19 באפריל 2024 23:06
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוכרזה התוכנית המלאה של פסטיבל דוקאביב ה-23

אמש במסיבת עיתונאים הוכרזה פתיחת פסטיבל דוק אביב 2021 זה הולך להיות מרשים ביותר:

הוכרזה התוכנית המלאה של פסטיבל דוקאביב ה-23

מיטב הסרטים הדוקומנטריים של השנה

קולנוע תיעודי משובח, בכורות מהארץ והעולם, מפגשי יוצרים, כיתות אמן, הקרנות חוצות ועוד 

1-10 ביולי

לאתר הפסטיבל

פסטיבל דוקאביב ה-23 יוצא לדרך עם 116 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, בכורות עולמיות, תוכניות מחווה, מפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל ואירועי תעשייה, שיתקיימו ברחבי תל אביב-יפו : סינמטק תל אביב, מוזיאון תל אביב, חוף הילטון, אודיטוריום אניס ביפו, בית רומנו וכן אונליין באתר הפסטיבל.

סרטם של קובי פרג' ומוריס בן מיור המלכה שושנה (HOT8), סיפורה של שושנה דמארי, הדיווה הישראלית הראשונה, יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל.

 

31 סרטים יוקרנו בבכורה עולמית בפסטיבל, מתוכם 28 סרטים ישראלים ו-3 סרטים בינלאומיים – חיים יהודיים, על מרק פיינגולד ששרד ארבעה מחנות ריכוז בשואה והקדיש את חייו לסיוע לפליטים בדרכם לארץ ישראל; לתפוס גל סיפור ההתבגרות של בן לארג בן ה-14, הילד שכבש את עולם הגלישה; ויומני דייטון של שמעון דותן, תיעוד אמפתי ומעמיק של עיר שהפכה לשבויה בעקבות מכת ההתמכרות לאופיואידים בארה"ב.

 

הפסטיבל יערוך מחווה לבמאי האיטלקי המוערך ג'יאנפרנקו רוסי שתוך כמעט שלושה עשורים של יצירה השלים שישה סרטים באורך מלא, ובכולם נקודת המבט ההומאנית שלו תרה אחר הגרעין האנושי וממקמת אותו בחזית הפריים. מתוכם יוקרנו ארבעה נבחרים במיני-רטרוספקטיבה זו: סרטו החדש וזוכה הפרסים נוטורנו, הסרט אש על המים זוכה פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין, אל סיקאריו וידויו של רוצח שכיר שזכה בדוקאביב ב-2011  וסרטו הראשון איש הסירות, מ-1996, שיוקרן לראשונה בישראל. רוסי ומפיקת סרטיו דונטלה פלרמו יתארחו בדוקאביב לסדנת אמן בהנחיית ד"ר אוהד לנדסמן.

 

ג'ולי גולדמן, אחת המפיקות הפורות ביותר בתעשיית הדוקו האמריקאית (מעל 100 פרויקטים), זוכת האמי והמועמדת לאוסקר, תתארח בפסטיבל לסדנת אמן על הפקה יוצרת. הסרט החדש בהפקתה באותה נשימה יוקרן בתחרות הבינלאומית בפסטיבל, ובנוסף יוקרנו שניים מסרטיה המוקדמים יותר, החיים סרט מצויר ובאק.

 

אורח נוסף שישוב לפסטיבל לאחר שביקר בו ב-2018 הוא הבמאי הכורדי הוגיר הירורי, אשר תופס בסרטיו חיים שתלויים על בלימה. בתוך עולם שהאכזריות גואה בו מצלמתו נצמדת לאנושי, ולוכדת עולם שראוי להילחם למענו. סרטו החדש סבאייה, שזכה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס, יוקרן בפסטיבל והוא יקיים סדנת אמן על צילום באזורי סיכון בהנחיית ד"ר לליב מלמד.

בנוסף לאורחים המרכזיים, הפסטיבל יארח שלל יוצרים נוספים לכיתות אמן ושיחות לאחר סרטיהם, חלקן יתקיימו בזום וחלקן באולמות הקולנוע.

 

בתחרות הבינלאומית השנה, בנוסף לסרטים באותה נשימה של הבמאית ננפו ואנג, וסבאייה של הוגיר הירורי, יוקרנו גם עלייה, סרטה של ג'סיקה קינגדון אשר יגיע היישר מפסטיבל טרייבקה ויוקרן בבכורה בינלאומית בדוקאביב; נשיא זוכה הפרסים של קמילה נילסן, אשר חושף את השחיתות שמתלווה למערכת הבחירות לנשיאות בזימבבואה; ילדים אבודים בו שלושה צעירים מפינלנד יוצאים לטיול אפל ומסוכן בתאילנד וקמבודיה; מישה והזאבים, סיפורה השערורייתי של מי שגרמה לכולם להאמין כי ניצלה מהנאצים בזכות להקת זאבים; לביית את הגן, תיעוד מרהיב של עצים עתיקים שנעקרים בגאורגיה ומועברים לביתו של מיליארדר גחמני; קול דומם על פליט שנמלט מצ'צ'ניה בגלל אחיו שאיים על חייו כי יצא מהארון; הגשם לא יפסיק על משפחה שברחה מסוריה לאוקראינה, ממלחמה אחת לאחרת; אחרון ההילבילים על אחרוני המתיישבים ברכס האפלצ'ים, שאינם מפחדים מדימוי ה"הילביליז"; חייה של איוואנה על אם לחמישה ילדים שמתגוררים יחד בלב סיביר הקפואה. גם השנה הסרטים הזוכים בתחרות הבינלאומית, הישראלית ובתחרות הקצרים בדוקאביב יהיו זכאים באופן אוטומטי להגיש מועמדות לאוסקר האמריקאי.

 

בין הסרטים הבולטים של הפסטיבל השנה יוקרנו גונדה סרטו הנוגע ללב של הבמאי ויקטור קוסקובסקי, המלווה את גונדה החזירה וגוריה שאך נולדו כשהם מגלים את העולם; גורבצ'וב, גן עדן בו ויטלי מנסקי נפגש לשיחות אישיות עם שליט ברה"מ לשעבר מיכאיל גורבצ'וב; מכתב לעורך סרטו האחרון של אלן ברלינר במחווה למהדורה המודפסת של ה"ניו יורק טיימס"; סיטי הול סרטו עטור השבחים של הבמאי הוותיק פרדריק וייזמן המתבונן בקרביה של עיריית בוסטון; לדוג ניסים תיעוד מותח של המשא ומתן בין משפחתו של מדען אמריקאי לבין חוטפיו הקולומביאנים; המורדות על הנזירות מלוס אנג'לס שהחליטו לשנות את הכללים, ולא נכנעו גם כשהכנסייה הקתולית הכריזה עליהן מלחמה; מרטין לותר קינג והאף.בי.איי של הבמאי המוערך סם פולארד החושף את מלחמתה האפלה של אמריקה הלבנה במי שנתפש כמשיח של חברי הקהילה השחורה; סיפור אהבה פסיכדלי בו אהובתו ושותפתו של טימותי לירי, גורו ה-LSD, מספרת הכל לבמאי ארול מוריס; אומץ על תיאטרון עצמאי בבלרוס שלא מפחד להשתתף במחאה נגד משטרו של לוקשנקו; ציידי הכמהין המרהיב ועטור הפרסים על מחפשי פטריות כמהין נדירות ויקרות באיטליה; חשבון סופי בו אחרוני הנאצים מוסרים את הדין – מה ידעו, מה הדחיקו, ואיך זה שלא אמרו "לא"; ושמיים מעל חברון, סרט שמלווה את חמש שנות התבגרותם של שלושה ילדים פלסטינים בין גדרות ומחסומים.

לצד סרטי המוזיקה הישראלים על שושנה דמארי ושלמה בר, יוקרנו בפסטיבל כמה מסרטי המוזיקה הבינלאומיים הגדולים של השנה, ביניהם טינה על השנים הקשות והבנייה מחדש של כוכבת העל, טינה טרנר; האחים ספארקס, סרטו של אדגר רייט על להקת הרוק המופרעת, החידתית והמשפיעה; קארן דלטון: בזמן שלי סיפור חייה של זמרת הפולק בלוז קארן דלטון, שהשפיעה על יצירתם של רבים ובהם ניק קייב ובוב דילן; מתחת להר הגעש סיפורו של האי בו ג'ורג' מרטין הקליט את אגדות הרוק ששינו את פני המוזיקה; ואנחנו האלף בו אלף רוקיסטים מתקבצים לנגן יחד בעיירה באיטליה, בתקווה לשכנע את ה"פו פייטרס" להופיע במקום.

עוד בסרטי האמנות בפסטיבל יוקרנו האורטוריה בו מרטין סקורסזה מגולל את סיפורה של הקתדרלה בה החלה דרכה של ניו יורק לפסגת עולם התרבות; אבא שלי ואני בו הבמאי ניק ברומפילד (מריאן ולאונרד) מקדיש סרט אינטימי מאוד לאביו, הצלם מוריס ברומפילד; ציפורי אמריקה, צלילה לרזי התמורות האדירות בטבע האמריקני דרך הספר המכונן "ציפורי אמריקה" של החוקר והצפר ג'ון ג'יימס אודובון; טרומן וטנסי: שיחה אינטימית בו מערכת היחסים האקסצנטרית בין טנסי ויליאמס וטרומן קפוטה עולה מתוך יומנים, ראיונות וכתביהם; האיש שמצייר טיפות מים על חייו הדרמטיים של הצייר הקוריאני המוערך קים צ'אנג-יול; הרגעים של דאש סנואו על חייו הסוערים של יורש המיליונים שהפך לאמן גרפיטי פרוע וכוכב גלריות מבוקש ואלטו, סיפורו האישי והמקצועי של האדריכל אלוור אלטו, מגדולי האדריכלים המודרניים של המאה ה-20. עוד בתוכנית האמנות, יקרין הפסטיבל בשיתוף עם מוזיאון תל אביב שלושה סרטים קצרים של רוברט סמית'סון, אחד האמנים האמריקאים החשובים של המאה ה-20, שפרץ בשדה האמנות האמריקאית בסוף שנות ה-60 בעבודות האדמה והפיסול שלו. את התוכנית אצרה יעל ברגשטיין.

 

פרס מעבר למסך ע"ש אילנה צור יוענק לסרטים אשר יוצריהם או גיבוריהם פועלים על מנת להביא לשינוי במציאות החברתית, הסביבתית והפוליטית. בין הסרטים הבינלאומיים המועמדים: ילדותו של עימאד סיפור על הטיפול הרגשי של עימאד בן ה-5 שבילה מחצית מחייו בשבי דאע"ש; בדרך לקינשאסה בו קבוצה של תושבי קונגו עושה דרכה אל עיר הבירה, במחאה על הזנחתם ארוכת השנים מאז שנפצעו במלחמה עקובה מדם; ויסנטה בו הגיבורה יוצאת למלחמה בממסד הארגנטינאי כשבתה מבקשת לעבור הפלה ונענית בסירוב; בצידי הכביש המהיר בו הכבישים המהירים ההולכים ונסללים לאורכה ולרוחבה של הודו משנים דרמטית את חיי האוכלוסייה המקומית; ומאחורי חומת הלבנים האדומות, מבט מבפנים על פעולות המחאה והמפגינים בהונג קונג נגד חוק ההסגרה לסין.

 

בתחרות עומק שדה יתחרו תשעה סרטים עם קול ושפה ייחודיים. בין הסרטים הבינלאומיים יוקרנו אור בכל מקום של תיאו אנתוני שיפתח את התחרות, תחקיר פיוטי על הטכנולוגיות שנועדו להגן עלינו והפכו לאמצעי מעקב ומשטור; בגרון, סרטם של אפי וייס ואמיר בורנשטיין על המשמעות הפוליטית של הקול שאנו מפיקים; מחפשים, סרטו של פאצ'ו ואלז בו מחפשים ומחפשות ניו יורקים מקווים למצוא אהבה דרך המסכים; איש ומצלמה בו הבמאי המוערך גוידו הנדקריס חוזר לבחון את האופן שבו אנחנו מגיבים אל האחר; חיוכה הסוציאליסטי בו התושייה המפורסמת של הלן קלר נצבעת באור חדש עם הגילוי של הצד האקטיביסטי בחייה; לא יהיה עוד לילה בו צילומי לילה חודרניים מגוללים את סיפוריהם של טייסי מסוקים בשטחי לחימה במזרח התיכון.

 

בתחרות הקצרים, הדובדבן שבתוכנית, יוקרנו, בין השאר, הסרט זוכה דב הזהב בברלין הדוד טיודור על זיכרונות ילדותה המטרידים של הבמאית מבית משפחתה הפסטורלי; פעם היינו בריונים של הקולנוען האמריקאי הנסיוני ג'יי רוזנבלט אשר מחפש תשובות, 50 שנה אחרי תקרית בבית ספרו בילדות; הקשיבו לפעימת הדימויים שלנו זוכה הפרסים, בו חומרי ארכיון מתחנת החלל בגיאנה הצרפתית מתגבשים לזיכרון אישי-קולקטיבי; המשחק, כוריאוגרפיה לשופט כדורגל אשר מתמרן במיומנות בין השחקנים, הקהל, ואביו שיושב ביציע.

 

רמי שלמור, יו"ר דוקאביב:

פסטיבל דוקאביב מקרין יציבות זו השנה ה-23. התמודדויות לא חסרו, מפנדמיה המלווה באיסורים  דרך חרמות ומלחמות, והפסטיבל ממשיך בדרכו. זו שנה נפלאה של סרטים מיוחדים מושכי עין ומעוררי חשיבה, המחכים לשוחרי הסרט הדוקומנטרי באולמות ואונליין.

גליה בדור, מנכ"לית דוקאביב:

אחרי תקופה ארוכה ומאתגרת שכולנו עברנו, אני מתרגשת לחזור לחלום מול המסך הגדול. דוקאביב 2021 חוזר בענק, אל אולמות הסינמטק, מוזיאון ת"א ואפילו לחוף הים – מקומות שעד לא מזמן נבצר מאתנו לבקר בהם. לצד השיבה המרגשת למוכר לנו, החלטנו לא לוותר על מה שלמדנו בשנתיים האחרונות. הצלחנו לייצר פסטיבל שמציע אפשרויות צפייה שונות ושפע של תוכן לקהל. השנה, השמחה שלנו היא כפולה – על אלו שיגיעו לסרטים הנהדרים אצלנו באולמות, ועל אלו שיבחרו שהסרטים יגיעו אליהם אונליין. אני בטוחה שכל צופה ימצא את עצמו במגוון הרחב שהפסטיבל מציע וידע לייצר לעצמו את חווית הפסטיבל עליה הוא חולם.

קרין ריבקינד סגל, המנהלת האמנותית של דוקאביב:

אני שמחה להציג את נבחרת הסרטים מהמשובחים ביותר שנעשו השנה. הפסטיבל מתקיים בזמנים קשים ובזירה מסוכסכת ולמודת אלימות. וכך תוכנית הפסטיבל השנה מביאה קולות וסיפורים של מגוון יוצרות ויוצרים המשקפים את התקופה, בין גלי מחאות הקוראים לשינוי, לחופש הביטוי, לחירות בסיסית וכבוד האדם באשר הוא, ליחסים בין האדם לטבע ושימור העולם היחיד שיש לנו. אנו מבקשים להישיר מבט אל ההיסטוריה וההווה ולהשתמש בכוחו של הקולנוע ליצירת דיאלוג ומחשבה בשלל נושאים בוערים. אני מזמינה אתכם לצלול לתוכנית, להתחבר ולהגיב לקולות שהיא מציעה.

 

רשימת הסרטים– דוקאביב 2021

 

איך אומרות שתיקה
בימוי: שיר ניומן
הפקה: דנה שלו / עוזי קרין
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 60 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
תמונה ישנה מובילה למסע בין-דורי החושף כיצד ערכים לאומיים גויסו עם קום המדינה לשליטה גברית ברחמן ובגופן של נשים. בין סיפורן של סבותיה, האשכנזייה והמזרחית, לכאב הדיכוי שלה, היוצרת שוברת את קשר השתיקה.
yes דוקו

הברכה של יאמנה
בימוי והפקה: אילנית סוויסה
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 55 דקות, עברית ומרוקאית, כתוביות בעברית ובאנגלית
יאמנה היא צדיקה מחוללת ניסים בת 82 משדרות. הסרט משרטט את דמותה הנדירה ואת הטקסים היחודיים שלה, את התרבות המזרחית שהיא משמרת בדרכה ואת המסע שלה להורשת כוחה המיסטי, העובר מדור לדור, לאחת מבנותיה.

ויראלי
בימוי: אודי ניר, שגיא בורנשטיין
הפקה: אודי ניר, שגיא בורנשטיין, כריסטיאן ביטס, גאורג טשורטשנטהאלר
תחרות ישראלית
ישראל / גרמניה 2021, 86 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
שבעה יוטיוברים צעירים מרחבי העולם מתעדים את חייהם בצל הקורונה. דרך העיניים והמצלמות שלהם מתגלה סיפורו של הדור שנולד לתוך הרשתות החברתיות ומתבגר עכשיו בעולם ויראלי.
HOT8

 

חורים
בימוי: שירלי ברקוביץ
הפקה: צחי כהן
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 77 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
טרגדיה פתאומית ומטלטלת מאלצת את דני לפתוח את עברו הסודי והאפל, אותו קבר לפני שנים רבות. בלחץ הזמן ותוך כדי שהוא נאבק בממסד, דני מתמודד גם עם שדים פנימיים הקוראים לו לנקום.
HOT8

החלון הרביעי
בימוי והפקה: יאיר קדר
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 86 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בעקבות מותו של עמוס עוז ב-2018, הסרט מתעד את הטרגדיה הכפולה של הסופר הישראלי הידוע בעולם, בדיוקן רגיש של אהבה וחושך, טראומה ותהילה.

כאן – תאגיד השידור הציבורי
 

כל העצים נושבים ברוח
בימוי: תומר הימן
הפקה: ברק הימן, תומר הימן
תחרות ישראלית
ישראל / גווטמלה 2021, 100 דקות, עברית, אנגלית וספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אורן לוי כועס על כל ההגדרות שניסו להגדיר אותו במהלך חייו. הסרט עוקב אחרי סיפורו המורכב של ילד מאומץ, שביחד עם משפחתו ומצלמת וידאו טס לגואטמלה, למסע הגדול של חייו.
8HOT

להיות ענת קם
בימוי: שלומי אלדר
הפקה: אהוד בלייברג, יואב זאבי, עמרי עוזרד
תחרות ישראלית
ישראל / ארצות הברית 2021, 92 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
היא העבירה מסמכים סודיים לעיתונאי "הארץ" והורשעה בריגול. לאחר ריצוי עונשה נסעה ללמוד בארה"ב. רגע לפני שתיאלץ לשוב אל המקום בו היא "בוגדת", לפני שהיא שוב "ענת קם", היא יוצאת למסע מחוף אל חוף.
yes דוקו

לילות קיץ
בימוי והפקה: אוהד מילשטיין
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 53 דקות, עברית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מה עובר בראשו של עלוה בן ה- 6? כיצד הוא רואה את העולם? הסקרנות, הפחדים, האהבות, כפי שהם נגלים מנקודת מבט של ילד. מסע לילי אל תוך עולמו הפנימי של ילד תם, רגע לפני שהוא נרדם.
כאן – תאגיד השידור הציבורי

המלחמה האחרונה של נלסון
בימוי: אבי מאור מרזוק
הפקה: אבי מאור מרזוק, לילך שעיו
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 82 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
סיפורו של כפר הנופש ההדוניסטי שהקים רפי נלסון בטאבה, אשר נקלע לסכסוך גבול לקראת נסיגת ישראל מסיני. נלסון, דמות ססגונית וחד-פעמית בהוויה הישראלית, יוצא להגן על חלקת אלוהים הקטנה שלו. מבט אבסורדי על הסכסוך במזרח התיכון.
8HOT

המלכה שושנה
בימוי והפקה: קובי פרג', מוריס בן-מיור
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 110 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
שושנה דמארי הייתה הדיווה הישראלית הראשונה. היא עמדה על במות הארץ והעולם והרטיטה מיליונים בקולה המכשף והופעתה המרהיבה. חייה היו כאגדה הוליוודית, שעליה גם שילמה מחיר. בפעם הראשונה תיחשף האישה שמאחורי הכתר, הגלימה והארמון.
HOT8
קופסה כחולה
בימוי: מיכל ויץ
הפקה: אסף אמיר, אינה פישמן, אריק גוסנס, פרדריק ניקולאי, אורי שמאלי
תחרות ישראלית
ישראל / קנדה / בלגיה 2021, 82 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
יוסף ויץ, מראשי הקרן הקיימת לישראל, היה אחראי על רכישת קרקעות ערביות לטובת העם היהודי. במאית הסרט, נינתו, יוצאת למסע בעקבות יומניו האישיים, החושפים לפרטי פרטים את ההיסטוריה הכואבת שמאחורי המלחמה על האדמה.
yes דוקו

קלף מלוכלך
בימוי: דניאל סיון
הפקה: דניאל סיון, דנה שטרן, גיא לביא
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 100 דקות, עברית, אנגלית ונורבגית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כאשר לוטן פישר, שחקן הברידג' הטוב בעולם, מואשם ברמאות על-ידי יריבו המושבע, האלוף הנורווגי בויה בורגלנד – עולם הברידג' ניצב בפני השערורייה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הספורט.
yes דוקו

הטיפול
בימוי: צבי לנזמן
הפקה: אורי שטרנפלד, צבי לנזמן
תחרות ישראלית
ישראל 2021, 85 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
חשיפה ראשונה של טיפולי המרה מבפנים. לב ובן נמשכים לגברים והולכים לטיפולי המרה בשאיפה להתחתן עם אישה. בעוד לב מסור לטיפול, בן אכול ספקות ופותח במחקר שעתיד לשנות את חייו.
כאן – תאגיד השידור הציבורי

תחרות בינלאומית:

אחרון ההילבילים
בימוי: Diane Sara Bouzgarrou, Thomas Jenkoe
תחרות בינלאומית
צרפת / קטאר 2020, 78 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אמריקה רואה בהם עניים, בּוּרים וגזענים, אבל בריאן ריצ'י, משפחתו ושכניו, אחרוני המתיישבים ברכס האפלאצ'ים, אינם מפחדים מדימוי ה"הילביליז". הם מתרפקים על המסורת ומתמודדים עם השינוי הדרמטי באורח חייהם בעזרת תובנות מפתיעות, פיוטיות כמעט.

 

באותה נשימה
בימוי: Nanfu Wang
תחרות בינלאומית
ארצות הברית / סין 2021, 95 דקות, אנגלית וסינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשהווירוס המסתורי החל לגבות חייהם של מאות אלפים, השלטונות התעקשו: אין סיבה לדאגה. כך בסין, וגם בארה"ב. בעזרת צילומים מחתרתיים מסין, הבמאית, שחוותה את האימה בעצמה, תוהה איפה, אם בכלל, יכולים אזרחים להאמין למנהיגיהם.

הגשם לא יפסיק
בימוי: Alina Gorlova
תחרות בינלאומית
אוקראינה / לטביה / גרמניה / קטאר 2020, 104 דקות, ערבית, רוסית, גרמנית, כורדית ואוקראינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אנדרי, שמשפחתו ברחה מסוריה לאוקראינה, ממלחמה אחת לאחרת, הוא מתנדב בצלב האדום. סיפורו הוא חוט השדרה של הסרט המסוגנן והמרשים, הנע בעדינות בין תמונות מחיי אזורים ואנשים שעקבות המלחמה ניכרים היטב בחייהם.

חייה של איוואנה
בימוי: Renato Borrayo Serrano
תחרות בינלאומית

חייה של איוואנה – קרדיט Renato Borrayo Serrano

רוסיה / נורווגיה / פינלנד / אסטוניה 2021, 80 דקות, רוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
איוואנה נולדה בטונדרה הארקטית. היא חלמה להיות רקדנית, אבל נכנסה להיריון בגיל 15 וכיום מגדלת לבדה את חמשת ילדיה, בקרון, בלב מישורי הקרח. הסרט מלווה אותה במהלך ארבע שנים, בתהליך מרשים של צמיחה ועצמאות.

 

ילדים אבודים
בימוי: Joonas Neuvonen, Sadri Cetinkaya
תחרות בינלאומית
פינלנד 2020, 99 דקות, אנגלית ופינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
שלושה צעירים מפינלנד יוצאים לחופשה בתאילנד וקמבודיה, להוטים לטרוף כל דבר אפל ומסוכן. כששניים מהם נעלמים, השלישי – הבמאי יונס נויבונן ("Reindeerspotting") – יוצא לחיפושים. בעולם המאיים והמגרה המתגלה לו, הוא בוחן את גבולותיו המוסריים כמתעד וחבר.

לביית את הגן
בימוי: Salomé Jashi
תחרות בינלאומית
שווייץ / גרמניה / גאורגיה 2021, 92 דקות, גאורגית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מיליארדר גחמני תובע לעקור עצי ענק בני מאות שנים כדי להעבירם לאחוזתו. המבצע ההנדסי הסבוך עומד לשנות את הנוף הגיאורגי ואת חיי הכפריים החיים בו. דרמה אקולוגית-אנושית המתועדת בצילום מרהיב ויוצא דופן.

מישה והזאבים
בימוי: Sam Hobkinson
תחרות בינלאומית
בריטניה / בלגיה 2021, 90 דקות, אנגלית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מישה הייתה בת 7 כשיצאה לחפש את הוריה, שנלקחו על ידי הנאצים. ביער עבות אימצה אותה להקת זאבים, שבחיקה היא עברה את שנות המלחמה. סיפורה הצית את דמיונם של רבים, עד שהתברר כי האמת אפלה ומשונה אף יותר.

נשיא
בימוי: Camilla Nielsson
תחרות בינלאומית
דנמרק / נורווגיה / ארצות הברית 2021, 115 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הבחירות לנשיאות זימבבואה ב-2018 היו אמורות להיות שקופות והוגנות. קמילה נילסון ("הדמוקרטים") מצטרפת לנלסון כמיסה, שמעז להתמודד מול הנשיא המכהן, בדרך הארוכה והמסוכנת מאוד שבה הוא מנסה לחשוף את התכסיסים והתרמיות שבעזרתם "נגנבו" הבחירות.

סבאייה
בימוי: Hogir Hirori
תחרות בינלאומית
שוודיה 2021, 91 דקות, ערבית וכורדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אלפי ילדות ונשים יזידיות שנחטפו על ידי דאעש מוסתרות עדיין במחנה בסוריה. קבוצה של גברים ונשים מסכנים את חייהם בניסיונות להציל אותן. גם כשמבצע החילוץ החשאי מצליח, עדיין צפוי ל"סבאייה" המשוחררת תהליך שיקום איטי וממושך.

עלייה
בימוי: Jessica Kingdon
תחרות בינלאומית
ארצות הברית 2021, 97 דקות, מנדרינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בחלום הסיני הגדול של ימינו ישנם שלבים והטיפוס מעלה אינו קל. ישנם מי שמבלים את ימיהם בתנועות מונוטוניות, מייצרים סחורה על פס ייצור, וישנם מי שבעצמם מעוצבים בקפידה על פס ייצור, שתכליתו להפיק מצליחנים.

 

קול דומם
בימוי: Reka Valerik
תחרות בינלאומית
צרפת / בלגיה 2020, 51 דקות, אנגלית, צ'צ'נית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
חאוואג' אינו מסוגל לדבר. הוא נמלט מצ'צ'ניה כשאחיו, שגילה שהוא הומו, איים לרצוח אותו. אמו משאירה לו הודעות קוליות מיוסרות, אבל אין לו ברירה – כדי להתחיל בחיים חדשים הוא חייב לנתק כל קשר לעברו.

פרס מעבר למסך:

 

סיבה לחיות
בימוי והפקה: אריק אלון
תחרות מעבר למסך
ישראל 2021, 56 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
יונתן לוין נפצע במלחמת לבנון השנייה ונותר משותק ובלי יכולת לדבר. בליווי אדוה, המתקשרת איתו בכתיבה, הוא מנסה למצוא משמעות לחייו. הסרט מצולם מנקודת מבטו של יונתן ומזמין את הצופה לעולם פנימי מרתק ויוצא דופן.
ענת גוב, על החיים ועל המוות
בימוי: תמר טל ענתי
הפקה: סתיו מרון מורג
פרס מעבר למסך
ישראל 2021, 65 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בחזרות אחרונות לקראת מותה, מבקשת המחזאית ענת גוב מאריק קנלר, סוכן אמנים, לדאוג לעיזבונה. בשיחתם המתועדת האחרונה הם נוגעים בחיים, במוות וביצירתה. ענת מבקשת להוריש לאלה הנשארים אחריה את צוואתה הרוחנית: יש סוף טוב.
8HOT

שתי דקות לחצות
בימוי: יעל ברתנא
הפקה: יעל ברתנא, נעמה פיריץ
פרס מעבר למסך
ישראל / גרמניה 2021, 47 דקות, אנגלית, כתוביות באנגלית
ממשלת נשים של מדינה בדיונית נמצאת מול איום גובר מצד מדינת אויב. הממשלה מתכנסת להתייעצות עם מומחיות כדי להחליט כיצד לפעול. הסרט הוא השלב האחרון בפרויקט היברידי-ניסיוני הבודק "מה היה קורה לו שלטו נשים בעולם?"

בדרך לקינשאסה
בימוי: Dieudo Hamadi
פרס מעבר למסך
קונגו, הרפובליקה הדמוקרטית של / צרפת / בלגיה 2020, 90 דקות, סווהילית ולינגלה, כתוביות בעברית ובאנגלית
כמעט 20 שנה אחרי שנפצעו קשה ב"מלחמת ששת הימים" האפריקנית, קבוצה של תושבי קונגו עושה דרכה אל עיר הבירה, בסירה על הנהר, כדי למחות על ההזנחה. האודיסאה שלהם מתועדת מקרוב, בסרט אינטימי וחף מכל רחמים עצמיים.

בצידי הכביש המהיר
בימוי: Nitin Bathla, Klearjos Eduardo Papanicolaou
פרס מעבר למסך
הודו / שווייץ / גרמניה 2021, 67 דקות, אנגלית והינדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הכבישים המהירים ההולכים ונסללים לאורכה ולרוחבה של הודו משנים דרמטית את חיי האוכלוסייה המקומית: עניים ונוודים מפנים את מקומם למעמד הבינוני, וחקלאות מוחלפת בחלומות על נדל"ן. המצלמה סובבת את כולם, ומביאה נקודות מבט מפתיעות.

 

ויסנטה
בימוי: Dario Doria
פרס מעבר למסך
ארגנטינה 2020, 69 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשבתה הצעירה מבקשת לעבור הפלה ונענית בסירוב, ויסנטה יוצאת למלחמה. המאבק שלה בממסד הארגנטינאי – שחולל שינוי תודעתי ופוליטי בארצה – מסופר בעזרת בובות פלסטלינה, המבטאות בעוצמה את תחושותיה.

ילדותו של עימאד
בימוי: Zahavi Sanjavi
פרס מעבר למסך
שוודיה / לטביה / עירק 2021, 77 דקות, ערבית וכורדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
עימאד עדיין לא בן חמש, וכבר בילה מחצית מחייו בשבי דאע"ש. את האימה שחווה שם, ואת האלימות שנטענה בו, אי אפשר למחוק. בדרכו המטלטלת והמרגשת אל ההחלמה הרגשית מלוות אותו אמו, סבתו ומטפלת יוצאת דופן.

לאורך החוף
בימוי: Anna Antsalo
פרס מעבר למסך
פינלנד 2021, 57 דקות, אנגלית, הולנדית ויפנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשהגלים נסוגים, אספנים באנגליה, הולנד ויפן יוצאים אל החופים לחפש אוצרות. הם מוצאים מיני חפצים צבעוניים, מפתים, דרישות שלום מסתוריות ממקומות וזמנים אחרים. זהו חלק זעיר מהררי הפלסטיק שנשפכו לים, ויש מי שמוקסם מהם.

לרחובות
בימוי: Nelson Navarrete, Maxx Caicedo
פרס מעבר למסך
ארצות הברית 2020, 110 דקות, אנגלית וספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
לאופולדו לופס הצליח לסחוף אחריו מאות אלפים מאזרחי ונצואלה במחאה נגד מדורו, הרודן שמוטט את ארצם כלכלית. הניסיון להשיב את הדמוקרטיה עולה לו, וליתר מנהיגי המחאה, ביוקר. הסרט מתעד שלוש שנים של סולידריות חברתית נדירה.

מאחורי חומת הלבנים האדומות
בימוי: Hong Kong Documentary Filmmaker
פרס מעבר למסך
הונג קונג 2020, 88 דקות, קנטונזית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אנשי "הקולקטיב הדוקומנטרי" המחתרתי של הונג קונג תיעדו את פעולות המחאה של 2019 מנקודת תצפית יוצאת דופן: הם הצטרפו למפגינים, צעדו איתם כתף אל כתף ובילו איתם שבועות של ייאוש, מתח ותקווה, מוקפים במצור משטרתי.

תחרות עומק שדה:


כיתת כוננות
בימוי והפקה: עידן גליקזליג
תחרות עומק שדה
ישראל 2021, 68 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
ישראל היא "מדינה קטנה מוקפת אויבים" ועליה להיות מוכנה כל הזמן למלחמה הבאה. אך לא מספיק צבא חזק, גם האזרחים צריכים להיות מוכנים. קליידוסקופ קומי-טרגי על מדינה המתרגלת מצב חירום קיומי וממכר.

רחוב חד-סטרי
בימוי: ארז פרי
הפקה: אלעד פלג, חגי ארד וארז פרי
תחרות עומק שדה
ישראל / ארצות הברית 2020, 51 דקות, אנגלית, כתוביות באנגלית ובעברית (לדיאלוג בשפה זרה בלבד)
ארז פרי, קולנוען ישראלי המתגורר במרכז מנהטן, מתבונן מחלון דירתו בעזרת המצלמה על הרחוב שמתחת. ההתבוננות האובססיבית ברחוב הופכת להרהור קולנועי על הקשר בין מציאות לבדיה.

אור בכל מקום
בימוי: Theo Anthony
תחרות עומק שדה
ארצות הברית 2021, 109 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כיצד התפתחו המצאות שנועדו לשמש לנו מגן וביטחון, לכלים רבי עוצמה שמאפשרים לרשויות לעקוב אחרינו ולמשטר אותנו? בניסיון לענות, תיאו אנטוני ("סרט עכברוש") בוחן פיתוחים חדשניים ואת ההנחות המפתיעות המונחות בבסיסם.

 

איש ומצלמה
בימוי: Guido Hendrikx
תחרות עומק שדה
הולנד 2021, 64 דקות, הולנדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מיהו הזר שמחזיק בידו מצלמה? ולמה הוא שותק? האנשים שפוגשים אותו מנסים לפענח את החידה, ונאלצים להביט פנימה, אל תוכם, כדי לדלות משם תשובות. למה הם כועסים? ומה מביא אחרים להזמין אותו אל ביתם ולהיפתח בפניו?

בגרון
בימוי: Effi Weiss, Amir Borenstein
תחרות עומק שדה
בלגיה 2021, 75 דקות, עברית, אנגלית, אלבנית, הולנדית, גרמנית וטיבטית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מתקופת התנ"ך ועד ימינו, הצלילים שבוקעים מגרוננו, ההגייה שהטמיעה בנו שפת אמנו, משמשת כדי למיין: מי אויב ומי ידיד, מי יקבל מקלט ומי יישאר בחוץ. עד כמה ברורים הגבולות הקוליים בינינו? ועד כמה הם פוליטיים?

 

חיוכה הסוציאליסטי
בימוי: John Gianvito
תחרות עומק שדה
ארצות הברית 2020, 94 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הלן קלר הייתה אמנם עיוורת וחירשת, אבל סירבה להיות אילמת. אחרי שלמדה לדבר, היא הפכה לאקטיביסטית ונואמת נלהבת בזכות מעמד הפועלים. משנתה הסוציאליסטית מוצגת במסה קולנועית מעניינת ומפתיעה.

לא יהיה עוד לילה
בימוי: Eleonore Weber
תחרות עומק שדה
צרפת 2020, 77 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
המצלמה והכוונת מורכבות על קסדת הטייס, והן נעות לכל כיוון שאליו מופנה מבטו. צילומי לילה חודרניים מלווים את סיפוריהם של טייסי מסוקים אמריקאיים וצרפתיים בשטחי לחימה בסוריה, עירק ואפגניסטן, ומעלים תהיות פוליטיות, טכנולוגיות ומוסריות.
מחפשים
בימוי: Pacho Velez
תחרות עומק שדה
ארצות הברית 2021, 81 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
איך בוחרים אהבה מתוך קטלוג? פאצ'ו ולז ("מאנאקאמאנה", "אמריקן סקטור") מצטרף למחפשים ומחפשות ניו יורקים, המקווים למצוא בני זוג באפליקציות ואתרי היכרויות. הדרך קשה ומלאת מהמורות אבל הם מסרבים לוותר על החלום.

 

שמה היה אירופה
בימוי: Anja Dornieden, Juan David González Monroy
תחרות עומק שדה
גרמניה 2020, 76 דקות, אנגלית והולנדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אחרון שוורי הבר המיתולוגיים נכחד במאה ה-17, אבל הוא עדיין מצית את דמיונם של זואולוגים, גנטיקאים, מגדלי בקר ואמנים, שמנסים להקימו לתחייה. סרט מלא הומור וביקורת חברתית, שאינם גורעים לרגע מעומקו המדעי וההיסטורי.

אמנות ותרבות:

 

גרוסמן
בימוי: עדי ארבל
הפקה: אריק ברנשטיין, דודי זילבר
אמנות ותרבות
ישראל 2021, 52 דקות, עברית, כתוביות בעברית
"מה שאני מחפש בכתיבה שלי, זה לרגעים להיות במקום שאני נוגע גם במוות וגם בחיים", אומר דויד גרוסמן, שספריו נוגעים בלבבות כה רבים. גרוסמן נחשף בסרט במבט קרוב ואינטימי וחולק איתנו סיפורים אישיים לצד ספרים גדולים.
כאן – תאגיד השידור הציבורי

האורטוריה
בימוי: Alex Bayer, Jonathan Mann, Mary Anne Rothberg
אמנות ותרבות

האורוטוריה – קרדיט – Provenance Productions

ארצות הברית 2021, 66 דקות, אנגלית ואיטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
גילוי מקרי של תוכנייה מן "האורטוריה" הביא מוזיקאים מארה"ב ואיטליה לשחזר את ליל האופרה האיטלקית הראשון שהתקיים ב-1826 בכנסייה בניו יורק. מרטין סקורסזה, שהיה נער מקהלה באותה כנסייה, מטייל קדימה ואחורה בזמן ומספר את סיפור השכונה, המהגרים והמוזיקה.

 

אבא שלי ואני
בימוי: Nick Broomfield
אמנות ותרבות
בריטניה 2019, 97 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הבמאי ניק ברומפילד ("מריאן ולאונרד", שהוקרן בדוקאביב) מקדיש סרט אינטימי מאוד לאביו, הצלם מוריס ברומפילד. התיעוד המקיף של האב את חיי הפועלים בבריטניה משולב בסיפור מערכת היחסים המורכבת ורבת ההשראה בין האב ובנו.

האיש שמצייר טיפות מים
בימוי: Oan Kim, Brigitte Bouillot
אמנות ותרבות
צרפת / דרום קוריאה 2020, 79 דקות, צרפתית וקוריאנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הצייר הקוריאני המוערך קים צ'אנג-יול (שהלך לעולמו השנה בגיל 93) האמין בשתיקה ובאמנות. כשבנו מתחיל לצלם אותו, נוצרת ביניהם קרבה יוצאת דופן, שבמהלכה נחשפים סיפורי חייו הדרמטיים ומשמעותן של טיפות המים החוזרות בציוריו.

אלטו
בימוי: Virpi Suutari
אמנות ותרבות
פינלנד 2020, 103 דקות, אנגלית, פינית, צרפתית, גאורגית, איטלקית ושוודית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אלוור אלטו, מגדולי האדריכלים המודרניים של המאה ה-20, חלק את החזון האמנותי שלו עם רעייתו, איינו, ולאחר מותה, עם אליסה, אשתו השנייה. סיפור המבנים יוצאי הדופן שבנה בעולם משולב בסיפור שתי האהבות של חייו.

אקג'י, נשימת ההר

בימוי: Mélanie Schaan, Corentin Leconte
אמנות ותרבות
צרפת 2020, 72 דקות, יפנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בבקתה זעירה ומבודדת, הנבלעת בין עצי היער, חיים הצייר הנודע אקג'י ורעייתו אסאקו. בין טקס תה, תרגול רוחני, יצירה ומפגשים עם חיות בר, נדמה שזוג הקשישים מתמזג בטבע האדיר. סרט רגיש, שצילומיו היפהפיים מזמנים ראיית עולם חדשה.

בלושי
בימוי: R.j. Cutler
אמנות ותרבות
ארצות הברית 2020, 108 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
חייו הקצרים והסוערים של ג'ון בלושי משוחזרים באמצעות ראיונות המושמעים כאן לראשונה. דן אקרויד, צ'בי צ'ייס, ריטה ראנדר ורבים אחרים מספרים על בלושי שהכירו מקרוב מאוד – על רקע קטעים מסרטים ומערכונים, בלוויית אנימציה יוצאת דופן.

 

טרומן וטנסי: שיחה אינטימית
בימוי: Lisa Immordino Vreeland
אמנות ותרבות
ארצות הברית 2020, 86 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
טרומן קפוטה וטנסי ויליאמס ניהלו במשך רוב חייהם דיאלוג סוער, רצוף עליות ומורדות. דמויותיהם מצוירות באמצעות מכתבים ויומנים, ראיונות וקטעים בלתי נשכחים מיצירותיהם: "חשמלית ושמה תשוקה", "ארוחת בוקר בטיפני", "חתולה על גג פח לוהט" ועוד.

 

ציפורי אמריקה
בימוי: Jacques Lœuille
אמנות ותרבות
צרפת 2021, 83 דקות, אנגלית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אלבום הציורים ״"ציפורי אמריקה" של הטייל, החוקר והצפר ג'ון ג'יימס אודובון, נחשב לנכס צאן ברזל של התרבות האמריקנית. מסע אקולוגי-היסטורי-מיסטי לאורך המיסיסיפי בעקבות הציפורים ההן, חושף את השינויים הדרמטיים בטבע האמריקני האדיר.

הרגעים של דאש סנואו

הרגעים של דאש סנואו – קרדיט Dash in Abandoned Building

בימוי: Cheryl Dunn
אמנות ותרבות
ארצות הברית / קנדה 2020, 97 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
דאש סנואו חי במערבולת בלתי פוסקת של יצירה והרס. יורש המיליונים הפך לאמן גרפיטי פרוע, שהפך לכוכב גלריות מבוקש. בדרך הוא הספיק לשנות את רחובות ניו יורק, אחרי הטלטלות שספגה בניינטיז.

רקדן קובני
בימוי: Roberto Salinas
אמנות ותרבות
איטליה / קנדה / צ'ילה 2020, 98 דקות, אנגלית וספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הוא יודע שהוא נולד לרקוד, וכדי להגשים את עצמו הוא ומשפחתו מהגרים מקובה לארה"ב. סיפור התבגרותו של הרקדן המחונן אלקסיס ולדס נפרש על פני כחמש שנים, שבהן הוא מתמודד עם געגועים עזים ובונה את חייו מחדש.

פנורמה:

דם חם
בימוי: ארתור אברמוב
הפקה: אסנת טרבלסי
פנורמה
ישראל 2021, 52 דקות, עברית ורוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
דניאלה (16) ואוהד (17) חולמים לזכות באליפות העולם בקיקבוקסינג. לצד אורח החיים התובעני של האימונים, הם מתמודדים עם התנגדות משפחותיהם הקווקזיות לספורט האלים. האם התעקשותם תישא פרי והם יצליחו להגיע לתחרות העולם לנוער?
ערוץ הספורט

הלהבה הנצחית
בימוי: רני מדין
הפקה: ארז לאופר
פנורמה
ישראל 2021, 96 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות באנגלית
קבוצת ה"פיזיקל אימורטליטי" זכתה להצלחה גדולה בתל אביב בסוף שנות ה-80 והיתה הסניף הישראלי של "הלהבה הנצחית" – תנועה אמריקאית שמאמינה בחיי נצח ממשיים כאן ועכשיו.
בעקבות פרידה של ראשי התנועה, שחיו בשלישייה פוליאמורית, נקלעה התנועה למשבר חמור.
YES דוקו

 

תוצרת חוץ
בימוי: יואב בריל
הפקה: אמיר הראל ואיילת קייט
פנורמה
ישראל 2021, 80 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות באנגלית
כ-350 אלף מתנדבים עבדו בקיבוצי ישראל. שילוב של אידיאולוגיה, יצר הרפתקנות והורמונים גועשים הפך את הרומן של אירופה והקיבוץ לטרנד של שנות השבעים והשמונים. למה זה נגמר, וכמה לבבות נשברו בדרך?
yes דוקו

אומץ
בימוי: Aliaksei Paluyan
פנורמה
גרמניה 2021, 90 דקות, רוסית ובלרוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
ברחובות בלרוס מתחוללות הפגנות הקוראות לראש הממשלה ללכת, ובתיאטרון העצמאי הקטנטן מנסה קבוצת שחקנים להעלות מחזה מחאה פוליטי. הם יודעים שזהו מעשה מסוכן מאוד, אבל נדמה שאת האומץ האמיתי הם מגייסים כדי לקיים שגרת חיים נורמלית.

 

איש החסידה
בימוי: Tomislav Jelinčić
פנורמה
קרואטיה / סלובניה / איטליה 2020, 75 דקות, קרואטית, כתוביות בעברית ובאנגלית
לפני 27 שנה, כשסטפן הציל חסידה פצועה שלא יכלה לנדוד עם הלהקה, הוא לא שיער שיחלק את חייו איתה, עם בן זוגה החוזר אליה מדי שנה, ועם עשרות גוזלים. סיפור אהבה אנושי-ציפורי מרחיב לב.

האישה הראשונה
בימוי: Miguel Eek
פנורמה
ספרד 2020, 77 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אווה עומדת להשתחרר אחרי שש שנים במחלקה סגורה. היא חולמת לבנות לעצמה חיים חדשים, "נורמליים" כהגדרתה. היא מוצאת עבודה ואהבה, אבל האם תצליח לחדש את קשריה עם הבן שנלקח ממנה לפני עשרים שנה?

 

אלטלנה
בימוי: אילנה צור
פנורמה
ישראל 1994, 80 דקות, עברית
כחודש לאחר הקמת מדינת ישראל, הופגזה האונייה אלטלנה מול חוף פרישמן בתל אביב, והפכה לצלקת בזיכרון הקולקטיבי. בסרטה מ-1994 עוקבת אילנה צור אחר הפרשה, שהושתקה במשך שנים.

היטלר – החידה האיומה ופשרה
בימוי: Petra Epperlein, Michael Tucker
פנורמה
ארצות הברית 2020, 88 דקות, אנגלית וגרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מה היה סוד קסמו של היטלר? איך זה שעדיין יש מי שמעריצים אותו? ואיך כל זה קשור לתרבות, צרכנות ואפילו טכנולוגיה? פטרה אפרליין ומייקל טאקר ("קרל מרקס סיטי") יוצאים למסע מורכב ומפתיע שתכליתו לפענח את החידה.

 

הזמן האבוד
בימוי: Maria Alvarez
פנורמה
ארגנטינה 2020, 102 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כבר 17 שנה שמדי שבוע נפגשת קבוצה של קשישים בבית קפה בבואנוס איירס וקוראת ביחד את "בעקבות הזמן האבוד" של פּרוּסט. בינם לבין הטקסט (ובינם לבין עצמם, כמובן) נוצרת אינטימיות גדולה, שמאפשרת לספרות ולחיים להתמזג אט אט.

חיים יהודיים
בימוי: Christian Krönes, Florian Weigensamer, Roland Schrotthofer, Christian Kermer
פנורמה
אוסטריה 2021, 114 דקות, גרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מרקו פיינגולד – ששרד ארבעה מחנות ריכוז במלחמת העולם השנייה – הקדיש את חייו לסיוע לפליטים נמלטים בדרכם לארץ ישראל. את סיפורו רב התהפוכות הוא מוסר למצלמה בצלילות עוצרת נשימה, ומבלי לחשוש לקשור בין זיכרונותיו ובין ההווה.

חשבון סופי
בימוי: Luke Holland
פנורמה
בריטניה 2020, 90 דקות, גרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הם לא היו המפלצות הגדולות – אלא גרמנים פשוטים, קטנים, שניהלו את השגרה הנאצית. אופים, נהגים, מנקים, מנהלי חשבונות וגם חיילים. אחרוני הנאצים הקשישים מוסרים דין וחשבון אינטימי מאוד: מה ידעו, מה הדחיקו, ואיך זה שלא אמרו לא.

יוצאים מהכלל – בדידות
בימוי: גלעד טוקטלי
הפקה: דפנה פרנר ושי אינס
פנורמה
ישראל 2020, 54 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
הסדרה "יוצאים מהכלל" מתעדת אנשים וקהילות בשולי החברה הישראלית, מחוץ למיינסטרים. בפרק הזה, הראשון מבין שניים בנושא, פוגש רוני קובן אנשים ובני נוער במצבי בדידות קיצוניים ומלווה אותם בחיפוש אחר פתרון או השלמה.

 

לדוג נסים
בימוי: Miles Hargrove
פנורמה
ארצות הברית 2020, 107 דקות, אנגלית, גרמנית וספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשטום הרגרוב, מדען אמריקני, נחטף בקולומביה, משפחתו – שלא יכלה לשלם כופר בסך 6 מיליון דולר – החלה לנהל בעצמה מו"מ עם החוטפים. הבן הצעיר תיעד את הדרמה כולה במצלמה הביתית שלו, וממרחק 20 שנה הוא מנסה לפענח את מה שהתרחש.

 

לתפוס גל

בימוי: Martyn Robertson
פנורמה
בריטניה 2021, 84 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
בגיל 14, אחרי תארי אליפות ומדליות, בן לארג מתמסר לאתגר חדש: לכבוש את אחד הגלים העצומים והגבוהים בעולם, במי הקרח של מאלהמור, אירלנד. הסרט, הגדוש צילומים מרהיבים, מלווה את שנות התבגרותו בדרך להישג יוצא הדופן.

מוגנים
בימוי: Saskia Gubbels
פנורמה
הולנד 2020, 73 דקות, הולנדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בין כתליו של מקלט לבעלי חיים נטושים באמסטרדם מתרחשים נסים: בעלי חיים ובני אדם, שכל אחד מהם נושא על גבו שק של כאבי גוף ונפש, לומדים לנחם אלה את אלה. בהרבה סבלנות ואמונה צומחת ביניהם אהבה ללא תנאי.

המורדות
בימוי: Pedro Kos
פנורמה
ארצות הברית 2021, 103 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשהעולם סביבן החל לדבר על פמיניזם, זכויות שחורים ומגדר, נזירות מסדר "הלב הטהור של מרי" לא נותרו אדישות. אט אט הן החלו לשנות את הכללים, ולא נכנעו גם כשהכנסייה הקתולית הכריזה עליהן מלחמה.

ציידי הכמהין
בימוי: Michael Dweck, Gregory Kershaw
פנורמה
איטליה / ארצות הברית / יוון 2020, 84 דקות, איטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
ביערות העבותים של פיימונטה, באיטליה, חבורה של גברים אקסצנטריים המובלת על ידי כלבים חדי אף מחפשת אוצרות: פטריות כמהין נדירות ויקרות. סרט מלא הומור על אנינות טעם, מסורות קולינריות והתענגות אמיתית.

 

שמיים מעל חברון
בימוי: Esther Hertog, Paul King
פנורמה
הולנד 2020, 56 דקות, עברית וערבית, כתוביות בעברית ובאנגלית
עמר, אנאס ומרוואן, שלושה ילדים פלסטינים, חיים בין גדרות ומחסומים, מוקפים מתנחלים עוינים וחיילים חמושים. היונים שהם מגדלים הן היחידות שחופשיות להמריא משם. הסרט מלווה אותם במשך חמש שנות התבגרותם. על אילו חיים הם חולמים?

שתיקת הגאות והשפל
בימוי: Pieter-rim De Kroon
פנורמה
הולנד 2020, 103 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות
הטבע העוצמתי של ים וָאדֶן בצפון אירופה אינו מפסיק להשתנות: חשיכה ואור, גאות ושפל, סערות ורגיעות, ובתווך: עשרות אלפי ציפורים ודגים ויונקים, וגם בני אדם, שבאים והולכים, במחזוריות שברירית. הנוף יוצא הדופן משמש תפאורה לדרמות יומיומיות.

מוזיקה:

שלמה בר – מחזמר דוקומנטרי
בימוי והפקה: גלעד ענבר
מוזיקה
ישראל 2021, 56 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
שלמה בר הוא אחד המוזיקאים המקוריים והחשובים שפועלים בישראל. בגיל 77 הוא יוצא למסע חשוף של חשבון נפש, פרטי וחברתי. הסרט בנוי כמעין מחזמר שבו השירים משלימים ומקדמים את עלילת הסרט.
כאן – תאגיד השידור הציבורי

התזמורת עם הכלים השבורים
בימוי והפקה: יובל המאירי
מוזיקה
ישראל 2021, 79 דקות, עברית, ערבית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מנצח מבריק, שלושה מלחינים מחוננים ומאה נגנים בחזרות לקראת מופע משונה – סימפוניה לכלי נגינה שבורים. במבט פואטי ומשעשע על השבור ועל השלם אנו נחשפים לשלל דמויות ירושלמיות ולניסיון עיקש לייצר הרמוניה בעיר מלאת חריקות.

האחים ספארקס

THE SPARKS BROTHERS

בימוי: Edgar Wright
מוזיקה
בריטניה 2021, 135 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
איך קרה שלהקת רוק שהשפיעה על ענקים נותרה עלומה ולא מוערכת? מסע מוזיקלי החוגג חמישה עשורים של יצירה מיוחדת עם האחים המופלאים והמופרעים רון וראסל מאייל מלהקת "ספארקס".

 

אנחנו האלף
בימוי: Anita Rivaroli
מוזיקה
איטליה 2020, 88 דקות, אנגלית ואיטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
1,000 רוקיסטים מתקבצים בעיר קטנה באיטליה כדי לנגן ביחד, בתקווה לשכנע את ה-Foo Fighters להופיע במקום. שנה של ארגון וחזרות קדמה לאירוע המסעיר והחד-פעמי, שקיבץ קהילה יוצאת דופן של אוהבי מוזיקה, שלכל אחד מהם סיפור אישי מפתיע משלו.

טינה

בימוי: Dan Lindsay, Tj Martin
מוזיקה
ארצות הברית 2021, 118 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
טינה טרנר, כוכבת-על, רוקיסטית שגם בגיל 70 הרעידה אצטדיונים, מספרת בגילוי לב על שנים של חיים תחת אלימות והשפלות, ועל כוחות הנפש שאפשרו לה לבנות לעצמה חיים חדשים, על הבמה ומחוץ לה.

מתחת להר הגעש
בימוי: Gracie Otto
מוזיקה
אוסטרליה 2021, 90 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
פוליס, הדייר סטרייטס, הרולינג סטונס, פול מקרטני, מרווין גיי – כולם (ועוד) הגיעו אל האי הקריבי הזעיר מונטסראט, כדי להקליט אצל ג׳ורג׳ מרטין. הר הגעש המאיים, הנתק, הקהילה המקומית והים – שימשו השראה למהפכה מוזיקלית אדירה.

קארן דלטון: בזמן שלי
בימוי: Robert Yapkowitz, Richard Peete
מוזיקה
ארצות הברית 2020, 85 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
קארן דלטון כונתה "זמרת הלב". במהלך קריירה קצרה במיוחד היא הותירה חותם בלתי נשכח בסצנת הפולק-בלוז, והשפיעה על יצירתם של רבים ובהם ניק קייב ובוב דילן. בסרט נחשפות, בין השאר, יצירות שלה שאיש לא ידע על קיומן.

מאסטרים:

החייל הטוב
בימוי: סילבינה לנדסמן
הפקה: סילבינה לנדסמן, פייר-אוליביה בארדט, קריסטוף מנארדי
מאסטרים
ישראל / צרפת / גרמניה 2021, 87 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
סילבינה לנדסמן חוקרת את עבודת היומיום במוסדות ובארגונים באמצעות מצלמתה הבלתי-מתערבת ("בגרות לוחמים", "הוטליין", "מחלקת יולדות"). סרטה החדש מציע מבט מבפנים על ארגון "שוברים שתיקה".

המיטות שלנו בוערות
בימוי והפקה: יגאל בורשטין
מאסטרים
ישראל 2021, 62 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
מסה דוקומנטרית על פאשיזם. שחקנים מגישים טקסטים משלהי המאה ה-19 ועד ימינו מאת הוגי ימין בעולם ובארץ. הטקסטים מלווים בקטעי סרטים ארכיוניים, סטילס, קטעי מוזיקה תקופתית ואירועים המתרחשים בימינו.

לייבוביץ' במעלות
בימוי: יגאל בורשטין
הפקה: דוד מיכאליס
מאסטרים
ישראל 1982, 63 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
שלושה הוגי דעות: פרופ' ישעיהו לייבוביץ', ד"ר ישראל אלדד וד"ר מנחם ברינקר נוסעים במונית לעיירה מעלות כדי לדון שם בנושא "המשבר בציונות".

איש הסירות
בימוי: Gianfranco Rosi
מאסטרים
איטליה 1993, 55 דקות, אנגלית, הינדית ואיטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
לא רק חיים ומוות מתערבבים על פני הגנגנס בווראנאסי. ג'יאנפרנקו רוסי ("אש על המים") יוצא לשיט בסירה על הנהר הקדוש ופוגש את כולם: תיירים, מאמינים, רמאים ותמימים, רעבים ושבעים, סוחרים ואנשי דת, ילדים, וכמובן – מתים.

אל סיקאריו – וידויו של רוצח שכיר
בימוי: Gianfranco Rosi
מאסטרים
צרפת / ארצות הברית 2010, 84 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
וידוי מצמרר ולעתים קשה לצפייה מפיו של רוצח שכיר, שאחרי 20 שנות שירות בקרטל הסמים המקסיקני החליט לפרוש ומאז הוצעו על ראשו רבע מיליון דולר. זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב 2011.

אש על המים
בימוי: Gianfranco Rosi
מאסטרים
איטליה / צרפת 2016, 106 דקות, איטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
עולם משחקי הדמיון של סמואלה בן ה-12 באי האיטלקי הזעיר למפדוזה ממשיך להתקיים למרות שבים – אותו ים שממנו מתפרנסת משפחתו – אלפי פליטים מאפריקה מנסים לחצות את הגלים על סירות רעועות. זוכה פרס "דב הזהב" בפסטיבל ברלין.

באק
בימוי: Cindy Meehl
מאסטרים
ארצות הברית 2011, 88 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
בניגוד לשיטת האילוף המסורתית האלימה והכפייתית, באק ברנאמן פיתח שיטה אנושית לאילוף סוסים, כזו המבוססת על תקשורת ואמון הדדי ומשפיעה על הסוסים ולא פחות מכך גם על בעליהם.
מוקרן במסגרת מחווה למפיקה ג'ולי גולדמן

ביתו של הקולנוען
בימוי: Marc Isaacs
מאסטרים
בריטניה 2020, 75 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
המשקיעים מעדיפים שיביים סדרה על רוצחים סדרתיים, אבל מארק אייזקס מעדיף לצלם סרט קטן על אנשים פשוטים. העלילה מסתבכת כשבביתו מתקבצת אט אט חבורה של זרים מוזרים, ומסתבכת שוב כשהמצלמה מתרחקת וחושפת אמת מפתיעה מאוד.
גונדה

גונדה – קרדיט Copyright Sant & Usant-V Kossakovsky Egil H Larsen

בימוי: Victor Kossakovsky
מאסטרים
נורווגיה 2020, 93 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות
גונדה וצאצאיה הרבים מנהלים חיי רגש מורכבים ונוגעים ללב. הבמאי ויקטור קוסקובסקי (״"אקוורלה"), מלווה את גונדה החזירה וחזירוניה שאך נולדו, כשהם מגלים את העולם. בלי מילים, בצילומי שחור-לבן יפהפיים, הם מתגלים ככוכבים מופלאים.

גורבצ'וב, גן עדן
בימוי: Vitaly Mansky
מאסטרים
לטביה / צ'כיה 2020, 100 דקות, רוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
שליט ברה"מ לשעבר מיכאיל גורבצ'וב הוא היום קשיש חייכן ונוסטלגי. בגיל 90 הוא נפגש לשיחות אישיות עם ויטלי מנסקי ("העדים של פוטין") המלווה אותו גם ברגעים אינטימיים, שבהם המצלמה חושפת את מה שלא נאמר במילים.

החיים, סרט מצויר
בימוי: Roger Ross Williams
מאסטרים
ארצות הברית 2016, 91 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אוון בן ה-23 למד את כל מה שהוא יודע על העולם מהסרטים המצוירים של דיסני. כשאובחן כאוטיסט איש לא ציפה שילמד לדבר או לתפקד בעצמו – והסרטים המצוירים שימשו עבורו מפתח לעולם שאחרת היה נותר נעול.
מוקרן במסגרת מחווה למפיקה ג'ולי גולדמן

 

יומני דייטון
בימוי: Shimon Dotan
מאסטרים
קנדה 2021, 67 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
העבר המפואר של דייטון, אוהיו, לא הגן עליה מפני המגפה הגדולה – מגפת האופיואידים. שמעון דותן חוקר את העיר, מכיר את אנשיה, שומע את סיפוריהם האישיים ומביא תיעוד אמפתי, מעמיק וסבלני של עיר מתפוררת.

מרטין לותר קינג והאף.בי.איי
בימוי: Sam Pollard
מאסטרים
ארצות הברית 2020, 104 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מרטין לותר קינג הפחיד את אמריקה הלבנה, והאף.בי.איי שעקב אחריו, צותת וצילם במשך שנים, לא התקשה למצוא ראיות שנועדו להכפישו. סם פולרד חושף את התככים ששימשו את אמריקה הלבנה למלחמה במי שנחשב למשיח השחור.

מרטין לותר קינג והאף.בי.איי – קרדיט Courtesy Tradecraft Films

מכתב לעורך
בימוי: Alan Berliner
מאסטרים
ארצות הברית 2019, 88 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הרהוריו הנוגעים ללב של הבמאי אלן ברלינר, מכור לחדשות – המוצגים כאן באמצעות תצלומים שנגזרו מה"ניו יורק טיימס" ב-40 השנים האחרונות – מתעצמים לכדי קינה על מותו של העיתון המודפס בעידן הדיגיטלי.

 

נוטורנו
בימוי: Gianfranco Rosi
מאסטרים
איטליה / צרפת / גרמניה 2020, 100 דקות, ערבית וכורדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
ג'יאנפרנקו רוסי ("אש על המים") צילם במשך שלוש שנים בסוריה, עירק, לבנון וכורדיסטן. סרטו היפהפה חושף את הגרעין האנושי המשותף למקומות ולאנשים שהמלחמות עיצבו.

סיטי הול
בימוי: Frederick Wiseman
מאסטרים
ארצות הברית 2020, 272 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הדוקומנטריסט הנפלא פרדריק וייזמן ("אקס ליבריס", "טיטיקט פוליז") חודר אל קרביה של עיריית בוסטון. הוא מפרק בסבלנות אין קץ את מנגנון הפעולה של העיר הגדולה – על שלל העימותים, האידיאולוגיות, מאבקי הכוח ותחזוקת היומיום שלה.

סיפור אהבה פסיכדלי
בימוי: Errol Morris
מאסטרים
ארצות הברית 2020, 101 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
גורו הסמים הפסיכדליים של הסיקסטיז, טימותי לירי, הפך בשנות השבעים לאויב העם האמריקני ונרדף על פני הגלובוס. ג'ואנה הארקורט-סמית, שהייתה אהובתו ושותפתו לבריחה, מספרת לארול מוריס הכל: על התככים, הפוליטיקה, העסקאות והסקס בפרשת לירי.

תחרות סטודנטים:

רוטשילד 16
בימוי והפקה: נועם ישראל
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 17 דקות, עברית, ערבית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הבית ברחוב רוטשילד 16 הוא המקום בו לפני 73 שנים נולדה המדינה ואיתה הנכבה. הסרט מבקש להתבונן בעיצוב הזיכרון של מקום בעל משמעות דואלית.

ד"ש מהגבעה
בימוי והפקה: יפתח ליאור
תחרות סטודנטים
ישראל 2020, 10 דקות, עברית, ללא כתוביות
שני סיפורים במקביל: מחד גיסא, שגרת חייהם של נערי גבעות על הגבעה בה הם חיים. ומאידך גיסא, סיפורו האישי של יוצר הסרט בחיפוש הזהות והגבריות האידאלית.

דור העץ
בימוי: רוני שלו, אלון שרעבי, הוד אדלר
הפקה: בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב
תחרות סטודנטים
ישראל 2020, 3 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בעיירה בה הילדים מסרבים לרדת מענפי העצים והמבוגרים נשארים על פני הקרקע, סדרת ראיונות יוצאת לגלות – מה הוא בדיוק הפער הדורי ביניהם?

 

הדר הכרמל
בימוי והפקה: הילה חסין
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 20 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
סיפורה של שכונת הדר הרבגונית והמוזנחת בחיפה, שעברה ניכר בכל פינה, מתואר דרך סיפורם של כמה מתושביה המסקרנים ביותר, שעדיין זוכרים את ימיה היפים.
כאן – תאגיד השידור הציבורי

חלל פנוי
בימוי: שמואלי כהן
הפקה: עומר הראל, שמואלי כהן
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 30 דקות, עברית, כתוביות באנגלית
קבוצת חברים משירות קרבי עורכת את המפגש השנתי של יום הזיכרון בווידאו, בעקבות מגיפת הקורונה. השיח הקליל מבעד למסך מתגלגל לכיוון בלתי צפוי.

חמישים כלבים זקנים
בימוי והפקה: נטע עמירם
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 43 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מהו גורלו של כלב זקן שבעליו אינם מסוגלים לטפל בו? הסוגיה הטעונה הזו עולה בבית האבות לכלבים, "חופשי", ומחריפה כשבית האבות ניצב תחת איום סגירה.

 

עדר
בימוי: עומר דאידה
הפקה: רוני כספי
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 37 דקות, עברית, כתוביות בעברית ובאנגלית
נעמה בת העשר מתבגרת בתוך החווה של אביה, המייעדת צאן ובקר לשחיטה, ונאלצת להתמודד עם שאלות על חיים ומוות.

פעם שרנו
בימוי והפקה: לידיה מורוזוב
תחרות סטודנטים
ישראל 2021, 31 דקות, עברית ורוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
ממוסקבה לדירת שני חדרים קטנה בתל אביב: זכרונות ההגירה של נשות משפחה אחת – הבדידות, האחווה והגעגוע.

תחרות קצרים:

הילדה שלא ידעה מה לעשות
בכורה עולמית
ישראל 2021, 12 דקות, עברית ואנגלית

מערכת השמש רועדת, ילדה מזילה דמעה ומפלצת שותה דם. ציורים וסיפורים מהילדות מרכיבים יומן אישי שמעורר שאלות על מלנכוליה שעוברת במשפחה.

בימוי והפקה: מיה קלר

אנטילופות
בימוי: Maxime Martinot
תחרות קצרים
צרפת 2020, 8 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מרדף שכולו דימויים מהפנטים וטקסט מטריד – האם, כמו האנטילופות, גם העדר האנושי דוהר אל סופו?
הרחוב שלך
בימוי: Güzin Kar
תחרות קצרים
שווייץ 2020, 8 דקות, גרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
קראו על שמה רחוב, הרחק ממרכז העיר. האם זו פשרה בין הצורך לזכור והרצון לשכוח?

הדוד טיודור
בימוי: Olga Lucovnicova
תחרות קצרים
בלגיה / פורטוגל / הונגריה / מולדובה 2020, 20 דקות, רוסית ורומנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בבית המשפחה הפסטורלי מפלסת הבמאית בעדינות את דרכה, מאירה אט אט את זיכרונות ילדותה המטרידים.

הקשיבו לפעימת הדימויים שלנו
בימוי: Maxime Jean-baptiste, Audrey Jean-baptiste
תחרות קצרים
גיאנה הצרפתית / צרפת 2021, 15 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
סיפורה של תחנת החלל בגיאנה הצרפתית עולה מתוך שלל חומרי ארכיון המתגבשים לזיכרונות אישיים-קולקטיביים.

 

הילדה שלא ידעה מה לעשות
בימוי והפקה: מיה קלר
תחרות קצרים
ישראל 2021, 12 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מערכת השמש רועדת, ילדה מזילה דמעה ומפלצת שותה דם. ציורים וסיפורים מהילדות מרכיבים יומן אישי שמעורר שאלות על מלנכוליה שעוברת במשפחה.

כשהיער בוקע מהים
בימוי: Guangli Liu
תחרות קצרים
צרפת 2020, 21 דקות, סינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
זיכרונות אישיים מימי הקמר רוּז׳ בקמבודיה משוחזרים בשפה מקורית המשלבת תמונות היסטוריות ואנימציה בתלת ממד.

המשחק
בימוי: Roman Hodel
תחרות קצרים
שווייץ 2020, 17 דקות, אנגלית, גרמנית, איטלקית וטורקית, כתוביות בעברית ובאנגלית
לשופט הכדורגל אסור לפקפק בעצמו לרגע – מול השחקנים, הקהל, הקוונים וגם אביו שיושב, כרגיל, ביציע.

מתחת לאדמה
בימוי: Hovig Hagopian
תחרות קצרים
צרפת 2020, 21 דקות, ארמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
עוטים חלוקים לבנים, משחקים פינג פונג או מתהלכים חבושי קסדה במסדרונות הסלעיים – מה הם מחפשים בקרקעית מכרה בארמניה?

פעם היינו בריונים
בימוי: Jay Rosenblatt
תחרות קצרים
ארצות הברית / גרמניה 2021, 36 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
באיזו קלות אנחנו הופכים לבריונים? 50 שנה אחרי תקרית בחצר בית הספר, הבמאי מחפש תשובות.

קולות שסועים
בימוי: David Heinemann, Elvina Nevardauskaite
תחרות קצרים
ליטא / בריטניה 2020, 17 דקות, ליטאית, כתוביות בעברית ובאנגלית
שלושה צעירים מספרים על חוויותיהם הדרמטיות מיום שנפרץ הגבול בין הזיה למציאות, והם החלו לשמוע קולות.

הקומיוניון של בת דודתי אנדריאה
בימוי: Brandán Cerviño
תחרות קצרים
ספרד 2021, 13 דקות, גליסית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אנדריאה לא בטוחה שיש אלוהים, אבל משוכנעת שטקס ההתבגרות בכנסייה יכול להיות הרבה יותר עליז.

שתפו את הפוסט!