25 באפריל 2024 20:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אליפות הפיצאיולו של ישראל ׳גביע קאפוטו׳ נבחר נבחר הפיצאיולו של ישראל

DSCN9729AA

בערב מרתק וטעים התקיימה תחרות הפיצאיולו 2018 על גג עזריאלי. התחרות בחסות חברת קאפוטו הייתה מעניינת למרות שהשופטים טעמו את הפיצות טרם ההכרזה הרישמית שזהו תהליך ארוך ומייגע בסופו של הערב התקיים באמפיתיאטרון של עזריאלי הטקס המרשים.

בתחרות התחרו למעלה מ 60 אופי פיצה מהפיצריות והמסעדות המובילות בארץ ופיצאיולו ישראלים שחיים ברחבי העולם והגיעו במיוחד לתחרות. מרבית המתחרים התחרו בשני המיקצים: קלאסי והfreestyle ונטעמו למעלה מ 120 פיצות. הזוכה הגדול הוא אדהם מקאזחה שגרף מקום ראשון כפול בשני המקצים.

 

אליפות אופי הפיצה המסורתית הגיעה לישראל והתקיימה אמש: פיצאיולו ישראל – גביע קאפוטו 2018. אדהם מקאזחהשזכה בשני המקצים: הקלאסי והפריסטייל (פיצה "השמש שלי" עם פרחי זוקיני, אנשובי, זיתים, בורטה וכמהין שחור) . בקטגורייה המסורתית הגיש אדהם "פיצה קאפרי" . אדהם יתמודד וייצג את ישראל בתחרות הפיצאיולי העולמית שתתקיים בנאפולי בחודש יוני 2019. לצידו יתמודד הפיציולו הצעיר – אלמוג אשכנזי, מקפה נאפולי, אשר הגיע למקום השני עם ה" Pizza Fest" במסגרת הקטגוריה היצירתית.

פאנל השופטים כלל את אלוף הפיצאיולו הבינלאומי ואחד מעשרת הפיצאיולו הטובים בעולם – דוידה צ׳יביטיילו – Davide Civitiello, השף מנה שטרום, אלי אברהם מ"לחמא", מאיר דנון, עזרא כהן הבעלים של "מחלבות גד", חיים שפיגל מנהל מזון ומשקאות של מלונות דן, פפה ג'ורדינו , מקס גאוידו מנציבות הסחר האיטלקית , מרקו פיירו מפירנצה וסרג'יו מיקו יו"ר איגוד הפיציולי הנאפוליטני . התחרות מחולקת לשתי קטגוריות: קלאסית ו-Free Style שמטרתן להציג אינטרפרטציות שונות – גישה מסורתית מקצועית, מול יד חופשית וטרנדים מובילים של שחיתות ואוכל רחוב, איטליה מול התפתחויות שונות של הפיצה בעולם כולו. המתחרים בוחרים בין מגוון סוגי תנורים: טאבון גז, טאבון חשמלי או תנור אבן חשמלי.

 

פיצה נפוליטנית קלאסית היא פיצה תפוחה ורכה יחסית, עם שוליים רחבים. היא נאפית בטבון אבן עם זרדי עץ, בחום של 450 מעלות למשך לא יותר משישים שניות

את הפיצה הנאפוליטנית מכינים בתנור לבנים מסורתי בחום גבוה, וזמן האפייה שלה הוא בדיוק שישים שניות. הנאפוליטנים מדקדקים מאוד באופן הכנת הפיצה. הפיצה הנאפוליטנית שונה בתכלית מפיצות אחרות. היא עגולה, בעלת שוליים עבים וחלק פנימי של בצק דק שגולת הכותרת היא רכותו, איכות שמבדלת אותו משאר הפיצות הקראנצ'יות בדרך כלל.

אדאם מאקחזה אלוף האלופים
אדאם מאקחזה אלוף האלופים צילום רועי טוכבנד

 

אדאם מאקחזה צילום רועי טוכבנד3
אדאם מאקחזה צילום רועי טוכבנד

אלוף האלופים לשנת 2018 גביע CAPUTO, אדהם מקאזחה בן 31 מנצרת, מתגורר באיטליה ב-12 שנים האחרונות בעיר פירנצה ועובד בPizzeria sud-. Pizzeria Sud הינה אחת הפיצריות המפורסמות ביותר בפירנצה ובאיטליה, ההתמחות של הפיצרייה היא בפיצה הקלאסית אשר מאוד דומה לנפוליטנית. לדברי מקאזחה "להיות פיצאיולו ישראלי באיטליה בהתחלה היה קשה כי עבור האיטלקים הפיצה היא מאוד קדושה, וכאשר הם רואים זרים עושים אותה בהחלט הם לא סומכים, אבל מהיום הראשון שלי בעבודה נתתי את הכל, ואני תמיד כיבדתי את חוקי הפיצה". ומוסיף "לא חשבתי כלל שאזכה, בתחרות פגשתי פיצאיולו ברמה מאוד גבוהה ולכן הזכייה זו הפתעה מרגשת מאוד."

DSCN9750A

DSCN9761A

ADSCN9765

ADSCN9736AA

 

 

תחרות גביע CAPUTO העולמית – המונדיאל של הפיצה, מתקיימת בנאפולי מזה 17 שנה, במקביל לתחרויות במדינות שונות ברחבי העולם בה מתחרים טובי הפיציאולי מכל מדינה ומייצגים את ארצם בתחרות הנחשבת ביותר באיטליה: אליפות העולם – גביע CAPUTO , הנערכת במסגרת NAPOLI PIZZA VILLAGE בכל חודש יוני. הזוכים מקבלים את חותמת האיכות והכבוד של הגוף המוביל את ענף הפיצות בעולם.

 DSCN9675A

DSCN9678A

DSCN9680A

DSCN9705A

DSCN9696A

DSCN9697A

DSCN9721A DSCN9723A DSCN9745

פיצאיולו ישראל 2018 – גביע CAPUTO

www.pizzaioloisrael.com

 

קרדיט מיוחד מגיע לחברת גד שנתנה חסות ופתחה שולחן מדהים, החברה הזו שהביאה לראשונה את המוצרלה לארץ אכן ראויה לציון מיוחד

DSCN9689A

DSCN9682A

DSCN9684A

ציון מיוחד מגיע לחברת "ביסקוטי" על הספוליאטלה המדהים והטעים סוף הדרך

DSCN9691A

DSCN9692

וברור לכל דוכני הפיצה שהיו שם וגם האפרול והבירה והקינוחים ומה לא .

DSCN9708A

DSCN9710A

DSCN9732A

 

 

 

שתפו את הפוסט!