29 במרץ 2024 7:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איתמר ודניאל קונצרט בסימפונט רעננה

 

הזדמן לי להאזין לצלילים הנהדרים הבוקעים מכינורו של הסולן איתמר זורמן

בסימפונט רעננה תחת ניצוחו של המנצח דניאל כהן על התזמורת המעולה הזו.

 

דניאל כהן, צעיר נמרץ ומוכשר המשמש כיום המנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית "עדן" בלונדון. כבר ב 2008 שימש המנצח הראשי של התזמורת הקאמרית בגרז'י והוא המנהל האמנותי של האנסמבל גרופיוס ומתמחה ביצירת סינטזה בין תיאטרון למוסיקה והוא גם משמש מנצח הבית של התזמורת הקאמרית הישראלית.

אני חייב לציין שממש התרגשתי לפגוש אדם מוכשר כזה פנים אל פנים ואף לשבת לסעוד עימו לאחר הקונצרט.

 

דניאל גם ניצח על האופרה רוסיני עם הסטודיו של האופרה הישראלית, וניצח על הפילהרמונית הישראלית ועוד…

בקיץ הקרוב אני קורא כי דניאל ישמש מנצח אסיסטנט של המאסטרו דניאל ברנבוים עם תזמורת הדיוואן מזרח- מערב.

 

כאן בערב זה הוא ניצח על תזמורת הסימפונט בביצוע הסימפוניה מס 49 של היידן בפה מינור – "הפסיון " התאווה. אלו ארבעה פרקים נעימים בעיקר כלי מיתר ושני אבובים לדעתי ואולי עוד שני כלי נשיפה. לטעמי היצירה שונה מיצירותיו של היידן ויש בה משהו סוער ונועז אבל זו הרגשתי. אני לא מומחה למוסיקה, רק מאזין טוב.

הסימפוניה מחולקת לארבעה פרקים:

אדאג'ו – שהוא פרק איטי

אלגרו דה מולטו – מהיר ונמרץ

מינואט טריו בו נשמעו היטב האבובים והיה שקט ונעים

ופרסטו פינאלה מהיר ונמרץ גם הוא.

 

החלק השני הוא קונצ'רטו לכינור מס 1 בסול מינור אופ. 26 של ברוך אותו ניגן הסולן הוירטואוז איתמר זורמן. רגעי הנאה שלא אשכח. חוויה מיוחדת שאני שמח שהזדמנתי להאזין לה.

 

איתמר זורמן הוא הזוכה בפרס הראשון בנגינת הקונצ'רטו של מוצארט בתחרות פרייבורג הבינלאומית 2010 . הופעת הבכורה שלו הייתה בקרנגי הול כסולן עם התזמורת הסימפונית האמריקאית. כמובן הוא ניגן עם עוד תזמורות מפורסמות וזכה בעוד פרסים  במקומות ראשוניים בתחרויות נוספות.

איתמר בן למשפחת מוסיקאים, בוגר הקונסרבטוריון הישראלי בו החל ללמוד בגיל שש! והשלים את לימודיו באקדמיה ע"ש רובין בירושלים ועוד

לא מצאתי קטע משל זורמן פרט לקטע שלי

אז אני מגיש לכם את פרלמן.

http://www.youtube.com/watch?v=qWsjOqESP4I

 

ברוך לגבי הוא מלחין בלתי ידוע הוא שלט במגוון רחב של סגנונות והפגין שליטה מדהימה ברזי המוסיקה והיצירה.

הקונצ'רטו לכינור מס 1 הוא מהמפורסמות שביצירותיו ואכן נהנתי להאזין לה דרך הצלילים של התזמורת הסימפונט רעננה והסולן איתמר זורמן.

כמו כן התזמורת נגנה קטע משל כרוביני: הפתיחה לאופרה מדיאה. כרוביני למרות מוצאו האיטלקי נחשב למלחין אופרה צרפתי. האופרה מדאה שלו זכתה להערכה רבה והמלחין היידן אף שיבח אותה כך גם בטהובן, מנדלסון, ואגנר, וברהמס אשר אמר עליה" האופרה מדאה מייצגת את האמנות הדרמטית הנעלה ביותר"

 

התזמורת בניצוחו של דניאל כהן סיימה במוצארט בסימפוניה מס 35 ברה מז'ור (הפנר) ק.385.

למההפנר? כי  משפחת הפנר מזלצבורג הזמינה אצל מוצארט סרנאדה לאירוע משפחתי. הצלחתה של הסרנדה עודדה אותו לכתוב סימפוניה שלמה ומה שחשוב מבחינתי… שהוא העשיר את הסימפוניה בנגינת חלילים וקלרניטים מה שאפשר לי ליהנות מנגינתן של הנגניות מיכל בית הלחמי – קלרניט, ועדי מנצל חליל צד.זו יצירה נמרצת עם הרמוניות נועזות כאשר פרק האנדנטה מחזיר אותנו לאווירת הסרנאדה. יש ביצירה רעיונות מוסיקליים מעניינים ומהנים את המאזין.

 

 

שתפו את הפוסט!