19 באפריל 2024 13:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לתפארת חקלאות ישראל האיכר זנזורי, חקלאי

לתפארת חקלאות ישראל האיכר זנזורי, חקלאי

גילוי נאות אני קונה ירקות בעיקר מחקלאות ישירה בן היתר מהאיכר זנזורי.

החקלאי הצעיר ביותר כיום בן 64 אומר שמעון זנזורי חקלאי ותיק ממושב שדה עוזיהו "האיכר זנזורי" .

אז מה יקרה  בעוד שלוש שנים  כאשר החקלאי הצעיר ביותר יגיע לגיל 67 לגיל הפנסיה?

היעד: לאפשר לחקלאים להמשיך ולספק את ביטחון המזון של מדינת ישראל.

ב- 15 שנים האחרונות האוכלוסייה עלתה פי 2 ועומדת כיום על 8-10 מיליון תושבים.

מה שאומר שהצריכה גדלה והייצור נשאר במקום , מלבד דור שני בחקלאות אף אחד לא רוצה להמשיך לעסוק במקצוע "החקלאות לא תשרוד עוד הרבה שנים".

עצמאות כחול-לבן תלויה בחקלאות כחול-לבן. לכן המשוואה פשוטה: ככל שהחקלאים יזכו לגיבוי רב יותר ולסיוע בהשקעות תקציביות מרשויות המדינה – כך יוכלו לייצר מזון איכותי יותר, בכמויות גדולות יותר ובמחיר סביר יותר

החקלאות הישראלית פועלת 24 ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. החקלאי הישראלי, בכוח היוצר שלו, הבורא מזון כמעט יש מאין, מהווה עוגן משמעותי במפעל העצמאות של עם ישראל בארצו. לא בכדי חקלאי ישראל הם שמסמנים את קו הגבול בכל אחת מקצוות הארץ..

חקלאי זה מקצוע שמורכב לפחות מ-20 מקצועות: אגרונומיה, פיתוח זנים, מחלות קרקע, אקולוגיה, איכות סביבה, הדברה, מעבדה, מספרי חלקות, חממות…

מקצוע הומוריסטי החקלאי משקיע גידול , חממות, שנים, פיתוח ואין לו מושג כמה יקבל בסוף על קילו.

דור הולך ונעלם וכך גם החקלאי מבין שהעלויות והמיסים עולים אבל ההוצאות לא משתנות: עלות חומרי הגלם זינק כמעט פי 400% וברגע שהחקלאי ועלה את המחיר מתחילים ייבוא מחו"ל והחקלאות דועכת במקום לשמור על הבטחון הכלכלי במדינה ולעודד את היצור כחול לבן בארץ עושים יבוא מוזל, אבל מה יקרה שלא יהיה חקלאים ? ונכנס למצב מלחמה ?

או מגפה כמו הקורונה? אין ייבוא לארץ ואז מה יקרה ?

ברוח חג העצמאות, עלינו לשוב ולהזכיר כי עצמאותנו כוללת בין היתר את יכולתה של מדינת ישראל לקיים את עצמה מבחינה חומרית, באמצעים שלנו, על אדמתנו שלנו. האמת צריכה להיאמר: בעידן בו אנו חיים, לא כל השפע החומרי שרואה הישראלי על מדפי הסופרמרקט מיוצר כאן. אחוז ניכר ממוצרי הצריכה והמזון הנמכרים בארץ מיוצרים במדינות אחרות ומגיעים אלינו בדרך הים, האוויר או היבשה.

החקלאים הישראלים קורסים. מזה שנים שהם מתריעים על מחסור בתמיכות וחוסר עידוד של המדינה, אשר מובילים לעיתים לפשיטת רגל של החקלאי עצמו, אבל גם לכך שאט אט ישראל מאבדת את אחד מהדגלים המשמעותיים שהיו לה מאז ומעולם – חקלאות ישראלית מקומית.

שמעון זנזורי שידוע בתחום ומוכר "האיכר זנזורי" פגש בישיבות את שר החקלאות ופתח בפניו את המצוקה שקיימת , השר אבי דייכטר הגיע לשמוע את החקלאים ולומד את החומר ואת הנתונים כדי לסייע להם להציל את השורדים האחרונים שבזכותם יש לנו "ארץ זבת חלב ודבש".

מתוך ועידת החקלאות

 

קרדיט צילום יקיר אסידו

שתפו את הפוסט!