25 באפריל 2024 14:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה – 11

 

בסינמטקים:  תל אביב ,ירושלים, חיפה, שדרות,
ראש פינה, חולון והרצליה

החל מן ה-22/03 ועד – ה-6/4/2014

 

"אני עצמי ואמא שלי", סרטו עטור השבחים של הקומיקאי גיום גליין, זוכה חמישה פרסי סזאר

יפתח השנה את פסטיבל הקולנוע הצרפתי.

כאורחי הפסטיבל יגיעו הבמאים גיום ניקלו – יוצר הסרט "חטיפתו של מישל וולבק". והבמאי ז'אן פול סלומה – במאי הסרט "כאילו אני מת ", סלומה, הוא גם מנהל יוניפרנס הגוף הממשלתי התומך בהפצת הקולנוע הצרפתי בעולם.

 

 

כבכל שנה מביאים לפסטיבל מארגניו מבחר סרטים מגוון, חלקם הוצגו במהלך השנה האחרונה וחלקם סרטים חדשים שהחלו את דרכם בבתי הקולנוע בצרפת בחודשים האחרונים, כולל סרט אחד שיוצג עוד לפני יציאתו לאקרנים בצרפת.

 

פסטיבל הקולנוע הצרפתי הנו יוזמה של מחלקת התרבות בשגרירות צרפת, בראשות השגריר החדש מר פטריק מזונאב, וחברת "עדן סינמה". סרטי הפסטיבל נבחרו על ידי מר אוליבייה רובינשטיין, מנהל המכון הצרפתי בישראל, מר אולבייה טורנו הנספח לענייני קולנוע וקרולין בונה בעלת חברת "עדן סינמה". עוד שותפים בהפקת הפסטיבל: ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TV5MONDE , Seyman, L'Occitane, Peugeot Citroen.

 

"אני עצמי ואמא שלי",  le garcons et guilliume, a l table

סרטו של גיום גליין, יפתח את אירועי פסטיבל הקולנוע הצרפתי. זהו אחד מהסרטים הצרפתיים המצליחים ביותר השנה, זוכה בחמישה פרסי סזאר עבור הסרט הטוב ביותר, השחקן, התסריט המעובד הטוב ביותר, ועריכה.

 

גליין המגלם בסרט את עצמו ואת אמא שלו, מספר בכאב ובהומור רב, על מערכת היחסים שלו עם אמו, אביו ואחיו, דרך אירועים שונים בחייו, כנער מעט נשי, בתהליך החיפוש אחר זהותו.

סרט מצחיק ומרגש שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, במסגרת השבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן.

 

"אני עצמי ואמא שלי" יוצג בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מן ה 27 במרץ בהפצת סרט נחשון. 

 

הבמאי גיום ניקלו יציג את סרטו החדש "חטיפתו של מישל וולבק ",  L'enlèvement de Michel Houellebecqבהשתתפות הסופר המוערך, הסרט הוצג בבכורה בפסטיבל ברלין השנה. וולבק מנהל את חייו על פי כללים מדויקים שלא ניתנים לשינוי, בוקר אחד חייו משתנים – הוא נחטף. ניקלו ביים כ- 15 סרטים בסגנונות שונים.

 

הבמאי ז'אן פול סאלומה יציג בארץ את סרטו ”כאילו אני מת" Je fais le mort  קומדיה משעשת שיצאה לבתי הקלנוע השנה. ז'אן הוא שחקן כושל, יום אחד מציעים לו במשרד העבודה עבודת משחק יוצאת דופן, להשתתף כנרצח בסרט שיחזור של אירוע פשע, מה שמתפתח לקומדיית פשע משעשת. סלומה ביים סרטים רבים ביניהם גרסה מצליחה לסיפורו של ארסן לופן בכיכובו של רומן דוריס. סאלומה הוא גם מנהלו של יוניפרנס, הארגון הממשלתי שפועל לסיוע והפצת הקולנוע הצרפתי ברחבי העולם.

 

 

הקולנוע הצרפתי ממשיך להיות הקולנוע הזר הפופולארי ביותר בישראל ומספר הסרטים הצרפתיים הוא הגדול מבין הסרטים הזרים, המגיעים ממדינות אחרות. הקהל הישראלי מביע אמון ומגלה עניין בקולנוע הצרפתי ומפיצי הסרטים ממשיכים לרכוש ולהפיץ בארץ סרטים צרפתיים רבים.

רבים מסרטי הפסטיבל מועמדים לפרסי סזאר (האוסקר וברלין. הצרפתי), וייצגו את צרפת בפסטיבלי הקולנוע הבולטים ביותר בעולם, ביניהם פסטיבל קאן, ונציה

 

 

בין סרטי הפסטיבל :

סרטו של הבמאי סדריק קלאפיש "פריז פינת ניו יורק" ,  Casse-tête chinoisזהו הסרט השלישי בטרילוגיה של גיבורי "פודינג אירופאי" , רומן דוריס, אודרי טוטו,  ססיל דה פרנס ועוד, חוזרים לדמויותיהם , בוגרים יותר ובשלב אחר של חייהם. הסאטירה הפוליטית של הבמאי הוותיק ברטרן טברנייה, "קיי ד'אורסיי", Quai d'Orsay", זוכת פרס הסזאר לשחקן המשנה, לפני שהחורף ייגמר", Avant l'hiver סרטו האחרון של הבמאי פיליפ קלודל, ("השקט שבאהבה"). הסרט "ג'אפלו", Jappeloup בכיכובו של גיום קאנה שגם כתב את התסריט, בו הוא חוזר אל אהבתו הראשונה – רכיבה על סוסים. סרטה של השחקנית והבמאית, ניקול גארסייה, "יום ראשון נפלא",   Un beau Dimanche בו היא מביימת את בנה פייר רושפור. אמן האנימציה סילבן שומה- עובר לביים שחקנים בסרטו החדש "אטילה מרסל"  ATILlA MARCEL. "סולו בשניים"  En solitaire – פרנסואה קלוזה בסרטו הראשון של הצלם כריסטוף אופנסטיין. הקומדיה המשעשעת "עד שההר יפריד בינינו" LE volcan  עם דני בון, והקומדיה המצליחה שהביאה מיליוני צרפתים לבתי הקולנוע "9 חודשי מאסר" 9 mois ferme סרטו של השחקן אלבר דופונטל. שזכה בשני פרסי סזאר לשחקנית סנדרין קיברלאן ולתסריט המקורי. וסוזאן

הדרמה המרתקת שהעניקה לשחקנית המשנה אדל הנאל את פרס הסזאר.

המותחן "אהבה היא פשע מושלם" L'AMOUR EST UNCRIME PARFAIT שעלה בימים אלה בצרפת, וכן הסרט Bar be cue "ברביקיו"  בכיכובו של למברט וילסון, שבכרותו הישראלית תתקיים לפני הבכורה בצרפת!!!

בנוסף יוקרן סרט הביכורים של הבמאית ואשת האופנה אנייס ב' – "קוראים לי הממ" ,
JE   M'appelle HMMM סרט מרגש בו מופיע גם האמן דגלאס גורדון בתפקיד מפתיע.

 

השנה החליטו מארגני הפסטיבל, להציג גם קולנוע דוקומנטרי ובחרו בשני סרטים העוסקים בצורה מרתקת ומרגשת בחינוך:

 

"בדרך לבית הספר" Sur le chemain de l'ecole סרטו של פסקל פליסון, זוכה פרס הסזאר . הסרט הדוקומנטרי המצליח ביותר בצרפת עם יותר ממיליון צופים. סיפורם המרתק של ילדים ברחבי העולם שנאלצים ללכת או לרכב ולעבור הרפתקאות רבות בדרך הארוכה מדי יום, מביתם לבית הספר.

 

הסרט השני הוא סרטה של הבמאית ג'ולי ברטוצ'לי. חצר בבל, LA Cour se Babel סיפורה של כיתה מיוחדת בבית ספר בפרברי פריז, בו לומדים ילדים שהגיעו לצרפת מרחבי העולם, בני לאומים שונים ודתות שונות, כל אחד עם סיפורו האישי. סרט חם ומרגש היוצא בימים אלה בצרפת.

 

כמו תמיד מקדיש הפסטיבל פינה לקלאסיקות שיוצגו בעותקם משוחזרים והפעם שני סרטי פשע:

האחד "הדודים היורים", Le tontons flingueurs מחוה לבמאי ג'ורג' לותנר שהלך השנה לעולמו –בכיכובו של לינו ונטורה – הנהלת הפסטיבל גם דאגה לכך שהעותק שיגיע להקרנה בפסטיבל יישאר בארכיון הקולנוע הישראלי.

והשני "בעין השמש", Plein soleil הסרט האייקוני של רנה קלמנט בכיכובו של אלן דילון– העיבוד הקולנועי הראשון שנעשה לסיפורו של טום ריפלי  (השני הוא "הכישרון של מר ריפלי").

הזדמנות נדירה לראות את הסרטים הללו על מסך גדול ועם תרגום לעברית.

 

גיום קנה,  למברט וילסון,  גיום גליין, אלן דלון, לינו ונטורה, רומן דוריס, אודרי טאטו, דניאל אוטיי, קריסטין סקוט תומאס, פרנסואה קלוזה, דומיניק סנדה, דני בון, בנואה פולבורד, ברנדט לאפון, סנדרין קיבלרן, תיירי לרמיט, למברט וילסון, מתיה אמרליק, קארין ויאר וגם ג'ולי גאייה ושורה של שחקנים מן הדור הצעיר בקולנוע הצרפתי, הם רק חלק מן השחקנים הצרפתיים שיופיעו על מסכי הסינמטקים במהלך הפסטיבל.

 

גם השנה אחד הגופים התומכים בפסטיבל הוא ערוץ הטלוויזיה TV 5 monde  , המשודר בכבלים ובלווין. במהלך הפסטיבל יתקיים יום TV5 monde , בו תתקיים הקרנה מיוחדת של אחד מסרטי הפסטיבל לעוסקים בקידום הוראת הצרפתית והתרבות הצרפתית בישראל. והקרנת נוספת לקהל הרחב ואורחים בחסות הערוץ

ערוץ TV5MONDE הינו הערוץ דובר הצרפתית המוביל בעולם. הערוץ משודר בהוט וביס, והינו בין הערוצים הזרים הראשונים ששודרו בישראל החל מ-1993. לערוץ קשר הדוק לעולם הקולנוע ומדי שבוע משודרים בערוץ סרטים שונים דוברי צרפתית ממדינות שונות ברחבי העולם, ביניהם סרטים זוכי פרסי סזאר, אוסקר ופרסים רבים נוספים מהפסטיבלים הבינלאומיים השונים.

 

 

כבכול שנה חלק מסרטי הפסטיבל ימצאו את דרכם לבתי הקולנוע ויצטרפו לסרטים הצרפתיים הרבים המוצגים בישראל ואנו שוב מדגישים –  מספר הסרטים הגדול ביותר שהוצגו בארץ ממדינה שאינה דוברת אנגלית!!!!!!!!!

 

 

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה – 11

בסינמטקים : תל אביב , ירושלים, חיפה, שדרות, ראש פינה, חולון, הרצליה

22/3-6/4

 

הפקה בישראל המכון הצרפתי

ועדן סינמה בע"מ – קרולין בונה.

שתפו את הפוסט!