25 באפריל 2024 12:53
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהלך גורלי – מתח לא הפסקה

לא בכל יום או הזדמנות רואים סרט מתח שמהרגע הראשון אתה לא מסוגל למצמץ, להביט לצד, או להפסיד שניה, כמו שאוצרים " אפשר לחתוך את המתח" כאן בסרט " מהלך גורלי " לא חותכים כלום, כאן יורים והדם ניגר, והפחד חודר ומחלחל כך כשאתה יוצא, אתה אפילו מפחד להיכנס למסעדה או בר ברחוב, אילו לזרוק משפט למכונית שחוסמת לך את המעבר.

כשאני רואה סרט החושף שחיתות במשטרה בארה"ב, אני תמיד שואל את עצמי ומה קורה כאן? כי אנחנו ידועים כמאמצים ומחקים את התרבות האמריקנית. אבל בואו נשכח מזה שלא חלילה ידפקו לי בדלת בשיים בלילה לשיחת מוטיבציה.

הסרט רובו נערך בדיינר אמריקני שבבעלות מאפיונר, שלושה חמושים רעולי פנים מתכוונים לשודד. שניים מהם נמצאים שם בגלל הכסף המזומן. אולם מנהיג הכנופיה, מעוניין בפרס הגדול: כונן מחשב שנמצא במסעדה, ומכיל עדויות על קשרים אפלים ושחיתויות בין המאפייה והמשטרה המקומית. שוטר מקומי שסועד במקום מנסה לעצור בעדם, ומה שאמור להיות השוד המושלם, מסתבך והופך לזירת קרב מדממת, שבה בני ערובה.

כוחות המשטרה אשר צרים על הדיינר, מעלים את מפלס המתח והעצבים של השודדים ואנשי המאפייה מצידם, יעשו הכל, אבל הכל, בכדי שסודותיהם שבכספת לא ייחשפו לעולם.

בתוך כל האקשן הזה יש סיפור על בחור לא טלית של תכלת שבדיוק השתחרר ממאסר, ואשתו בהריון מתקדם, שנקלע למקום ומסמן על ידי השוטר המושחת כיעד לצורך הסוואה ובכך מסבך את  העניינים לרמת  מתח נוספת ומורטת עצבים.

סרט עם כמה וכמה רבדים וטוויסטים של סיפור מתח שהכל משתלב לפאזל שלם ויוצר סרט מתח מעולה המדרגה הראשונה.

שחקנים: ריי ליוטה ("הורג אותם ברכות"), פורסט וויטאקר ("המלך האחרון של סקוטלנד"), סטפאן לאנג  ("אוואטר"), מייקל צ'קליס )מהסדרה" המגן"), שון פאריס, ניקי רייד ("דימדומים")

ליהוק מצוין , דמויות שמתאימות לתפקיד כמו כפפה ומשרים אמינות.

בימוי: דויד א. ארמסטרונג

105 דקות של מתח

ראיתי בסינמטק.

שתפו את הפוסט!