19 באפריל 2024 23:44
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אחותנו הקטנה" סרט בקולנוע לב

 

 our little sister - pic (12)

מפעם לפעם מגיע לכאן סרט יפני, וכשהוא מגיע זה בדרך כלל מסמל איכות מסוימת. הקולנוע היפני שונה, הוא בדרך כלל מאוד אסתטי, נוגע בנקודות שלא תמיד מעוררים אותן ובטח שלא בדרך היפנית.

"אחותנו הקטנה", סרטו החדש של הבמאי היפני הירוקאזו קוראדה ("סיפור משפחתי"), הוא דרמה עדינה ורגישה על חיי היום יום ביפן, ועל ארבע אחיות שמתמודדות עם החיים המקצועיים, האהבות, ההורים הנוכחים-נפקדים, האכזבות והמתחים – יחד.

בסרט שלפנינו דרמה קרה ומאופקת, אנושית מאוד המתנהלת באיטיות רבה ולקראת הסוף אולי באיטיות רבה מדי.

משפחה מתפרקת (בדיעבד) והאב מתאהב באשה אחרת ונוטש את משפחתו עם שלש בנות. לאב נולדת בת מהאישה השנייה. 15 שנה לאחר מכן הסצנה שבעצם תתחיל את עלילת הסרט היא לווית האב אליה מגיעות 2 מן הבנות. הן מציעות לאחותן בת ה-15 לעזוב את הבית בו גדלה ובעצם היא זו שטיפלה כנראה באב (האישה כנראה נפטרה ויש אם חורגת) ולבוא עימן ולגור איתן.

הסרט מדגיש את התא המשפחתי הזה, הארוחות והמפגש סביב הארוחות בבית ובחוץ זה הצד הקולינרי אבל לא יתרה מכך. בהזמנה לסרט הודגש הצד הקולינרי ואמנם הרבה קורה כאן סביב האוכל והארוחות אבל אין כאן מסר קולינרי או צילום הכנה או מתכון שנלמד. דווקא היה מקרל מטוגן שסוזו האחות הצעירה אהבה, או יין השזיפים הירוקים וטוסט עם סרדינים ועוד שגורמים לך לצאת רעב אבל לא הייתי מסווג אותו כסרט קולינרי, אבל זו דרמה מעולה! בעצם "סיפור משפחתי" או "סרט נשים".

our little sister - pic (10)

158760

המשפחה היא משפחה לא טיפוסית, שלש בנות שחיות באותו בית אשר אם הבנות גם היא נטשה אותן כך שהבת הבכירה היא זו שבעצם מקריבה את החיים ומגדלת אותן ודואגת כך גם לאחות החדשה, אותה הן מחליטות לאמץ. האחות בעצם יתומה, נערה קצת מופנמת, ביישנית ומנומסת יתר על המידה. אחרי שהייה קצרה בחברת שלש אחיותיה גילתה את חדוות החיים וגם הכירה חבר בבית הספר והפכה למתבגרת טיפוסית שאפילו משחקת כדורגל…

244433

our little sister - pic (1)

מערכת היחסים שלה עם האחיות, הרומנים, והפגישה עם האם שבאה לבקר מדגישים את קרירות היחסים, לא ראיתי לא חיבוק ולא נשיקה. יחד עם זאת הסרט מטפל ורומז על חיי האהבה של הנשים הצעירות וביחסיהן עם הסביבה ועם האם שנטשה אותן לפני שנים ולפתע באה לביקור, כן גם למשפחה זו יש שלדים בארון והם יוצאים…

הסרט מתרחש בעיירה קטנה ,הנופים ופריחת הדובדבנים יפים, אבל זה בהחלט נוף כפרי מיוחד.

טריילר

https://www.youtube.com/watch?v=Sraij9WCLR8&feature=youtu.be

 our little sister - pic (9)

סרט שנוגע. משחק מצוין, צילומי נוף מרהיבים.

קרדיט צילומים: באדיבות בתי קולנוע לב

המלצת צפייה, קולנוע לב דיזינגוף

שתפו את הפוסט!