28 במרץ 2024 22:08
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יחי ההבדל הקטן בקולנוע

יחי ההבדל הקטן

סרט בסינימטק

סרטו של רוברטו אנדו

A film By Roberto Ando

זוכה שני פרסי דויד דונטלו ( האוסקר האיטלקי) לתסריט ולשחקן המשנה.

זוכה שני פרסים של איגוד כתבי הקולנוע האיטלקיים לתסריט ולשחקן טוני סרבילו

זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל קרלובי וארי

זוכה פרס עוגן הזהב לסרט הטוב ביותר פסטיבל חיפה

קומדיה משעשעת על הבחירות ומפלגת האופוזיציה באיטליה. יושב ראש האופוזיציה, אוליברי (טוני סרבילו) פורש במפתיע מהחיים הפוליטיים ונעלם כשהסקרים מצביעים שמפלגתו על סף הפסד בבחירות כל זה בדיוק בזמן שזקוקים לו מאוד. בלית ברירה מגייסים את אחיו התאום שזה עתה השתחרר ממוסד לחולי רוח, האקסצנטרי (סרבילו גם הוא)  איש כריזמטי ומשכיל, המרענן את שורות המפלגה בקומדיית טעויות מרגשת ששופכת את הקהל מצחוק. רק מעטים יודעים על התרמית, האיש אינו מתעניין בפוליטיקה, אולם יש לו פתגמים ויציאות שסוחפות את ההמונים. בעוד הוא מתיחס לענין כקוריוז כולל פגישותיו עם הנשיא שרים ומתחרים , אנשי המפלגה והמזכיר נשאבים לתוך העניין כך שלא בטוח שהם רוצים את המקור ( מי שיודע). הפאנץ' בסיום מגיע ומפתיע…

הצופה תוהה בעצם רק בשני דברים האחד מה צריך בכדי לייצר פוליטיקאי מצליח?

והנושא השני לא פחות חשוב הוא: למה הסרט הזה נגמר….

הסרט הוקרן פעמיים בפסטיבל חיפה בפני אולם מלא שהתגלגל מצחוק ומחא כפיים בהתלהבות בסיומו.

שחקנים :

אנריקו אוליברי/ גייובני ארנני: טוני סרבילו Toni Servillo

אנדרה בוטיני: ולריו מסטאנדריאה Valerio Mastandrea

דניאל: ולירה ברוני טדסקי Valeria Bruni Tedeschi

אנה: מיכאלה גסקון Michaela Cescon

אבלינה פילג'י: אנה בונאיטו Anna Bonaiuto

מונג: אריק טראנג נגויין Eric Trung Nguyen

מארה: ג'ודית דייויס Judith Davis

בימוי : רוברטו אנדו Roberto Andò

תסריט: רוברטו אנדו ואנג'לו פסקווני & Angelo pasquini Roberto Andò

איטליה , 2013 , 94 דקות , איטלקית, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית.

על השחקקנים

טוני סרביליו

יליד 1959 , ב 1977 הקים קבוצת תיאטרון, היה אחד המייסדים של תיאטרי יוניטי, במסגרתה העמיד ושיחק במספר הפקות רבות שהוצגו באיטליה וברחבי העולם, מחזות קלאסיים ומחזות בני זמננו. איטלקיים ומכל העולם. ביים אופרות, החל משנת 1992 החל להופיע בקולנוע והופיע בסרטים של החשובים שבבמאי איטליה בני זמנו. זכה במספר רב של פרסים, בהם כמה פרסי דויד דונטלו האוסקר האיטלקי. ב 2008 קיבל את פרס האקדמיה האירופאית לקולנוע על תפקידיו בסרטים "גומורה" ו"איל דיוו" ,ב 2010 קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של רומא על הסרט "חיים שקטים, .

ולריו מסטאנדראיה

שחקן תיאטרון קולנוע וטלוויזיה. מופיע בקולנוע משנת 1994, הופיע בסרטים רבים עם טובי הבמאים באיטליה וגם בסרט 9 של רוב מרשל. על תפקידו בסרט זה זכה בפרס דויד דונטלו לשחקן משנה.

ולריה ברוני טדסקי

ממוצא איטלקי – עברה עם משפחתה לצרפת כילדה. אחותה של קרלה ברוני.

שחקנית, תסריאטית ובמאית.

הופיעה בעשרות סרטים מרביתם בצרפת. וכן בתפקיד בולט בסרטו של ספילברג "מינכן".

ביימה וכתבה מספר סרטים , בפסטיבל קאן האחרון הוצג בתחרות הרשמית סרט בבימויה: "טירה באיטליה". החלה את הקריירה שלה בשנת 1986.

משהו מהתייחסויות הבמאי:

לעיתים אתה מוצא שאתה מערב את העושר הפנימי שלך ואת מה שרכשת במהלך השנים ואיפשר לך להבין את החיים בצורה יותר עמוקה. להבין את הדברים המסתוריים שמעכבים את זרם החיים. הסרט מספר על פעילות של אחים תאומים באופן מקביל. על מצב בו מישהו תופס את מקומו של האחר , כדי לשחק תפקיד. ומה שהופך את זה לנורא הוא העובדה שפרופסור מטורף תופס את מקומו של אדם הנמצא בראשו של מנגנון ומרכז בידיו המון כח. זה ספור המסופר דרך אמצעי מסוים במקרה הזה הכפילות, התאומים. במקום בו הספר יכול להרשות לעצמו לשחק עם מעט ידע אינציקלופדי , הקולנוע חייב להישען על ההכרחי. כל ההיבטים התרבותיים, שבספר השתעשעתי  בהעלאתם, הפכו חבויים בסרט. סרט חייב להראות את האינטליגנטיות דרך הפעולות של הדמויות שלו.

לא להחמיץ!

החל מ- 7 בנובמבר בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

שתפו את הפוסט!