25 באפריל 2024 15:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונצרט גאלה חגיגי לציון 30 שנה לתזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים

תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים

חוגגת 30

מחלום של איש אחד ועד לתזמורת בעלת מוניטין בארץ ובעולם

קונצרט מיוחד לציון 30 שנה לתזמורת
בניצוחו של מנהלה המוסיקלי ומייסדה אבנר בירון


יום א', 30 במרץ 2014, בשעה 19:15

מוזיאון ת"א לאמנות

30 שנה עברו מאז החליט בעיר רחובות, אבנר בירון, אז חלילן וביולוג, להגשים את חזונו ולהקים תזמורת שתטביע חותם מיוחד בחיים המוסיקליים בישראל.

30 שנה שבמהלכן החזון הפך למציאות והתזמורת, הקאמרטה הישראלית, תפסה תוך זמן קצר מקום חשוב במפת המוסיקה הישראלית, כשהיא נמנית על התזמורות האיכותיות ביותר והמובילות בארץ ונחשבת לאחת התזמורות הקאמריות הטובות בעולם.

עבודתו המקצועית הבלתי מתפשרת של אבנר בירון עם התזמורת, שילוב נגנים עולים עם מוסיקאים ישראליים, ובניית תכניות קונצרטים מקוריות וייחודיות, הביאו את הקאמרטה לאיכויות מיוחדות, המתבטאות ברמת ביצוע גבוהה ביותר והקפדה סגנונית שהפכו אותה לסמל של מצוינות ללא פשרות. מהותה של התזמורת מתבטאת בביצוע ובהגשת רפרטואר מעניין ומקורי, הפחת רוח חיים ביצירות מתקופות קדומות, פיתוח ועידוד כתיבת יצירות ישראליות חדשות וביצוען ופעילות מוסיקלית חינוכית לילדים ולנוער.

בתאריך ה-30.3.2014, בשעה 19:15 , במוזיאון ת"א, תקיים הקאמרטה הישראלית ירושלים קונצרט גאלה חגיגי לציון 30 שנה של עשייה מוסיקלית פורייה ומשפיעה.

בקונצרט החגיגי בניצוחו של אבנר בירון, מייסדה ומנהלה המוסיקלי של התזמורת, יבוצעו יצירות מאת הנדל, פורה, באך, ויואלדי, היידן, ברדנשוילי, מוצרט ועוד ויופיעו, כסולנים, בעיקר נגני התזמורת ולצידם אמנים שהוזמנו להופיע עם התזמורת במהלך שנות פעילותה: מוקי זוהר (אבוב), אלון ראובן (קרן יער), אריק קוביליאנסקי, נטשה שר, מתן דגן, אטיין מנרי (כינור), האנסמבל הקולי הישראלי והזמרים יניב ד'אור (קונטרה טנור) וקרן הדר (סופרן).

בקונצרט חגיגי זה יוכרז על הקמת חוג ידידים אשר יפעל לתמיכה בתזמורת. פעולה חשובה זו שנועדה להזרים "חמצן" כלכלי לתזמורת והיא  יוזמה של חברים המלווים את פעילותה מאז הקמתה: פרופ' משה הדני (יו"ר), פרופ' בני גיגר, דר' חנן אלון, פרופ' אבי בן בסט, יאיר מנדלס, שרון דיין, דר' נחשון קנולר ודר' לאה שמיר.

סיפור הקמתה של התזמורת החל  בשנת 1983 אז החליט אבנר בירון, ביולוג וחלילן להגשים חזון להקמת תזמורת לאחר שזיהה בעירו רחובות פוטנציאל מוסיקלי אדיר – קהילת נגנים ברמה גבוהה. ללא תקציבים ובעשר אצבעות הוא רתם וכינס נגנים והחל להפעיל את התזמורת: "הייתה מוטיבציה להביא רפרטואר מסוג אחר בדיוק ורמה גבוהה, ולא רק מה שהקהל אוהב ומכיר" הוא מספר.

עם גל העלייה מרוסיה גויסו עוד נגנים לתזמורת. כישרונות שחוו אפליה על רקע יהדותם ברוסיה וקשיי התאקלמות עם עלייתם ארצה וראו בתזמורת בית: "התזמורת קלטה עלייה בצורה פנטסטית, והמוטיבציה של הנגנים הייתה בשמיים. נוצרה אווירה מאוד מיוחדת ומשפחתית שאפשרה ליצירה לפרוח. למרות שההתחלה הייתה מאוד קשה, ואף אחד לא קיבל מזה כסף, הנגנים כולם ראו עין בעין את המטרה" מסביר בירון.

במסגרת פעילותה של התזמורת נוגנו מאות יצירות בבכורה בישראל. הסדרה הווקאלית שלה הייתה הראשונה שהוצגה על במות הארץ ושאיפתה למתוח את גבולות הקונצרט הולידה מפגשים בלתי שגרתיים בין מדע למוזיקה (הקונצרט "מוסיקה וזיכרון" בשיתוף מכון וייצמן למשל) סדרת קונצרטים בשם "שבחי ירושלים", במסגרתם בצעה יצירות אשר נכתבו בהשראת ירושלים, כולל הזמנת יצירות מקוריות מהבולטים שבמלחיני העולם. כל אלו הקנו לקאמרטה קהל של אלפי מנויים נאמנים.

גם מבקרי המוסיקה בישראל ציינו ומציינים לשבח את רמתה של התזמורת:  "לכתוב דברי שבח על הקאמרטה דומה להבאת עוד מים אל הים, אך את השגרה הזו מכתיבה הרמה הגבוהה והקבועה של התזמורת" (הארץ),"הקאמרטה מהווה היום את המגנט החשוב ביותר בארץ לאמנים חשובים מחו"ל" (גלובס),"הוא המלך (אבנר בירון), והוא הוא יודע לבחור. יותר לא באים לישון בקונצרטים, כי הקאמרטה מציעה מוזיקה עם ריגושים. זה המהפך. והקאמרטה מובילה אותו" (ידיעות אחרונות).

כיום התזמורת מקיימת סדרות קונצרטים בירושלים, תל-אביב, חיפה, רחובות וכרמיאל ומופיעה ביישובים רבים ברחבי הארץ מקרית-שמונה ועד אילת. הקאמרטה מזמינה מזה 20 שנה יצירות ממלחינים ישראליים, מקליטה ומבצעת אותם בארץ ובסיוריה ברחבי העולם.

גם בעולם הולך שם התזמורת לפניה והיא מקיימת סיורי קונצרטים באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק ומוזמנת להופיע באולמות הקונצרטים המרכזיים בניו-יורק, לוס-אנג'לס, בוסטון, ברלין, אמסטרדם, פרנקפורט, מינכן, פריס, ציריך, בייג'ין, שנחאי ובפסטיבלים חשובים באירופה. תקליטורים רבים בנגינת הקאמרטה זכו בפרסים וביקורות נלהבות בארה"ב ובאירופה.

מעבר לחשיבותה המקצועית והתרבותית, התזמורת מגלה מעורבות חברתית גדולה, ועושה רבות למען החינוך המוסיקלי בארץ, וזאת ע"י הנחלת המוסיקה בקרב ילדי ישראל – יהודים וערבים כאחד.

הקאמרטה הישראלית חוגגת 30 – קונצרט מיוחד
יום א' , 30.3.14 בשעה 19:15 | מוזיאון תל- אביב לאמנות
מנצח : אבנר בירון , סולנים :
אריק קוביליאנסקי | נטשה שר | מתן דגן | אטיין מנרי – כינור

מוקי זוהר – אבוב , אלון ראובן – קרן יער , יניב ד'אור – קונטרה טנור, קרן הדר –  סופרן

האנסמבל הקולי הישראלי
מחירי כרטיסים:350 (גושים ימין ושמאל ) / 500 ( כולל קבלת פנים בתום הקונצרט) ₪
לפני הקונצרט תתקיים הרמת כוסית באכסדרת המוזיאון

להזמנת כרטיסים בקופות התזמורת :
, 1-700-55-2000www.jcamerata.com
הקמראטה הישראלית – רח' ההגנה 13 , ירושלים .

Conductor: Avner Biron

Violin: Arik Kobiliansky, Natasha Sher, Matan Dagan, Etienne Meneri

Oboe: Muki Zohar

French Horn: Alon Reuven

Countertenor: Yaniv D'Or

Soprano: Keren Hadar

The New Israeli Vocal Ensemble

שתפו את הפוסט!