25 באפריל 2024 18:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב היוצר יוצא לדרך עם השקת יינות שהן יצירות אמנות

 

 

 ??????????

פסח מתקרב וזה הזמן לבחור יין למצוות ארבע כוסות ולא רק, יין אדום מומלץ בכל ימות השנה ובכלל זו גם מתנה נאה.

בימים אלו מושק "יקב היוצר" שחרת על דיגלו עידוד היצירה והאמנות בישראל. היקב בחר במספר אמנים ישראלים מעוררי השראה שחלקם יהיה שותף לסדרות החדשות:

הזמרת אפרת גוש, השף ניר צוק, הסופרת ענת לב אדלר, האמן הבינלאומי אילן אדר והצ'לנית טללית צ'רסקי מהפילהרמונית

היקב הוא מבית יקב ארזה הירושלמי הוותיק ואחד הגדולים ביקבים משפחתיים. יקב "היוצר" מציע יין פרימיום שיושן בחביות עץ במשך שנה עד שנתיים (בהתאם לסדרה) לרשתות השיווק כחלק מתפיסה כוללת להנגיש יין איכותי לקהל הרחב. על פי ההערכה מחירו של היין יהיה נמוך משמעותית מיין באיכות מקבילה הנמכר בחנויות המתמחות ביין.

 ??????????

יקב היוצר גאה להציג 3 סדרות: בראשית, Virtuoso ו- Lyrica ,הכוללות בעיקר יינות אדומים, המבוססים על יינות זניים, לעיתים מכרמים שונים. כוונתו הראשית של היינן הראשי, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין הייתה להביא מוצר שכולו יצירה שהינה שילוב של מקום, זן ויוצר ולא לכבול אותה רק ב- Terroir.

לדברי היינן המטרה המוצהרת היא לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל היינות עברו מגע ארוך מאוד עם עץ אלון, אולם עברו תהליכים של בחירת סוג וגיל החביות בכדי לשמור טעמי החבית, אך לא למחוק את ביטויו של כל זן וזן.

 

קיבלתי להתנסות את השיראז מהסדרה Virtuoso, בסדרה זו רב היינות מיקב יחידני. הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ 3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 18 חודשים. עיצוב סדרת Virtuoso נעשה בקפידה ובייחודיות ומגיע השראה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל זכוכית בוטיק בצרפת ותווית המשלבת אלמנטים כמו הבלטות ופוייל זהב עדין המקנות לבקבוק מראה ייחודי ובולט על המדף. (מחיר ברשתות השיווק 40-50 ₪ )

השיראז מופק מ 2 כרמי שיראז צעירים: אחד מעט צפונית לכפר תבור והשני (4 ק"מ דרומית לראשון) במורד מדרון על יד קיבוץ עין דור (מתחת לכרמים של יער נטופה) שנבצרו שניהם בשבוע השני של אוגוסט 2013. כהל: 13.1%, רך ועוצמתי. אחרי השריה ומיצוי הקליפות היין עובר לחביות עץ אלוןל18 חודש. הסדרה לוקחת השראה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל זכוכית בוטיק בצרפת ותווית המשלבת אלמנטים כמו הבלטות ופוייל זהב עדין המקנות לבקבוק מראה ייחודי ובולט על המדף.

הייו השני הוא GSM(גרנאש-סירה-מורבדר). מסדרת Lyricaהסדרה היוקרתית בנויה על זנים ים תיכוניים בעיקר "צרפתיים" -בשלושה יינות 'זנים טהורים' ויין אחד שהנו ערבוב של שלושת הזנים של דרום צרפת. רוב היינות מכרם יחידני. הסדרה כוללת מספר זנים

 

ה  G.S.M.: גרנאש-סירה-מורבדר: מורכב לפי סדר 10%-40%-50%, מ-2 כרמים סביב להר תבור. המורבדר והגרנאש מהכרם התלת זני שמדובר להלן, גם חלק מהסירה מגיע מאותו הכרם. החלק השני של הסירה מגיע מכרם הנמצא 5 ק"מ צפונית. כהל: 13.8%, עדין וקטיפתי.

כמובן שהמבחר גדול סדרת בראשית- מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. ובנוסף זן לבן אחד – סוביניון בלאן.

אודות יקב היוצר

 

היקב החדש שהוקם בהשקעה של כ-7.5 מיליון ₪, הכרמים משתרעים על פני מאות דונמים מחבל לכיש בדרום ועד צפון הארץ וצפוי להפיק כ-400 אלף בקבוקים בשנת 2016 , 650 אלף בקבוקים בשנת 2017 וכמילון בקבוקים בשנת 2018. המסע בעקבות יין היוצר החל לפני כשבע שנים במוחו וליבו של אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין שלמד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה ועלה לארץ עם חלום אחד – להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. בתחילת שנות האלפיים, הוביל ליכטנשטיין את מהפכת האיכות ביקבי כרמל ובשנים האחרונות עמל ליכטנשטיין, יחד עם משפחת שור בעלי יקב ארזה, מהיקבים הוותיקים בארץ על מהפכת איכות נוספת ליצירת יין פרימיום חדש ויצירתי. במסגרת מהפכת האיכות , היה מעורב ליכטנשטיין בטיפול בכרמים כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים ויצר סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים וזכו לפרסים בארץ ובעולם.

התהליך הסתיים בימים אלו, עם השקתו של יקב היוצר .

 

אמן היין מעורב בכל שלב בתהליך הייצור – מגידול הגפנים ועד לביקבוק ולשיווק.דוג' לתוצרים ראשונים איכותיים הן שתי סדרות מרתקות – "האוטר" ו-imed לבית ארזה אשר זכו להצלחה כבירה וקצרו פרסים בארץ ובעולם. בעקבות הצלחת הסדרות הוחלט בהנהלת היקב, לבנות מתקנים ייחודים לסדרות בהם מכלים נפרדים, חדרי קירור ומעבדה ובסופו של תהליך הוגדר כיקב נפרד. יחד עם הנהלת החברה, מוביל ליכטנשטיין בשנים האחרונות תנופת פיתוח מרשימה וחדשנית, הכוללת הגדלה משמעותית של כרמים באזורים מובחרים, המספקים ליקב ענבים מזנים איכותיים וכן גידול דקדקני של זנים ייחודיים וטרנדיים מן העולם. בנוסף, שוקד פיליפ על פיתוח ושיכלול קווי הייצור על מנת להביא לאוהבי היין טעם וארומה חדשים וייחודיים, מכל בציר וכל כרם.

 

היקב מתייחס לתהליך יצירת היין כיצירה אומנותית זהו סיפור על השראה ויצירתיות, על ניצוץ של גאונות, על צירוף חדש ומרגש של טעמים וניחוחות, של רקיחת זני ענבים ייחודים היוצרים יין שהוא יצירת אומנות

בכל אחד מהיינות המטרה המוצהרת הייתה לא לתת לעץ להשתלט על היין, החבית אמנם מורגשת ביינות אך לא מוחקת את ביטוי הזן. היינות בהגדרתם אינם מכרם יחידני או אזור מוגדר למרות שבפועל כמעט כל היינות של שתי הסדרות הגבוהות עונים להגדרה "כרם יחידני".

לחיים!

??????????

כשר: בהשגחת בד"ץ עדה חרדית והרבנות הראשית מעלה אדומים. ניתן להשיג ברשתות השיווק וחנויות היין המתמחות

 

היוצר. יין מעורר השראה.

שתפו את הפוסט!