור כפול.

משמעות היותי בן תערובת אנגלי ופקיסטני היא שגדלתי בין שתי תרבויות. להיות מוסלמי וגיי הביא אותי לחיות בשתי זהויות אישיות מאד שונות לאורך זמן רב. היה לי קשה לגשר על שתי הדיכוטומיות הללו בנעורי ותחושת היעדר השייכות היא שהפעילה אותי במשך שנים רבות.

נקודת המפנה בחיי הייתה סביב גיל 19, הייתי אז באוניברסיטה ולראשונה הרגשתי שאני מצליח להפריד בין כמה דברים בתוכי. השלמתי עם המיניות שלי והפסקתי להיות אדם דתי ולהאמין בדת על פיה גודלתי. התחלתי לשאול שאלות ולבחון את המשבר האישי שעברתי בצילו של המשבר שעבר על אמי. הבנתי שמה שעובר עלי בחיי מתכתב עם משבר הזהות שעבר עליה.

מאד רציתי לחקור לעומק את החיבור הרגשי הזה בין מה שעבר עלינו ואותו אני נושא עמי כל הזמן.

זהו סיפור הנבנה מרבדים רבים שבמרכזו אישה המנסה לחבר את חלקי ליבה השבור ואת תחושת הזהות המטושטשת שלה. היא מחפשת אחר האמת ואחר היכולת להבין ולגבש מחדש את תחושת המשפחה שאבדה לה.

ראיון עם הבמאי 

ש: האם חלקים בסרט הם אוטוביוגרפיים?

ת: העלילה אינה אוטוביוגרפית. אבל הדמויות, מה שמפעיל אותם, החוויה שלהם בתוך החיפוש אחר זהות והאובדן שהם חווים מאד קרובים אלי ולביתי. דמותה של מרי מושפעת מאד מאמי ומקור ההשראה לאחמד הוא אבא שלי.

מערכת היחסים של הורי הייתה אלמנט מרכזי בפיתוח הסיפור. הורי נפגשו והתאהבו בגיל 14. כשהם נישאו בראשית שנות ה-20 שלהם, אמי התאסלמה והם עברו לחיות לחופי קנט.

אמי הפסיקה בהדרגה ללבוש בגדים מערביים והחלה ללבוש את הלבוש הפקיסטני המסורתי שלוואר קאמיז, למדה לבשל קארי ואף החלה דבר פנג'בית.

"אחרי האהבה", מספר על אישה הנאלצת במצב של עצב גדול לאחר פטירת בעלה לבחון את חייה אתו ואת ההחלטות שהיא קיבלה. לא תיארתי לעצמי עד כמה אובדן התינוק בראשית הנישואים של מרי היה כל כך משמעותי לדמות וגם עבורי.

כבר בשלבי הכתיבה הראשונים הבנתי שאובדן הילד שמרי חוותה מתכתב עם האובדן של אחותי  שנפטרה בהיותה בת חצי שנה. הייתי ילד כשזה קרה ואינני זוכר דבר ממנה וגם לא את הכאב ואת התגובה של הורי ואחי לאירוע. רק כשערכתי את הסרט הכתה בי ההכרה עד כמה אירוע זה משמעותי בחיי.

ש: איך היה תהליך הכתיבה?

ת: זה התסריט לסרט באורך מלא הראשון שכתבתי וזה הצריך תחקיר והתעמקות שלא התנסיתי בהם בעבר. יתכן וזה יישמע קלישאתי אבל תהליך הכתיבה היה תהליך תרפויטי עבורי. תהליך קשה, שהציף על פני השטח הרבה נקודות ומקומות שהיו חבויים עמוק בתוכי. זה אולי מסביר מדוע לקח לי שש שנים לכתוב את התסריט. הדבר החיובי הוא שהצלחתי להפוך את כל אותן חוויות למשהו חיובי ששימש אותי ואת הדמויות שלי.

ש: מה היו השאלות המרכזיות שרצית לחקור באמצעות הסיפור?

ת: רציתי לחקור איך נבנית תחושת הזהות שלנו ובעיקר עבור מי אנחנו בונים אותה. יש לנו יכולת לשנות את הדרך בה אנו מתנהגים ופועלים בהתאם לאנשים ולחברה שסובבת אותנו. אנחנו עושים זאת גם למען האנשים שאנחנו אוהבים. אנחנו יכולים ללכת גם רחוק מאד ולייצר אישיות שמושפעת או משפיעה על הסובבים אותנו. אבל לאיזה צורך? האם זה כדי להפוך אותנו ליותר מקובלים, כדי שיאהבו אותנו יותר. או שאנחנו עושים את זה כי אנחנו לא מסוגלים לחשוף את האני האמיתי שלנו בעקבות הפחד שידחו אותנו?

כשמרי מאמצת את הדת והמסורת של אחמד ברמה כזו שהיא מוחקת לגמרי את האני המקורי שלה, זה מעלה את השאלה עד כמה אנחנו באמת שייכים לעצמנו. דרך המסע של מרי רציתי לחקור את התהליך שעובר עלינו אחרי שאנחנו מאבדים מישהו שאנחנו מאד אוהבים, את תהליך האבל ואת הרגע בוא אנו מבינים שאבדנו את ה"חצי השני " שלנו ומה נשאר מאתנו ברגע הזה.

התעסקתי גם הרבה איך אמת, מוסר ורמייה משתלבים במערכת יחסים ואיך הדמויות בסיפור הזה שוברות את הקודים המוסריים שלהן עצמן. היה לי חשוב לא לשפוט ולא להאשים אף אחת מן הדמויות, כולל את זו של אחמד. כל אחת מן הדמויות אשמה בבגידה אחת בשנייה וחציית הגבול – כולל מרי. מרי היא ללא ספק קורבן של מעשה בגידה נוראי, אך בחיפוש שלה אחרי האמת ובדרך בה היא פולשת לחיי האחרים היא הופכת לשותפה למעשה הבגידה של אחמד.

אני סקרן לדעת באיזה נקודה יחוש מישהו מן הצופים שמרי הגזימה. אני מקווה שמי שיצא מאולם הקולנוע יבדוק את מערכת היחסים שלו עם הקרובים אליו ואת הסודות שהוא מסתיר מפניהם.

אלים קאן – ביוגרפיה

נולד וגדל בקנט. בן למשפחה מעורבת אנגלית-פקיסטנית. סרטו הקצר הראשון "דיאנה" הוצג בבכורה בפסטיבל הקולנוע הלה"בטי בלונדון ב – 2009. סרטו הקצר השני "שלושה אחים" הוצג בבכורה בפסטיבל הקולנוע של לונדון ב – 2014 והיה מועמד לפרס הבפטא לסרט הקצר הטוב ביותר. השתתף במסגרות יוקרתיות לפתוח תסריטים בסאנדנס, לוקרנו ועוד.

 

ג'ואנה סקנלן – מרי

הופיעה בסרטים רבים בהם "התינוק של ברידג'ט ג'ונס", "המסע של ד"ר דוליטל", הופיע כרעייתו של צ'רלס דיקנס בסרט שביים וכיכב רייף פיינס, ב"הנערה עם עגיל פנינה", "בת בולין האחרת" ועוד.

הופיעה בסדרות טלוויזיה רבות, באחת מהם שיחקה בתפקיד הראשי במשך שלוש עונות כחוקרת. הייתה מועמדת לפרס הבאפט"א, פעם אחת על משחק ופעמיים על כתיבה לתוכנית  getting on, סדרה שצולמה בגרסה אמריקאית על ידי רשת HBO, כשג'ואנה הייתה אחת המפיקות והכותבות בסדרה האמריקאית. הופיעה גם על הבמה בלונדון ומנהלת חברת הפקות מצליחה. לאחרונה הופיעה בשני סרטים קצרים,  בסדרת טלוויזיה בריטית ובפרק בסדרה ג'נטלמן ג'ק של HBO.

 

נטלי רישאר – ג'נבייב

נולדה בפריס. זכתה בפרס מישל סימון כשחקנית מבטיחה על הופעתה בסרטו של ז'אק ריווט בשנת 1988. הופיעה בסרטים רבים ביניהם סרטים של מיכאל הנקה, פרנסואה אוזון, ג'יימס אייבורי, אוליבייה אסיאס. מופיעה גם על במת התיאטרון בצרפת. לאחרונה הופיעה בשלושה סרטים ביניהם סרטו האחרון של פרנסואה אוזון.

טאליד אירס – סולומון

יליד 2002. החל ללמוד משחק בגיל 6 ומספר שנים אח"כ הופיע בסרט לצדו של איבן אטאל. מלהק שראה אותו הציע לו להופיע במספר פרסומות ומשם הגיע לסוכנות שחקנים יוקרתית. הוא הופיע על הבמה במחזה "האישה השמאלית" של פיטר הנקה ובסרט טלוויזיה.     משלב בין לימודים לבין תשוקתו למשחק.

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!