29 במרץ 2024 15:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתר מפה לטייל חכם עם הסמארטפון

 

 

אתר מפה השיק שירות מבוסס מיקום בו ניתן לגלוש עם הסמרטפון  ולקבל מסלול והמלצות לטיול שלך.

 

אני מניח שרוב משתמשי מחשב מכירים את אתר מפה, אולם מאז ומתמיד אתר מפה או " מפה" נתנו לנו המלצות, אני למשל מחזיק ספר מ 1998 בו אתר מפה ממליץ על מסלולי אוכל.

מה שטוב בשירות הזה שהוא לא עולה כסף, לא צריך לקנות כלום והוא נותן לך המלצות וממקם אותך בסביבה בה אתה מטייל ומראה לך את האופציות. זה באמת שווה ביותר.

 

חשיבות רבה לנוחות השימוש וחיפוש קל וזה מותאם למגוון מכשירים גם לאייפון וגם לאנדרואיד.

באתר מפה תוכלו לקרוא ביקורות המבוססות על מבקר שדירג את המקום יחד עם שיכלול חוות דעת. האתר מסתמך על אובייקטיביות והמידע בו אמין.

 

נפגשנו עם נציגי אתר מפה ומי שכתב וערך את הספר " מסע קולינרי" חיליק גורפינקל ספר שהוא נכס כמדריך מפה לטיולי אוכל ומעדכן אותי למצב היום.

 

צעדנו מהשעון לכוון רחוב עולי ציון מביטים בעצם בשוק הפשפשים הפעיל בימי שישי מלא עוברים ושבים, קונים או רק עוברים ונזכרים בנכסי העבר.

 

 

תחנת ביניים ראשונה " חנות הדגים של צרפתי" כאן תמצאו את הדגים שלא מצאתם במרכול שלכם, ברבוניות, ועוד דגים מיוחדים ואחרים, הופתעתי למצוא כאן גם " מונק פיש " דג שאכלנו בפורטוגל, יש המחשיבים אותו כמעדן ויש שלא…

אתר מפה כמובן מציג מסעדות, מסלולי טיול, לינה , חנויות והופעות בקיצור לייף סטייל. את החנות הזו לא מצאתי, אבל לפחות גיליתי מקום שווה ביקור.

 

השוק הומה אדם, חום הקיץ לא מפריע לעסקים, יש האומרים שהשוק גוסס, מקומות נסגרים, ועם סגירת חנות ענתיקות  החנויות האחרות זוכות ליתר ביקוש מה שמעלה מחירים כידוע : ביקוש והצע.

 

מה שכן, המקום מתמלא מסעדות שוות, ובכל כדאי גם לבקר בלילות יש כאן בהחלט היכן לבלות.

את ארוחת הבוקר סעדנו אצל שירה ושירי " השאפה" זו בעצם מספרה שנפתחה לפני 5 שנים ומאז פתחו הבנות את המסעדה ואת הבר ממול.

שירה וחיליק

 

 

את קפה שאפה פתחו שירי ושירה בחורף 2012 אחרי ההצלחה של הבר והמקום. בעצם הבנות האלו גורמות לטרנד שבשימור האזור, יש להן מסורת של ארוחה לקבלת שבת, אנחנו טעמנו מהמטעמים שהשף עומר בן גל הכין לנו לארוחת הבוקר:

 

בוקר פועלות מגש כסף של ירקות, גבינות, ביצה קשה רכה ועדשים שחורות עם ירקות ולאפה 46 ₪ עם הקפה. רק תכירו לי את הפועלות שאוכלות עדשים שחורות….

 

חביתתה של תפו"א ומנגולד עם גבינת שמנת וסלט עגבניות 44 ₪ עם קפה

 

שקשוקה מעולה של שתי עיניים

 

והשוס: טוסט אמנטל, פטה זיתים ועלים רעננים

 

ועוד, בקיצור כיף של מקום.

 

נחמן 2 שוק הפשפשים יפו

 

כשאנו שבעים עזבנו את השוק בדרך עולי ציום מביטים בגעגוע על מסעדת עולי ציון של ניר צוק וממשיכים ברחוב ירושלים כחום היום לאחד המקומות של מומלצי מפה: " אבנר ורמי " מעדנייה ותיקה מזה 50 שנה מעין מיני לווינסקי לחובבי האוכל הטוב. יש כאן מבחר של זיתים, סלטים, נקניקים, גבינות דגים ודגיגים  ושימורים ומה לא. התכבדנו בקציצות הכרשה והתרד שלהם וגם פלאפל והשתאינו לראות גוש של לקרדה אמיתית  ( 500 ₪ ) משהו שבתקופה שהיו קונים בשר בתלושים היה נמצא על שולחננו, אולם הדג כבר כמעט נכחד והמחירים מאמירים.

 

בקיצור יש לאן לחזור ואתם, אל תחמיצו..

שדרות ירושלים 70

 

ושוב אנחנו חוזרים לרחוב עולי ציון, ממש קרוב לפינה שוכן בית המאפה של ליאון או  בורקס ליאון למי שמבין בבורקס ומאפים. סימה אשת יחסי הציבור שלהם קיבלה את פנינו ובעודה מדברת יצא אחד הבנים למשפחת ליאון עם מגשים של בורקסים בטעם שלא אכלתי בחיים, כרישה – פראסה, חצילים, פלפלים קלויים, היא מסבירה שהבורקסים כאן עשויים בצק פילו, זה בצק לא מרגרינה כך שאפשר לשבת וליהנות .

ככה מחרבים סרט… מוציאים לך מגשים של בורקסים 

יש שם מאפים ושטרודלים, ועוגיות ואפילו חלות זו קונדיטוריה ובית מאפה שאין שני לו.

 

בקיצור אין מצב שאני לא בסביבה ולא אכנס לשם. כעת יום שישי המקום עמוס ואנשים יוצאים עם שקיות מלאות, הם יודעים מה שהם עושים.

הנה זה האתר שלהם אל תכנסו רעבים…

http://www.leon-b.co.il/

 

כעת אני נזכר שקובי כל הזמן אומר לי הייתי בליאון איזה בורקסים, כעת אני מבין.

עולי ציון 17

 

יום שישי השעה כבר 12 והזמן דוחק, איך עוברים את יום שישי בלי פיצוחים?

מחפשים באתר מפה ומקבלים המלצה: פיצוחי אלברט אברהם . המיוחד כאן הוא בשיטת הקליה המסורתית ובאיכות והמבחר. רק כאן תמצאו שקדים מרים מיוחדים הקוושקוס באמת מיחד, טעמתי. טעמתי גם זרעי כוסברה מקורמלים… והחברה קנו פיצוחים ( לי הדיאטנית אמרה שלא מכניסים הביתה אויבים..). המקום נמצא בסמטה ליד שוק הפשפשים, אם הם נמצאים שם איזה חמישים שנה, סימן שכולם יודעים.

 

רח' פנחס בן יאיר 5

 

זהו, החום כעת בשיאו, אמנם ברח' עולי ציון מרגישים את הרוח מהים, חייבים משהו לצנן את הגרון. אז לאן נלך ללגום קצת בירה? מחפשים באתר מפה ומקבלים המלצה

אצל גבריאל בטברנה של אלירון אפשר גם לנשנש אבל לגמנו גולדסטאר שמצונן בשיטה ייחודית

ונמזג לכוסות קפואים , פעם יוסי היה כאן אבל הוא יצא לפנסיה ואולם גבריאל שומר על המקום כמו שצריך, והמקום ממש חפאלה יוונית עם מוסיקה כמו שצריך.

 

צילום סילבי

רחוב רבי פנחס 13

 

 

אז היה שווה להכיר את הסביבה, אולי יותר שווה משוק לווינסקי שלא הצלחנו לתאם שם ליום שישי, אבל אני לא אומר חבל, כי זכיתי להכיר כמה מקומות נהדרים.

תבואו מוקדם כי יש מצוקת חניה, איך לא? זוהי יפו ילדה זוהי יפו ואין שני לה.

 

מדריך מפה באינטרנט הוא אתר הנופש והפנאי המוביל בישראל. האתר מגיש המלצות אובייקטיביות ומידע חיוני על מקומות לינה ואוכל, מופעי תרבות, מסלולי טיולים ואתרי בילוי לכל המשפחה.

מומלץ מפה

פרויקט הדירוג הארצי של אתר מפה בשיתוף עם מנויי האתר, לגיבוש רשימת המקומות המצטיינים בארץ בתחומי הנופש והפנאי: מבחר מוקפד של צימרים, מסעדות ואתרי בילוי לכל המשפחה.

המדריך מגיש מידע על : מסעדות, צימרים, חנויות,טיולים, אטרקציות, פעילות לילדים, תרבות וסרטים. בקיצור, לא סתם אתר מפה והספרים מלווים אותנו כל כך הרבה שנים.

שתפו את הפוסט!