19 באפריל 2024 21:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת המחול סידר לייק (Cedar Lake), מהטובות והנחשבות בעולם המחול מגיעה לארץ

 

"סידר לייק"

הלהקה האמריקאית

מגיעה לישראל להופעות

בסדרת "מחול במשכן" של

האופרה הישראלית


הלהקה תעלה שלוש יצירות
"נער סגול" (
Vioet Kid)
כוריאוגרפיה ומוסיקה מאת חופש שכטר
"טריולה" (Tuplet)
כוריאוגרפיה מאת אלכסנדר אקמן, מוסיקה מאת יוהאן סבסטיאן באך
"כורח, פעם נוספת" (Necessity, Again)
כוריאוגרפיה מאת יו סטרומגרן, מוסיקה מתוך פסקול לסרט "סולאריס" מאת קליף מרטינז

 

סדרת מחול במשכן
20-23.11.13 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בת"א

להקת המחול סידר לייק (Cedar Lake), מהטובות והנחשבות בעולם המחול, חוזרת לסיבוב הופעות נוסף בישראל  במסגרת סדרת מחול במשכן בבית האופרה הישראלית.

המופעים יתקיימו בתאריכים ה ה20-23.11.13 בבית אופרה, המשכן לאמנויות הבמה, תל-אביב.

"Cedar Lake" נוסדה בשנת 2003 ומאז ועד היום היא נחשבת לפורצת דרך וחדשנית בתחום המחול הודות לסגנונו הייחודי של מנהלה האמנותי בנואה-סוואן פופה ובשל העובדה שרקדני הלהקה מצטיינים ביכולות פיזיות ואמנותיות המאפשרות ביצוע מבחר סגנונות, מהקלאסי ועד המודרני.

פופה הגיע לארה"ב מצרפת בעקבות להקתו של אלווין איילי שם רקד מספר שנים. ניהולו האמנותי לוקח את הקהל האמריקאי למסע כוריאוגרפי החוקר אינסוף אפשרויות תנועה ומולטימדיה והלהקה מבצעת מגוון יצירות מחול עכשווי שאינו רק אמריקאי.

מיטב הכוריאוגרפים הבולטים בעולם מוזמנים ליצור עבור הלהקה או  עובדים עמה .  בקיץ 2007  לדוגמה הוזמן אוהד נהרין לעבוד עם הלהקה על "דקאדאנס". בתהליך העבודה  הוכשרו הרקדנים בשפת ה"גאגא"  והביצוע זכה להצלחה גדולה.עוד העלתה הלהקה יצירות של אנג'לאן פרלז'וקאז' ( צרפת), ג'אקופו גודאני (איטליה), דידי ולדמן ( הולנד) ואחרים.

המבקרים מרעיפים תשבחות על הלהקה: "מחול שמקפיץ את הצופים מתוך מושביהם, 16 רקדנים, כולם נפלאים, מלאי אנרגיה ומדוייקים…" ( new York times)
"לצפות בהופעה של סידר לייק זה כמו להיזרק לעולם שונה, לעתים אפילו למימד אחד, בעל יופי קסום"(The Post  Courir).

גם במסגרת ביקורה זה בישראל תבצע הלהקה יצירה של כוריאוגרף ישראלי והפעם יהיה זה חופש שכטר ביצירה  "נער סגול" . בנוסף יבוצעו גם שתי היצירות: "טריולה" (Tuplet) לכוריאוגרפיה של אלכסנדר אקמן ומוסיקה של יוהאן סבסטיאן באך , ו"כורח, פעם נוספת" (Necessity, Again) לכוריאוגרפיה של  יו סטרומגרן ומוסיקה מתוך פסקול הסרט "סולאריס" מאת קליף מרטינז.

"נער סגול" הינה יצירתו השנייה של חופש שכטר עבור "סידר לייק". היצירה בביצוע כל רקדני הלהקה מלווה במוסיקה שחוברה על ידי הכוריאוגרף לאנסמבל כלים של  צ'לו, ויולה וקונטרבס.

ב"נער סגול" ממשיך חופש שכטר את התבוננותו הייחודית במאבק האדם למען הרמוניה בעולם מורכב ולעתים מחריד. בתוך ניגודים של תנועה המתפרצת קדימה ואחור בין קורבנות ותוקפיהם הוא מטפל בתמצית הקיום.

צילום-פאולו-לובו

"טריולה" עבודתו החדשה של הכוריאוגרף  אלכסנדר אקמן, היא יצירה מהירה בת 18 דקות שבה הרקדנים משתמשים בגופם כבכלי הקשה והקולות מתמזגים במוסיקה האלקטרונית המקורית שחיבר מיכאל קרלסון. אקמן אומר כי בעבודתו זו הוא "מנסה למצוא שבריר תשובה לשאלה מהו קצב , נושא שבעולם המוסיקה והמחול הוא אתגר ענק"

"כורח, פעם נוספת" יצירתו של הכוריאוגרף הנודע יו סטרומגרן משתמשת במוסיקה של שארל אזנבור וברגמנד סלאסליאן, וטקסט של ז'אק דרידה. סטרומגרן לוקח את הצופים  למסע בצלילים ובתנועות של  שנות ה-50 המוקדמות.

צילום-פאולו-לובו

תאריכי מופעים:
יום ד' 20.11.13, בשעה 20:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ה' 21.11.13, בשעה 20:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ו' 22.11.13, בשעה 13:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
מוצא"ש 23.11.13, בשעה 21:00 בבית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

שתפו את הפוסט!