20 באפריל 2024 11:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אליפות הקינוחים ישראל 2012

במסגרת תערוכת ישראפוד 2012 ובחסות ויוזמת חברת טרה ואחרות התקיימה אמש 20.11.12

התחרות הגדולה על אליפות הקינוחים.

בכנס הוכרזו הזוכים המאושרים בתחרות "אליפות ישראל בקינוחים" שירכיבו את נבחרת ישראל שתתחרה באליפות העולם בצרפת:

במקום הראשון- שף קונדיטור של לחמי אלון גולדמן

במקום השני- הקונדיטורית ענת אלון (לשעבר הייתה הקונדיטורית של חיים כהן)

מאות קונדיטורים וחובבי בישול מרחבי הארץ הגיעו לכנס הראשון מסוגו בישראל ביוזמת מחלב טרה ואיגוד השפים הישראלי- "כנס טרה לקונדיטוריה". במסגרת הכנס המרהיב זכו המוזמנים להרצאות מרתקות ומקצועיות אודות התחום, מגמות בשוק, טרנדים ועוד ונהנו מאווירה בינלאומית אשר הוכיחה את הייחודיות של טרה בתחום. בכנס הועברו שתי הרצאות טעימות במיוחד – סדנת פטסירי של השף קונדיטור דיוויד אוסטרייט מבלגיה וסדנת שוקולטייר של השף קונדיטור דיוויד דוקאמפ מצרפת. במהלך היום  התחרו 12 קונדיטורים על מקום בנבחרת ישראל בקינוחים ובשעות הערב הוכרזו הזוכים המאושרים אשר בשקלול של מנותיהם בכל חמש הקטגוריות זכו לציונים הגבוהים ביותר: במקום הראשון זכה שף קונדיטור של לחמי אלון גולדמן כאשר המנה אשר הובילה לנצחון הינה גרסתו המיוחדת למקרון- פינגר מקרון במילויים שונים ומיוחדים כגון פירות יער. במקום השני זכתה הקונדיטורית ענת אלון כאשר המנה שחתמה את ההחלטה על ניצחונה הינה קינוח  גבינה אישי מיוחד בצורת ביצה, כאשר הביצה עשויה משוקולד וממולאת בקרם גבינה ורוטב משמש-תפוז על קן של קדאיף.  השניים יצטרפו לנשיא האופים והקונדיטורים באיגוד השפים הישראלי ג'קי חזן וייצגו את ישראל באליפות העולם בקינוחים שתתקיים בצרפת בשנת 2013.

 

שופטי התחרות: המאסטר שף קונדיטור מיקי שמו,  השף דיויד דוקאמפ (Ducamp David) קונדיטור מצרפת, יוצר אומנותי בקונדיטוריה ומתמחה בניפוח סוכר, השף דיויד אוסטרייט (David Austriit ) קונדיטור ושוקולטייר מבלגיה וג'קי חזן נשיא האופים והקונדיטורים באיגוד השפים הישראלי, טעמו במהלך כל הערב את הקינוחים המיוחדים והמרהיבים של 12 הקונדיטורים שהגיעו לגמר ולאחר כארבע שעות של תחרות, נבחרו כאמור שני הזוכים המאושרים.

 

יח"צ

יחצ

גיא אדרי, מנהל שיווק שוק מקצועי בטרה: "לאחר חודשים של היערכות לכנס המיוחד והראשון מסוגו שערכה מחלבת טרה ניתן לומר כי מדובר בכנס מוצלח אשר עלה על כל הציפיות שלנו. הקונדיטורים שלקחו חלק בתחרות אליפות ישראל בקינוחים היו מהרמה הגבוהה ביותר בישראל והוכיחו כי ישנו דור חדש של קונדיטורים בתחום. אנו שמחים על הזכות לטפח ולקדם את תחום הקונדיטוריה בישראל ורואים כבוד גדול על מתן החסות בתחרות ישראל בקינוחים. אני מאחל בהצלחה לשפים קונדיטורים שנבחרו ובטוח כי ייצגו את ישראל בכבוד בצרפת".

ג'קי חזן , נשיא האופים והקונדיטורים באיגוד השפים הישראלי: "שמחתי להוביל במהלך החודשים האחרונים את התחרות "אליפות ישראל בקינוחים". זכינו לקבל עשרות הצעות למתכונים מיוחדים והבחירה ב- 12 שהגיעו לגמר היתה לא קלה. הכנס המיוחד שטרה ואיגוד השפים יזמו הציג את האיכות הגבוהה של הקונדיטורים בישראל. אני רוצה להודות ל- 12 המשתתפים שהגיעו לגמר ועבדו רבות על מנת להכין את המנות המיוחדות בחמש הקטגוריות בשעות הכנס אך לצערנו רק שניים יכלו לזכות ולהצטרף אליי לנבחרת ישראל בקינוחים."

הסתובבתי שם אמש בתחרות , צפיתי בשופטים ובמתמודדים הנרגשים אך הנחושים לזכות ומתייחסים להכנות ולעבודה ברצינות. בהחלט ניתן לזקוף לזכות כולם יצירתיות וביצוע מעולים.

וכן יש לנו בארץ שפים קונדיטורים צעירים מאוד מוכשרים ומבטיחים.

בכל השאר ניתן להתרשם מהצילומים

שתפו את הפוסט!