25 באפריל 2024 18:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תזמורת הבמה הישראלית: הפקה חגיגית של “משחקי ילדים” – סוויטה לצייר ורקדנים

סוויטה לצייר ורקדנים

תזמורת הבמה וקבוצת מחול נעה דר מביאות את הקסם

של ברויגל מימי הביניים אל הבמה במופע חגיגי לפתיחת העונה

צילום-דניאל-קמינסקי

באוקטובר הקרוב יחזור המופע "משחקי ילדים" בהפקה מלאה וחגיגית של 28 נגנים, 6 רקדנים, השחקן עמנואל חנון והמנצחת טליה אילן, כמופע הפותח של סדרת "לעוף עם המוסיקה" של "תזמורת הבמה הישראלית".

נעה דר הכוריאוגרפית של "קבוצת המחול נעה דר" והבמאית של מופע זה:

"במקור רציתי לבנות מופע מחול כמו המבנה של סוויטה מוסיקלית, בו יהיו מספר פרקים. במרכז כל פרק יעמוד ציור אחר; של פיקאסו, בוטיצ'לי וברויגל.  כל הציורים עוסקים בילדות ומקבלים פרשנות של מחול. כשנפגשתי עם רוני פורת, הוא הציע, בשל שפע  החומרים שיש לי עבור כל ציור, להכין מופע שלם אחד שעוסק בציור אחד וכך נולדה היצירה: "משחקי ילדים" ".

המופע "משחקי ילדים" היה ממופעי המחול הראשונים בהם המחול עמד במרכז לצד המוסיקה הקלאסית התזמורתית, עם הנחיה מינימלית ועדינה. בעקבותיו היה גל של כוריאוגרפים, שפנו ליצירת מחול עבור ילדים. השאלה שעמדה לנגד עיניה של דר הייתה 'איך מגישים את המחול  לילדים, באיזו שפה ויזואלית להשתמש'. החיבור עם רוני פורת היה מאוד פורה. רוני הביא איתו ניסיון עשיר ורב בהגשת המוסיקה הקלאסית לילדים ואף הלחין מספר יצירות משלו למופע.

כשהרקדנים רוקדים לצלילי תזמורת שלמה המופע חי, נוצרת אנרגיה אחרת, סוחפת. המוסיקה נוצרת בהשפעת הרקדנים והרקדנים מקבלים השראה מהנגנים שלצידם. המופע נושם ומפתיע.

"משחקי ילדים" – יצירתה של נעה דר, זוכת פרס לנדאו לשנת 2010 ופרס היצירה לשנת 2009  – בהשראת יצירתו של הצייר הפלמי, בן המאה ה 16, פיטר ברויגל, בוחנת מקרוב את המתרחש במגרש המשחקים בו הילדים שקועים במשחקים שמשקפים את חיי הגדולים ומשמשים להם כהכנה לחיים הבוגרים. על הבמה נוצר מיקרוקוסמוס עשיר בהתרחשויות בו האווירה משתנה תדיר מיחסי חברות לעוינות ומהומור לפנטזיה. הכל מתרחש לנגד עיניו של האומן פיטר ברויגל שקפץ לביקור קצר מגן עדן ולאחר400 שנה הוא בוחן מחדש את ילדותו, בגרותו ויצירתו.

"בין המופעים המוזיקליים המוצלחים בשנים האחרונות בולטים אלה של תזמורת הבמה הישראלית במבחר העשיר שלהם, ביחס המכבד לקהל ובעיקר בכך שכל קונצרט- תיאטרון שלהם …מסתיים בחגיגה גדולה של קצב וצלילים, משוחררת מכללי הטקס ומלאה באהבה למוזיקה" תזמורת הבמה הישראלית זוכת "הכי טובים בתל אביב" TimeOut  הורים וילדים

קונצרט מחול "משחקי ילדים" בביצוע תזמורת הבמה הישראלית וקבוצת מחול נעה דר

המופע הראשון בסדרה "לעוף עם המוסיקה"

ביום שבת 26/10 ב 11:00 וב 12:30

במוזיאון תל אביב לאמנות (שד' שאול המלך 27) אולם רקנאטי/ 85 ₪ לכרטיס

03-5733001

בהשתתפות:

ניצוח, הנחיה ועיבודים לתזמורת: טליה אילן

כוריאוגרפיה ובימוי: נעה דר

יצירות מוסיקליות: רוני פורת, אריק סאטי, י.ס באך, הנרי פרסל

רקדני "קבוצת מחול נעה דר": נועה רוזנטל, מור נרדימון, נועה שילה, אלון קרניאל, רותם יהודה, נועה שביט

משחק: עמנואל חנון
טקסט: שלומי מוסקוביץ

תפאורה: אבי שכווי

תלבושות: עינת ניר

תאורה: קרן גרנק

יח"צ: "שמים-ארגון, נהול והפקה"

שתפו את הפוסט!