26 באפריל 2024 2:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"להקת שן וויי לאמנויות המחול" מגיעה לתל אביב

הכוריאוגרף הדגול והאמן הסיני הרב תחומי, שן ווי, חוזר לישראל עם להקתו עטורת השבחים


הלהקה תעלה בביקור זה ערב מחול המורכב משתי יצירות של כוריאוגרף העל:

"פולחן האביב"(2003) לצלילי יצירתו של סטרווינסקי בגרסה לפסנתר בארבע ידיים

–  ו "FOKDING" (2000) לצלילי מוזיקה מרהיבה של המלחין : ג'ון טאוונר ומזמורים בודהיסטים טיבטיים

 

"אחד המוחות היצירתיים בעולם האמנות כיום". (ניו יורק סאן)

"עוצר נשימה, עוצמתי, מהפנט". (בוסטון גלוב)

 

"מדהים… אם יש משהו ראוי לציון בעולם המחול, הרי זו יצירתו מעוררת ההשתאות של הכוריאוגרף הסיני שן וויי".

(ניו יורק טיימס)

להקת מחול שן וויי עם "פולחן האביב"

ו FOLDING 28-25 בספטמבר, בבית האופרה,
המשכן לאמנויות הבמה בת"א.

צילומים

Stephanie Berger 

שלוש שנים לאחר ביקורו הקודם בישראל, חוזר הכוריאוגרף הדגול והאמן הסיני הרב תחומי שן וויי, לביקור נוסף עם להקתו עטורת השבחים, "להקת שן וויי לאמנויות המחול".

הלהקה תעלה ערב מחול המורכב משתי יצירות מאת כוריאוגרף העל : "פולחן האביב" ו-Folding.

 

פולחן האביב – Rite of Spring (2003)

היצירה "פולחן האביב" מאת הכוריאוגרף הסיני שן וויי היא רב שיח בין תנועה, מוסיקה ודימויים ויזואליים המבוצעת על ידי 12 רקדנים, לצלילי יצירתו של סטרווינסקי בגרסה לפסנתר בארבע ידיים.

תמונת נוף מופשטת ורחבת יריעה בגווני שחור, לבן ואפור משתרעת לעומקה ולרוחבה של הבמה. על רקע הציור משיטה המוסיקה את הרקדנים ממקום למקום ונספגת בתנועותיהם כמשיכות מכחול על בד ציור.

שפת התנועה של בה משתמש ווי ביצירה זו שואבת את השראתה מן האופרה הסינית ומטכניקות המחול המודרני ועושה שימוש בגוף בדרכים שונות ומגוונות. שן וויי יוצר רעיונות תנועתיים שנולדו מתוך חקירת המוסיקה, וחושף את האנרגיה המסתתרת מאחורי המבנים הכוריאוגרפיים.

הבוסטון גלוב כתב על המופע "עוצר נשימה, עוצמתי ומהפנט" והניו יורק טיימס: "קשה להיזכר בכוריאוגרף אחר שהצליח להגיב למוזיקה של סטרווינסקי באבסטרקטיות כה מרטיטה וכובשת כמו שן ווי". (ניו יורק טיימס)

 

FOLDING (2000)

Folding הינו מסע מהפנט לתוך נבכי נשמתו של הכוריאוגרף, בנופי-חלום של אותות וסמלים, הבזקים וצללים. תנועתם של הרקדנים ממגנטת, ואוחזת בצופה כבכבלי קסם, לצלילי מוסיקה מרהיבה ביופייה הנעה בין אוסף מזמורים בודהיסטיים לקטעי מוזיקה שמימית ועוצרת נשימה מאת המלחין הבריטי ג'ון טאוונר. כדמויות מתוך חלום, מגיחים הרקדנים בראשים מוארכים ובחצאיות אדומות ארוכות ומחליקים אל הבמה בזוגות, כשהמוזיקה הטיבטית מעצימה את האווירה הסוריאליסטית-מדיטטיבית האופפת את הבמה. בשיאו של המופע מבצע שן ווי סולו מרהיב, מלא כוונה וכמיהה.

היכרותו המעמיקה של שן ווי עם אמנויות המחול הסיני הועתקה לתוך העולם המודרני ולהקתו משלבת במיומנות רבה בין תרבות המזרח והמערב. גם ביצירה זו מסתמך ווי על מיומנותו כאמן חזותי ובנוסף לעיצוב התלבושות צייר רקע המעוטר בסימניות סיניות, קליגרפיה, כריש ושני דגים קטנים, מהווה מחווה לציור המים מן המאה ה-18 של האמן הסיני בא-דא שן-רן.

היצירה המינימליסטית, הטקסית והמסתורית, כמו מאיטה את קצב הזמן ובה בעת שומרת על עוצמתה המהפנטת. הרלד סאן כינה את המופע "יצירת מופת של ממש… המופע זוהר כיהלום מופלא בעל שכבות רבות מספור".

שן וויי הינו אמן רב תחומי העוסק בכוריאוגרפיה, בימוי, מחול, עיצוב, ציור וקולנוע. חזונו הייחודי מתאפיין בתפיסה אמנותית רב-תרבותית המבוססת בעיקרה על תנועה. וויי ידוע ככוריאוגרף הראשי של טקסי הפתיחה באולימפיאדת בייג'ינג 2008, שזכו לשבחים נלהבים ברחבי העולם. הוושינגטון טיימס כינה את ווי "אחד האמנים הדגולים של זמננו", והניו יורק טיימס הכריז: "אם יש משהו ראוי לציון בעולם המחול, הרי זו יצירתו מעוררת ההשתאות של הכוריאוגרף הסיני שן וויי."

להקתו היא אחת מלהקות המחול האהודות בעולם כיום ומופעיה רב תחומיים וחוצי תרבויות. יצירות הלהקה מתאפיינות בשפת תנועה שהיא לעיתים פיגורטיבית ולעיתים מופשטת ומשלבת בין אלמנטים ויזואליים וסיפורים מתחומי התיאטרון, האופרה הסינית, הפילוסופיה המזרחית, האמנות החזותית המסורתית והמודרנית והפיסול. מאז היווסדה בשנת 2000 הפכה הלהקה לאחד האנסמבלים המוערכים בסצנת המחול העולמית ומופיעה בקביעות בפסטיבלים ואולמות ידועי שם, בהם פסטיבל המחול האמריקאי, "סדלרס וולס", פסטיבל האמנויות הבינלאומי במלבורן, הביאנאלה של וונציה, פסטיבל אדינבורו, פסטיבל ישראל, פסטיבל מונפלייה למחול, מרכז המוסיקה של לוס אנג'לס ומרכז ג'ון קנדי לאמנויות הבמה ועוד.

 

תאריכי מופעים:

25.9 בשעה 13:00 – בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

26.9 בשעה 21:00 – בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

27/9 שעה 13:00 – בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

28/9 שעה 21:00 – בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

שתפו את הפוסט!