19 במרץ 2024 8:00

"תל- אביב דאנס 2014"

 פסטיבל המחול הבינלאומי

הגדול בישראל


בלט פרלזוקאז' עם היצירה החדשה "מה שאני מכנה שכחה"

 

להקתה של  מאגי מארן
עם היצירה האיקונית
MayB

מדנמרק : להקתו של פלה גרנהוי עם שתי יצירות חדשות "מאהלר  וגברים " ו- "Dance me to the end on/off Love" לצלילי שיריו של לאונרד כהן בביצוע חי

 

להקתו של מיגל אנחל ברנה הספרדי
עם המופע החדש
Mediterraneo בסגנון ה"חוטה"

ערב גאלה לציון 25 לסוזן דלל- בו יופיעו על הבמה כוריאוגרפים ישראלים עם להקותיהם

להקות המחול והיוצרים הישראלים בבכורות ועבודות דגל שהפכו לקלסיקה במחול הישראלי 

30 באפריל – 13 ביוני
מרכז סוזן דלל

במסגרת שנת ה-25

פסטיבל "תל אביב דאנס" 2014 –  פסטיבל המחול הבינלאומי הגדול בישראל

יתקיים בין התאריכים ה-30 באפריל – 13 ביוני בהפקה וניהול מרכז סוזן דלל ובתמיכת עיריית ת"א-יפו.

בשנת ה-25 לסוזן דלל יכללו אירועי תל אביב-דאנס ביקור של ארבע להקות בינלאומיות חשובות שהיו אורחות המרכז במהלך שנות פעילותו ומופעים של יוצרי מחול ישראליים עם בכורות ועבודות דגל שהפכו לקלאסיקה ברפרטואר המחול הישראלי.

בערב הקודם לפתיחת אירועי תל אביב דאנס יתקיים ערב הגאלה החגיגי לציון 25 שנה למרכז סוזן ובו תכנית אמנותית בהפקה מיוחדת ובהשתתפותם  של הכוריאוגרפים אוהד נהרין ,רמי באר ,ענבל פינטו ,ליאת דרור וניר בן גל, יסמין גודר  ורננה רז שיופיעו עם להקותיהם.

"ביקשתי מהיוצרים להופיע ביחד עם להקותיהם .כולם יוצרים כבר שנים ,אך מעטים הרגעים בהם הם נראים  על הבמה לצד רקדניהם.לשמחתי כולם נענו להצעתי לציין בדרך זו את שנת ה-25 למרכז סוזן דלל" אומר מנכ"ל המרכז יאיר ורדי.

למחרת ייפתחו אירועי תל אביב דאנס.

מצרפת תגיע להקתה של  היוצרת הצרפתייה החשובה מאגי מארן עם היצירה האיקונית MayB  .היצירה נוצרה בשנת 1981 והפכה ליצירה אלמותית המבוצעת עד היום ברחבי העולם. ההחלטה להזמינה שוב לישראל נועדה לאפשר לדור שעוד לא ראה אותה- ולמעריציה של מאגי מארן לחוות את היצירה שהינה רלוונטית גם שלושים שנה לאחר הבכורה בהיותה מלאת עוצמה, טעונה  פוליטית ופילוסופית,חוקרת את משקלן של תנועות יומיומיות ואינה חוששת מפני קולות של צרימה.

עוד ממצרפת תגיע להקתו של הכוריאוגרף אנז'לן פרלז'וקאז' עם יצירה חדשה שלו: "מה שאני מכנה שכחה" לשישה רקדנים גברים ושחקן. היצירה מבוססת על רצח טרגי של נער צעיר בצרפת ודנה ביחסי המהגרים-מקומיים במדינה.

פרלזוקאז', מהיוצרים המובילים בתחום המחול העכשווי, משלב ביצירותיו מהבלט הקלאסי לתוך המחול המודרני. בתחילת שנות ה-90 הצטרף פרלזוקאז' לאופרה הצרפתית הלאומית שם יצר כוריאוגרפיות. בשנת  1995 זכה בפרס "בנואה" היוקרתי למחול. בשנת 1996 הקים בעיר פרובנס את להקתו.

מדנמרק תגיע להקתו של פלה גרנהוי עם שתיים מיצירותיו החדשות, "מאהלר  וגברים " ו- "Dance me to the end on/off Love" לשיריו של ליאונרד כהן בביצוע חי. להקתו של פלה גרנהוי,נחשבת לאחת מקבוצות המחול המודרני המובילות בסצנת המחול הסקנדינבית.

מספרד תגיע  ולהקת של מיגל אנחל ברנה במופע חדש Mediterraneo

בסגנון מחול ה"הוטה" עם שישה רקדנים,הרכב מוסיקלי וזמרת.

מיגל אנחל ברנה, יליד סרגוסה, בארגון, החל להופיע כרקדן "חוטה" בגיל צעיר ובמהלך השנים ניסה לבסס שפה מחולית שתקרב את המחול העממי, תוצר המאה ה-18 לימינו.

מחול "החוטה" מהיר, מתיש, חמור סבר ותובע דיוק. הרקדנים מתייחסים בעיקר לקדמת הבמה ומרבית התנועה מתנהלת על צירי רוחב של המרחב. לנגנים תפקיד משמעותי וכל אחד מהם וירטואוז.

הלהקות והיוצרים הישראלים שיופיעו בתל אביב דאנס 2014 :

להקת המחול בת שבע תחדש את "וירוס" מאת אוהד נהרין, להקת המחול הקיבוצית  במופע הדגל של הלהקה "זיכרון דברים" , רנה שינפלד בבכורה ל"פתקים לפינה" -מחווה לחברתה פינה באוש ,להקת ורטיגו עם "לידת הפניקס" וערב מיוחד נוסף בשיתוף מכון וייצמן, להקת ענבל פינטו ואבשלום פולק תעלה את יצירת המופת "אויסטר" במהדורה מיוחדת – חד פעמית, להקתה של יסמין גודר תחדש את יצירתה "אוהבים אש" ,המסלול לרקדנים ליד ביכורי העיתים יעלו את "NOCE" יצירתו של פרלז'וקאז ורפרטואר יוצרים ישראליים שיצרו במיוחד למסלול,  ניב שינפלד ואורן לאור עם "דירת שני חדרים" , עידו תדמור בלקט מיצירותיו שהועלו במרכז סוזן דלל,וערבים מיוחדים בשילוב כלים מוסיקליים עם היוצרים רונית זיו, שולמית פונדמינסקי, דפי אלטבב, שלומי ביטון ומיכל הרמן, עדי בוטרוס ואנדרה מרטיני ,אודליה קופררברג , רחל ארדוס והמוסיקאי עידן שמעוני ו- 5 רקדנים ,קבוצת בין שמיים לארץ ועידן פורגס בבכורה ,קבוצת ק.ט.מ.ו.ן מירושלים ביצירה סביבתית ואלינה פיצ'רסקי ורקדנים בערב של מחול מזרחי מקורי. מרכז סוזן דלל יעלה את  "רוסטר" לכוריאוגרפיה של ברק מרשל (הפקה משותפת עם האופרה הישראלית ).

"תל- אביב דאנס 2014"

פסטיבל המחול הבינלאומי
הגדול בישראל

לוח זמנים כאן

לפרטים נוספים, עדכונים והזמנת כרטיסים
בטלפון: 03-5105656

http://www.suzannedellal.org.il/
או בדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/suzannedellalcentre?hc_location=timeline

שתפו את הפוסט!