18 באפריל 2024 21:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת מחול אריק גוטייה גוטייה מגיעה לאופרה-"אגמי הברבורים"

סדרת המחול באופרה הישראלית מציגה:

"אגמי הברבורים"

בביצוע להקת המחול גוטייה משטוטגרט

4 יצירות מחול של ארבעה כוריאוגרפים בינלאומיים מובילים בפרשנות אישית לסיפור הקלאסי של יצירת הבלט האייקונית "אגם הברבורים":

מרקו גקה, מארי שווינאר, חופש שכטר וקאייטאנו סוטו

20-22 באוקטובר 2022

בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בצל – אביב

להקת גוטייה-אגמי הברבורים- כוריאוגרפיה של מארי שווינאר צילום JeanetteBa (4)

אחרי ההצלחה הגדולה של הביקור הקודם של להקת המחול גוטייה באופרה הישראלית, חוזרת הלהקה לישראל עם "אגמי הברבורים", יצירה מיוחדת במינה שזכתה לשבחים רבים – ארבע פרשנויות מודרניות ואישיות לחלוטין לבלט הקלאסי המפורסם ביותר: "אגם הברבורים".

המופעים יתקיימו 20-22 באוקטובר 2022 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בצל – אביב.

דווקא בשל האייקוניות של היצירה שהולחנה ע"י פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי ועלתה לראשונה בהופעת הבכורה בבולשוי בשנת 1877 (כוריאוגרף יוליוס רייזינגר), החליט אריק גוטייה, המנהל האמנותי של להקת המחול גוטייה משטוטגרט, לאתגר ארבעה כוריאוגרפים עכשוויים ומובילים בתחומם  להתבונן מחדש ביצירת המופת וליצור את החזון והפרשנות שלהם ליצירה הנודעת.

הכוריאוגרפים מארי שווינאר, מרקו גקה, חופש שכטר וקאייטאנו סוטו, מרכיבים יחד את 'אגמי הברבורים': ארבע יצירות שונות בסגנונות שונים לחלוטין לבלט בן 4 מערכות. נקודת ההתחלה של ארבעתם זהה, אך כל אחד מהם יוצר אנרגיה חדשה ומביא את הפרשנות החדשה שלו ליצירה המוכרת והאייקונית.

הכוריאוגרפית הקנדית מארי שווינאר, שזוכה להערכה בינלאומית כבר עשרות שנים, יוצרת בפרשנותה לאגם הברבורים חוויה חושנית, המשלבת בין מחול, מוסיקה אלקטרונית – עיבוד למוסיקת ​​הבלט המפורסמת של צ'ייקובסקי – והקרנות וידאו.

להקת גוטייה-אגמי הברבורים- כוריאוגרפיה של מארי שווינאר צילום JeanetteBa

הכוריאוגרף הישראלי המצליח חופש שכטר ביצירתו Swan Cake מעניק פרשנות אפלה, פוליטית ומלאת פיזיות, תוך התבוננות ברצונות, בפנטזיות ובחלומות של אנשים חסרי מקום, בית או בחירה ובכך גורם לנו להבין שמתחת לפני השטח קיים סוג מאוד ייחודי של יופי שרק מחכה להתגלות. את יצירתו תלווה מוסיקה מקורית שהוא כתב.

קאייטאנו סוטו הספרדי, הנערץ על ידי הקהל בשל הכוריאוגרפיות הראוותניות שלו, מציג ביצירתו Untitled for 7 Dancers את הרגע הקסום של השינוי מאדם לחיה, מאישה לברבור, ביצירה ל-7 רקדנים בליווי מוסיקה של המלחין הסקוטי פטר גרגסון.

עבור הכוריאוגרף הגרמני מרקו גקה, זו הפעם השנייה שבה הוא יוצר בהשראת אגם הברבורים. ביצירתו החדשה Shara Nur עבור להקת גוטייה הוא בוחן איך חלום הבלט של הבלט הקלאסי האולטימטיבי יכול להיראות היום עם קבוצת רקדנים גברים, בליווי מוסיקה של ביורק ושל ג'סה קאלרט.

נדיר למצוא ערב שמחבר ארבעה מהכוריאוגרפים המובילים בעולם סביב סיפור אחד שמקשר בין יצירותיהם. רק יצירה אייקונית כמו "אגם הברבורים" ולהקת מחול אשר זוכה למוניטין בינלאומי בזכות האיכות הגבוהה של רקדניה והניהול האמנותי הקפדן שלה, יכולים לגרום לארבעת היוצרים האדירים הללו לחבור ליצירת ערב מחול בלתי נשכח.

"אגמי הברבורים"

בביצוע בלט גוטייה

כוריאוגרפים: קאייטאנו סוטו, מארי שווינאר,

מרקו גקה, חופש שכטר

יום חמישי|20/10/2022|שעה 20:00

יום שישי|21/10/2022|שעה 13:00

יום שבת|22/10/2022|שעה 20:00

מחירי כרטיסים: 190 – 345 ₪
לינק לרכישה – https://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1308&ArticleID=5786

בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ'), שד' שאול המלך 19, תל-אביב

 

שתפו את הפוסט!