20 באפריל 2024 12:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרמת מסך 2013

פרויקט המחול הייחודי ביוזמת ובתמיכת משרד התרבות "הרמת מסך 2013" יוצא לדרך זו השנה ה – 24 ברציפות

במסגרת הפרויקט יוצגו לראשונה 8 יצירות מחול חדשות בתל אביב ובירושלים במהלך חודש נובמבר וכן יתקיימו סדנאות עבודה ליוצרים

שרת התרבות, לימור לבנת, בירכה על יציאתו לדרך של פרוייקט הרמת מסך 2013 ואמרה: "במסגרת פרויקט חשוב זה, המתקיים ביוזמת ובתמיכת משרד התרבות, ניתנת במה ייחודית לעשרות יוצרים עצמאיים חדשים וותיקים להתמקד אך ורק באמנותם ולהציג את יצירותיהם. אני מזמינה את הציבור להגיע וליהנות ממופעי מחול ברמה הגבוהה ביותר".

על הניהול האמנותי של הפרויקט המתקיים זאת השנה ה –24 ברציפות אחראים:

 רונית זיו ויורם כרמי

בתכנית: 8 עבודות בכורה של כוריאוגרפים בתאריכים:

14- 23 בנובמבר במרכז סוזן דלל, תל אביב

25- 27 בנובמבר בתיאטרון ירושלים, ירושלים

"השנה אופיינה ביוצרים שהגיעו עם רעיונות מגובשים פרזנטציות מושקעות שאפשרו דיאלוגים ארוכים ומעמיקים עם כל אחד מהם" (יורם כרמי)

"המפגש הוא מקצועי אך תהליך יצירה אמיץ מאפשר מקום לאינטימי ומותיר פנאי לדיון רעיוני לצד שותפות בסוד ובאישי" (רונית זיו)

אירועי "הרמת מסך" 2013 יתקיימו השנה בפעם ה-24 ברציפות בתאריכים  ה-14-23 בנובמבר במרכז בסוזן דלל בתל אביב ובתאריכים ה- 25-27 בנובמבר בתיאטרון ירושלים.

במת "הרמת מסך" ביוזמת ובתמיכת משרד התרבות והספורט, הינה הבמה המרכזית בישראל להצמחת אמנים בתחום המחול, לרבות יוצרים עצמאיים ומנהלים אמנותיים. במה ייחודית זו המתקיימת מדי שנה, יוסדה על ידי המחלקה למחול במשרד התרבות, המקצה משאבים ייעודיים במטרה לאפשר ליוצרים עצמאיים, שאינם עובדים בלהקה ממוסדת, להציג עבודות בכורה כשהם משוחררים מההיבטים הלוגיסטיים והכלכליים הכרוכים בהפקת מופע ובהם: תפעול, שיווק, פרסום, יחסי ציבור ובנוסף להנות מ – 70% מהכנסות מכירת הכרטיסים.

זו השנה הרביעית שעל הניהול האמנותי מופקדים היוצרת רונית זיו (מזה 4 שנים) ויורם כרמי(מזה שנתיים) . השניים התבקשו לבחור ולחנוך את היוצרים שעבודותיהם יועלו ב"הרמת מסך" 2013. ניהול הבמה וההפקה מופקדים זאת השנה העשירית בידי פסטיבל ישראל בראשותו של יוסי טל גן. מפיקה: מירי מנירב.

היוצרים שנבחרו השנה: עידן שרעבי, מיכאל גטמן, נדר רוסנו רייצ'ל ארדוס, אודליה קופרברג, אפרת רובין, גיל קרלוס הרוש ורועי אסף.

על הבחירה ביוצרים אומר יורם כרמי: "תהליך בחירת היוצרים להרמת מסך 2013 היה שונה מעט משנים שעברו. הוא החל במפגש מרתק בין המנהלים האמנותיים וצוות ההפקה לבין כל מי שעמד בתנאי הסף ותכנן להגיש מועמדות לפרויקט. רונית ואני הצגנו את תפיסת עולמנו בכל הנוגע לאצירה אמנותית. היוצרים יכלו לבחור את האוצר שלהם. שנה זו מאופיינת  ביוצרים שבאו עם רעיונות מגובשים פרזנטציות מושקעות שאפשרו דיאלוגים  ומעמיקים עם כל אחד מהם. בסופו של דבר בחרתי בעידן שרעבי, מיכאל גטמן, נדר רוסנו ורייצ'ל ארדוס".

רונית זיו:" "….אדם הוא יצור חושב, אבל יצירותיו הגדולות נוצרות כשאינו מחשב ואינו חושב (הריגל, אויגן," זן באמנות הקשת "). ואכן, קבוצת היוצרים שנבחרה השנה, חושבים, יוצרים,רוקדים ומעלים יצירותיהם בארץ ובחו"ל.  אלה שבחרתי, אודליה קופרברג, אפרת רובין, גיל קרלוס הרוש ורועי אסף- חוקרים את מושג התנועה, המרחב והביצוע. לצד חיפוש אחר דרכי מבע וחשיבה, הם שוקלים ומבודדים את המחווה, מהתנועה המזערית ביותר ועד לתנועה פתאומית וסוחפת. המפגש הוא מקצועי אך תהליך היצירה אמיץ, מאפשר מקום לאינטימי ומותיר פנאי לדיון רעיוני לצד שותפות בסוד ובאישי. ביצירות ניתן לזהות עיסוק במושג המשפחה וביחסים בין הפרט והעולם".

השנה בנוסף לשינויים עליהם מדברים המנהלים האמנותיים התקיימו סדנאות משותפות עם היוצרים בנושאים של מוסיקה, דרמטורגיה ועיצוב חלל. המטרה היתה להפגיש את היוצרים לעבודה משותפת כדי לחדד את היותם חלק ממסגרת המייצרת אירוע אמנותי וכן ולהרחיב את דעתם בנושאים אלו ולסייע להם למצוא פתרונות לבעיות בהן הם נתקלים.

מסך 1 – בניהולם האמנותי של רונית זיו ויורם כרמי

רועי אסף –  בהנחייתה של רונית זיו

רייצ'ל ארדוס –  בהנחייתו של יורם כרמי

רועי אסף, שואב דימויים על נשיות מאובידיוס, לתוך מחול של חמש רקדניות שכולו הדר ותפארת למין הנשי. רייצ'ל ארדוס, מפעילה שבעה גברים ביצירה השואבת את השראתה משבעת החטאים ברי התמותה בנצרות. לראשונה יהיו שותפים ציירים, נטע הררי נבון ומילי ברזילי, במסך בו יוכלו ליצור פן נוסף  שישקף את ראייתם האמנותית והטכניקות השונות.

צילום-גדי-דגון

צילום  דניאל קמינסקי

תל אביב, מרכז סוזן דלל:

14.11.2013 יום ה' 21:00

23.11.2013 מוצ"ש 21:00

ירושלים, תיאטרון ירושלים:

25.11.2013 יום ב' 20:30

מסך 2 – בניהולו האמנותי של יורם כרמי:

נדר רוסנו ,עידן שרעבי ומיכאל גטמן

שלושה גברים יוצרים, שלוש שאלות: מה בדיוק קרה שם? מה אתה רואה עכשיו? מה יהיה ?

נדר רוסנו שואל בעבודתו: "האם אנחנו יכולים לחזור אחורה למקום שחווינו מגבלה שמנעה משהו מאיתנו והגבילה את התממשות הפוטנציאל שבנו?האם נוכל לאפשר לאיכות אחרת לצמוח מתוך המגבלה עצמה, לגדול מתוכה? האם מגבלות הן כוח כופה ומצמצם, מקור לכאב- או שאולי ניתן להשתמש בהן ככוח יצירתי שמנחה אותנו ומעניק לנו משמעות בנקודות מסוימות בזמן?"

צילום-דן-מילר

עידן שרעבי על יצירתו: "לאחרונה נקלעתי למצב בו עלי להחליט בין שחור ולבן… גיליתי עם הזמן שקיימת מראה בין השחור ללבן ובשני המקרים עלי לשאול את עצמי אותן שאלות שנשאלו כבר בעבר.הלכתי למראה בביתי והתחלתי להתמלא השראה מעצם ההשתקפות .מהר מאוד מצאתי את עצמי יוצר שוב . גיליתי שזו כנראה ההחלטה הנכונה עבורי"

צילום-תמי-וייס.

מיכאל גטמן: "העבודה עוסקת בעיסוק  שבמלאכת העבודה, בשותפות האינטימית בין צורות באפלה, שאלות, אנשים, מבטים, צדודית, מעשים, כוונה, סתירה, חומרים, עניין, הרהור, ערעור, מילה, עצירה, איפוס, אי נחת, רגע, שינוי".


תל אביב –מרכז סוזן דלל       

15.11.2013 יום ו' 21:00

21.11.2013 יום ה' 21:00

 

ירושלים, תיאטרון ירושלים:

27.11.2013 יום ד' 20:30

מסך 3 – בניהולה האמנותי של רונית זיו:

אודליה קופרברג, אפרת רובין , גיל קרלוס

צילום הרוש-גדי-דגון
צילום-גדי-דגון

אודליה קופרברג מבקשת משלוש מבצעות לשמור על אינטנסיביות פנימית  במהלך החזרות, כאילו רודף אחריהן אריה…

אפרת רובין  מתחקה אחר סטרוקטורות משפחתיות. יש אצלה סוד, שתי תאומות זהות, אישה וגבר במסכה.

גיל קרלוס הרוש- במחול רגשי וסוער משרטט תבנית משפחתית בין שלוש דמויות, אח אחות ואם.

 

תל אביב, מרכז סוזן דלל:

16.11.2013 מוצ"ש 21:00

22.11.2013 יום שישי 22:00

תיאטרון ירושלים:

26.11.2013 יום ג' 20:30

 

שתפו את הפוסט!