19 באפריל 2024 16:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההימור

ההימור

RUNNER RUNNER

בימוי: בראד פורמן

תסריט: בריאן קופלמן, דיוויד לוין

בהשתתפות:

בן אפלק- איוון בלוק

ג'סטין טימברלייק- ריצ'י פארסט

אנתוני מקי- שברס

משך הסרט: 91 דקות

ארה"ב 2013

הסט עלה  לאקרנים -26.9.2013

ריצ'י (טימברלייק) הוא סטודנט באוניברסיטת פרינסטון, שעושה כסף מהצד דרך משחקי הימורים מקוונים ובשיתוף הסטודנטים אתם הוא לומד. אבל ברגע גורלי אחד, הוא מאבד את המעט שהיה לו במשחק מקוון שלדעתו היה מכור מראש. התקווה היחידה שנותרה לו היא לנסוע לקוסטה ריקה, משם כל העסק הזה מגלגל את מיליארדי הדולרים,  כדי להתעמת עם הטייקון הידוע לשמצה של הימורים אונליין, איוון בלוק (אפלק).

הצורה הישירה והבוטה של ריצ'י להתעמת עם הטייקון מוצאים חן בעני האחרון, וההבטחות של בלוק למשרה מפתה, אורח חיים פזרני ועושר עצום מפתות את ריצ'י להשאר ולעבוד לצידו. עד שהוא לומד את האמת המטרידה על העסק. כשה FBI מנסים לאלץ את ריצ'י לעזור להפיל את בלוק, ריצ'י עומד מול ההימור הגדול שלו ביותר אי פעם: לנסות להערים על שני הכוחות שסוגרים עליו.

ריצ'י רודף אחר גרסה חדשה של החלום האמריקאי: עושר קל, מיידי וללא גבולות. ריצ'י מאבד הכל לאחר שהשקיע בוול סטריט והשוק קרס, ועכשיו הוא מתחיל מחדש, מנסה לסיים את לימודיו. לאחר שרומה ע"י אתר להימורים וראה את שכר הלימוד שלו נעלם, ריצ'י טס לקוסטה ריקה כדי להתמעת עם האגדה שמאחורי האתר: איוון בלוק.

החיים המתירניים של מלך ההימורים בסרט 'ההימור', איוון בלוק, הוא מה שבמאי הסרט בראד פורמן מכנה "החלום האמריקאי החדש". הוא ממשיך: "הטכנולוגיה הובילה אותנו לעולם שבו הכל מגיע במהירות, דבר שממחיש את החלום האמריקאי. אנשים צעירים רוצים את הכל מהר יותר- במיוחד כסף."

ג'סטין טימברלייק מסכים עם ההערכה של פורמן לגבי החלום האמריקאי על סטרואידים: "החלום האמריקאי היה פעם על הרצון להיות עשיר ומפורסם, אבל עכשיו הוא על הרצון להיות עשיר ומפורסם- כמה שיותר מהר. ככל שיש לנו יותר גישה לדברים, ככה אנחנו רוצים אותם יותר מהר. רק תיגע בכפתור ואתה יכול שכמעט כל דבר יישלח אליך."

הסיפור ביסודו מדבר על עושר- התשוקה שיהיה לך אותו והדחף להגן עליו. הדבר הראוותני ביותר בסט היה האחוזה המלכותית של איוון בלוק, שאותו אפלק תאר כ"מפלצת גדולה לבנה עם וייב של פני צלקת, שמאוד מתאים לדמות. מה קורה כשבחור עושה את כל הכסף הזה? קח ראש של בחור בן 18 ותן לו 20 מיליון דולר במזומן, ואתה גומר עם בית מסיבות ענק ועם המון בחורות עם בגדים צמודים והרבה אלכוהול, הרבה הימורים ואתה עושה מסיבה כל לילה. זה העולם שאנחנו רואים כשאנחנו נכנסים לחיים של בלוק."

על השחקנים

ג'סטין טימברלייק (ריצ'י פארסט)

אחד הזמרים הפופולאריים והמצליחים ביותר של העשור האחרון. בשנים האחרונות החליט להיכנס לתחום המשחק ועשה זאת בהצלחה רבה. היה מועמד לפרס גילדת השחקנים עם צוות השחקנים בסרט זוכה האוסקר של דיוויד פינצ'ר, 'הרשת החברתית'. טימברלייק שיחק בקומדיה 'מורה רעה' לצד קמרון דיאז וג'ייסון סיגל בסרט 'ידידים פלוס' ועוד.

בן אפלק (איוון בלוק)

זכה להכרה כבימאי, מפיק ושחקן. זכה בשני אוסקרים לסרט 'ארגו' בקטגוריות הסרט הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר, בפרס גלובוס הזהב, בפרס באפטא ובפרסים נוספים. בין היתר שיחק בסרטים: 'סיפורו של וויל האנטינג' (עליו זכה באוסקר התסריט הטוב ביותר יחד עם שותפו וחברו מט דיימון), 'הוליווד לנד', 'ארמגדון', 'קומפני מן','גנב עירוני' ועוד.

אנתוני מקי (שברס)

שיחק בסרט '8 מייל' לצד אמינם, לאחר מכן לוהק לסרטיו של ספייק לי. בהמשך הדרך שיחק בסרט זוכה האוסקר בבימויו של קלינט איסטווד 'מיליון דולר בייבי', ובסרט 'המועמד ממנצ'וריה'. לאחרונה שיחק בסרטים: 'אדם על הקצה', 'לינקולן: צייד הערפדים' ועתיד לשחק בסרט 'קפטן אמריקה2'.

 

שתפו את הפוסט!