29 במרץ 2024 13:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארוחות פסח – ספרה החדש של רות סירקיס

 

??????????

היה זה אך טבעי שרות סירקיס הכוהנת הגדולה שגדלנו על ברכיה תוציא את הספר "ארוחות פסח" לאחר הספר "ארוחות חג" שכבר הפך לאורים והתומים אצלנו.

הספר הוא רב גווני ונוגע היטב וביד נאמנה, וטעם טוב במאכלים של החג מכל העדות ושאת חלקם הוא אף מנציח מהדורות הקודמים שלצערנו הולכים ונעלמים.

בדיוק כעת בערב חג הפסח מישהי כתבה בקהילה אותה אני מנהל שהיא מתגעגעת ל"בובלה" שאמא שלה ז"ל הייתה מכינה בפסח. "בובלה" אני אומר אני בא מבית אשכנזי ליטאי ולא שמעתי על זה גם לא טעמתי. ואז אני מקבל את הספר הזה ומעלעל בו ובעמוד 57 אני מוצא: בובלה עוגת מחבת מתוקה. זה משהו כמו פשטידת מצות אבל בתוספת קמח תפוחי אדמה וחומרים טובים. נוסטלגיה.

נכון יש מצה ביי שזה חובה בימי החג אבל יש קונטרה של יוצאי טורקיה ויוון: בימואלוס ובורמוליקוס. ככה היא רות חוקרת מחפשת מנסה מכינה וטועמת ואז משתפת ומפרסמת. ואם תרצו יש אפילו בורקס מצה.

אבל נעזוב לרגע את הדברים הטובים ונלך לעניינים הרציניים, אוסו בוקו טלה, מה יכול להיות יותר חגיגי מזה או הצלי המסורתי כתף טלה בתנור ועוף בטנזיה מהמטבח המרוקאי. ויוד.

בגזרת הדגים בין היתר התרשמתי ממתכון לדג סלמון עם קראסט אגוזים, זה כמובן אחרי שבמנות הראשונות טעמנו את הגפילטע פיש קציצות…

וכמובן סלט של פול טרי שלדעתי בכלל אינו ענין של אוכלי קטניות כי זה טרי וכעת העונה.

ומרק המסורתי עם קניידלאך או מרק ירוק

לחמניות פשטידות ואפילו פיצה שחבל שלא פסח כל יום, ועוגות שהיא ניסתה והכינה וזה כבר הצלחה.

ואם תרצו לסיום למימונה מופלטות מתוקות עם דבש וממתקי פירות יבשים ומרציפן.

חברים וחברות עם הספר הזה אתם מסודרים לפסח ולסדר.

הספר מקל על התארגנות קלה

בספר ארוחות פסח מקבלים המאכלים המסורתיים נגיעות עדכניות כדי להקל את הבישול ואת ההתארגנות. המתכונים מאפשרים שימוש במצרכים מוקפאים ובמכשירי מטבח יעילים כמו מעבד מזון, מיקסר מוט, מיקרוגל ומקפיא. ניתנים בספר שפע של טיפים והוראות להכנה מראש ולהגשה קלה.

 ארוחות פסח

הספר נותן דגש על אכילה בריאה

בספר ארוחות פסח נעשה שימוש רב בירקות ובפירות, בעיקר במתכוני ארוחות החג ובמתכוני חול המועד. בין אם מכינים מנות ראשונות, מנות עיקריות, פשטידות, תבשילים או סלטים – כולם מכילים ירקות, פירות ועשבי תיבול ריחניים

אודות רות סירקיס
רות סירקיס, ילידת תל אביב, בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים ,עוסקת שנים רבות בכתיבה גסטרונומית. פרסמה בעיתונות הישראלית והאמריקנית ובאינטרנט מאות מאמרים העוסקים באוכל ובמסעות קולינריים. לצורך עבודתה היא מרבה לנסוע ברחבי העולם, לבקר במסעדות, בשווקים, בבתי ספר לבישול, ביקבים ובמגבנות, ולהיחשף לכל מה שקשור באוכל טוב. בשנת 2014 קיבלה רות את 'אות מסדר אבירי הגריל בישראל' עבור תרומתה רבת השנים לתרבות הקולינריה של מדינת ישראל. ביום העצמאות 2015 הוכתרה רות כ- 'יקירת העיר תל אביב'.

 

ארוחות פסח הוא ספרה השבעה-עשר. בין ספריה הקודמים: מהמטבח באהבה, ילדים מבשלים, מהמטבח בהנאה ,המטבח הסיני, מהמטבח בקלי קלות ,מהמטבח בבריאות, פשטידות עולמיות, סלטים עולמיים, מאסיה באהבה וארוחות חגיגיות – כולם רבי-מכר וכולם נהפכו לחלק מהתרבות הישראלית .
.

 

בספר ארוחות פסח יש שפע של צילומי צבע של הצלם דן לב.

הספר יצא בהוצאת ר. סירקיס וידיעות ספרים

יש בו 96 עמודים, בגודל 16.5 X 24 ס"מ.

הספר בכריכה רכה ומחירו 29.9 ₪, כולל מע"מ

שתפו את הפוסט!