28 במרץ 2024 19:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדיב מסעדת שף במלון WEST אשדוד

דברים שלא ידעתם על אנדיב, אנדיב ( עולש ) הוא צמח שמסייע להורדת כולסטרול ולטיפול בחוסר תיאבון. שני דברים שאתם צריכים לשכוח מהם כאשר אתם באים לאכול באנדיב מטבח ים תיכוני מסעדת השף גיא פרץ במלון ווסט ( WEST) באשדוד.

האנדיב הוא ירק מעדן לאניני טעם במטבח האירופאי, מגדלים אותו לפי דעתי החדרים חשוכים, כאן במסעדת אנדיב באשדוד מוציאים אותו לאור. טעמו המריר משהו מגרה את בלוטות הטעם ופותח לכם תיאבון. אולי זו הסיבה שסיימתי את ארוחת הטעימות ולא הייתי היחיד שאמר : מצידי אפשר להתחיל הכל מהתחלה…

אז כשאתם באים ל ENDIV West Hotel Ashdod  תשכחו לרגע מהדיאטות תזמינו קודם  סלט אנדיב שהוא אחד מהסלטים המעניינים והעשירים שאכלתי לאחרונה, יש בו בין היתר סלקים צנוניות טריות פקאנים מסוכרים בצל סגול קצוץ ועוד המון ירק ודברים טובים ( 48 ₪ ) שיכינו אתכם לאחת הארוחות הבלתי נשכחות. ואשדוד אתם יודעים זה חצי שעה נסיעה מתל אביב או ראשון לציון. הטיילת באשדוד והאווירה מבטיחים לכם חוויה ואווירה שלא לדבר על המסעדה עצמה, המיקום, העיצוב האוכל והשירות. וגם לא צריך להוציא ויזה על מנת לפגוש את המטבח האישי של השף המתלבש – גיא פרץ ולטעום את המנות הנפלאות..

גיא פרץ אם אתם לא מכירים הקים את אנדיב כמסעדה שלישית, לאחר שהראשונה הוותיקה שלו "גספצ'ו" במלון הולידיי אין באשקלון זכתה להצלחה ובעקבותיה לפני כשנה פתח את   " קונפי" במלון הבוטיק קראון פלזה בחיפה וכעת המסעדה החדשה אנדיב באשדוד. זאת לאחר שליווה הקמת עשרות אם לא מאות מסעדות ומיזמים קולינריים בארץ וגם בעולם. ניצח בתחרויות בינלאומיות לשפים בעולם וגם בארץ והוציא לאור לפחות שלושה ספרים, האחרון שבהם ספר הבשר להיט חובה במטבח. וכעת אני יודע שהוא מתכוון להוציא לאור עוד ספר וגם עומד להכריז על פתיחת מסעדה חדשה נוספת באשדוד, חלבית הפעם, ואני רק שואל את עצמי: איזה בטריות יש לו לשף המתלבש- גיא פרץ.

גילוי נאות: הגעתי לארוחת טעימות עם כמה בלוגרים או בלוגריות , וההתרשמות מהמנות היא אובייקטיבית.

המלון עצמו מכיל כ 90-110 חדרים להבנתי, זהו מלון בוטיק לעסקים אבל לדעתי יש גם מה לעשות באשדוד ובסביבה וליהנות מחופשה, אולי חופשה קולינרית…. במסעדה עצמה 90 מקומות ישיבה, עוד 80 במרפסת הקיץ שתפתח עוד חודש ושני חדרים פרטיים עם 20 ו 30 מקומות.

טוב באנו לאכול …

סביצ'ה דג ים טרי, בדרך כל זה בס, הפעם לדעתי היה דניס, המנה מוגשת בקערה השוחה באמבט קרח על מנת לשמור על הטריות יש בה בנוסף לטעמים של הים בצל קצוץ הרבה כוסברה ירוקה טרייה, וצנוניות. מנת פתיחה של כיף, לשבת מול הים הנשקף מהחלון והטיילת ולהעביר חוויות.     (34 ₪)

פלחי סלק בבלסמי מצומצם שמן זית ושבבי שום מקורמלים שהיו בכמה מהראשונות וממש הפכו להיט. המנה מעוטרת בלבבות אנדיב מרירים והשילוב הזה של סלק מתקתק והאנדיב יוצר מרקם וטעם חדשים. (28 ₪) לא לפספס.

חציל אנדלוסי קלוי על מצע של אריסה וקרם לימון כבוש ושום ממש כבש אותי גם כאן כשאתה גורף מהמנה יחד את החציל עם האריסה המצוינת והלימון הכבוש אתה יוצר טעם של מרוקו שמבקש עוד. ( 28 ₪ )

צילום שוש חזן

 

הפתיע אותי גיא שהגיש את מנת הארטישוקים הצלויים בוויניגרט לימון. " גיא זה ארטישוק איטלקי" אני שואל. " לא, זה הארטישוקים של שפיר" הכל תוצרת הארץ, אז מי שניקה אותם וגילף אותם היה באמת אומן ואלכס השף במטבח שהכין אותם ממש שאפו ענקי, וזיתי הטאסוס שמסביב, איפה מוצאים כאלו טעימים? ( 32 ₪)

 

מטבח ים תיכוני שמבוסס על מסורת מרוקאית עתיקת יומין לא יכול בלי פלפלים חריפים שרופים. אז טעמתי, אזרתי אומץ וטעמתי, אני יכול לאשר לכם: חריף אש! מה עוד השף אומר שהם צלויים בשמן ארגאן ממרוקו , הללויה.( 22 ₪ )

צילום שוש חזן

אחרונה במנות הראשונות זה הקרפצ'ו סינטה, מתכון בספר הבשר…קרפצ'ו צרוב, שום קונפי ובלסמי כיף של מנה. ( 48 ₪ )

המנות הראשונות לוו בלחם הבית העשוי מבצק ספינג' , משהו טעים, סחוג, זיתים בסחוג טחינה עם עמבה ואיך לא? שום קונפי.

צילום שוש חזן

כוס יין מרלו של יקבי ברקן ריענון החך, ואנחנו מוכנים לעיקריות.

אחת ממנות הדגל והיוקרה של המסעדה זה כמובן רוסיני דה שף, פילה בקר עליו מונח בכבוד כבד אווז שניהם ניצלו למידה נכונה של עשייה בגריל, התגלגלו ברוטב יין אדום ומסביב בטטות צלויות ומלח גס. רק חסרה מוסיקה של רוסיני שתלוה למנה הנפלאה הזו שמהר מאוד ביקשנו עוד. התענוג הזה לא זול אבל זו חוויה גסטרונומית צרפתית ( 149 ₪ ) רק היה חסר לי טוסט או בריוש שיהיה קלאסי. כבד אווז קלאסי על בריוש יש בראשונות (85 ₪) למי שמתעקש. לא לדאוג לכולסטרול כי אכלנו אנדיב בהתחלה, זוכרים?

סטייק אנגוס מהצלע החמישית יביא אתכם לטעמים של השדרה החמישית, תשכחו ים תיכון ככה צריך להיות סטייק, ורבותי זה הסטייק השני שאני אוכל באשדוד שאני נותן לו מצוין, הפעם זו הייתה התעלות. נו ברור שהוא נעלם, נמס בפה והתבקש עוד אחד. ( 129 ₪) מחיר הוגן לסטייק מעולה, אם תרצו אנטרקוט ורד הצלע תמצאו גם ( 109 ₪) ואם אתם קרניבורים אמתיים ואמיצים אז בבקשה : פריים ריב על העצם 700 גרם 179 ₪. חוויה.

המנה הכי חלשה יחסית הייתה פרגיות בסילאן, מדת העשייה הייתה מדויקת אבל אולי אכלנו יותר מדי דברים משובחים מסביב,  ( 82 ₪ )

צילום שוש חזן

מנה נוספת שראויה לציון לשבח היא צלעות בייבי טלה , כאלו , באיכות  ובטעם לא אכלתי הרבה זמן אם בעכל, כרסמתי עד העצם. זה מוגש על מצע ירקות שורש וקונפי עגבניות שרי ורוטב יין אדום. תשמעו אם אתם בעניין של טלה, לכו על זה, המלצת הששת. הוא לווה בקונפי שום וקערית עם ירקות ותפו"א קלויים. ( 139 ₪ )

התפריט בקונפי עשיר גם בדגה, דגי קוד או דניס וסלמון ,אנחנו הלכנו על דג בס. המנה כל כך גדולה שהייתי חייב לשאול את השף איפה מוצרים דג בס כזה גדול ( הנתח פילה ) " בים " הוא ענה לי . הדג הזה הוגש על קרם לימון כבוש ועלי מנגולד  מעליו קונפי שרי והוא נח על מצע של חציל. כעת הגענו למרקש של ממש!  ( 98 ₪)

אני אישית הייתי מאושר עם מנת האסאדו שחתכתי לעצמי מהנתח עם העצם, הבשר רך לא יותר מדי שומני וטעים מאוד, בנתח הזה של אסאדו עם הצלעות את מרגיש את הטעם של הבשר המשובח. זה מה שהופך אותנו לקרניבורים. ( 98 ₪ )

טווח המחירים בעיקריות מתאים את עצמו לכל כיס בהתאם מ 82 ₪ עד 179 ₪

מנהל המזון והמשקאות גילי, ניגש כל פעם לברר אם הכל בסדר ולדאוג יחד עם המלצריות המעולות לכל הבקשות שלנו.

 

מנוחה מסוימת להתרגעות והמנות האחרונות מגיעות:

 

קדאיף חלבה זו מנה ותיקה אצל השף, היא מגיעה עם גלידה וניל בטעמי חלבה מוקצפת ורוטב סילאן ושבבי פיסטוק, ( 38 ₪)

מנה חדשה זו ה"מילפיי" קוקילידה, שכבות של עוגיות עשויות גרנולה עשירה וסורבה קוקוס שנמס מהר מדי, אולם זו מנה מאוד מעניינת ועשירה. היא מגיע עם סירופ שוקולד ואספרסו ( 38 ₪)

סלט הפירות היה כל כך מרענן שמזגתי את המיץ לספלון האספרס ולמתי להנאתי…

מנה חדשה היא ווריאציה חדשה ומוצלחת מאוד של סיגר הפיצוחים הידוע של גיא פרץ, הפעם, כאן סיגר פיסטוק עשיר בדבלים בניחוחות ציפורן וקינמון עם סורבה קוקוס או גלידה ופירות יער מנה אליפות ( 38 ₪ )

אולם המקום הראשון על הטעם והלוק הוא למנה חדשה יפיפייה בפני עצמה: טריפל שוקולד המכיל טראפלס וויסקי, מגנום שוקולד על מקל קינמון ועוגיות מקרון שוקולד ( 38 ₪ ) לחוויה.

ולחשוב שכל הקינוחים פרווה כי המסעדה כשרה..

אז זהו הגענו ליום השלישי שבה המסעדה פתוחה לקהל, קדמו לכך הכשרות של הצוות גם באשקלון וגם בחיפה והרצה כאן במקום שלה בחוף הלידו של אשדוד בטיילת  הנאה, כשבאנו מוקדם המסעדה לא הייתה מלאה כשעזבנו היא הייתה מפוצצת.

אל תתפלאו אם תראו שאני חוזר בקרוב יש עוד כמה מנות לטעימות

או אולי נלך על ארוחת הבוקר המיוחד שלהם כאן.

אנדיב

הטיילת 21 אשדוד

במלון WEST

חניה בשפע

שתפו את הפוסט!