19 באפריל 2024 5:57
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעבור לגור עם  הבת שלי קומדיה צרפתית

לעבור לגור עם  הבת שלי קומדיה צרפתית

 

גם היא אם היא מתארחת אצלכם היא מרגישה אצלה בבית

סרט הפתיחה של פסטיבל הקומדיה הצרפתית

לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט ל"חזור לגור עם אמא", נוטל אריק לבאן את הדמויות מן הסרט הקודם ומשנה את הסיטואציה

 

אני לא יודע, אני חי חיים רגילים לבן אדם  בגילי המבוגר, פרט לפעם אחת שהלכנו לישון אצל הבן מסיבות מסוימות לא יצא לי לחשוב על סיטואציה כזו: האמא רבה עם הבעל בזמן שיפוץ בלתי נגמר ועוברת לגור אצל הבת. לגור זו מלה קטנה עדיף לומר להשתלט לה על הבית, המטבח והחיים.

אני לא מסוגל לחשוב על זה אבל אצל הצרפתים הכל יכול להיות ואם אתה לא מאמין שזה יקרה זה יקרה, וקורה שם המון, אז אולי תתעצבן, אולי תצחק, כן כל זמן שזה על המסך ולא קורה לך תצחק.

אבל ספוילר סוף טוב הכל טוב או שיש הפתעה, כי לצרפתים אין גבולות.

 

תקציר:

הפעם הדירה של האם ז'קלין עוברת שיפוץ רציני, והיא מחפשת מקום מגורים זמני, היא  מתנחלת ל"כמה ימים" אצל ביתה הבכורה קרול ובעלה אלן. קרול ואלן נמצאים מתקופת משבר ובמהלכו של טיפול זוגי, אבל ה"כמה ימים", הופכים לכמה חדשים. ז'קלין מתחילה להינות  מן המצב ולהפוך את הבית לביתה שלה היא מכינה ארוחות, משתלטת על הטלוויזיה, מארגנת את המטבח. היא כאן ואיש לא יודע כמה זמן זה יימשך,

עד שלארוחת חג חגיגית אמורה להגיע מבית האבות, אמה של ז'קלין, אימת המשפחה .

הקומדיה זכתה להצלחה בצרפת של הימים שאחרי הקורונה, היא נבחרה להיות חלק ממבחר הסרטים בפסטיבל  הקומדיות באלפ דוז.

 

יוצרים

 

בימוי אריק לבאן Eric Laviane

תסריט : אריק לבאן , ברונו לבאן , הקטור קביו רייס

הפקה: ונסן רוג'ה

צילום: אנטואן רוש

מוסיקה :גרגורי לאוי לוקאס לבאן

 

שחקנים

ז/קלין: ז'ןזיאן בלאסקו Josiianne Balasco

קרול" מתילד סנייה Mathilde Seiger

אלן: ג'רופ קומנדר Jermme Commandeur

ניקולא: פיליפ לפבר Philippe Lefevre

ז'אן דידייה פלמאן Didier Flamand

הסבתא: לין רנו  Line Renaud

 

צרפת 2021

98 דקות

צרפתית תרגום לעברית

החל מן ה9 ביוני בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

הפצה בישראל עדן סינימה בע"מ

לינק לטיזרים של הסרט

https://youtu.be/zF8_KyN9V80

 

https://youtu.be/vXXi0H-aisk

 

 

 

כמה מסרטיו של אריק לבאן זכו להצלחה רבה בארץ בהם "בר בי קיו", "אהבה עיוורת" ו"לחזור לגור עם אמא". לבאן הגיע לביקור בישראל להקרנת הסרט  לחזור לגור עם אמא, שפתח  גם הוא את פסטיבל הקומדיה הצרפתיות. והוא עובד על סרט המשך ללהיט "בר בי קיו"  שיקרא "פלנצ'ה" עם מרבית השחקנים שהשתתפו בסרט הראשון.

 

 

שיחה עם אריק לבאן

ש: איך עלה הרעיון לעשות סרט המשך ל"לחזור לגור עם אמא"

ת: הסרט הראשון זכה להצלחה גדולה בבתי הקולנוע ובשידורים בטלוויזיה. וכל השותפים שכנעו אותי לעשות סרט המשך. אבל אף אחד מהם לא בא עם רעיון לסרט, לא ידעתי מה לעשות, עד שיום אחד עלה השם "לעבור לגור אצל הבת שלי" שהתכתב עם השם של הסרט הראשון . וזה היה הבסיס לכתיבת התסריט .וכך השם היה הגרעין ממנו צמח הסרט. בדרך כלל אנחנו כותבים ואז נאבקים קשה למצוא את השם המתאים.. במקרה הזה, אחרי השם היינו צריכים למצוא את העלילה.

 

בסרט הקודם "לחזור לגור עם אמא" הדמות שגילמה ג'וזיאן בלאסקו התבססה מאד על אמא שלי,  ושוב אמא שלי היא ש"באה לעזרתי" עם הנושא של הסרט. היא עשתה שיפוצים בחדר האמבטיה והזמינה את עצמה להתארח אצל אחותי הגדולה. זה היה אמור להמשך שלושה ימים, זה נמשך חודשיים .הסיטואציה מאד מצאה חן בעיני אמי, אחותי לעומת זאת נהנתה מזה הרבה פחות. (צוחק)

 

בדרך כלל הכתיבה של התסריט היא תקופה של מתח,  הפעם הייתי במצב רוח מאד קליל ונעים, כיון שהכרנו את הדמויות חסכנו זמן על אפיון הדמויות. העניין היה לבדוק שהשחקנים פנויים, אנחנו מכירים אותם כבר ויודעים איך הם עובדים על הסט. וגם הקהל כבר מכיר את הדמויות,. אבל כדי שהוא יאהב אותן חייבים להגיש לו מנה חדשה.

 

ש: איפה אנחנו מוצאים את הדמויות בסרט ?

ת: אנחנו מוצאים אותן שנתיים אחרי שהסתיים הסרט הראשון. הדמיות של קרול ואלן שהיו במשבר גדול אז, חזרו אחד לשני והם מנסים לגשר על הפערים, האמא עם בן זוג והם מחליטים לשפץ את הדירה שלה כדי לעבור לחיות ביחד. אבל אצל האמא הבית הוא תמיד הבית שלה! וכמו שהיא רוצה אותו. הבן ניקולא, הוא עדיין אותו בחור אנוכי , וגיבורת הסרט "לחזור לגור עם אמא"  שהיתה ארכיטקטית מובטלת מוצאת עבודה והיא עכשיו בונה בניין בברזיל.

 

ש" מערכת היחסים של קרול ואלן תופסת מקום מרכזי בסרט הפעם.

ת: אני מאד אוהב את מערכת היחסים שנוצרה בין מתילד סנייה וג'רום קומנדר ולכן אני עוקב אחריהם. למרות שהם נעזרים במטפל, כל אחד צריך למצוא את הדרך שלו. קרול יותר עדינה, אלן מעט יותר אסרטיבי, והייתי צריך לחתוך בעריכה כמה סצינות מאד מצחיקות של אלן כדי לקדם את הסיפור ולעשות אותו יותר אמין. לפעמים צריך להקריב את הבדיחה לטובת ההיגיון והמציאות של הסיפור.

בתסריט המקורי שכתבנו האם עוברת לגור אצל סטפני, אבל אלכסנדרה לאמי ששיחקה את סטפני, הזהירה אותי שזה לא יעבוד נכון, שאני לוקח סיכון  לחזור על אותו סרט כשאני אראה את מערכת היחסים בין האם לבת האהובה, אבל הפוך ושיהיה יותר נכון שהיא תעבור לגור אצל האחות הגדולה הפחות אהובה. התוצאה היא שזה הקטין את חלקה של אלכסנדרה ואז החלטנו לשלוח אותה לברזיל.. את אלכסנדרה נפגוש שוב בסרט הבא.

 

ש: איך עלה הרעיון להכניס דור שלשי, את האמא של ז'קלין שממנה הדמות של ז'קלין מפחדת פחד מות?

ת: לראות את הדמות שלה מבוהלת מהאמא שלה זה מאד משעשע. היא הופכת לנערת העשרה הכי מבוגרת בצרפת, כשהיא ננזפת על ידי האמא שלה שתפסה אותה מעשנת. כשיש לך הורים גם אם אתה בן 70 אתה נשאר ילד.

 

ש: קרול אומרת כל הזמן לאמא שלה, זה הבית שלי , כאילו שהיא צריכה להיות בטוחה

ת: יש נשים וגם גברים שיש להם מערכת יחסים מיוחדת עם הסביבה הביתית שלהם. הם צריכים באופן קבוע לתבוע בעלות. כמו שאריה מסמן טריטוריה. אני יודע את זה מהזוגיות שלי,  שאשתי מנקה במטלית את המקומות שרק עכשיו אני ניקיתי.

 

ש: ידעת שהשחקנים יסכימו לחזור לתפקידים שלהם

ת: הם הסכימו מיד וממש רצו לעבוד ביחד שוב. ובגלל שהורדנו את הדמות של סטפני, היה להם הרבה יותר מקום עכשיו. ז'וזיאן שמחה לגלם שוב את האם שיודעת הכל ומבינה מה נכון. זו דמות שהיא אוהבת לגלם והיא בעצם גם ככה בחיים. יש לה רק בת אחת והיא לא מתמודדת עם הבעייה הזו איזה מן הילדים לחבב יותר. היא השתתפה בכמה מן הקומדיות הצרפתיות הגדולות ביותר ויש לה דעה על כל דבר ובמקרה שלה אנחנו צריכים פשוט להקשיב.

 

ש: איך עלה הרעיון להזמין את לין רנו ?

ת:כדי לגלם את האמא של באלסקו הייתי צריך דמות גדולה ומצד שני שזה יהיה גם אמין ובחיים לין רנו יודעת מה שהיא רוצה וזה לגמרי אמין שהיא אמא של באלאסקו.  הודות לדני בון היא הפכה לסבתא בינלאומית.

 

ש: אתה יכול לדבר על הסדרה של לחזור לגור עם אמא

ת: אנחנו לא מרוול(צוחק) אבל הדמויות הללו מאפשרות לנו להתעסק בכל כך הרבה נושאים משפחתיים, אם אני רוצה לדבר על קנאה בין אחים, הבדלי גילאים, יחסי הורים ילדים, זוגיות ועוד. כדי לדבר על בעיות בין חברים יש לי את הזיכיון שנקרא "בר בי קיו" ,אני מכין המשך לזה שנקרא פלנצ'ה.

 

ג'וזיאן בלאסקו

אחת הקומיקאיות הגדולות של צרפת

השתתפה בעשרות סרטים וביימה וכתבה כמה סרטים

היתה מעומדת 6 פעמים לפרס הסזאר וזכתה בשלושה, האחד על תסריט שכתבה , סזאר כבוד ולפני שנה זכתה בסזאר מיוחד ביחד חברי קבוצת הקומדיה ספלנדיד,

רבים מסרטיה הוצגו בארץ בהם "אלגנטיות של קיפוד", "לחזור לגור עם אמא", "ג'יגולו צרפתי', ועוד

הופיע בכמה סרטים עם בתה השחקנית והיוצרת מרי לו ברי .

יצרה גרסה צרפתית ל"פשוט נהדרת", סרט  בו יצר בגדים מצחיקים במכוון  ז'אן פול גוטייה

בלאסקו ביקרה בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי, הסרט בבימויה "ג'יגולו צרפתי" פתח את הפסטיבל.

 

מתילד סנייה

שחקנית קומית ודרמטית אחותה של עמנואל סנייה וגיסתו של רומן פולנסקי

הופיעה בעשרות סרטים רבים מהם הוצגו בארץ , "לחזור לגור עם אמא", "הדברים שאני רוצה", "אדמונד דה ברג'ראק", "הארי חבר שלי", ,ונוס מכון יופי, הסנונית שמבשרת את בוא האביב", ועוד היתה מועמדת שלוש פעמים לפרס הסזאר.

 

 

 

שתפו את הפוסט!