29 במרץ 2024 0:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הפרימיום "1848" זכה במדליות יוקרתיות בתחרות "אשכול הזהב" לשנת 2013

יקב הפרימיום "1848" זכה במדליות יוקרתיות בתחרות "אשכול הזהב" לשנת 2013:
מקום 1 – מדליית זהב  ל"שרדונה רזרב"
מקום 2 – מדליית כסף ל"קברנה סוביניון" ול"דור 5 סירה"
מקום 3 – מדליית ארד- ל"דור 5 זנים לבנים"

בתחרות "אשכול הזהב 2013"- תחרות "האוסקר של היין הישראלי" שנערכה זו השנה ה-11  ואליה נשלחו היינות הטובים ביותר בכל קטגוריה זכה יקב הפרימיום "1848" במדליות יוקרתיות.
במקום 1- במדליית זהב בקטגוריית "שרדונה מיושן בעץ" זכה היין "שרדונה רזרב 2011:
יין בעל צבע זהוב-ירקרק, ארומות של פירות טרופיים, משולבים עם עץ אלון רך, טעם היין מורכב רענן ומאוזן, מלא עם סיומת ארוכה ומיוחדת.
נתונים אנאליטיים:

    צבע:    לבן
    % כוהל:    14.1
    pH:    3.19
    חומצה כללית:     7.3 גר'ל.
    מתיקות:    יבש
    יישון בחבית:    9 חודשים
    הרכב זנים:     100% שרדונה

היין מופק מכרם שרדונה ממוקם ב"כוכב השחר" במורדות המזרחיים של הרי ירושלים. גובה הכרם 600 מטר מעל פני הים והאדמה מסוג "טרה רוסה" עם אחוז ניכר של עם אחוז ניכר של אבני בזלת.
הענבים שהגיעו לרמת הבשלה אופטימאלית נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2011 בבציר ידני לילי לתוך ארגזים קטנים של 8-10 ק"ג ועברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, והתיישן על משקעי השמרים (surlies) במשך 9 חודשים. היין בוקבק ללא סינון.
מחיר מומלץ לצרכן – 96 ש"ח.

במקום 2 במדליות כסף זכו שני יינות של יקב 1848:
בקטגוריית "בלנד אדום" זכה "דור 5 סירה":
יין אדום יבש: 85% סירה, 9% מרלו, 6% פטיט סירה
תיאור היין: צבע סגול עמוק עם רמזים של סיגליות, פלפל גרוס, דומדמניות, אגוז קוקוס, וניל וצימוקים שחורים. היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת ארוכה ונעימה.
עשיית היין: הענבים הועברו אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של לאחר תום התסיסה המלולקטית .היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 14 חודשים.
מחיר- 89 ש"ח
ובקטגוריית "קברנה מעל 110 ש"ח- זכה "דור 7 קברנה סוביניון":
יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום בשל, ליקריץ, שושן אדום, פירות שחורים מצומקים, איקליפטוס וטבק מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף מלא ומרוכז עם סיומת מתובלת ומתמשכת.  מחיר מומלץ לצרכן- 110 ש"ח.
במקום 3 במדליית ארד בקטגוריית "בלנד לבן"- זכה היין "דור 5 זנים לבנים":
"זנים לבנים 2011"  (70% שרדונה, 24% שנין בלאן, 6% סמיון):  היין בצבע זהוב ירקרק, עם בשומת נעימה של אגס, אפרסק לבן, קליפות הדרים, פסיפלורה, שקדים קלויים ופפאיה עם עץ אלון ברקע. היין בעל גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית רעננה ומתמשכת.
השרדונה והסמיון הותססו יחד בטמפרטורה קרה של 12-14 מעלות. בסיום התסיסה היין הועבר ליישון בחביות עץ אלון צרפתי לשמונה חודשים. השנין בלאן הותסס בנפרד בטמפרטורה דומה ונשמר במיכלי נירוסטה. בתום תקופת היישון הורכב הממסך הייחודי מאד המשלב מינראליות, עוצמת הפרי וטעמי הקלייה.
מחיר מומלץ לצרכן- 89 ש"ח.

שתפו את הפוסט!